Jump to content
petross404

Υπερθέρμανση Polo 1.4 2002 (9N) - Πως να γλυτώσω τη φλάτζα και ένα μισθό μου;

Recommended Posts

Καλησπέρα συμφορουμίτες, λέγομαι Πέτρος και γράφω πρώτη φορά στο φόρουμ.

 

Είμαι κάτοχος ενός μεταχειρισμένου Polo 1.4 9N (του 2002) και έχει οριακά κάτω από 270.000 χλμ. Το πρόβλημα για το οποίο θα ήθελα τις γνώμες σας είναι ότι εντελώς ξαφνικά, στα δύο χρόνια που είναι στη κατοχή μου το αυτοκίνητο, τη τελευταία εβδομάδα άρχισε να ζεσταίνεται. Σε φάση, 130 βαθμοί και ηχητική ειδοποίηση από το καντράν.

 

Πρώτη φορά συνέβη σε επαρχιακό, ανηφορικό δρόμο (όσοι ξέρουν τις διαδρομές κοντά στη Πύδνα Πιερίας θα καταλάβουν) με 5η σχέση και σχετικά λίγα χιλιόμετρα (~70). Αντί λοιπόν να κατεβάσω όπως πάντα σε 3η για να στροφάρει ο κινητήρας, συνέχισα να τον πιέζω. Μετά από αρκετά μέτρα με ξάφνιασε η ειδοποίηση του καντράν και αμέσως έκανα δεξιά σβήνοντας το κινητήρα. Είναι κάτι που ποτέ ξανά δεν έκανε το συγκεκριμένο αμάξι, οπότε δεν έχω κάποιο υπόβαθρο ή προ-ιστορία να σας μεταφέρω. Πολύ σημαντικό, ο ανεμιστήρας του βεντιλαντέρ ΔΕΝ δούλεψε.

 

Αρκετά χιλιόμετρα πιο κάτω (ήθελα να δω αν μπορώ αν έφταιγε η ανηφόρα) σε άλλη ανηφόρα πάλι θερμάνθηκε αν και δε το άφησα να φτάσει ψηλά. Κρύωσε στην ευθεία. Μου προκαλεί εντύπωση πως ο ανεμιστήρας του ψυγείου λειτούργησε αργότερα εν στάσει και σε ξερογκαζιές χωρίς ποτέ να ξεπεράσω τους 90 βαθμούς. Περίεργο.

 

Για να μη τα πολυλογώ, αφού υποψιαζόμουν τον αισθητήρα που ενεργοποιεί τους ανεμιστήρες στο ψυγείο και το πήγα σε μηχανικό για να προλάβω τη φλάτζα, μου είπε πως η φλάτζα κεφαλής είναι αυτή που εξαρχής το προκαλεί και πως είναι σύμπτωμα και όχι η αιτία ότι δεν ανάβει το βεντιλατέρ (διαβάζει θερμοκρασία νερού όχι αέρα λέει). Έχω αμφιβολίες ωστόσο και θεωρώ βιαστική την διάγνωσή του για τους εξής λόγους:

 

- Τα λάδια και τα νερά είναι καθαρά άρα καμιά διαρροή προς τα εκεί.

- Μένει το ενδεχόμενο να εκτονώνει πίεση μέσα στις διόδους νερού και άρα στο ψυγείο αλλά τα κολλάρα δεν είναι φουσκωμένα - σκληρά όταν ζεσταίνεται.

- Επίσης, αμφιβάλλω πολύ ότι έβαλε αναλυτή καυσαερίων πάνω στο ανοιχτό "παγούρι" για να βρει ίχνη καυσαερίων και να μιλάει για "απώλεια στεγανοποίησης".

 

Άλλα συμπτώματα: 

- Με το δοχείο διαστολής να έχει ανοιχτό καπάκι και τις στροφές στις ~3000, τα νερά πότε φουσκώνουν και τρέχουν σα καφέ ποτάμι (ναι, ήταν μερακλής ο προηγούμενος με τη σκουριά γενικά) και πότε πέφτουν. Εγώ συμπλήρωνα από πάνω όταν άδειαζε μέχρι πάλι σε κάποια δευτερόλεπτα να τρέξουν πάλι περισσότερα για να γίνει ο ίδιος κύκλος.

- Με κινητήρα στους 120 βαθμούς και στο ζεστό το καλοριφέρ, βγάζει κρύο αέρα αν οι στροφές δεν είναι >3000σαλ. Άρα δε μπορώ να βοηθήσω και το έργο του ψυγείου έτσι, τρώω παγωμένο αέρα στη καμπίνα.

- Με κινητήρα στους 120 βαθμούς ένα στροφάρισμα >5000σαλ με συμπλέκτη για λίγα δευτερόλεπτα ΡΙΧΝΕΙ (!!) τη θερμοκρασία προς τους 90. (Να φταίει η τρόμπα και μόλις ζωηρεύει κάνει τη δουλειά της;;; )

- Με ταχύτητα 120 χαω σε εθνική και τον αέρα άπλετο στο ψυγείο, μια επιτάχυνση για προσπέραση (με 5η ξανά) ανεβάζει επίσης τη θερμοκρασία ψηλα και ας πας με .. αχέμ, κάμποσα.

- Στις μανούβρες του παρκαρίσματος και σε κάθε όπισθεν κυριολεκτικά υποφέρει και το βεντιλατέρ δε συνεργάζεται.

- Η στάθμη του νερού είναι πάντα χαμηλότερη από τη τελευταία φορά που του έβαλα νερό. Το πόσο εξαρτάται από το πόσες φορές έφτασε τους 120+ βαθμούς (για ούτε 10 δευτερόλεπτα βέβαια αλλά και πάλι).

 

Οι γνώμες άλλων οδηγών είναι πχ για κολλημένο θερμοστάση (είναι ενός χρόνου αλλαγμένος) λόγω σκουριάς. Επίσης  άκουσα για χαλαρό ιμάντα του δυναμό αλλά γυρνάει και θεωρητικά θα ακουγόταν αν πατινάριζε. Θα μπορούσε τέλος κάποιο σύμπτωμα να δείχνει σε τρόμπα νερού ή αέρα - βούλωμα - τρύπημα στο κύκλωμα ψύξης;

 

Συγνώμη για το μακροσκελές πόστ. Ο μηχανικός μου δε μίλησε για καμιά άλλη περίπτωση, ούτε αν τις εξέτασε και τις απέκλεισε. Κατευθείαν στο 500άρικο. Θα ήθελα πολύ να αποφύγω το τσουχτερό κόστος μιας επέμβασης στη κεφαλή και τα όσα επισύρει χωρίς να υπάρχει και λόγος τελικά.

 

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.

Link to comment
Share on other sites

Αυτά που περιγράφεις, μου δείχνουν (από την μικρή μου εμπειρία) μάλλον βουλωμένο ψυγείο καλοριφέρ της καμπίνας...

Αν θες δοκίμασε να το κάνεις bypass και να δεις την συμπεριφορά του αυτοκινήτου... Εάν δουλεύει κανονικά τότε είναι βουλωμένο τελείως και δεν κάνουν σωστό κύκλωμα τα νερά ψύξης...

Εάν είναι αυτό και χρειάζεται αντικατάσταση το ψυγείο καλοριφέρ, προσοχή τι θα βάλεις γιατί τα ιμιτασιόν έχουν συνήθως λιγότερες κυψέλες και θα έχεις πάλι πρόβλημα με την κυκλοφορία των νερών...

 

Για περισσότερες απαντήσεις από τα μέλη θα πρέπει να περάσεις από την κατάλληλη ενότητα για να συστηθείς...

Edited by Hellas4x4
Link to comment
Share on other sites

Για το βεντιλατερ φίλε μου, θα πρέπει να γίνει έλεγχος στο κύκλωμα.

 

Πολύ πιθανόν να θέλει αλλαγή το ρελέ του βεντιλατερ...

 

Αν έχει κολλήσει το ρελέ αυτό και είναι πολύ πιθανό να μην δουλέψει.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα παιδιά, ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Πήγα σε άλλο συνεργείο και αν και υποψιάζεται όντως κεφαλή (αέρια και μπουρμπουλήθρες στα νερά) είπε πως θα κοιτάξει πρώτα την αντλία νερού και με την ευκαιρία θα αλλάξει και τον ιμάντα χρονισμού.

 

Όσο για το καλοριφέρ, πρέπει να είναι όντως βουλωμένο μιας και το νερό έχει σκουριές. Προχωρώντας η εβδομάδα και βλέποντας τι θα βγει θα ενημερώσω και το ποστ για μελλοντική αναφορά.

 

Καλό ΣΚ σας εύχομαι.

Edited by petross404
Link to comment
Share on other sites

Τελικά ήταν η αντλία νερού, έλειπαν τα μισά πτερύγια και είχε το μαύρο της το χάλι. Το θέμα είναι ότι τώρα στο παγούρι συνεχώς πέφτει η στάθμη του νερού, οπότε ή το θέμα της φλάντζας επανέρχεται ή έχω μικρή ρωγμή και απώλειες στο ψυγείο. Και λογικό με τις πιέσεις που ανέβασε το κύκλωμα το προηγούμενο διάστημα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.