Jump to content
Bitnik

GOLF 4 ερωτήσεις για ανακατασκευή κινητήρα

Recommended Posts

Καλημέρα σε όλους! Και καλή χρονιά!

Δε μας μπήκε καλά το 2017. Καθόλου καλά. :)
Έχασα τη δουλειά μου πριν την πρωτοχρονιά και τώρα έπαθα βλάβη στον κινητήρα που χρειάζεται ανακατασκευή.

Προχτές ενώ πήγαινα στο δρόμο ένιωθα ξαφνική απώλεια ισχύος. Το αμάξι ρετάριζε ακόμα και εν κινήσει. Κατάλαβα πως έχασα έναν κύλινδρο. Στο πάτημα γκαζιού ακουγόταν σφύριγμα και "πυροβολισμοί" της εξάτμισης από τα μπουκώματα. Τελική 120, για προσπεράσματα ούτε λόγος. Έτσι έφτασα Θεσσαλονίκη, ελπίζοντας να είναι κάτι περιφερειακό, π.χ. κάποιο μπουζί, που έχω να τα αλλάξω τουλάχιστον 100.000 χιλιόμετρα.

Εχτές πουρνό-πουρνό το πήγα στο συνεργείο. Πριν το κοιτάξει μου είπε πως μπορεί να είναι και ο πολλαπλασιαστής. Το βράδυ όμως τελικά μου λέει πως μάλλον έκαψε βαλβίδα. Τα μπουζί τα άλλαξε όλα, ο πολλαπλασιαστής λειτουργεί. Άρα θέλει άνοιγμα το καπάκι... και όλα τα σχετικά. Έτσι, λοιπόν, έρχομαι σε σας με μερικές ερωτήσεις...

1) Πριν κάποιο καιρό ήταν ένα θέμα για ανακατασκευή κινητήρα Golf IV. Το παιδί περιέγραφε αναλυτικά όλες τις εργασίες, τα κόστη και το αποτέλεσμα. Δεν μπορώ να το βρω τώρα. Μπορεί να βοηθήσει κανείς;

2) Στο συνεργείο μου είπαν πως αλλαγή τεσσάρων βαλβίδων εξαγωγής ή εισαγωγής (αναλόγως ποια έκαψε), αλλαγή όλες τις τσιμούχες, νέες βίδες - θα κοστίσει 450 ευρώ μαζί με εργασία και θα πάρει 3 εργάσιμες μέρες. Επειδή ο κινητήρας θα ανοίξει που θα ανοίξει, σκέφτομαι να το κάνω ανακατασκευή όλο, αφήνοντας μόνο τα πιστόνια και το μπλοκ κινητήρα. Απ' ότι γνωρίζω το κόστος για τέτοια δουλειά δεν είναι σημαντικά μεγαλύτερος από τα 450 που μου είπαν στο συνεργείο και ο κινητήρας γίνεται "σαν καινούργιος" με εξαίρεση τα πιστόνια και το σώμα.
Θέλω να ρωτήσω, λοιπόν, ποια είναι η λίστα με όλες τις απαιτούμενες εργασίες στο κινητήρα για ανακατασκευή και αν είναι να μαζέψω και προσφορές.

ΥΓ: Το αμάξι έφτασε τις 440.000 χλμ, με περίπου 280.000 να έγιναν με αέριο.

Link to comment
Share on other sites

αλλαξε αμαξι.. Κανονικά όλοι πρέπει καθε 5 χρόνια να το δίνουν και να παίρνουν καινούργιο, αμαξι 10ετιας βγαζει και θα συνεχίζει να βγαζει, ενω θα γινεσαι συνεχως μεροκάματο για τα μαστόρια.

Μόνο αν έχεις καλό και τιμιο μηχανικό αξιζει η ανακατασκευή, αλλιως ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ.

Εχω δοκιμάσει και τα δυο σπορ (ανακατασκευή μόνος μου και αλλαγη μοτερ μόνος μου), είναι πολύμικρότερες οι πιθανότητες να γινει λαθος αμα απλα αλλαξεις μοτερ, ειδικά αν το μοτερ προέρχεται απο τρακαρισμένο αμάξι με λίγα χιλιόμετρα ή το δυαντόν πιο πρόσφατη αδεια κυκλοφορίας.

βρες ενα μοτερ 1600 16V απο λεον 1 με 300 ευρω και άλλα 200 να στο περάσουν, αν δε μπορεις να αλλαξεις αμαξι.

Y.Γ.:  βαλβιδες καιει  συνηθως αμα έχει βουλωμενη εξατμιση (καζανακια, καταλύτες ή προκαταλύτη), αμα δε φταχτει αυτο και ανακατασκευη να κανεις πάλι σε 6 μηνες θα τις παρεις στα χέρια (τις βαλβίδες)

Edited by turbomaniac
Link to comment
Share on other sites

On 1/28/2017 at 7:34 ΜΜ, turbomaniac said:

αλλαξε αμαξι.. Κανονικά όλοι πρέπει καθε 5 χρόνια να το δίνουν και να παίρνουν καινούργιο, αμαξι 10ετιας βγαζει και θα συνεχίζει να βγαζει, ενω θα γινεσαι συνεχως μεροκάματο για τα μαστόρια.

Μόνο αν έχεις καλό και τιμιο μηχανικό αξιζει η ανακατασκευή, αλλιως ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ.

Εχω δοκιμάσει και τα δυο σπορ (ανακατασκευή μόνος μου και αλλαγη μοτερ μόνος μου), είναι πολύμικρότερες οι πιθανότητες να γινει λαθος αμα απλα αλλαξεις μοτερ, ειδικά αν το μοτερ προέρχεται απο τρακαρισμένο αμάξι με λίγα χιλιόμετρα ή το δυαντόν πιο πρόσφατη αδεια κυκλοφορίας.

βρες ενα μοτερ 1600 16V απο λεον 1 με 300 ευρω και άλλα 200 να στο περάσουν, αν δε μπορεις να αλλαξεις αμαξι.

Y.Γ.:  βαλβιδες καιει  συνηθως αμα έχει βουλωμενη εξατμιση (καζανακια, καταλύτες ή προκαταλύτη), αμα δε φταχτει αυτο και ανακατασκευη να κανεις πάλι σε 6 μηνες θα τις παρεις στα χέρια (τις βαλβίδες)

Ευχαριστώ για την απάντηση. Ας τα πιάσουμε ένα-ένα...

1) Για να αλλαξω αμάξι πρέπει να πουλήσω αυτό. Θα μπορούσα να το πουλήσω 3-4.000 με κινητήρα να δουλεύει. Όχι όμως σε αυτήν την κατάσταση. Να το δώσω για απόσυρση δε λέει.

2) Από αποψη αξιοπιστίας τα 16V FSI είναι σημαντικά χειρότερα και θα πρέπει να αλλάξω και σύστημα αερίου. Άλλα λεφτά και εκεί.

3) Τα 8βάλβιδα MPI έβγαιναν ως το 2008 αν δεν κάνω λάθος. Αυτο σημαίνει πως με "λίγα χιλιόμετρα" είναι πρακτικά ανύπαρκτα. Αν έβρισκα κάτω των 100.000 θα το έπαιρνα... αλλά ποιος μου εγγυάται ότι είναι με λίγα χιλιόμετρα;

4) Βαλβίδες καίει και με αέριο και με υψηλές θερμοκρασίες κινητήρα λόγω χαμηλού επιπέδου λαδιού. Που τα είχα και τα δύο. Αλλά μπορώ να το πάω και για έλεγχο εξάτμισης.

Πάντως μέχρι τώρα πήρα τρεις προσφορές. Από 500 ως 730 ευρώ. Μάλιστα με 500 που πρότειναν με περισσότερες εργασίες (όπως λείανση κυλίνδρων), που με 730 δεν περιλάμβαναν.

Link to comment
Share on other sites

για το αέριο συμφωνω, γνωστό το πρόβλημα, δεν ήξερα οτι το χες αέριο.

 

εγω στη θεση σου θα το δινα απόσυρση. 

αλλα εφοσον δεν διαθετεις τη δυνατοτητα να πληρωνεις δόσεις, φτιαξτο με την οικονομικότερη προσφορά που θα βρεις και πούλα το. Για 3-4 χιλιαρικα που νομίζεις οτι θα πάρεις, δε νομίζω, ειδικά αν είναι μοντέλο πρίν το 2004. Στην καλύτερη να πάρεις 3000 και δύσκολα.

 δεν νομίζω να υπαρχει οικονομικότερη και πιο αξιόπιστη προσφορά από το να βρεθεί ένα καλό μοτέρ στην ανακύκλωση με 250 ευρω και με 100-150 ευρω να το περάσεις επάνω (σκετο μοτερ με το δικό σου το σασμαν). Κάνε συμφωνία με το συνεργιατζή και την ανακύκλωση οτι αν είναι μαπα το μοτερ που θα σου δώσει, θα του το πας πίσω και θα σου δώσει άλλο χωρίς επιβάρυνση. Οι ανακυκλατζήδες ξέρουν καλά τι πουλάνε, αν διαμεσολαβήσει γάτος μηχανικός, αποκλείεται να σου δώσει μαπα μοτερ. 

Μόνο αν είναι καιρό σε ακινησία  το μοτερ που θα βρεις και καινούργιοι οι ιμάντες σου, βάλε τους δικούς σου στο νέο μοτερ, μη μεινει απο ιμαντες ο χριστανός που θα το πάρει.

 

Αυτο προτεινω να κανεις με τη μικρή εμπειρία που εχω στο σπορ. 

 

Το θεμα ανακατασκευή ειναι πονεμένο θέμα, ξεκινάνε με 500 μετά σου λένε "έδωσα και κείνο έδωσα και το άλλο", κλπ και στο τέλος και  δουλειά δε γίνεται και έχεις πληρώσει ένα σκασμό λεφτα. Με τους μηχανικούς που υπαρχουν εκει έξω οι πιθανότητες να γινει μάπα δουλειά είναι συντριπτικά μεγάλες. 

Edited by turbomaniac
Link to comment
Share on other sites

On 1/31/2017 at 8:53 ΠΜ, turbomaniac said:

για το αέριο συμφωνω, γνωστό το πρόβλημα, δεν ήξερα οτι το χες αέριο.

 

εγω στη θεση σου θα το δινα απόσυρση. 

αλλα εφοσον δεν διαθετεις τη δυνατοτητα να πληρωνεις δόσεις, φτιαξτο με την οικονομικότερη προσφορά που θα βρεις και πούλα το. Για 3-4 χιλιαρικα που νομίζεις οτι θα πάρεις, δε νομίζω, ειδικά αν είναι μοντέλο πρίν το 2004. Στην καλύτερη να πάρεις 3000 και δύσκολα.

 δεν νομίζω να υπαρχει οικονομικότερη και πιο αξιόπιστη προσφορά από το να βρεθεί ένα καλό μοτέρ στην ανακύκλωση με 250 ευρω και με 100-150 ευρω να το περάσεις επάνω (σκετο μοτερ με το δικό σου το σασμαν). Κάνε συμφωνία με το συνεργιατζή και την ανακύκλωση οτι αν είναι μαπα το μοτερ που θα σου δώσει, θα του το πας πίσω και θα σου δώσει άλλο χωρίς επιβάρυνση. Οι ανακυκλατζήδες ξέρουν καλά τι πουλάνε, αν διαμεσολαβήσει γάτος μηχανικός, αποκλείεται να σου δώσει μαπα μοτερ. 

Μόνο αν είναι καιρό σε ακινησία  το μοτερ που θα βρεις και καινούργιοι οι ιμάντες σου, βάλε τους δικούς σου στο νέο μοτερ, μη μεινει απο ιμαντες ο χριστανός που θα το πάρει.

 

Αυτο προτεινω να κανεις με τη μικρή εμπειρία που εχω στο σπορ. 

 

Το θεμα ανακατασκευή ειναι πονεμένο θέμα, ξεκινάνε με 500 μετά σου λένε "έδωσα και κείνο έδωσα και το άλλο", κλπ και στο τέλος και  δουλειά δε γίνεται και έχεις πληρώσει ένα σκασμό λεφτα. Με τους μηχανικούς που υπαρχουν εκει έξω οι πιθανότητες να γινει μάπα δουλειά είναι συντριπτικά μεγάλες. 

 

Λοιπόν, βρήκα μοτέρ με 300 ευρώ και πέρασμα 250. Αλλά ποιος μου λέει τι μοτέρ είναι αυτό και πόσα χιλιόμετρα είχε κάνει; Ο μηχανικός που τον ρώτησε ο πατέρας μου είπε πως αν το κοιτάξεις απ' έξω καταλαβαίνεις αν είναι καλό ή όχι. Σοβαρολογούν τώρα; Ο κινητήρας μπορεί να πλυθεί και θα φαίνεται τζιτζί.

Δεν το καταλαβαίνω αυτό με το "έδωσα εκείνο και το άλλο". Αφού εξ' αρχής περιλαμβάνει την αλλαγή των πάντων και λείανση κυλίνδρων. Τι επιπλέον μπορεί να του βγει;

Συμφωνώ με αυτό που λες περί τεχνικής κατάρτισης αρκετών μηχανικών, όμως δε το φοβάμαι γιατί ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι πολύ διαδεδομένος και γνωστός παντού και δεν είναι και περίπλοκος.

Οπότε κατέληξα στην ανακατασκευή με 500... απλά δεν την ξεκίνησα ακόμα. Περιμένω να πληρωθώ πρώτα.

ΥΓ: Σχετικά με την τιμή του αυτοκινήτου πιστεύω πως πιάνει 3500 επειδή είναι station wagon και δεν υπάρχουν πολλά τέτοια στην αγορά. Δηλαδή κάποιος που θέλει τέτοιο τύπο αμαξώματος για δουλειά δε θα υπάρχουν πολλές επιλογές.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago , Bitnik said:

 

Λοιπόν, βρήκα μοτέρ με 300 ευρώ και πέρασμα 250. Αλλά ποιος μου λέει τι μοτέρ είναι αυτό και πόσα χιλιόμετρα είχε κάνει; Ο μηχανικός που τον ρώτησε ο πατέρας μου είπε πως αν το κοιτάξεις απ' έξω καταλαβαίνεις αν είναι καλό ή όχι. Σοβαρολογούν τώρα; Ο κινητήρας μπορεί να πλυθεί και θα φαίνεται τζιτζί.

Δεν το καταλαβαίνω αυτό με το "έδωσα εκείνο και το άλλο". Αφού εξ' αρχής περιλαμβάνει την αλλαγή των πάντων και λείανση κυλίνδρων. Τι επιπλέον μπορεί να του βγει;

Συμφωνώ με αυτό που λες περί τεχνικής κατάρτισης αρκετών μηχανικών, όμως δε το φοβάμαι γιατί ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι πολύ διαδεδομένος και γνωστός παντού και δεν είναι και περίπλοκος.

Οπότε κατέληξα στην ανακατασκευή με 500... απλά δεν την ξεκίνησα ακόμα. Περιμένω να πληρωθώ πρώτα.

ΥΓ: Σχετικά με την τιμή του αυτοκινήτου πιστεύω πως πιάνει 3500 επειδή είναι station wagon και δεν υπάρχουν πολλά τέτοια στην αγορά. Δηλαδή κάποιος που θέλει τέτοιο τύπο αμαξώματος για δουλειά δε θα υπάρχουν πολλές επιλογές.

οταν λες για λείανση κυλίνδρων μιλάς για ρεκτιφιέ και ο κίνδυνος αποτυχίας είναι μεγάλος πόσο καλή δουλειά θα γίνει στον τόρνο? πόσο θα "φανε" τον κύλινδρο? θα βάλεις άλλα ελατήρια κυλίνδρων για να καλύψει την επιπλέον διάμετρο? και άλλα πολλά. απο την αλλη ένας μεταχειρισμένος κινητήρας έχει και αυτός τα ρίσκα του. η άποψη μου είναι να ανοίξεις τον κινητήρα συ και θες και κυλίνδρους τότε να πας σε μεταχείρισμένο

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago , gtse said:

οταν λες για λείανση κυλίνδρων μιλάς για ρεκτιφιέ και ο κίνδυνος αποτυχίας είναι μεγάλος πόσο καλή δουλειά θα γίνει στον τόρνο? πόσο θα "φανε" τον κύλινδρο? θα βάλεις άλλα ελατήρια κυλίνδρων για να καλύψει την επιπλέον διάμετρο? και άλλα πολλά. απο την αλλη ένας μεταχειρισμένος κινητήρας έχει και αυτός τα ρίσκα του. η άποψη μου είναι να ανοίξεις τον κινητήρα συ και θες και κυλίνδρους τότε να πας σε μεταχείρισμένο

Ευχαριστώ για την συμβουλή. Θα την έχω υπ'οψη όταν ανοίξουμε τον κινητήρα.

Link to comment
Share on other sites

250 , πολλά σου πανε για περαστικα, δεν κατεβαίνει καν σασμαν για να μπει!.... Δυο βίδες λύνεις απο κάτω, 3 την αριστερη βαση και τις βίδες του σασμάν και βγήκε έξω, είναι 2 ώρες δουλεια, πόσο χρεώνουν την ώρα  130 ευρω?

να πας αλλου.

Υπαρχουν καποια πραγματα που μπορεις να ξερεις για ενα μεταχειρισμένο μοτερ.

καταρχήν απο τον αριθμό του μοτερ, καταλαβαίνεις περίπου τι έτος μοντελο είναι. Όσο πιο νεο έτος, τόσο πιο καλές πιθανότητες να είναι καλό το μοτερ. 

επειτα, αν προέρχεται απο τρακαρισμένο, είναι και αυτος καποιος δείκτης ασφαλείας.

 

τελος, υπαρχει ο έλεγχος piston ring leak down. Βγάζεις τα μπουζί, γυρνας το στρόφαλο μέχρι που όλα τα πιστονια να ναι περίπου στη μέση της διαδρομής και γεμιζεις τους θαλάμους κάυσης με βενζίνη. Με ένα μακρύ καλαμάκι, ελέγχεις τη σταθμη. Αν κανει πάνω απο 1 ώρα να "χαθεί" η βενζίνη,  σημαίνει οτι τα κύλινδρα δεν έχουν πολύ φθορά. Αν τη χασει στο τέταρτο, σημαίνει οτι το μοτερ έχει φθορά και θα καιει και λάδι.

Απλά είπα οτι επειδή στην ελλάδα έχουμε άσχετους μάστορες και άχρηστα ρεκτιφιέ, είναι πολύ πιο ρίσκο η ανακατασκευή, ειδικά αμα ακούω πράγματα όπως "θα γυαλίσουμε τους κυλίνδρους"... Δεν είναι ασημικά σκέυη οι κύλινδροι για να γυαλίσουνε....

 

αφου μετρηθει ο κύλινδρος με καταλληλα όργανα (όχι με το μάτι ούτε με τα "λούκια" μόνο), κρίνεται εαν πρεπει να γινει ρεκτιφιέ με νεα λιγο μεγαλύτερα σε διάμετρο πιστόνια. Εαν ο κύλινδρος είναι εντός ανοχών, απλά αλλάζονται τα ελατήρια και αφήνεται ο κύλινδρος στην ησυχία του. 

Η σωστή διαδικασία ανακατασευης επίσης περιλαβάνει ξεκαρβούνισμα της κυλινδροκεφαλής-βαλβίδων, νεα τσιμουχάκια βαλβίδων, τρίψιμο βαλβίδων - ελεγχο στεγανοποίησης, πλάνισμα της κεφαλής ισα για να "πατησει" (2-3 δέκατα) και νέο σετ φλαντζών παντού. 

Edited by turbomaniac
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.