Jump to content
turbomaniac

ΔΕΝ "ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ" Ο ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ ΤΟΥ A/C

Recommended Posts

όπως λέει και ο τίτλος, όταν ανοίγει το climatronic V.1.0.0 (golf 4), δεν ακούγεται το "τακ" κλειδώματος του συμπλέκτη του κομπρέσσορα και φυσικά γυρίζει μόνο η τροχαλία και όχι όλος ο κομπρέσσορας. Πιέσεις φρέον κανονικές, κανένα σφάλμα στο HVAC control module, ασφάλεις/βεντιλατερ όλα οκ, το κοντρόλερ του κλιματισμού διαβάζει οτι είναι ανοιχτός ο κομπρέσσορας (τιμή "0" δηλαδή), παρόλο που αυτος δεν είναι.

Παρελθόν: τυπικός έλλην μηχανικός που έβαλε κομπρέσορα απο ανακύκλωση πέρσι (λόγω του οτι ο προηγούμενος τα φτυσε), έβαλε κομπρέσσορα απο Α3 που είχε μεγαλύτερη τροχαλία, με τον ίδιο ιμάντα με αποτέλεσμα απο το ζόρι να χαλάσει "τρελό" γρανάζι και γρανάζι τεντωτήρα, τα οποία τα άλλαξα μόνος μου μόλις άρχισαν να σφυρίζουν σα τρελά. Ενδεικτικό είναι οτι τρόμαξα να βγάλω τον παλιο ιμάντα απο πάνω και ας έχει τεντωτήρα, ενω για να είναι εντάξει χρησιμοποίησα τελικά ιμάντα 1.5 εκατοστό μεγαλύτερο. Επίσης ενδεικτικό είναι οτι μόλις έβαλα το σωστό ιμάντα μου φάνηκε οτι το αμάξι πήρε 20άλογα, τόσο πολύ "φρέναρε" το μοτερ. Όμως ενα  βουητό τύπου "ουουουυ" συνέχιζε να ακουγεται προς τη μερια του κομπρέσσορα, είτε ήταν ανοιχτο το A/c ή όχι. Μόλις σταμάτησε το βουητό αυτό, ως δια μαγείας σταμάτησε και η σύμπλεξη του κομπρέσσορα. 

Σκεφτομαι να το πάω στο μαστορα που έβαλε τον τσιτα ιμάντα και να του πω "τσεκαρε γιατι δε φέρνει ψύξη" και άμα μου πει οτι έχει πρόβλημα το σύστημα γρανάζι κομπρέσσορα-ρουλεμάν-συμπλέκτης να του πώ "φτιαξτο και δε σε πληρώνω μια". Υπ όψιν οτι μόλις αντιλήφθηκα το πρόβλημα με τον ιμάντα του το ανάφερα, όπως και του ανέφερα οτι αναγκάστηκα να πληρώσω 20 ευρώ δύο τροχαλίες.

 

Υ.Γ. τελικά και γι' αυτο DIY ? μάλλον ναι καθώς βρήκα και φτηνό όργανο ελέγχου πιέσεων A/C και έτοιμο φτηνό κιτ πλήρωσης φρέον με λάδι και φθορίζον υλικό για έλεγχο διαρροών και φτηνή λάμπα υπερύθρων.

Link to comment
Share on other sites

δεν είναι μηχανικό πρόβλημα του συμπλέκτη του κομπρέσσορα. έδωσα ρευμα κατευθειαν στον κομπρέσσορα και ξεκλείδωσε.  Το πρόβλημα μάλλον είναι ο "εγκέφαλος" απο τα βεντιλατέρ (fan control unit Ξ293). θα δοκίμασω ένα άλλο και μαλον θα είναι εντάξει.

Link to comment
Share on other sites

πραγματι ήταν το radiator fan control unit - J293. 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHfQ7rOn7TJdyHnFjpdDcGuy-Jh_6ekGWbKnwZEupieMOq1EZZbA

βρίσκεται πάνω απο τις φίσες των βεντιλατέρ. Η μια φίσα απλα ξεκουμπώνει, η άλλη είναι τυπου vag κολόφισα, πρέπει να χώσεις ένα αλενάκι απο το πλάι για να βγεί ή το κατάλληλο κλειδί για φίσες vag.

Αν δε βγαζει καποιο σφάλμα το vag com, έχετε σωστές πιέσεις (μεγάλη και μικρή - οχι δε λεω για τη συστολική και διαστολική σας πίεση, αλλα για τις πιέσεις του φρέο - lol), και δεν έχει χαλάσει ο συμπλέκτης του κομπρέσσορα, τοτε μάλλον αυτη θα είναι η θεραπεία στο πρόβλημά σας.

τα VAG με κλιματρόνικ και R134a έχουν σωστή μεγάλη πίεση περίπου 15-20 bar και μικρή περίπου2-3 σε θερμοκρασία περίπου 20οC.

Link to comment
Share on other sites

Είναι όντως πολύ πιθανό τα ρελέ να σου κάνουν τη ζημιά που λες.

Παρόλαυτά πιάσε τις καλωδιώσεις να δεις αν έχεις θερμότητα υπερβολική.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.