Komis Posted July 14, 2022 Report Share Posted July 14, 2022 Καλημέρα σε όλους Γράφω αυτό το μήνυμα για να μην την πατήσουν και άλλοι όπως και εγώ: Πριν κανένα μήνα, εντελώς απροειδοποίητα στο αμάξι Passat B6 1.8TSI 2008, άρχισε να ακούγεται ένα κροτάλισμα στη μηχανή , σε πολύ συγκεκριμένη κατάσταση (2α ταχύτητα κουμπωμένη & χαμηλές στροφές) Το κροτάλισμα προερχόταν από τον τεντωτήρα του ιμάντα του δυναμό και είχε διάρκεια 1/2 sec (μέχρι να ξεπεράσει τις 1100 στροφές) Το πρόβλημα αυτό , μου ήταν γνώριμο καθώς ακριβώς το ίδιο κροτάλισμα είχε εμφανιστεί και το 2016. Τότε είχα αλλάξει τεντωτήρα & ιμάντα, αλλά επειδή το κροτάλισμα επέμενε άλλαξα και ρουλμαν / καστάνια του δυναμό = ΤΟΤΕ και ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟ ΚΡΟΤΑΛΙΣΜΑ!! Αυτή τη φορά , εν έτη 2022 , επειδή το πήγα σε άλλο μάστορα, επέμενε ότι έφταιγε ο τεντωτήρας και ότι το ρουλμαν "ακουγόταν " καλό". Οπότε ξανά αλλαγή σε 1η φάση τεντωτήρα - ιμάντα και αφού πάλι δεν διορθώθηκε άλλαξα νέο δυναμό αυτή τη φορά ( για να μην μπαίνω στη διαδικασία να επισκευάσω το παλιό μου δυναμό - αφού είμαι άπλας...) = 290 EURO Οπότε μέχρι να γίνουν όλα τα παραπάνω, για περίπου 10 μέρες, κινιόμουν με προβληματικό ρουλμαν δυναμό, στο αμάξι ... Να σου και η 2η major βλάβη: Ο ΚΟΜΠΡΕΣΟΡΑΣ του A/C είπε το ποίημα. Κατακαλόκαιρο χωρίς AirCondition! Οπότε , αλλαγή Συμπιεστή + νέο Ψυγείο + τρίοδη βαλβίδα (κάτι τέτοιο...) + καθαρισμός κυκλώματος AC με άζωτο για τυχόν ρινίσματα = 400 EURO Που θελω να καταλήξω: Πιστεύω ότι οι 2 βλάβες πολύ πιθανόν να σχετίζονται και να μην έγιναν τυχαία την ίδια χρονική στιγμή!! Το ρουλμαν του δυναμό, δεν είναι ένα τυχαίο ρουλμαν αλλά μία καστάνια που δουλεύει περίπου σαν το πεντάλ ενός ποδηλάτου!! Μπορεί να γυρίζει συνεχώς τρελά , αλλά είναι πάντοτε ετοιμοπόλεμο για να εμπλακεί όποτε πατάμε γκάζι και αλλάζουμε σχέση στο κιβώτιο. προς ενημέρωση όποιος θέλει να διαβάσει παραπάνω πράγματα : https://idpartsblog.com/2018/07/09/clutched-alternator-pulleys-are-important/ σύμφωνα λοιπον με το παραπάνω: What happens if that pulley has failed? A failed pulley will no longer clutch properly. The action of slowing down the alternator forcefully puts a lot of extra stress on the accessory/serpentine belt system. That violent change in momentum and speed is transferred from the pulley on the crankshaft, through the serpentine belt, around the tensioner and eventually makes it to the alternator. Over thousands of miles all that extra stress will cause the tensioner to fail, the harmonic balancer to become looser and might cause the serpentine belt to stretch or snap. It will also add extra side load to the A/C compressor clutch, which might also experience early failure. οπότε σε όποιον συμβεί κάτι ανάλογο, αλλάξτε κατευθείαν ΡΟΥΛΜΑΝ + ΤΕΝΤΩΤΗΡΑ + ΙΜΑΝΤΑ συγνώμη αν κούρασα - καλό καλοκαίρι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TASOS M, Posted July 14, 2022 Report Share Posted July 14, 2022 Ο συμπλέκτης του ac δεν έχει σχέση με το εσωτερικό του κυκλώματος κλιματισμού. Ένας εσωτερικά χαλασμένος συμπιεστής, αναλόγως τη βλάβη, μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα και να χρειάζεται καθαρισμός κλπ. Αλλαγή του συμπυκνωτή και όχι καθαρισμός, γιατί; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Komis Posted July 14, 2022 Author Report Share Posted July 14, 2022 Γιατί 3 διαφορετικά συνεργεία μου είπαν ότι αν μείνουν ρινίσματα τότε μπορεί να κολλήσει και ο νέος συμπιεστής. Είναι λέει ρίσκο μόνο ο καθαρισμός. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TASOS M, Posted July 14, 2022 Report Share Posted July 14, 2022 Είχες δυο ανεξάρτητες βλάβες. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...