Jump to content
faniaros

Επιδόσεις TDI Στο Κρύο

Recommended Posts

Παραθέτω ένα θέμα που με έχει απασχολήσει το τελευταίο διάστημα και θα ήθελα τις γνώμες / γνώσεις σας επί αυτού. 

 

Λοιπόν, διανύω τον τρίτο μου χειμώνα με το TDI και έχω παρατηρήσει πως με κρύο ατμοσφαιρικό αέρα πέφτουν οι επιδόσεις του κινητήρα και εξηγώ. Αυτό που έχω παρατηρήσει όταν πέφτει η θερμοκρασία είναι ότι το αυτοκίνητο "χάνει" λίγο σε δύναμη, νιώθω δηλ. ότι δεν "τραβάει" όπως το καλοκαίρι. Έχω ψάξει αρκετά online και βρήκα ένα σωρό θέματα για το πως ανεβαίνει η κατανάλωση του με το κρύο καθώς επίσης ότι τα βενζινοκίνητα κερδίζουν σε επιδόσεις με το κρύο. Οστώσο δεν βρήκα τίποτα πουθενά που να αναφέρεται στα diesel. Να αναφέρω πως δεν έχω στοιχεία για να στηρίξω αυτό που λέω, παρά μόνο αυτό που νιώθω εγώ με το butt dyno μου :p Το μοναδικό αιρθμιτικό στοιχείο που έχω είναι πως η τελική του στο ίδιο σημείο είναι 218 με 20+ βαθμούς ενώ 217 με 10, όμως νιώθω ότι θέλει περισσότερο χρόνο για να τη φτάσει. 

Όλα αυτά που αναφέρω είναι μετά από μια ώρα + οδήγησης, δηλαδή όλα είναι σε θερμοκρασία λειτουργίας κατά τις παρατηρήσεις μου. 

 

Ανυπομονώ να ακούσω τις απόψεις κ εμπειρίες σας επί του θέματος και ελπίζω κάποιος να μπορεί να δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση με στοιχεία! 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, faniaros said:

Παραθέτω ένα θέμα που με έχει απασχολήσει το τελευταίο διάστημα και θα ήθελα τις γνώμες / γνώσεις σας επί αυτού. 

 

Λοιπόν, διανύω τον τρίτο μου χειμώνα με το TDI και έχω παρατηρήσει πως με κρύο ατμοσφαιρικό αέρα πέφτουν οι επιδόσεις του κινητήρα και εξηγώ. Αυτό που έχω παρατηρήσει όταν πέφτει η θερμοκρασία είναι ότι το αυτοκίνητο "χάνει" λίγο σε δύναμη, νιώθω δηλ. ότι δεν "τραβάει" όπως το καλοκαίρι. Έχω ψάξει αρκετά online και βρήκα ένα σωρό θέματα για το πως ανεβαίνει η κατανάλωση του με το κρύο καθώς επίσης ότι τα βενζινοκίνητα κερδίζουν σε επιδόσεις με το κρύο. Οστώσο δεν βρήκα τίποτα πουθενά που να αναφέρεται στα diesel. Να αναφέρω πως δεν έχω στοιχεία για να στηρίξω αυτό που λέω, παρά μόνο αυτό που νιώθω εγώ με το butt dyno μου :p Το μοναδικό αιρθμιτικό στοιχείο που έχω είναι πως η τελική του στο ίδιο σημείο είναι 218 με 20+ βαθμούς ενώ 217 με 10, όμως νιώθω ότι θέλει περισσότερο χρόνο για να τη φτάσει. 

Όλα αυτά που αναφέρω είναι μετά από μια ώρα + οδήγησης, δηλαδή όλα είναι σε θερμοκρασία λειτουργίας κατά τις παρατηρήσεις μου. 

 

Ανυπομονώ να ακούσω τις απόψεις κ εμπειρίες σας επί του θέματος και ελπίζω κάποιος να μπορεί να δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση με στοιχεία! 

 Δεν εχω πολλες γνωσεις περι αυτου αλλα ισως πεσω μεσα στην εξηγηση . Τα πετρελαια πρεπει να μοριοποιησουν το καυσιμο τους πολυ περισσοτερο απο τις βενζινες , γιαυτο και η υψηλοτερη πιεση στις αντλιες αλλα και η κατα πολυ υψηλοτερη συμπιεση ως κατασκευη . Για να εξαχνωθει ομως το πετρελαιο ως καυσιμο θελει ζεστο περιβαλλον , γιαυτο υπαρχουν και οι προθερμανσεις . Ο αερας της εισαγωγης τον χειμωνα ειναι προφανως απο κρυος εως παγωμενος , πραγμα που δεν βοηθα την σωστη καυση και μοριοποιηση του πετρελαιου ως καυσιμου εντος του κυλινδρου , σε σχεση παντα με την ζεστη περιοδο του καλοκαιριου . Συνοψιζοντας τις παραπανω σκεψεις μου , δειχνει καπως φυσιολογικο το πετρελαιο ως κινητηρας να μην πολυαγαπα το πολυ κρυο .

 

 Εαν ομως δεν ειναι αυτο , θελω και εγω να εμπλουτισω τις γνωσεις μου απο καποιον εμπειρο . Παρεμπιπτοντως , μηπως ο χειμωνας σε πετυχαινει με λαδια που ειναι σχεδον για αλλαγη ; Δηλαδη , εαν τα αλλαζεις μεσα στο καταχειμωνο , παει να πει οτι ισως τα παλια λαδια που δεν ειναι πλεον τοσο ρευστα , επιρρεαζουν κατα καποιο τροπο τις επιδοσεις σε συνδιασμο με την κρυα περιοδο , κατι που σε ζεστη δεν θα εμφανισει μεγαλο προβλημα γιατι το λαδι στην ζεστη ειναι πιο ρευστο .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα κ τεκμηριωμένη η απάντησή σου φίλε μου! Είναι κάτι το  οποίο δεν είχα σκεφτεί. Άρα να υποθέσω πως κ εσύ πιστεύεις ότι "χάνει" ο πετρελαιοκινητήρας στα κρύα? 

 

Πέρσυ έκανα αλλαγή λαδιού λίγο μετά τη πρωτοχρονιά, οπότε πέτυχα κρύα τόσο με παλιά όσο κ καινούργια λάδια κ φέτος τα άλλαξα Οκτώβρη, οπότε είναι λίγων μηνών με 3-4 χιλιάδες αυτή τη στιγμή. 

 

Αυτό που επίσης διάβασα στα ξένα φόρουμ είναι πως υπάρχει δύο ειδών πετρέλαιο, χειμερινό κ καλοκαιρινό, με το δεύτερο να έχει χαμηλότερο σημείο πήξης, όμως λόγω της ιδιότητάς του αυτής περιέχει λιγότερη ενέργεια κατ' όγκο σε σχέση με το καλοκαιρινό, το οποίο αυξάνει τη κατανάλωση κ άρα θα εξηγούσε κ τη πτώση της αποδόσης. Όμως, σε συζήτησή μου με πρατηριούχο, μου είπε πως το avio που βάζω εγώ, δεν έχει κάτι αντίστοιχο, δηλαδή είναι ίδιο χειμώνα καλοκαίρι. Επίσης μου είπε ότι πιάνει παραφίνη στους -9 ενώ στα φόρουμ διάβασα ότι το καλοκαιρινό πετρέλαιο πιάνει στους -5 κ το χειμερεινό στους -15 (αν θυμάμαι καλά).

Τέλος να πω πως είμαι από αλλά κ πηγαίνω τακτικά Φλώρινα, με αρκετούς βαθμούς μείον το χειμώνα κ σχετικά ξηρό αέρα.

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Να συμπληρώσω και εγώ στα λεγόμενα του φίλου @Tdi4Eva πως όντως η βενζίνη χαρακτηρίζεται από το μικρότερο ειδικό της βάρος, είναι δηλαδή ελαφρύτερη, και εξατμίζεται πιο εύκολα. Λόγω της εξαιρετικά υψηλής πτητικότητας της (εξαέρωσης) επιτρέπει την ομαλή εκκίνηση του κινητήρα, ακόμα και σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Στον αντίποδα, το πετρέλαιο είναι βαρύτερο σαν καύσιμο, εξατμίζεται δυσκολότερα ενώ όταν υπάρχει παγωνιά οι παραφίνες του πήζουν και το εμποδίζουν να φτάσει μέχρι τα μπεκ. Το υψηλό ιξώδες, δηλαδή η ρευστότητα, δυσχεραίνει τη λειτουργία της αντλίας και στην καλύτερη περίπτωση επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα καύσης. Για αυτόν, και αρκετούς άλλους λόγους, η σύσταση του πετρελαίου διαφέρει ανάλογα με τις θερμοκρασίες που επικρατούν σε διαφορετικές περιοχές (π.χ. Νότια ή Βόρεια Ευρώπη). Άρα συμφωνώ πως το πετρέλαιο, ως καύσιμο, δεν πολυαγαπά το κρύο.

Αυτό που θα πρέπει να ψάξουμε περισσότερο είναι αν ισχύει το ίδιο για τον κινητήρα Diesel. Απαιτείται να ανατρέξουμε σε θεωρία & βιβλιογραφία, σε θερμοδυναμικούς κύκλους & κύκλο Diesel.

Link to comment
Share on other sites

ενας χριστιανος να του πει του ανθρωπου οτι ειναι απλα η ιδεα του δε βρεθηκε...!


Εγώ.
Κρύο σημαίνει καλύτερες επιδόσεις ανεξαρτήτως καυσίμου.
Μήπως επηρεάζονται αλλά μέρη του αυτοκινήτου από το κρύο και έχεις αντίστοιχα κακές επιδόσεις ?


Sent from my iPad using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Χαχαχαχα επιτέλους ρε Χρόνη πήρα την απάντηση που έψαχνα! :p Φίλε @SkyNet γιατί είσαι τόσο απόλυτος σε αυτό? Είπα πως τις συγκρίσεις τις κάνω μετά από μια ώρα οδήγηση, όπου (θεωρώ) πως τα πάντα έχουν ζεσταθεί κ δεν τα επηρρεάζει το κρύο. Επίσης σημαντικό, οι πιέσεις των ελαστικών ρυθμισμένες κατάλληλα.

 

Φίλε @Polakias TDI, σ'ευχαριστώ πολύ για τις επιπλέον χρήσιμες πληροφορίες! Συμφωνώ με τη τελευταία πρόταη, γι'αυτό κ άνοιξα το θέμα, μιας κ δεν βρίσκω κάτι πουθενά μόνος μου.

Edited by faniaros
Link to comment
Share on other sites

Χαχαχαχα επιτέλους ρε Χρόνη πήρα την απάντηση που έψαχνα! :p Φίλε [mention=7189]SkyNet[/mention] γιατί είσαι τόσο απόλυτος σε αυτό? Είπα πως τις συγκρίσεις τις κάνω μετά από μια ώρα οδήγηση, όπου (θεωρώ) πως τα πάντα έχουν ζεσταθεί κ δεν τα επηρρεάζει το κρύο. Επίσης σημαντικό, οι πιέσεις των ελαστικών ρυθμισμένες κατάλληλα.
 
Φίλε@Polakias TDI, σ'ευχαριστώ πολύ για τις επιπλέον χρήσιμες πληροφορίες! Συμφωνώ με τη τελευταία πρόταη, γι'αυτό κ άνοιξα το θέμα, μιας κ δεν βρίσκω κάτι πουθενά μόνος μου.


Στον ίδιο όγκο έχεις μεγαλύτερη μάζα αέρα / καυσίμου. Άρα καλύτερη απόδοση.
Κάτι άλλο παίζει στο αμάξι σου μάλλον


Sent from my iPad using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Just now, SkyNet said:

 


Στον ίδιο όγκο έχεις μεγαλύτερη μάζα αέρα / καυσίμου. Άρα καλύτερη απόδοση.
Κάτι άλλο παίζει στο αμάξι σου μάλλον


Sent from my iPad using Tapatalk

 

Ναι, μόνο που δεν λειτουργούν ακριβώς έτσι οι πετρελαιοκινητήρες. Το εύρος αναλογίας αέρα-κασυίμου είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με της βενζίνης, που σημαίνει ότι η παρουσία επιπλέον αέρα δεν συνεπάγεται απαραίτητα διαφορά στο πόσο καύσιμο ψεκάζεται στον κύλινδρο κ κατά συνέπεια περισσότερη ισχύ. Για τον ίδιο λόγο δεν έχει νόημα πιο ελεύθερο φίλτρο εισαγωγής σε diesel όταν πας για βελτίωση.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, μόνο που δεν λειτουργούν ακριβώς έτσι οι πετρελαιοκινητήρες. Το εύρος αναλογίας αέρα-κασυίμου είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με της βενζίνης, που σημαίνει ότι η παρουσία επιπλέον αέρα δεν συνεπάγεται απαραίτητα διαφορά στο πόσο καύσιμο ψεκάζεται στον κύλινδρο κ κατά συνέπεια περισσότερη ισχύ. Για τον ίδιο λόγο δεν έχει νόημα πιο ελεύθερο φίλτρο εισαγωγής σε diesel όταν πας για βελτίωση.


Ακριβώς έτσι λειτουργούν όλοι οι κινητήρες πλην των ηλεκτρικών. Το εύρος είναι διαφορετικό φυσικά η αρχή λειτουργίας η ίδια. Όσο για CAI μια χαρά υπάρχουν και για diesel και με πολύ ωραία αποτελέσματα.


Sent from my iPad using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

τι ειναι το CAI ?
218 τελικη?σε γκρεμο το τελικιαζεις?
Χαχαχα το έριξα από αεροπλάνο με αλεξίπτωτο αλά Furious 7
Σε κατηφόρα είναι αυτά τα νούμερα, σε ευθεία αν θυμάμαι καλά είναι γύρω στα 205 - 210
Link to comment
Share on other sites

On 28/11/2017 at 9:00 ΠΜ, faniaros said:
Χαχαχα το έριξα από αεροπλάνο με αλεξίπτωτο αλά Furious 7
Σε κατηφόρα είναι αυτά τα νούμερα, σε ευθεία αν θυμάμαι καλά είναι γύρω στα 205 - 210

 


Τέζα τα πετρέλαια


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

On 28/11/2017 at 1:50 ΠΜ, DubbeR_ChRoniS said:
τι ειναι το CAI ?
218 τελικη?σε γκρεμο το τελικιαζεις?

 


Cold Air Intake


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κατάφερες  και  εντόπισες  μειωμένη  ταχύτητα—απόδοση,  πες το όπως θέλεις,  0,5%.

Να  το  κοιτάξεις  αυτό, μην  το  αφήσεις  έτσι.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

39 λεπτά πριν , TASOS M, said:

Κατάφερες  και  εντόπισες  μειωμένη  ταχύτητα—απόδοση,  πες το όπως θέλεις,  0,5%.

Να  το  κοιτάξεις  αυτό, μην  το  αφήσεις  έτσι.

Τάσο, αν διάβασες το πρώτο post, είπα πως το θέμα μου είναι ως προς την επιτάχυνση όπου πιστεύω πως βλέπω διαφορά κ όχι ως προς τα νούμερα της τελικής. Επίσης είπα πως δεν έχω δεδομένα για να το υποστηρίξω, γι'αυτό κ ζήτησα τη γνώμη όσων οδηγούν diesel αν έχουν παρατηρήσει κάτι αντίστοιχο ή όσων ξέρουν κάποια πράγματα παραπάνω κ θέλουν να με διαφωτίσουν επί του θέματος. Αλλιώς αν δεν είναι έτσι το φυσιολογικό, να ψάξω μήπως έχει κάποιο πρόβλημα το αυτοκίνητό μου όπως είπε πιο πάνω SkyNet.

Edited by faniaros
Link to comment
Share on other sites

Με δικό μου δεν βλέπω διαφορά.Φάνη μήπως είχε κανα αεράκι και σου φάνηκε αυτό που αναφέρεις?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω Στέλιο, διότι δεν είναι κάτι που παρατήρησα μια φορά, αλλά συστηματικά κ τη διαφορά την αισθάνομαι ακόμα κ σε πάτημα με 1η - 2η... Τι να πω, ίσως είναι η ιδέα μου, ίσως συνηθίζω τα άλογα του αυτοκινήτου κ ψάχνω αφορμή για πρόγραμμα :p

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έχω τον αυτόματο κλιματισμό Χρόνη. Γενικά ο κομπρέσορας του κλιματιστικού δουλεύει μόνο κ όσο είναι απαραίτητος κ κλείνει, ειδικά όταν πατηθεί το κουμπί του kickdown, οπότε αν κ καλή υπόθεση την αποκλείουμε 

Link to comment
Share on other sites

Τα diesel κίνησης είναι δύο, το νούμερο ένα που είναι πιο λεπτόρευστο και παγώνει δυσκολότερα (πλησιάζει περισσότερο το καθαρό πετρέλαιο ,jet fuel) και κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά το χειμώνα και  το νούμερο δύο που είναι πιο παχύρευστο για το καλοκαίρι. (Το νούμερο δύο έχει περισσότερα BTU και είναι πιο αποδοτικό. Τα διυλιστήρια βγάζουν την ανάλογη παρτίδα στην αγορά ανάλογα με τις θερμοκρασίες που επικρατούν. Στις ΗΠΑ υπάρχει ξεχωριστή αντλία με νούμερο ένα και νούμερο δυο (βλέπε avatar)και ανάλογα τη θερμοκρασία βάζεις ότι σου  κάνει από μαιάμι μέχρι σικάγο...

Τώρα όσο αφορά την τελική ταχύτητα ο κρύος αέρας είναι πιο πυκνός και παρουσιάζει μεγαλύτερη αντίσταση.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτά ακριβώς έχω διαβάσει κ εγώ Βασίλη σε ξένα φόρουμ. Άρα κατά τη γνώμη σου, δεν είναι η ιδέα μου κ όντως χάνει λίγο σε επιδόσεις (κ άρα σε επιτάχυνση) το αυτοκίνητο τον χειμώνα, μέρος του οποίου ωφείλεται στα χειμερινά καύσιμα. Αυτό όμως που με απασχολεί, είναι περισσότερο αν κ πώς επηρρεάζει ο ψυχρός αέρας τις επιδόσεις ενός diesel, δεδομένου ότι έχουμε σταθερό καύσιμο, πχ το καλοκαιρινό. Θεωρώ πως ισχύει αυτό που είπαν Polakias κ TDI4Eva πιο πάνω. Ποιά είναι η γνώμη σου? 

Link to comment
Share on other sites

Κάνε και μια αλλαγή σε πρατήριο.

Θα σου έλεγα να δεις maf, πίεση και επιδόσεις με vagcom κλπ κλπ κλπ αλλά δεν έχει ουσία κάνε καμιά βόλτα καλύτερα και μην ανχώνεσαι.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.