Jump to content
pafsi

Προδιαγραφή λιπαντικού κινητήρα

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους!

Ως γνωστό, η VW για τους νέους TSI βενζινοκινητήρες με φίλτρο σωματιδίων συστήνει ως ΠΡΩΤΗ επιλογή λιπαντικού την 508.00 (0w-20) και ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ την 504.00 (5w-30) είτε σε σταθερό είτε σε μεταβλητό service.

Κάποιοι αμφισβητούν έντονα τη χρήση λιπαντικού 0w-20 για τα συγκεκριμένα μοτέρ και κάποιοι άλλοι είναι υπέρμαχοι της χρήσης του, ειδικά σε ‘φρέσκα’ μοτέρ και για μέχρι έναν ορισμένο αριθμό χιλιομέτρων (π.χ. 40-50.000 χλμ, ίσως και παραπάνω)

Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που πρέπει να αποφεύγεται η χρήση του 0w-20 στους κινητήρες μας?

Κι αν ναι, ποιος ο λόγος ή οι λόγοι?

Θα ήταν πολύ χρήσιμο και για πολλούς, αν μπορεί να κατατεθεί σαφής και επαρκώς αιτιολογημένη άποψη από κάποιους συμφορουμίτες.

Edited by pafsi
Link to comment
Share on other sites

Η vw επίσης ορίζει διάστημα service τά 30Κ Km σέ διάστημα 2 ετών για το 0w-20

Είσαι έτοιμος να το συζητήσουμε και αυτό ; Ή αυτό μένει απέξω ;

Πρέπει νά καταλάβουμε ότι ο μέσος Έλληνας οδηγός και η vw έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα.

Αυτό που θέλει η VW είναι το αυτοκίνητο να λειτουργήσει σωστά για τά πρώτα 5-6 χρόνια.

Στη συνέχεια να βγάζει ελεγχόμενες βλάβες μέχρι τά 10 χρόνια.

Καί μετά τά 10 χρόνια να πηγαίνει για ανακύκλωση.

Σέ περίπτωση διαμαρτυρίας θά μας πούνε :

"Άκου να δεις , είμαστε οικονομικοί στα service , οικονομικοί στην κατανάλωση (με 0w-20 θα έχει χαμηλότερη κατανάλωση) , μετά τά 10 χρόνια τό αυτοκίνητο παλιωσε"

Είσαι αυτής της άποψης ;

Νά συνεχίσουμε επί αυτής τής βάσης ;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, geopro said:

Η vw επίσης ορίζει διάστημα service τά 30Κ Km σέ διάστημα 2 ετών για το 0w-20

Είσαι έτοιμος να το συζητήσουμε και αυτό ; Ή αυτό μένει απέξω ;

Πρέπει νά καταλάβουμε ότι ο μέσος Έλληνας οδηγός και η vw έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα.

Αυτό που θέλει η VW είναι το αυτοκίνητο να λειτουργήσει σωστά για τά πρώτα 5-6 χρόνια.

Στη συνέχεια να βγάζει ελεγχόμενες βλάβες μέχρι τά 10 χρόνια.

Καί μετά τά 10 χρόνια να πηγαίνει για ανακύκλωση.

Σέ περίπτωση διαμαρτυρίας θά μας πούνε :

"Άκου να δεις , είμαστε οικονομικοί στα service , οικονομικοί στην κατανάλωση (με 0w-20 θα έχει χαμηλότερη κατανάλωση) , μετά τά 10 χρόνια τό αυτοκίνητο παλιωσε"

Είσαι αυτής της άποψης ;

Νά συνεχίσουμε επί αυτής τής βάσης ;

 Αυτο ακριβως . Πρεπει να κατλαβουμε καποτε οτι για τους κατασκευαστες τα αμαξια μας ειναι αναλωσιμα . Δεν μας τα πουλανε με σκοπο να τα κρατησουμε 50 χρονια . Κανουν οτι μπορουν λοιπον ωστε να ειναι μετα απο καποιο χρονικο διαστημα , το ιδιο το αμαξι αχρηστο  αφου φυσικα ακολουθηθει το σερβις και το manual ( που το εγραψαν αυτοι που εχουν συμφερον να σου ξαναπουλησουν ! ) και να σου ζηταει . "Φτιαξε με η πετα με " σου λεει . Το θεμα ειναι οτι και με τελεια συντηρηση καποτε θα το ζητησει  αλλα αλλο να στο ζητα στην 3ετια επειδη εβαλα λαδι που λεει ο κατασκευαστης και το κρατησα στα απιθανα αυτα χλμ που ζηταει , (που οπως ειπα εχει τον σκοπο του και το λεει ) και αλλο να μου το ζητησει στην 15ετια . Τα τεστ που κανουν ειναι τεστ χρονικης αντοχης των υλικων . Βλεπουν αν κρατουν τα μοτερια εντος της εγγυησης που προσφερουν και τιποτα παραπανω . Μετα πετα το σου λεει και παρε αλλο . Εαν ομως κανεις πιο συχνη συντηρηση , πολυ πιθανον να το κρατησεις πολυ καιρο . Μην εμπιστευεστε κανεναν κατασκευαστη . Εχει κερδος οταν σου λεει να κανεις κατι , το εχει υπολογησει . Μην ξεγελιεστε λοιπον ουτε απο σουπερ λαδια, ουτε απο σουπερ εταιριες, ουτε απο σουπερ σερβις . Ολα εχουν τον σκοπο τους και αυτος ειναι το μαρουλακι της τσεπης .

Edited by Μαστορας
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago , Μαστορας said:

 Αυτο ακριβως . Πρεπει να κατλαβουμε καποτε οτι για τους κατασκευαστες τα αμαξια μας ειναι αναλωσιμα . Δεν μας τα πουλανε με σκοπο να τα κρατησουμε 50 χρονια . Κανουν οτι μπορουν λοιπον ωστε να ειναι μετα απο καποιο χρονικο διαστημα , το ιδιο το αμαξι αχρηστο  αφου φυσικα ακολουθηθει το σερβις και το manual ( που το εγραψαν αυτοι που εχουν συμφερον να σου ξαναπουλησουν ! ) και να σου ζηταει . "Φτιαξε με η πετα με " σου λεει . Το θεμα ειναι οτι και με τελεια συντηρηση καποτε θα το ζητησει  αλλα αλλο να στο ζητα στην 3ετια επειδη εβαλα λαδι που λεει ο κατασκευαστης και το κρατησα στα απιθανα αυτα χλμ που ζηταει , (που οπως ειπα εχει τον σκοπο του και το λεει ) και αλλο να μου το ζητησει στην 15ετια . Τα τεστ που κανουν ειναι τεστ χρονικης αντοχης των υλικων . Βλεπουν αν κρατουν τα μοτερια εντος της εγγυησης που προσφερουν και τιποτα παραπανω . Μετα πετα το σου λεει και παρε αλλο . Εαν ομως κανεις πιο συχνη συντηρηση , πολυ πιθανον να το κρατησεις πολυ καιρο . Μην εμπιστευεστε κανεναν κατασκευαστη . Εχει κερδος οταν σου λεει να κανεις κατι , το εχει υπολογησει . Μην ξεγελιεστε λοιπον ουτε απο σουπερ λαδια, ουτε απο σουπερ εταιριες, ουτε απο σουπερ σερβις . Ολα εχουν τον σκοπο τους και αυτος ειναι το μαρουλακι της τσεπης .

Αναφέρθηκα σε χρήση 0w-20 ΜΟΝΟ για καινούργιο κινητήρα (μικρές ανοχές) και ΜΟΝΟ μέχρι ορισμένου εύρους χιλιομέτρων. Ποιος είναι λοιπόν είναι ο παράγοντας που θα φθείρει τον κινητήρα, ειδικά όταν οι αλλαγές θα γίνονται κάθε 10.000 χλμ? 

Να προσθέσω ότι, έχω και 2 Ford fiesta (ecoboost 100 hp + 125 hp) το ένα 7 χρόνων και το άλλο 2,5 χρόνων που φοράνε 5w-20 (σύσταση της Ford) χωρίς να έχω συμπληρώσει ποτέ λάδια, χωρίς κανένα πρόβλημα κινητήρων, με αλλαγές κάθε 10.000 χλμ (ασχέτως που η Ford προτείνει κάθε 20.000 χλμ).  

Υπ’ όψιν ότι, δεν έχω χρησιμοποιήσει διαφορετικό ιξώδες από το 5w-30 στο αμέσως προηγούμενο αυτοκίνητο μου (Passat 1,4 TSI – 122 hp) με 7 χρόνια στην κατοχή μου.  Ωστόσο, 1,5 TSI είναι κατασκευαστικά κατά τι διαφορετικός από τον προηγούμενο (φίλτρο σωματιδίων, καλύτερη θερμοδυναμική ικανότητα κλπ) και αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως η αλλαγή ιξώδους (προς τα κάτω) για κάποια χιλιόμετρα και με αλλαγή κάθε 10.000 χλμ, αποβεί χρήσιμη για τον συγκεκριμένο κινητήρα μου, ο οποίος υπ’ όψιν δέχεται 2-3 cold start / 24ωρο. 

Γνωστή και αποδεκτή βέβαια η θεωρία που προσδιορίζει ως ‘ταχέως αναλώσιμο’ το αυτοκίνητο στη φιλοσοφία και συνείδηση του κάθε κατασκευαστή (έτσι είναι) αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι δεν απαντάει ΤΕΧΝΙΚΑ ή ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ στο γιατί ΝΑΙ στο 5w-30 λάδι κι ΟΧΙ στο 0w-20 και ειδικά σε ‘φρέσκο’ κινητήρα(?).

Απο τι ακριβώς και γιατί ‘δαιμονοποιείται’ το 0w-20?

Απο τι ακριβώς και γιατί ‘μυθοποιείται’ το 5w-30?

Άλλωστε ΚΑΙ για το 5w-30 συστήνει η VW αλλαγή σε 15.000 χλμ ή 12 μήνες, όπως επίσης για το ίδιο λάδι σε 30.000 χλμ ή 2 χρόνια (!)

Λοιπόν ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago , geopro said:

Η vw επίσης ορίζει διάστημα service τά 30Κ Km σέ διάστημα 2 ετών για το 0w-20

Είσαι έτοιμος να το συζητήσουμε και αυτό ; Ή αυτό μένει απέξω ;

Πρέπει νά καταλάβουμε ότι ο μέσος Έλληνας οδηγός και η vw έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα.

Αυτό που θέλει η VW είναι το αυτοκίνητο να λειτουργήσει σωστά για τά πρώτα 5-6 χρόνια.

Στη συνέχεια να βγάζει ελεγχόμενες βλάβες μέχρι τά 10 χρόνια.

Καί μετά τά 10 χρόνια να πηγαίνει για ανακύκλωση.

Σέ περίπτωση διαμαρτυρίας θά μας πούνε :

"Άκου να δεις , είμαστε οικονομικοί στα service , οικονομικοί στην κατανάλωση (με 0w-20 θα έχει χαμηλότερη κατανάλωση) , μετά τά 10 χρόνια τό αυτοκίνητο παλιωσε"

Είσαι αυτής της άποψης ;

Νά συνεχίσουμε επί αυτής τής βάσης ;

Αναφέρθηκα σε χρήση 0w-20 ΜΟΝΟ για καινούργιο κινητήρα (μικρές ανοχές) και ΜΟΝΟ μέχρι ορισμένου εύρους χιλιομέτρων. Ποιος είναι λοιπόν είναι ο παράγοντας που θα φθείρει τον κινητήρα, ειδικά όταν οι αλλαγές θα γίνονται κάθε 10.000 χλμ? 

Να προσθέσω ότι, έχω και 2 Ford fiesta (ecoboost 100 hp + 125 hp) το ένα 7 χρόνων και το άλλο 2,5 χρόνων που φοράνε 5w-20 (σύσταση της Ford) χωρίς να έχω συμπληρώσει ποτέ λάδια, χωρίς κανένα πρόβλημα κινητήρων, με αλλαγές κάθε 10.000 χλμ (ασχέτως που η Ford προτείνει κάθε 20.000 χλμ).  

Υπ’ όψιν ότι, δεν έχω χρησιμοποιήσει διαφορετικό ιξώδες από το 5w-30 στο αμέσως προηγούμενο αυτοκίνητο μου (Passat 1,4 TSI – 122 hp) με 7 χρόνια στην κατοχή μου.  Ωστόσο, 1,5 TSI είναι κατασκευαστικά κατά τι διαφορετικός από τον προηγούμενο (φίλτρο σωματιδίων, καλύτερη θερμοδυναμική ικανότητα κλπ) και αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως η αλλαγή ιξώδους (προς τα κάτω) για κάποια χιλιόμετρα και με αλλαγή κάθε 10.000 χλμ, αποβεί χρήσιμη για τον συγκεκριμένο κινητήρα μου, ο οποίος υπ’ όψιν δέχεται 2-3 cold start / 24ωρο. 

Γνωστή και αποδεκτή βέβαια η θεωρία που προσδιορίζει ως ‘ταχέως αναλώσιμο’ το αυτοκίνητο στη φιλοσοφία και συνείδηση του κάθε κατασκευαστή (έτσι είναι) αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι δεν απαντάει ΤΕΧΝΙΚΑ ή ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ στο γιατί ΝΑΙ στο 5w-30 λάδι κι ΟΧΙ στο 0w-20 και ειδικά σε ‘φρέσκο’ κινητήρα(?).

Απο τι ακριβώς και γιατί ‘δαιμονοποιείται’ το 0w-20?

Απο τι ακριβώς και γιατί ‘μυθοποιείται’ το 5w-30?

Άλλωστε ΚΑΙ για το 5w-30 συστήνει η VW αλλαγή σε 15.000 χλμ ή 12 μήνες, όπως επίσης για το ίδιο λάδι σε 30.000 χλμ ή 2 χρόνια (!)

Λοιπόν ?

Link to comment
Share on other sites

Σέ αυτά τά ερωτήματα απάντηση μπορεί να δώσει η ίδια η πραγματικότητα και ως εκ τούτου οι μηχανικοί που εργάζονται στο αντικείμενο.

Κατ εμέ ακόμη και τό 5w-30 οριακά μπορεί να ανταπεξέλθει σέ δύσκολες συνθήκες και αυτό μέχρι τίς 10 k Km , τό πολύ 12 k Km.

Για τά "ζόρια" θεωρώ καταλληλότερο το 5w-40.

Πού βασιζω αυτή τή άποψη ;

Σ' αυτά που βλέπω.

Τό λιπαντικό σου "μιλάει" όταν κουράζεται.

Ο Ρυθμός που "καίγεται" τό λάδι δεν είναι σταθερός.

Μέχρι τίς 6 k Km ό Ρυθμός που τό καίει είναι περιορισμένος , στην συνέχεια ο Ρυθμός αυξάνεται καί μετά τίς 10 Κ , Km τό παίρνει ο διάολος.

Επίσης και ο ήχος του μοτέρ μπορεί νά πει πολλά.

Με ένα καλό 5w-40 σίγουρα ό Ρυθμός που το καίει είναι περιορισμένος.

Και μιας και μιλάμε για Ρυθμό καψίματος ξέρεις τί θεωρεί η VW ,ως αποδεκτό ;

Τά 3,5 λίτρα ανά 10 Κ Km.

Σοβαρότητα μηδέν.

Άλλωστε θά δεις για το ίδιο ακριβώς μοτέρ διαφορετικές οδηγίες από τη vw .

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

37 λεπτά πριν , geopro said:

Σέ αυτά τά ερωτήματα απάντηση μπορεί να δώσει η ίδια η πραγματικότητα και ως εκ τούτου οι μηχανικοί που εργάζονται στο αντικείμενο.

Κατ εμέ ακόμη και τό 5w-30 οριακά μπορεί να ανταπεξέλθει σέ δύσκολες συνθήκες και αυτό μέχρι τίς 10 k Km , τό πολύ 12 k Km.

Για τά "ζόρια" θεωρώ καταλληλότερο το 5w-40.

Πού βασιζω αυτή τή άποψη ;

Σ' αυτά που βλέπω.

Τό λιπαντικό σου "μιλάει" όταν κουράζεται.

Ο Ρυθμός που "καίγεται" τό λάδι δεν είναι σταθερός.

Μέχρι τίς 6 k Km ό Ρυθμός που τό καίει είναι περιορισμένος , στην συνέχεια ο Ρυθμός αυξάνεται καί μετά τίς 10 Κ , Km τό παίρνει ο διάολος.

Επίσης και ο ήχος του μοτέρ μπορεί νά πει πολλά.

Με ένα καλό 5w-40 σίγουρα ό Ρυθμός που το καίει είναι περιορισμένος.

Και μιας και μιλάμε για Ρυθμό καψίματος ξέρεις τί θεωρεί η VW ,ως αποδεκτό ;

Τά 3,5 λίτρα ανά 10 Κ Km.

Σοβαρότητα μηδέν.

Άλλωστε θά δεις για το ίδιο ακριβώς μοτέρ διαφορετικές οδηγίες από τη vw .

Θα συμφωνήσω σε πολλά μαζί σου…

Θα ήθελα μόνο να πω, ότι το 5w-40 σε συγκεκριμένα πρόσφατα καινούργια μοτέρ της VW, το θεωρώ..’βιασμό' !

Όσο για τους εξωφρενικούς ρυθμούς – αριθμούς καψίματος (3,5 λιτρα / 10.000 χλμ!!!) και για τα προτεινόμενα από αυτούς διαστήματα αλλαγής λιπαντικού, απλά τους ακούω / διαβάζω και σφυρίζω αδιάφορα!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pafsi said:

Αναφέρθηκα σε χρήση 0w-20 ΜΟΝΟ για καινούργιο κινητήρα (μικρές ανοχές) και ΜΟΝΟ μέχρι ορισμένου εύρους χιλιομέτρων. Ποιος είναι λοιπόν είναι ο παράγοντας που θα φθείρει τον κινητήρα, ειδικά όταν οι αλλαγές θα γίνονται κάθε 10.000 χλμ? 

Να προσθέσω ότι, έχω και 2 Ford fiesta (ecoboost 100 hp + 125 hp) το ένα 7 χρόνων και το άλλο 2,5 χρόνων που φοράνε 5w-20 (σύσταση της Ford) χωρίς να έχω συμπληρώσει ποτέ λάδια, χωρίς κανένα πρόβλημα κινητήρων, με αλλαγές κάθε 10.000 χλμ (ασχέτως που η Ford προτείνει κάθε 20.000 χλμ).  

Υπ’ όψιν ότι, δεν έχω χρησιμοποιήσει διαφορετικό ιξώδες από το 5w-30 στο αμέσως προηγούμενο αυτοκίνητο μου (Passat 1,4 TSI – 122 hp) με 7 χρόνια στην κατοχή μου.  Ωστόσο, 1,5 TSI είναι κατασκευαστικά κατά τι διαφορετικός από τον προηγούμενο (φίλτρο σωματιδίων, καλύτερη θερμοδυναμική ικανότητα κλπ) και αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως η αλλαγή ιξώδους (προς τα κάτω) για κάποια χιλιόμετρα και με αλλαγή κάθε 10.000 χλμ, αποβεί χρήσιμη για τον συγκεκριμένο κινητήρα μου, ο οποίος υπ’ όψιν δέχεται 2-3 cold start / 24ωρο. 

Γνωστή και αποδεκτή βέβαια η θεωρία που προσδιορίζει ως ‘ταχέως αναλώσιμο’ το αυτοκίνητο στη φιλοσοφία και συνείδηση του κάθε κατασκευαστή (έτσι είναι) αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι δεν απαντάει ΤΕΧΝΙΚΑ ή ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ στο γιατί ΝΑΙ στο 5w-30 λάδι κι ΟΧΙ στο 0w-20 και ειδικά σε ‘φρέσκο’ κινητήρα(?).

Απο τι ακριβώς και γιατί ‘δαιμονοποιείται’ το 0w-20?

Απο τι ακριβώς και γιατί ‘μυθοποιείται’ το 5w-30?

Άλλωστε ΚΑΙ για το 5w-30 συστήνει η VW αλλαγή σε 15.000 χλμ ή 12 μήνες, όπως επίσης για το ίδιο λάδι σε 30.000 χλμ ή 2 χρόνια (!)

Λοιπόν ?

 Συμφωνα με τις κατασκευαστριες εταιριες και οχι συμφωνα με παλια μαστορια σαν εμενα και πολλους αλλους , η νεες μηχανες δεν θελουν στρωσιμο . Συνεπως δεν υπαρχει λογος για 20αρι λαδι , ουτε καν 30αρι . Παλια τα πρωτα λαδια τα πεταγαμε μετα απο μερικες εκατονταδες χλμ . Τωρα σου λεει παρατα τα κανα 2 χρονια η μεχρι να συμπληρωσεις κανα 3λιτρο . Κατευθειαν αυτο επρεπε να ειναι red alert  στην αλληλουχια των συλλογισμων σου . Το οτι δεν καις εσυ , εγω και η λοιπη Ελλαδα γραμμαριο , δεν μου λεει τιποτα δεν βγαινει ακρη γιατι το ιδιο μπορει να πει και ο καπνιας με το ντουμανι στο φαναρι . Οι ανοχες του κινητηρα δεν εχουν καμια , μα καμια σχεση με το λαδι  εφ οσων δεν εμπιπτουν στην κατηγορια "φθαρμενη μηχανη λιγο πριν το πεταγμα" Εκει ναι πας σε οτι παχυτερο βρεις αν δεν θες να το ανοιξεις . Η αλλαγη ιξωδους λοιπον προς τα κατω εξυπηρετει οχι τον καταναλωτη αλλα τον κατασκευαστη . Τα μεταλλα ειναι πιο κοντα με το 20αρι παρα με το 30αρι και ουτω καθ εξης . Οταν λοιπον εχεις ενα ετοιμο στρωμενο μοτερ ( παντα συμφωνα με τους κατασκευαστες , οχι με εμενα ) γιατι να χρησιμοποιησεις ενα λαδι που εκ φυσεως ειναι λιγοτερο προστατευτικο στα μεταλλα , τα φερνει πιο κοντα ; Εαν ζεις σε θερμοκρασιες -15 μονιμως , ναι βαλε το 20αρι . Αλλα Ελλαδα ;;; Ουτε το 30αρι δεν χρειαζετε . Δηλαδη οταν περναω ελατηρια και κουζινετα σε πασατ του 95 , θα του πω "ξερεις εχεις πιο μικρες ανοχες τωρα , απο 10w40 βαλε 0w20 ; " Οχι βεβαια ειναι σαν να σκοτωνω την μηχανη εν ψυχρω . Γιατι ; Γιατι παροτι εχει μικρες ανοχες πλεον , το 20αρι και εν μερει το 30αρι δεν ειναι σοβαρες ρευστοτητες για καποιον που θελει να κρατησει οσο μπορει το αμαξι με την ιδια μηχανη . Δεν υπαρχει φρεκια η παλαια μηχανη . Υπαρχει προστασια η οχι . Τα λεπτα λαδια σπανε γρηγορα μολις ανεβει η θερμοκρασια η μολις αργησεις να τα αλλαξεις . Αναρωτησου και κατι απλο . Τα παλαια εγχειριδια επετρεπαν πολλαπλες ρευστοτητες αναλογα με την εξωτερικη θερμοκρασια . ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΡΟΤΙΝΟΥΝ ΕΤΣΙ ΠΛΕΟΝ ; Να σου πω . Δεν χαλαγαν συντομα τα αμαξια και οι εταιριες εχαναν χρηματα . Ετσι λοιπον σκαρφιστικαν απο την δεκαετια του '90 την "εγγυηση" . Παλι ομως και τωτε υπηρχαν οι ρευστοτητες με τα σχεδιαγραματα εξωτερικων θερμοκρασιων . Δεν τους εβγαινε ουτε τοτε και το πηγαν παραπερα. ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ  αυτα τα σχεδιαγραματα και προσθεσαν τις γνωστες μας σε ολους προδιαγραφες λαδιων . Μονο αυτο σου λεει και τιποτε αλλο ,μην το κρατησεις για τα εγγονια σου !  Το βλεπεις λοιπον το παραμυθακι ;

 

Και αφου εγραψα τοσα να μιλησουμε και για τις περιβοητες προδιαγραφες λοιπον . Υπαρχοιν η ευρωπαικη ACEA και η αμερικανικη API . Η διαφορα ειναι οτι η ACEA ειναι των ευρωπαικων κατασκευαστων ενω η API ειναι των κατασκευαστων λαδιων . Αυτο λοιπον ειναι και το προβλημα που σχεδον ολοι δεν το βλεπουν . Η ευρωπαικη ελεγχεται απο τους κατασκευαστες οχηματων . Δηλαδη εαν μια Χ εταιρια αυτοκινητου πει στην Χ εταιρια λαδιου "θελω ενα λαδι για μηχανη που δεν την θελω να κρατησει πανω απο 50κ χλμ " , αυτο το λαδι θα κατασκευαστει και θα μπει στα ραφια της καθε ευρωπαικης αντιποσωπειας . Αυτο παρηγγειλε, αυτο θα παρει . Η αμερικανικη ομως επειδη δεν την ελεγχουν οι εταιριες αυτοκινητων ,γινεται κατι διαφορετικο . Κατασκευαζουν το Χ λαδι με τις Χ νεες προδιαγραφες και λεμε στις εταιριες αυτοκινητων " Κοψε τον λαιμο σου , να φτιαξεις μοτερ να εχει τις προδιαγραφες μου " και αναλογα πρατουν οι εταιριες οχηματων . Οι αμερικανικες ειναι πολυ καλυτερες αλλα πρεπει να εχεις και τα σωστα καυσιμα διοτι μερος του καυσιμου αναμιγνυεται με το λαδι . Εαν εχει στοιχια που το σπανε , δεν κανει . Ετσι λοιπον τα καυσιμα της αμερικης ειναι σε μεγαλο ποσοσστο βιοκαυσιμα που ειναι πολυ καθαρωτερα αλλα λιγοτερο αποδοτικα . Και φυσικα εχουν πολυ νεωτερες προδιαγραφες που ταυτιζωνται με την καθαρωτητα καυσιμου . Θες ενα παραδειγμα ; Βρες μου σε ποσοστο λαδια εδω Ελλαδα  να ειναι API CF ( πετρελαιου προδιαγραφη αυτη , σαν παραδειγμα το αναφερω ) και μετα . Η CF ειναι η τελευταια προδιαγραφη που δεχεται πανω απο 0.5% θειο στα καυσιμα , η αμεσως επομενη ζηταει κατω απο 0.5% θειο . Κατι που σαν χωρα και σαν ευρωπη γενικα ΔΕΝ το εχουμε .

 

Αρα , το παραμυθακι με τις ρευστοτητες και κατ επεκταση με τις προδιαγραφες  , ζηταει και τα αναλογα καυσιμα σε  πρωτο βημα . Δεν το εχουμε . Αφαιρεθηκαν και οι πολλαπλες ρευστοτητες απο τα μανουαλ . Γιατι ;

Πολλα μπορω να γραψω ακομα αλλα ηδη καταχραστηκα αρκετα τον χρονο σας για να το δαβασετε . Σωστε την μηχανη σας με τις σωστες ρευστοτητες , αυτο εχω να πω .

Edited by Μαστορας
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago , pafsi said:

Υπ’ όψιν ότι, δεν έχω χρησιμοποιήσει διαφορετικό ιξώδες από το 5w-30 στο αμέσως προηγούμενο αυτοκίνητο μου (Passat 1,4 TSI – 122 hp) με 7 χρόνια στην κατοχή μου.  Ωστόσο, 1,5 TSI είναι κατασκευαστικά κατά τι διαφορετικός από τον προηγούμενο (φίλτρο σωματιδίων, καλύτερη θερμοδυναμική ικανότητα κλπ) και αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως η αλλαγή ιξώδους (προς τα κάτω) για κάποια χιλιόμετρα και με αλλαγή κάθε 10.000 χλμ, αποβεί χρήσιμη για τον συγκεκριμένο κινητήρα μου, ο οποίος υπ’ όψιν δέχεται 2-3 cold start / 24ωρο. 

Γνωστή και αποδεκτή βέβαια η θεωρία που προσδιορίζει ως ‘ταχέως αναλώσιμο’ το αυτοκίνητο στη φιλοσοφία και συνείδηση του κάθε κατασκευαστή (έτσι είναι) αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι δεν απαντάει ΤΕΧΝΙΚΑ ή ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ στο γιατί ΝΑΙ στο 5w-30 λάδι κι ΟΧΙ στο 0w-20 και ειδικά σε ‘φρέσκο’ κινητήρα(?).

Απο τι ακριβώς και γιατί ‘δαιμονοποιείται’ το 0w-20?

Απο τι ακριβώς και γιατί ‘μυθοποιείται’ το 5w-30?

Άλλωστε ΚΑΙ για το 5w-30 συστήνει η VW αλλαγή σε 15.000 χλμ ή 12 μήνες, όπως επίσης για το ίδιο λάδι σε 30.000 χλμ ή 2 χρόνια (!)

Λοιπόν ?

 Εγώ που έχω το ίδιο ακριβώς αμάξι και με ίδιο μοτέρ, με του φίλου pafsi.

Το δικό μου είναι Νοέμβριος του 2013 και συμφονα με τα service (από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη) το αμάξι εκανε service κάθε 30.000 η 2 χρονια (οποίο έρθει πρώτο) με λάδια 5W-30.

 

Από 2018 που το έχω στα δικά μου χέρια το αμαξι,  ΕΓΩ κανω service κάθε χρόνο στα 20.000χιλιόμετρα η 1 χρόνο (όποιο έρθει πρώτο )

Με λάδια πλέον 5W-40.

 

Να πω εδώ ότι το αμάξι από τον κατασκευαστή έρχεται με προγραμματισμένο service κάθε 30.000 το οποίο αναφέρεται στο  menu του αμαξιου.

 

 

Εγώ πάντως με 5w-40 δεν είχα κανενα πρόβλημα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago , Μαστορας said:

 Συμφωνα με τις κατασκευαστριες εταιριες και οχι συμφωνα με παλια μαστορια σαν εμενα και πολλους αλλους , η νεες μηχανες δεν θελουν στρωσιμο . Συνεπως δεν υπαρχει λογος για 20αρι λαδι , ουτε καν 30αρι . Παλια τα πρωτα λαδια τα πεταγαμε μετα απο μερικες εκατονταδες χλμ . Τωρα σου λεει παρατα τα κανα 2 χρονια η μεχρι να συμπληρωσεις κανα 3λιτρο . Κατευθειαν αυτο επρεπε να ειναι red alert  στην αλληλουχια των συλλογισμων σου . Το οτι δεν καις εσυ , εγω και η λοιπη Ελλαδα γραμμαριο , δεν μου λεει τιποτα δεν βγαινει ακρη γιατι το ιδιο μπορει να πει και ο καπνιας με το ντουμανι στο φαναρι . Οι ανοχες του κινητηρα δεν εχουν καμια , μα καμια σχεση με το λαδι  εφ οσων δεν εμπιπτουν στην κατηγορια "φθαρμενη μηχανη λιγο πριν το πεταγμα" Εκει ναι πας σε οτι παχυτερο βρεις αν δεν θες να το ανοιξεις . Η αλλαγη ιξωδους λοιπον προς τα κατω εξυπηρετει οχι τον καταναλωτη αλλα τον κατασκευαστη . Τα μεταλλα ειναι πιο κοντα με το 20αρι παρα με το 30αρι και ουτω καθ εξης . Οταν λοιπον εχεις ενα ετοιμο στρωμενο μοτερ ( παντα συμφωνα με τους κατασκευαστες , οχι με εμενα ) γιατι να χρησιμοποιησεις ενα λαδι που εκ φυσεως ειναι λιγοτερο προστατευτικο στα μεταλλα , τα φερνει πιο κοντα ; Εαν ζεις σε θερμοκρασιες -15 μονιμως , ναι βαλε το 20αρι . Αλλα Ελλαδα ;;; Ουτε το 30αρι δεν χρειαζετε . Δηλαδη οταν περναω ελατηρια και κουζινετα σε πασατ του 95 , θα του πω "ξερεις εχεις πιο μικρες ανοχες τωρα , απο 10w40 βαλε 0w20 ; " Οχι βεβαια ειναι σαν να σκοτωνω την μηχανη εν ψυχρω . Γιατι ; Γιατι παροτι εχει μικρες ανοχες πλεον , το 20αρι και εν μερει το 30αρι δεν ειναι σοβαρες ρευστοτητες για καποιον που θελει να κρατησει οσο μπορει το αμαξι με την ιδια μηχανη . Δεν υπαρχει φρεκια η παλαια μηχανη . Υπαρχει προστασια η οχι . Τα λεπτα λαδια σπανε γρηγορα μολις ανεβει η θερμοκρασια η μολις αργησεις να τα αλλαξεις . Αναρωτησου και κατι απλο . Τα παλαια εγχειριδια επετρεπαν πολλαπλες ρευστοτητες αναλογα με την εξωτερικη θερμοκρασια . ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΡΟΤΙΝΟΥΝ ΕΤΣΙ ΠΛΕΟΝ ; Να σου πω . Δεν χαλαγαν συντομα τα αμαξια και οι εταιριες εχαναν χρηματα . Ετσι λοιπον σκαρφιστικαν απο την δεκαετια του '90 την "εγγυηση" . Παλι ομως και τωτε υπηρχαν οι ρευστοτητες με τα σχεδιαγραματα εξωτερικων θερμοκρασιων . Δεν τους εβγαινε ουτε τοτε και το πηγαν παραπερα. ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ  αυτα τα σχεδιαγραματα και προσθεσαν τις γνωστες μας σε ολους προδιαγραφες λαδιων . Μονο αυτο σου λεει και τιποτε αλλο ,μην το κρατησεις για τα εγγονια σου !  Το βλεπεις λοιπον το παραμυθακι ;

 

Και αφου εγραψα τοσα να μιλησουμε και για τις περιβοητες προδιαγραφες λοιπον . Υπαρχοιν η ευρωπαικη ACEA και η αμερικανικη API . Η διαφορα ειναι οτι η ACEA ειναι των ευρωπαικων κατασκευαστων ενω η API ειναι των κατασκευαστων λαδιων . Αυτο λοιπον ειναι και το προβλημα που σχεδον ολοι δεν το βλεπουν . Η ευρωπαικη ελεγχεται απο τους κατασκευαστες οχηματων . Δηλαδη εαν μια Χ εταιρια αυτοκινητου πει στην Χ εταιρια λαδιου "θελω ενα λαδι για μηχανη που δεν την θελω να κρατησει πανω απο 50κ χλμ " , αυτο το λαδι θα κατασκευαστει και θα μπει στα ραφια της καθε ευρωπαικης αντιποσωπειας . Αυτο παρηγγειλε, αυτο θα παρει . Η αμερικανικη ομως επειδη δεν την ελεγχουν οι εταιριες αυτοκινητων ,γινεται κατι διαφορετικο . Κατασκευαζουν το Χ λαδι με τις Χ νεες προδιαγραφες και λεμε στις εταιριες αυτοκινητων " Κοψε τον λαιμο σου , να φτιαξεις μοτερ να εχει τις προδιαγραφες μου " και αναλογα πρατουν οι εταιριες οχηματων . Οι αμερικανικες ειναι πολυ καλυτερες αλλα πρεπει να εχεις και τα σωστα καυσιμα διοτι μερος του καυσιμου αναμιγνυεται με το λαδι . Εαν εχει στοιχια που το σπανε , δεν κανει . Ετσι λοιπον τα καυσιμα της αμερικης ειναι σε μεγαλο ποσοσστο βιοκαυσιμα που ειναι πολυ καθαρωτερα αλλα λιγοτερο αποδοτικα . Και φυσικα εχουν πολυ νεωτερες προδιαγραφες που ταυτιζωνται με την καθαρωτητα καυσιμου . Θες ενα παραδειγμα ; Βρες μου σε ποσοστο λαδια εδω Ελλαδα  να ειναι API CF ( πετρελαιου προδιαγραφη αυτη , σαν παραδειγμα το αναφερω ) και μετα . Η CF ειναι η τελευταια προδιαγραφη που δεχεται πανω απο 0.5% θειο στα καυσιμα , η αμεσως επομενη ζηταει κατω απο 0.5% θειο . Κατι που σαν χωρα και σαν ευρωπη γενικα ΔΕΝ το εχουμε .

 

Αρα , το παραμυθακι με τις ρευστοτητες και κατ επεκταση με τις προδιαγραφες  , ζηταει και τα αναλογα καυσιμα σε  πρωτο βημα . Δεν το εχουμε . Αφαιρεθηκαν και οι πολλαπλες ρευστοτητες απο τα μανουαλ . Γιατι ;

Πολλα μπορω να γραψω ακομα αλλα ηδη καταχραστηκα αρκετα τον χρονο σας για να το δαβασετε . Σωστε την μηχανη σας με τις σωστες ρευστοτητες , αυτο εχω να πω .

Μάστορα καλησπέρα.

Θες να μου πεις την άποψη σου λοιπόν για το συγκεκριμένο μοτέρ το 150αρι όσο αφορά τα λάδια του.

Δηλαδή 1η αλλαγή τι προτείνεις; Στα πόσα χλμ και τι λάδι;

Επόμενη με τις ίδιες απορίες στα πόσα χλμ;

Επίσης για κάποιον που δεν θα το πετάξει στη 4 ετια τι λάδι προτείνεις να χρησιμοποιεί και για πόσα Χλμ; 

Τέλος είσαι υπέρ του στρωσιματος εσύ προσωπικά;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago , Μαστορας said:

 Συμφωνα με τις κατασκευαστριες εταιριες και οχι συμφωνα με παλια μαστορια σαν εμενα και πολλους αλλους , η νεες μηχανες δεν θελουν στρωσιμο . Συνεπως δεν υπαρχει λογος για 20αρι λαδι , ουτε καν 30αρι . Παλια τα πρωτα λαδια τα πεταγαμε μετα απο μερικες εκατονταδες χλμ . Τωρα σου λεει παρατα τα κανα 2 χρονια η μεχρι να συμπληρωσεις κανα 3λιτρο . Κατευθειαν αυτο επρεπε να ειναι red alert  στην αλληλουχια των συλλογισμων σου . Το οτι δεν καις εσυ , εγω και η λοιπη Ελλαδα γραμμαριο , δεν μου λεει τιποτα δεν βγαινει ακρη γιατι το ιδιο μπορει να πει και ο καπνιας με το ντουμανι στο φαναρι . Οι ανοχες του κινητηρα δεν εχουν καμια , μα καμια σχεση με το λαδι  εφ οσων δεν εμπιπτουν στην κατηγορια "φθαρμενη μηχανη λιγο πριν το πεταγμα" Εκει ναι πας σε οτι παχυτερο βρεις αν δεν θες να το ανοιξεις . Η αλλαγη ιξωδους λοιπον προς τα κατω εξυπηρετει οχι τον καταναλωτη αλλα τον κατασκευαστη . Τα μεταλλα ειναι πιο κοντα με το 20αρι παρα με το 30αρι και ουτω καθ εξης . Οταν λοιπον εχεις ενα ετοιμο στρωμενο μοτερ ( παντα συμφωνα με τους κατασκευαστες , οχι με εμενα ) γιατι να χρησιμοποιησεις ενα λαδι που εκ φυσεως ειναι λιγοτερο προστατευτικο στα μεταλλα , τα φερνει πιο κοντα ; Εαν ζεις σε θερμοκρασιες -15 μονιμως , ναι βαλε το 20αρι . Αλλα Ελλαδα ;;; Ουτε το 30αρι δεν χρειαζετε . Δηλαδη οταν περναω ελατηρια και κουζινετα σε πασατ του 95 , θα του πω "ξερεις εχεις πιο μικρες ανοχες τωρα , απο 10w40 βαλε 0w20 ; " Οχι βεβαια ειναι σαν να σκοτωνω την μηχανη εν ψυχρω . Γιατι ; Γιατι παροτι εχει μικρες ανοχες πλεον , το 20αρι και εν μερει το 30αρι δεν ειναι σοβαρες ρευστοτητες για καποιον που θελει να κρατησει οσο μπορει το αμαξι με την ιδια μηχανη . Δεν υπαρχει φρεκια η παλαια μηχανη . Υπαρχει προστασια η οχι . Τα λεπτα λαδια σπανε γρηγορα μολις ανεβει η θερμοκρασια η μολις αργησεις να τα αλλαξεις . Αναρωτησου και κατι απλο . Τα παλαια εγχειριδια επετρεπαν πολλαπλες ρευστοτητες αναλογα με την εξωτερικη θερμοκρασια . ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΡΟΤΙΝΟΥΝ ΕΤΣΙ ΠΛΕΟΝ ; Να σου πω . Δεν χαλαγαν συντομα τα αμαξια και οι εταιριες εχαναν χρηματα . Ετσι λοιπον σκαρφιστικαν απο την δεκαετια του '90 την "εγγυηση" . Παλι ομως και τωτε υπηρχαν οι ρευστοτητες με τα σχεδιαγραματα εξωτερικων θερμοκρασιων . Δεν τους εβγαινε ουτε τοτε και το πηγαν παραπερα. ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ  αυτα τα σχεδιαγραματα και προσθεσαν τις γνωστες μας σε ολους προδιαγραφες λαδιων . Μονο αυτο σου λεει και τιποτε αλλο ,μην το κρατησεις για τα εγγονια σου !  Το βλεπεις λοιπον το παραμυθακι ;

 

Και αφου εγραψα τοσα να μιλησουμε και για τις περιβοητες προδιαγραφες λοιπον . Υπαρχοιν η ευρωπαικη ACEA και η αμερικανικη API . Η διαφορα ειναι οτι η ACEA ειναι των ευρωπαικων κατασκευαστων ενω η API ειναι των κατασκευαστων λαδιων . Αυτο λοιπον ειναι και το προβλημα που σχεδον ολοι δεν το βλεπουν . Η ευρωπαικη ελεγχεται απο τους κατασκευαστες οχηματων . Δηλαδη εαν μια Χ εταιρια αυτοκινητου πει στην Χ εταιρια λαδιου "θελω ενα λαδι για μηχανη που δεν την θελω να κρατησει πανω απο 50κ χλμ " , αυτο το λαδι θα κατασκευαστει και θα μπει στα ραφια της καθε ευρωπαικης αντιποσωπειας . Αυτο παρηγγειλε, αυτο θα παρει . Η αμερικανικη ομως επειδη δεν την ελεγχουν οι εταιριες αυτοκινητων ,γινεται κατι διαφορετικο . Κατασκευαζουν το Χ λαδι με τις Χ νεες προδιαγραφες και λεμε στις εταιριες αυτοκινητων " Κοψε τον λαιμο σου , να φτιαξεις μοτερ να εχει τις προδιαγραφες μου " και αναλογα πρατουν οι εταιριες οχηματων . Οι αμερικανικες ειναι πολυ καλυτερες αλλα πρεπει να εχεις και τα σωστα καυσιμα διοτι μερος του καυσιμου αναμιγνυεται με το λαδι . Εαν εχει στοιχια που το σπανε , δεν κανει . Ετσι λοιπον τα καυσιμα της αμερικης ειναι σε μεγαλο ποσοσστο βιοκαυσιμα που ειναι πολυ καθαρωτερα αλλα λιγοτερο αποδοτικα . Και φυσικα εχουν πολυ νεωτερες προδιαγραφες που ταυτιζωνται με την καθαρωτητα καυσιμου . Θες ενα παραδειγμα ; Βρες μου σε ποσοστο λαδια εδω Ελλαδα  να ειναι API CF ( πετρελαιου προδιαγραφη αυτη , σαν παραδειγμα το αναφερω ) και μετα . Η CF ειναι η τελευταια προδιαγραφη που δεχεται πανω απο 0.5% θειο στα καυσιμα , η αμεσως επομενη ζηταει κατω απο 0.5% θειο . Κατι που σαν χωρα και σαν ευρωπη γενικα ΔΕΝ το εχουμε .

 

Αρα , το παραμυθακι με τις ρευστοτητες και κατ επεκταση με τις προδιαγραφες  , ζηταει και τα αναλογα καυσιμα σε  πρωτο βημα . Δεν το εχουμε . Αφαιρεθηκαν και οι πολλαπλες ρευστοτητες απο τα μανουαλ . Γιατι ;

Πολλα μπορω να γραψω ακομα αλλα ηδη καταχραστηκα αρκετα τον χρονο σας για να το δαβασετε . Σωστε την μηχανη σας με τις σωστες ρευστοτητες , αυτο εχω να πω .

Μην περιμένεις βέβαια να τοποθετηθώ σε ΟΛΑ όσα αναφέρεσαι..Θα χρειασθεί να προσλάβω δακτυλογράφο..Εγώ να λέω κι εκείνη να γράφει !! 

Η άποψη η δική μου λέει ότι οι κινητήρες έχουν αλλάξει, τα λάδια έχουν εξελιχθεί..Καμία σχέση οι σύγχρονοι με προγενέστερους κινητήρες, καμία σχέση το υλικό κατασκευής τους, καμία σχέση τα λάδια που χρησιμοποιούσαν κάποτε συγκριτικά με τα εξελιγμένα σημερινά ως προς δομή / σύνθεση / δυνατότητες. Λογικό λοιπόν να έχουν αλλάξει κάποιες θεωρίες και κάποια standards και πολύ φιλικά και με σεβασμό, θα έλεγα να ξεφύγεις λίγο από κάποιες εμμονές σου όπως π.χ. αυτή για τα παχύρευστα λάδια και την προστασία που παρέχουν. Απλά, να τονίσω (αν και σίγουρος πως το γνωρίζεις) το ότι αν το λιπαντικό είναι αρκετά παχύρευστο συγκριτικά με αυτό που ‘ζητά’ ο κινητήρας, ενδέχεται να μειωθεί η ισχύς του μοτέρ, να προκληθεί υπερθέρμανση, καθώς και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, το ότι βασικός παράγοντας της κατανάλωσης λιπαντικού είναι πρωτίστως η ίδια σύνθεσή του..

Εδώ, θα σου θυμίσω και το ότι δεν απαντήθηκε γιατί οι ecoboost κινητήρες στους οποίους αναφέρθηκα, δεν καίνε σταγόνα λάδι (5w-20) σε καμία θερμοκρασία, με αλλαγές κάθε 10.000 χλμ, σε κινητήρα 7 ετών, με ήδη 82.000 χλμ (?)

@η νεες μηχανες δεν θελουν στρωσιμο . Συνεπως δεν υπαρχει λογος για 20αρι λαδι , ουτε καν 30αρι@. Αυτό θέλει μάλλον πολύ ψάξιμο, καθ’ όσον οι απόψεις μηχανικών είναι μοιρασμένες, επειδή κατά πολλούς το όποιο εργοστασιακό ‘στρώσιμο’ γίνεται σε πάγκους και με χαλαρές έως ιδανικές συνθήκες πίεσης / στροφαρίσματος.

@Εα ζεις σε θερμοκρασιες -15 μονιμως , ναι βαλε το 20αρι . Αλλα Ελλαδα ;;; Ουτε το 30αρι δεν χρειαζετε@

Κι αυτό θα ελεγα ότι θέλει ψαξιμο!...Κατα μηχανικούς πάλι, ασχέτως εαν έξω κανει -40 η είμαστε στη Λιβυη με 50+, μας ενδιαφέρει επι το πλείστον το τι κάνει το λάδι στου 100c και όχι τι θερμοκρασία έχει έξω.

Είναι θέμα ΚΥΡΙΩΣ διαχείρισης και κατασκευής κινητήρα, το πόσο θα ανεβάσει θερμοκρασία το λάδι (όπως π.χ εαν έχει ψυγείο λαδιού). Δεν είναι απόλυτο ότι το καλοκαίρι θα ανεβάσει πιο πολύ θερμοκρασία το λάδι σε σχέση με τον χειμώνα, ειδικά σε καινούργιους κινητήρες. Γι αυτό ορισμένοι κατασκευαστές (π.χ. Honda, Toyota κ.ά. εν προκειμένω δε και η VW) προτείνουν 0-20 ή και 5-30 σε σύγχρονα μοτέρ. 

Αυτά τα λίγα από μένα και χωρίς καμία διάθεση αμφισβήτησης των περισσοτέρων απόψεών σου και κυρίως χωρίς πρόθεση αντιπαράθεσης

 

Edited by pafsi
Link to comment
Share on other sites

58 λεπτά πριν , Yiannis_2 said:

Μάστορα καλησπέρα.

Θες να μου πεις την άποψη σου λοιπόν για το συγκεκριμένο μοτέρ το 150αρι όσο αφορά τα λάδια του.

Δηλαδή 1η αλλαγή τι προτείνεις; Στα πόσα χλμ και τι λάδι;

Επόμενη με τις ίδιες απορίες στα πόσα χλμ;

Επίσης για κάποιον που δεν θα το πετάξει στη 4 ετια τι λάδι προτείνεις να χρησιμοποιεί και για πόσα Χλμ; 

Τέλος είσαι υπέρ του στρωσιματος εσύ προσωπικά;

Θα με ενδιέφερε κι εμένα η άποψη...Ακαδημαϊκά τουλάχιστον...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago , OMINUS said:

 Εγώ που έχω το ίδιο ακριβώς αμάξι και με ίδιο μοτέρ, με του φίλου pafsi.

Το δικό μου είναι Νοέμβριος του 2013 και συμφονα με τα service (από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη) το αμάξι εκανε service κάθε 30.000 η 2 χρονια (οποίο έρθει πρώτο) με λάδια 5W-30.

 

Από 2018 που το έχω στα δικά μου χέρια το αμαξι,  ΕΓΩ κανω service κάθε χρόνο στα 20.000χιλιόμετρα η 1 χρόνο (όποιο έρθει πρώτο )

Με λάδια πλέον 5W-40.

 

Να πω εδώ ότι το αμάξι από τον κατασκευαστή έρχεται με προγραμματισμένο service κάθε 30.000 το οποίο αναφέρεται στο  menu του αμαξιου.

 

 

Εγώ πάντως με 5w-40 δεν είχα κανενα πρόβλημα.

Σωστή κίνηση η αλλαγή OMINUS σε 5w-40, εφ΄ όσον απ όσο υποθέτω θα έχει φορτωθεί με κάποια χιλιόμετρα (απο το 2013). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, pafsi said:

Μην περιμένεις βέβαια να τοποθετηθώ σε ΟΛΑ όσα αναφέρεσαι..Θα χρειασθεί να προσλάβω δακτυλογράφο..Εγώ να λέω κι εκείνη να γράφει !! 

:lol:

Η άποψη η δική μου λέει ότι οι κινητήρες έχουν αλλάξει, τα λάδια έχουν εξελιχθεί..Καμία σχέση οι σύγχρονοι με προγενέστερους κινητήρες, καμία σχέση το υλικό κατασκευής τους, καμία σχέση τα λάδια που χρησιμοποιούσαν κάποτε συγκριτικά με τα εξελιγμένα σημερινά ως προς δομή / σύνθεση / δυνατότητες. Λογικό λοιπόν να έχουν αλλάξει κάποιες θεωρίες και κάποια standards και πολύ φιλικά και με σεβασμό, θα έλεγα να ξεφύγεις λίγο από κάποιες εμμονές σου όπως π.χ. αυτή για τα παχύρευστα λάδια και την προστασία που παρέχουν. Απλά, να τονίσω (αν και σίγουρος πως το γνωρίζεις) ότι αν το λιπαντικό είναι αρκετά παχύρευστο συγκριτικά με αυτό που ‘ζητά’ ο κινητήρας, ενδέχεται να μειωθεί η ισχύς του μοτέρ, να προκληθεί υπερθέρμανση, καθώς και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.

 Οχι , μεγα σφαλμα αυτο . Για να υπερθερμανθει η μηχανη απο λαδι παει να πει οτι δεν απορροφαται η θερμοκρασια απο το ιδιο το λαδι . Τα λεπτα λαδια ειναι λαδια κυκλοφοριας , δεν μπορουν να απορροφησουν θερμοκρασια , απλα την μεταφερουν . (Τα παχια λαδια την απορροφουν γιατι δεν κυκλοφορουν τοσο γρηγορα . )Αυτο σαν συνεπεια δινει την εσφαλμενη εντυπωση οτι η μηχανη ζεσταινεται καλυτερα και πιο ομαλα . Λαθος . Τοψιλο λαδι λεπταινει και αλλο πολυ πιο νωρις (ιδιως σε φορτωμενα με χλμ μηχανες ) απο οτι η μηχανη και εχει ακομα τις ανοχες ανοικτες . Συνεπως καιγεται . Οταν φτασει και σε κανονικες συνθηκες λειτουργιας το λαδι ειναι κυριολεκτικα σπασμενο . Μην ξεχνας οτι το λαδι δεν φτανει μονο 100 βαθμους μεσα στην μηχανη . Μπορει ανετα να παει 180+ στους εκκεντροφορους και στον στροφαλο . Οταν ομως το λαδι μπορει να απορροφησει την θερμοκρασια δεν σπαει . Τα ψιλα λαδια ηρθαν και αφορουν τις βορειες χωρες που σπανια βλεπουν 30αρια σαν εξωτερικη θερμοκρασια . Εκει το 20/30αρι λαδι ειναι ανετο ( ας πουμε, σε γενικο πλαισιο παντα ) . Εδω το καλοκαιρι βλεπουμε 45αρια . Κοιτα σαν αναζητηση σε παλια manual τι προτεινουν για 40+ θερμοκρασια ...

 

Εδώ, θα σου θυμίσω και το ότι δεν απαντήθηκε γιατί οι ecoboost κινητήρες στους οποίους αναφέρθηκα, δεν καίνε σταγόνα λάδι (5w-20) σε καμία θερμοκρασία, με αλλαγές κάθε 10.000 χλμ, σε κινητήρα 7 ετών, με ήδη 82.000 χλμ (?)

"... Το οτι δεν καις εσυ , εγω και η λοιπη Ελλαδα γραμμαριο , δεν μου λεει τιποτα δεν βγαινει ακρη γιατι το ιδιο μπορει να πει και ο καπνιας με το ντουμανι στο φαναρι ..."

 

@η νεες μηχανες δεν θελουν στρωσιμο . Συνεπως δεν υπαρχει λογος για 20αρι λαδι , ουτε καν 30αρι@. Αυτό θέλει μάλλον πολύ ψάξιμο, καθ’ όσον οι απόψεις μηχανικών είναι μοιρασμένες, επειδή κατά πολλούς το όποιο εργοστασιακό ‘στρώσιμο’ γίνεται σε πάγκους και με χαλαρές έως ιδανικές συνθήκες πίεσης / στροφαρίσματος.

Πιστευεις οτι χρεωνοωνται εργατοωρες , καυσιμο , και πολλα αλλα για να στρωσουν την μια μηχανη σε παγκο ; Ξερεις ποσες μηχανες παραγωνται την ημερα;Ξερεις ποσους παγκους θελουν και ποσο καυσιμο ;;;; Συνεχιζω , παραβλεποντας το αυτο ....

 

@Εα ζεις σε θερμοκρασιες -15 μονιμως , ναι βαλε το 20αρι . Αλλα Ελλαδα ;;; Ουτε το 30αρι δεν χρειαζετε@

Κι αυτό θα ελεγα ότι θέλει ψαξιμο!...Κατα μηχανικούς πάλι, ασχέτως εαν έξω κανει -40 η είμαστε στη Λιβυη με 50+, μας ενδιαφέρει επι το πλείστον το τι κάνει το λάδι στου 100c και όχι τι θερμοκρασία έχει έξω.

Το λαδι ξεπερνα τους 220 βαθμους ανετα σε συνθηκες WOT , τερμα γκαζι δηλαδη . Στον στροφαλο και στους εκκεντροφορους , οχι στο οργανο . Οι δυο αυτες ρευστοτητες πλεον ειναι ενδεικτικες για το τι περιπου χρειαζομαστε . Το ψιλο ειναι για στρωσιμο η για πολυ κρυο . Το 40αρι ειναι τελειο για Ελλαδα .

Είναι θέμα ΚΥΡΙΩΣ διαχείρισης και κατασκευής κινητήρα, το πόσο θα ανεβάσει θερμοκρασία το λάδι (όπως π.χ εαν έχει ψυγείο λαδιού). Δεν είναι απόλυτο ότι το καλοκαίρι θα ανεβάσει πιο πολύ θερμοκρασία το λάδι σε σχέση με τον χειμώνα, ειδικά σε καινούργιους κινητήρες. Γι αυτό ορισμένοι κατασκευαστές (π.χ. Honda, Toyota κ.ά. εν προκειμένω δε και η VW) προτείνουν 0-20 ή και 5-30 σε σύγχρονα μοτέρ. 

Αυτά τα λίγα από μένα και χωρίς καμία διάθεση αμφισβήτησης των περισσοτέρων απόψεών σου και κυρίως χωρίς πρόθεση αντιπαράθεσης

Παντα ,ανεξαρτητως υφους , ειναι ανταλλαγη αποψεων και βιωματων απο την καθημερινοτητα μας . Δεν χαλαμε και την μερα μας για αυτα, απλως μια εξτα η και παραπανω γνωμες, καλο ειναι να υπαρχουν, ισως φανουν χρησιμες στο μελλον η και στο παρον .

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Yiannis_2 said:

Μάστορα καλησπέρα.

Θες να μου πεις την άποψη σου λοιπόν για το συγκεκριμένο μοτέρ το 150αρι όσο αφορά τα λάδια του.

Α)Δηλαδή 1η αλλαγή τι προτείνεις; Στα πόσα χλμ και τι λάδι;

Β)Επόμενη με τις ίδιες απορίες στα πόσα χλμ;

Γ)Επίσης για κάποιον που δεν θα το πετάξει στη 4 ετια τι λάδι προτείνεις να χρησιμοποιεί και για πόσα Χλμ; 

Δ)Τέλος είσαι υπέρ του στρωσιματος εσύ προσωπικά;

Α) Ειμαι υπερ του 40αριου εκτος εαν ο κατασκευαστης λεει 15w50 . Εκει δεν παω σε ψιλοτερο , βαζω to 15w50.

Β) Πεταμα το πολυ στα 1κ εαν ηταν καινουριου , στα 4κ μετα αλλαγη , στα 5κ (10κ συνολο σαν καινουριο) μετα και οτι βολευεται ο πελατης απο εκει και μετα . Οχι πανω απο 7.5κ . Οχι κατω απο 5κ .

Γ) Το 0w40 μετα απο το στωσιμο η το 5w40 .

Δ) Παντα . Δεν υπαρχουν για εμενα στρωμμενες μηχανες λογω κοστους, δεν γραφουν ωρες ταεργοστασια σε καμμια 50 παγκους με 1000ρες δεξαμενες καυσιμου , μονο και μονο για να στωσουν την μηχανη μου , αυτο το κανω εγω. Δικο μου μηχανημα ειναι, εγω το προσεχω και το συντηρω .

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

29 λεπτά πριν , Μαστορας said:

Α) Ειμαι υπερ του 40αριου εκτος εαν ο κατασκευαστης λεει 15w50 . Εκει δεν παω σε ψιλοτερο , βαζω to 15w50.

Β) Πεταμα το πολυ στα 1κ εαν ηταν καινουριου , στα 4κ μετα αλλαγη , στα 5κ (10κ συνολο σαν καινουριο) μετα και οτι βολευεται ο πελατης απο εκει και μετα . Οχι πανω απο 7.5κ . Οχι κατω απο 5κ .

Γ) Το 0w40 μετα απο το στωσιμο η το 5w40 .

Δ) Παντα . Δεν υπαρχουν για εμενα στρωμμενες μηχανες λογω κοστους, δεν γραφουν ωρες ταεργοστασια σε καμμια 50 παγκους με 1000ρες δεξαμενες καυσιμου , μονο και μονο για να στωσουν την μηχανη μου , αυτο το κανω εγω. Δικο μου μηχανημα ειναι, εγω το προσεχω και το συντηρω .

 

Οταν όμως το αμάξι διανύει το πρώτο από τα 4 συνολικά χρόνια εγγύησης και με δεδομένο ότι η VW δεν αναγνωρίζει ούτε 0w-40 ούτε 5w-40 (παρά μόνο 0w-20 ή 5w-30) τότε τι κάνουμε? Εδώ σε θέλω Μαστορα!...Κάθεσαι λοιπόν και τρως την 'καραμέλα'...όλα σε θυμίζουν (που λέει και το άσμα!)

Ζήτω το 5W-30 λοιπόν ! :startle:

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν , pafsi said:

Σωστή κίνηση η αλλαγή OMINUS σε 5w-40, εφ΄ όσον απ όσο υποθέτω θα έχει φορτωθεί με κάποια χιλιόμετρα (απο το 2013). 

 

Κοίτα να δεις το 5W-40 δεν είναι κάποια επιλογή,  που προέκυψε από τα χιλιόμετρα??

Από την στιγμή που η VW στο σύστημα βγάζει το 5W-40 ως επιλογή για service κάθε χρόνο.  Αυτό βάζω από πέρισυ.

 

Το αμάξι αυτή την στιγμή έχει 80.000 χιλιόμετρα.

 

Όταν το αγόρασα εγώ το 2018 είχε 70.000 χιλιόμετρα.

 

Στα servise που είχαν γίνει ( δυο ήταν όλα από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη  )

ήταν 2 service τα οποια έγιναν το κάθε ενα στα 30.000

 

Εγώ με το 5w -40 δεν έχω δει καμία κατανάλωση ούτε και κάποια αύξηση στην θερμοκρασία λαδιού.

Μια χαρά είναι κατά την άποψη μου.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 λεπτό πριν , OMINUS said:

 

Κοίτα να δεις το 5W-40 δεν είναι κάποια επιλογή,  που προέκυψε από τα χιλιόμετρα??

Από την στιγμή που η VW στο σύστημα βγάζει το 5W-40 ως επιλογή για service κάθε χρόνο.  Αυτό βάζω από πέρισυ.

 

Το αμάξι αυτή την στιγμή έχει 80.000 χιλιόμετρα.

 

Όταν το αγόρασα εγώ το 2018 είχε 70.000 χιλιόμετρα.

 

Στα servise που είχαν γίνει ( δυο ήταν όλα από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη  )

ήταν 2 service τα οποια έγιναν το κάθε ενα στα 30.000

 

Εγώ με το 5w -40 δεν έχω δει καμία κατανάλωση ούτε και κάποια αύξηση στην θερμοκρασία λαδιού.

Μια χαρά είναι κατά την άποψη μου.

 

 

 

 

Ααα, ΟΚ...είσαι στην 502.00 - αν δεν κάνω λάθος - και γι αυτό έχεις δεύτερη επιλογή..Sorry..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν , pafsi said:

Ααα, ΟΚ...είσαι στην 502.00 - αν δεν κάνω λάθος - και γι αυτό έχεις δεύτερη επιλογή..Sorry..

 

Ναι έχω 2 επιλογές 5W-30 και 5W-40.

Να σε ρωτήσω εσένα τι ετους ήταν το δικό σου passat B7

 

Θα ήθελα να δώσω μια πληροφορία και μπορειτε να το διαπιστοσετε και μόνη σας.

 

Τα αμάξια που κάνουν servise σύμφωνα με την VW και είναι καθε 30.000 χιλιόμετρα service η 2 χρόνια (ΌΠΟΙΟ ΈΡΘΕΙ ΠΡΏΤΟ ΑΠΟ ΤΑ 2) 

 

 

Στο βιβλίο service (όσοι εχουν) γράφει έναν Κωδικό: QI6 ! 

 

Το QI6 αντιστοιχεί σε αυτά διαστήματα SERVICE (30.000 / 2χρόνια)

 

Εμένα που είναι του 2013 γράφει στο book αυτόν τον κωδικό.

 

 

Επίσης επειδή δεν έχουμε μόνο εμείς αυτές της ανησυχείες  για τα service κτλ.

 

Ρίξτε μια ματιά και εδώ 

 

https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/qi6-flexible-servicing-to-time-and-distance-servicing.352137/

 

http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=283148.0

 

https://www.volkswagenforum.co.uk/showthread.php?t=27233

Edited by OMINUS
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, OMINUS said:

Επίσης επειδή δεν έχουμε μόνο εμείς αυτές της ανησυχείες  για τα service κτλ

 

Αλλαξε τα καθε 7.5κ χλμ και ολες οι ανησυχιες εφυγαν . Τις εχει η VW μετα .:lol:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Μιας και δεν έχω παραλάβει ακόμη άρα δεν εχω και manual, το 40αρι το αναφέρει πουθενά η μαμά εταιρεία η είναι εξαφανισμένο;

Link to comment
Share on other sites

27 λεπτά πριν , Yiannis_2 said:

Μιας και δεν έχω παραλάβει ακόμη άρα δεν εχω και manual, το 40αρι το αναφέρει πουθενά η μαμά εταιρεία η είναι εξαφανισμένο;

Αναφέρει την προδιαγραφή 502.00 (άρα και ευχέρεια επιλογής για 5w-40) αλλά μόνο σε βενζινοκινητήρες ΧΩΡΙΣ φίλτρο σωματιδίων και ΜΟΝΟ για σταθερά διαστήματα service (15.000 χλμ). Σε αυτούς με φίλτρο, μόνο 0w-20 ή 5w-30 (ανεξαρτήτως διαστημάτων service)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

34 λεπτά πριν , Yiannis_2 said:

Μιας και δεν έχω παραλάβει ακόμη άρα δεν εχω και manual, το 40αρι το αναφέρει πουθενά η μαμά εταιρεία η είναι εξαφανισμένο;

Σωστό , για λόγους εγγύησης πρέπει νά τό δεις αυτό.

Δεν νομίζω η προδιαγραφή 502/505 νά έχει απαληφθει .

Πρέπει νά είναι κανονικά σέ ισχύ.

Αν ναι,  τότε είσαι εντός προδιαγραφών και εντός εγγύησης και για το 5w-40 & 0w-40.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Έχει κανείς ιδέα με αυτά τα λάδια της VW τι παίζει??

 

Τα έχετε δεις καθόλου εδώ στην Ελλάδα.

 

https://www.drive2.ru/l/494958904212455970/

 

https://www.drive2.ru/l/469804002314289200/

 

https://www.drive2.ru/l/461993896344289308/

 

https://www.volkswagen.com.sg/service/servicing-and-maintenance/engine-oil

Edited by OMINUS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.