Jump to content
Komis

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΡΟΥΛΜΑΝ ΔΥΝΑΜΟ & ΣΥΜΠΙΕΣΤΗ A/C

Recommended Posts

Καλημέρα σε όλους

Γράφω αυτό το μήνυμα για να μην την πατήσουν και άλλοι όπως και εγώ:

 

Πριν κανένα μήνα, εντελώς απροειδοποίητα στο αμάξι Passat B6 1.8TSI 2008, άρχισε να ακούγεται ένα κροτάλισμα στη μηχανή , σε πολύ συγκεκριμένη κατάσταση (2α ταχύτητα κουμπωμένη & χαμηλές στροφές)

Το κροτάλισμα προερχόταν από τον τεντωτήρα του ιμάντα του δυναμό και είχε διάρκεια 1/2 sec (μέχρι να ξεπεράσει τις 1100 στροφές)

 

Το πρόβλημα αυτό , μου ήταν γνώριμο καθώς ακριβώς  το ίδιο κροτάλισμα είχε εμφανιστεί και το 2016.

Τότε είχα αλλάξει τεντωτήρα & ιμάντα, αλλά επειδή το κροτάλισμα επέμενε άλλαξα και ρουλμαν / καστάνια του δυναμό = ΤΟΤΕ και ΜΟΝΟ  ΤΟΤΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟ ΚΡΟΤΑΛΙΣΜΑ!!

 

Αυτή τη φορά , εν έτη 2022 , επειδή το πήγα σε άλλο μάστορα, επέμενε ότι έφταιγε ο τεντωτήρας και ότι το ρουλμαν "ακουγόταν " καλό".

Οπότε ξανά αλλαγή σε 1η φάση τεντωτήρα - ιμάντα και αφού πάλι δεν διορθώθηκε άλλαξα νέο δυναμό αυτή τη φορά

( για να μην μπαίνω στη διαδικασία να επισκευάσω το παλιό μου δυναμό - αφού είμαι άπλας...)  = 290 EURO

 

Οπότε μέχρι να γίνουν όλα τα παραπάνω, για περίπου 10 μέρες, κινιόμουν με προβληματικό ρουλμαν δυναμό, στο αμάξι ...

 

Να σου και η 2η major βλάβη: Ο ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑΣ του A/C είπε το ποίημα. Κατακαλόκαιρο χωρίς AirCondition!

 

Οπότε , αλλαγή Συμπιεστή + νέο Ψυγείο + τρίοδη βαλβίδα (κάτι τέτοιο...) + καθαρισμός κυκλώματος AC με άζωτο για τυχόν ρινίσματα = 400 EURO

 

Που θελω να καταλήξω:

Πιστεύω ότι οι 2 βλάβες πολύ πιθανόν να σχετίζονται και να μην έγιναν τυχαία την ίδια χρονική στιγμή!!

 

Το ρουλμαν του δυναμό, δεν είναι ένα τυχαίο ρουλμαν αλλά μία καστάνια που δουλεύει περίπου σαν το πεντάλ ενός ποδηλάτου!!

Μπορεί να γυρίζει συνεχώς τρελά , αλλά είναι πάντοτε ετοιμοπόλεμο για να εμπλακεί όποτε πατάμε γκάζι και αλλάζουμε σχέση στο κιβώτιο.

 

προς ενημέρωση όποιος θέλει να διαβάσει παραπάνω πράγματα :

 

https://idpartsblog.com/2018/07/09/clutched-alternator-pulleys-are-important/

 

σύμφωνα λοιπον με το παραπάνω:

 

What happens if that pulley has failed?  A failed pulley will no longer clutch properly.  The action of slowing down the alternator forcefully puts a lot of extra stress on the accessory/serpentine belt system.  That violent change in momentum and speed is transferred from the pulley on the crankshaft, through the serpentine belt, around the tensioner and eventually makes it to the alternator.  Over thousands of miles all that extra stress will cause the tensioner to fail, the harmonic balancer to become looser and might cause the serpentine belt to stretch or snap.  It will also add extra side load to the A/C compressor clutch, which might also experience early failure.

 

οπότε σε όποιον συμβεί κάτι ανάλογο, αλλάξτε κατευθείαν  ΡΟΥΛΜΑΝ + ΤΕΝΤΩΤΗΡΑ + ΙΜΑΝΤΑ

 

συγνώμη αν κούρασα  - καλό καλοκαίρι

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ο συμπλέκτης του  ac δεν έχει σχέση με το εσωτερικό του κυκλώματος κλιματισμού.

Ένας εσωτερικά χαλασμένος συμπιεστής, αναλόγως τη βλάβη, μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα και να χρειάζεται καθαρισμός κλπ.

Αλλαγή του συμπυκνωτή και όχι καθαρισμός, γιατί;

Link to comment
Share on other sites

Γιατί 3 διαφορετικά συνεργεία μου είπαν ότι αν μείνουν ρινίσματα τότε μπορεί να κολλήσει και ο νέος συμπιεστής.

Είναι λέει ρίσκο μόνο ο καθαρισμός.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.