Araya Posted June 1, 2020 Report Share Posted June 1, 2020 Καλησπέρα, Έχω ένα vw polo του 2010 πριν κάνα 6μηνο μου άναψε το check engine πήγα σε συνεργείο αντιπροσωπείας και μας έδειξε πρόβλημα στον αισθητήρα λάμδα 2. Μου έσβησαν την ένδειξη έκανα κάποια χιλιόμετρα με 100αρα βενζίνη πλέον και πάλι άναψε η ίδια ένδειξη πήγα πάλι στο συνεργείο άλλαξα τον αισθητήρα λάμδα και 5μερες μετά άναψε και πάλι. Πήγα σε άλλο συνεργείο και άναβε πάλι ο ίδιος αισθητήρας. Μου έσβησαν την ένδειξη που μετά άναψε πάλι αλλάξαμε πάλι αισθητήρα λάμδα και μου είπε πως έχει θέμα με τον καταλύτη. Σήμερα μετά από 4μηνες περίπου άλλαξα τον καταλύτη όχι με εργοστασιακό και πάλι μου άναψε check engine και δείχνει και τους δύο λάμδα. Έχει αντιμετωπίσει κανείς το ίδιο πρόβλημα ή ξέρει κάποιος κάτι ώστε να με βοηθήσει? Ευχαριστώ πολύ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbomaniac Posted June 1, 2020 Report Share Posted June 1, 2020 Δυστηχως εχω παρατηρήσει οτι στα συνεργεια συνηθως όποτε αναψει λαμδα, τον αλλάζουν χωρις καν να ελεγξουν την ταση λειτουργίας του real time. Ο πρώτος λαμδα πρέπει στο τερμα γκαζι να δουλευει περιπου 0.85V σταθερα και ο δευτερος λιγο λιγοτερο (φάση open loop). Στα μισά γκαζια (closed loop) ο πρώτος παίζει συνεχως μεταξυ 0.85 και 0.2V γιατι συνεχώς διορθωνει το μειγμα ο εγκεφαλος προσπαθωντας να το φέρει στο στοιχειομετρικο. Ο 2ος στο closed loop πρεπει να δειχνει μεταξυ 0.5V και 0.1 αν ολα είναι οκ, επειδή ο καταλύτης κατακρατα κι άλλο οξυγόνο λόγω της καταλυτικής αντίδρασης. Θυμηθείτε οτι όσο πιο πλούσιο είναι το μείγμα, τόσο περισσότερο οξυγονο παραμένει στα καυσαέρια (επειδή δε συμμετείχε στην καύση) και άρα περισσότερη θα είναι η ένδειξη τάσης στον λάμδα. Κάθε φορά που ο εγκεφαλος θα διαβασει στο closed loop λάθος τιμή τάσης θα κρατησει ένα σφάλμα στη μνήμη (error code). Αυτό σημαίνει οτι κατα 90% δε σημαίνει οτι υπάρχει πρόβλημα στο λαμδα, αλλά συνήθως οτι ο εγκέφαλος διάβασε ταση πάνω απο 0.6V στο 2ο λάμδα λόγω πλούσιου μείγματος. Αρα λοιπόν η αιτία πρέπει να αναζηγτηθεί εκεί. Πλούσιο μείγμα στη φάση closed loop μπορεί έχουμε οταν: α. υπαρχει κακή καυση (πχ μπουζι) β. πρόβλημα στην τροφοδοσία (μπεκ, αντλία) γ. οταν καταλύτης είναι παλιός και δε "κραταει" πια το οξυγόνο επειδή δε γίνεται η κατάλυση της αντίδρασης δ. έχουμε πολύ ελευθερη εξατμιση και λόγω της αυξημενης ταχύτητας καυσαερίων δεν προλαβαίνει να κατακρατηθεί αρκετό οξυγόνο στον καταλύτη. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να τα χει παίξει ο λάμδα, οπότε ή έχει χαλάσει το σύστημα προθέρμανσής του (heater circut fail), ή βγαζει σφάλμα τάσης και στον έλεγχο real time δε δειχνει καθόλου ταση. Θυμηθειτε οτι λάμδα παράγει την ταση μόνος του (λόγω της διαφοράς υπαρξης οξυγόνου εντός και εκτός αυτού) και άρα αν δε παράγει καθόλου τάση ενώ είναι ζεστός (και δεν έχει χαλάσει το heater), μάλλον τα χει παιξει. Όποιος θέλει να ελέγχει όλα αυτά που γράφω πιο πάνω και δε θελει να χαλάσει τα νιατα του με το vcds, μπορεί να παρει ενα OBD2 elm247 bluetooth με 3 ευρω και να κατεβασει το android app torque και ετσι να διαβάζει/σβήνει τις βλάβες και να ελέγχει real time σχεδόν όλους τους αισθητήρες του. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pipis13 Posted June 19, 2020 Report Share Posted June 19, 2020 Παιδια, πριν 1,5 μήνα έβαλα 30 ευρω βενζινη στο αμαξι. Ετυχαν κάποιες δουλειές και το αμαξι σχεδόν δε κινείται. Δηλαδη αν έχω κάψει κανα 10ευρω. Σήμερα το πήρα ύστερα από πολλές μέρες και είπα να του κάνω ένα πατηματακι. Του δίνω και μολις έκοψα αναβοσβησε κανα 5αρι φορές το λαμπάκι του καταλύτη και έσβησε μονο του. Συνέχισα σιγά την πορεία μου και μετά από λίγη ώρα το ξαναπατήσα για 5 δευτερα. Δεν αναψε κάτι. Δεν ρεταρει δεν κομπιάζει δεν χάνει απόδοση, δεν έβγαλε κάποιο μήνυμα. Να τονίσω ότι το έχω και υγραεριο το αμαξι αλλά στο πάτημα το βάζω πάντα βενζινη. Λέτε να φταίει η βενζίνη που ειναι πολυ καιρό? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikdev Posted June 19, 2020 Report Share Posted June 19, 2020 Όχι αν η βενζίνη ήταν απ΄την αρχή άριστης ποιότητας, κάτι που δύσκολο να ξέρεις αν δεν Log άρεις τακτικά το συγκεκριμένο πρατήριο. Πρόσεχε ζέστη και φτηνή/κακή βενζίνη είναι ότι χειρότερο για τα πιστόνια σου. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pipis13 Posted June 19, 2020 Report Share Posted June 19, 2020 32 λεπτά πριν , nikdev said: Όχι αν η βενζίνη ήταν απ΄την αρχή άριστης ποιότητας, κάτι που δύσκολο να ξέρεις αν δεν Log άρεις τακτικά το συγκεκριμένο πρατήριο. Πρόσεχε ζέστη και φτηνή/κακή βενζίνη είναι ότι χειρότερο για τα πιστόνια σου. Κοιτα επειδή δε μου κάνει κομπιασματα τρεμούλα, και γενικά συμπεριφερεται άψογα στην οδήγηση θεωρώ ότι φταίει η βενζίνη. Η οποία λογο συγκυριων έμεινε στο ντεπόζιτο (μισό και παραπάνω ντεπόζιτο) για πάνω από 1,5 μήνα και το αμαξι παρκαρισμένο αναγκαστικά στον ήλιο. Τωρα μόλις το πήγα μια μακρινή βόλτα να κάψω όσο δυνατόν μπορώ ώστε να βάζω 10 ευρω απο δω και περα να την ανανεώνω μέχρι να το χρησιμοποιήσω πάλι κανονικά καθημερινά. Επίσης παρατήρησα ότι μετά τη μεγάλη βόλτα που πήγα βελτιώθηκε αρκετά και το κλωτσηματακι που μου έκανε όταν από Ρ Η Ν εβαζα R. Eπηρεαζονται οντως ο Τα λαδια του κιβωτίου από την ακινησία η απλα εγώ το υποθέτω? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...