Jump to content
Evangelos1966

Πρόβλημα εκκίνησης polo tdi 2014

Recommended Posts

Καλησπέρα έχω στην κατοχή μου ένα polo Tdi 2014. Εδώ και περίπου ένα μήνα Έχω θέμα με την εκκίνηση του κινητήρα. Πάω να το βάλω μπροστά 

Μένει Αναμένει η προθέρμανση και το esp Και όταν το βάζω στο διαγνωστικό μου πετάει τις παρακάτω βλάβες.

Αν το αφήσω μισή ώρα και πάω μετά να το ξανά βάλω μπροστά Παίρνει κανονικά και για 2-3μέρες  

Δουλεύει σωστά. Το πήγα στην αντιπροσωπεία και μου είπαν πως δεν μπορούν να καταλάβουν από την γίνεται αυτό το άφησαν δύο μέρες με βγαλμένο τον πόλο της μπαταρίας και Έβγαλαν την φύσα από τον εγκέφαλο και όταν το Βάλα μπροστά πήρε κανονικά . Μετά από εφτά μέρες μου ξανά έσβησε και δεν μου έπαιρνε μπροστά. στο ηλεκτρολογείο που το έχω πάει τώρα μου λέει πως κάποιος αισθητήρας βραχυκυκλώνει και στέλνεις στον εγκέφαλο το σήμα και τον μπλοκάρει. Γιατί μέτρησε τα βολτ και όταν το αμάξι ήταν αναμμένο

Τα βολτ από 220 πέφταν στα 70.

C2501177-67E2-4750-AE3A-D27C289115A1.jpeg

A45B1BDF-ABC2-4AD4-A2C1-DFBCFE9FB2B9.jpeg

4D2D31FE-F6DF-405B-8C48-87A4BDE406E5.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ηλεκτρολογικό καθαρά φαίνεται να είναι καθώς τα λάθη δεν είναι σχετιζόμενα μεταξύ τους (όχι απαραίτητα).

 

Με λίγο γκουγκλάρισμα βρήκα το παρακάτω:

 

VAG Error Code: 16856

EOBD II Error Code: P0472

Fault Location:
Exhaust Gas Pressure Sensor 1 (G450) - Low Input/Short Circuit to Earth

Possible Cause:
Malfunction Indicator Lamp (MIL)(K83) active.

Fuse(s).
Wiring/Connector(s) short to earth.
Exhaust gas pressure sensor (G450).
Engine Control Module (ECM).

Tech Notes:
Replacing the exhaust back pressure usually takes care of the problem.

 

Και

 

P0641 Sensor Reference Voltage “A” Circuit Open
OBD-II Trouble Code Technical description
Sensor Reference Voltage ” A ” Circuit Open

What does that mean?
This diagnostic trouble code (DTC) is a generic powertrain code, meaning it applies to OBD-II equipped vehicles. While general, the specific repair steps may vary by make/model

If I find a stored P0641 code, it means that the powertrain control module (PCM) has detected an open circuit for a particular sensor; indicated in this case "A". When diagnosing an OBD-II code, the Open Replace may be absent.

The sensor in question is typically connected to the automatic transmission, transfer case or one of the differentials. This code is almost always accompanied by a more specific sensor code. The P0641 adds that the circuit is open. Consult a reliable vehicle information source (All Data DIY is a good choice) to determine the sensor location (and function) as it pertains to the affected vehicle. If the P0641 is only stored, suspect that a PCM programming operation has occurred. Obviously, you will need to diagnose and repair any other sensor codes prior to diagnosing and repairing the P0641 - but keep the open "A" circuit in mind.

The reference voltage (usually five volts) is applied to the appropriate sensor through a switched (energized with the key on) circuit. There must also be a ground signal. The sensor is probably of either variable resistance or electromagnetic variation and is completing some circuit. Sensor resistance drops as pressure, temperature or speed increases and vice versa. The sensor resistance changes with conditions as the PCM receives an input voltage signal. If the input voltage signal is not received by the PCM, the circuit is considered open and a P0641 will be stored.

A malfunction indicator lamp (MIL) may also be illuminated, but keep in mind that some vehicles may require multiple drive cycles (with one failure) for a MIL to illuminate. For this reason, you must allow the PCM to activate readiness before making a repair successful. Simply clear the code, after a repair is performed, and the vehicle drives normally. If the PCM enters readiness mode, the repair was successful. If the code is reset, the PCM will not be in readiness mode and you still know you have a problem

Seriousness & Symptoms
The severity of a stored P0641 depends in part on the sensor circuit experiencing an open state. One must consider other stored codes before a determination of severity can be made.

The symptoms of a P0641 code may include:

Not the transmission shift between sport and economy modes
Transmission shifting malfunctions
Delayed (or no) transmission engagement
does not switch the transmission between all-wheel and two-wheel drive modes
not the transfer case to shift from low to high gear
Lack of front differential engagement
Lack of front hub engagement
erratic or not at all speedometer/odometer
causes
Possible causes for this engine code include:

Open circuits en / of connectors
Faulty or blown fuses and/or fuses
faulty system power relay
Bad sensor

 

και τέλος:

P0236 is implausible signal from the MAP/boost sensor.

 

Ψάξε αρχικά για καμιά καμμένη ασφάλεια και μετά κοίτα τα παραπάνω ένα ένα.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως η μπαταρία σου είναι στα τελευταία της;;;

Και τα δύο συστήματα που μου περιέγραψες, παίρνουν απευθείας από την μπαταρία του αυτοκινήτου...

Link to comment
Share on other sites

Την μετρήσε ο πρώτος μάστορας και είναι οκ. Ούτε 3 μήνες δεν την έχω. Έκανε μια πατέντα τώρα ο άλλος μάστορας. Λέει ότι κάτι γίνεται από εγκέφαλο. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω αν είναι ο εγκέφαλος πως γίνεται να δουλεύει 5 μέρες και μετά να μην παιρνει μπρος. 

Link to comment
Share on other sites

Μήπως είναι από την ασφαλειοθήκη;;;

Τι πατέντα έκανε ο μάστορας;;; Αν εντοπίσεις την πατέντα, θα εντοπίσεις και το πρόβλημα...

Link to comment
Share on other sites

 Λέει δεν δίνει  ρεύμα όταν το κάνει αυτό σε κάποιο σημείο του εγκεφάλου.Γεφύρωσε κάτι στον εγκέφαλο αλλά πάλι σήμερα το έκανε . Απλά τώρα ανάβει όταν  ανάβει την ένδειξη τις προθέρμανσης . Το περίεργο είναι ότι χθες το βράδυ μπήκε πάλι σε safe mode και σήμερα το πρωί χωρίς να πειράξω κάτι έσβησε το λαμπάκι τις προθέρμανσης και δουλεύει κανονικά.  Μου λένε για εγκέφαλο. Εγώ πιστευω πώς είναι κάποιος αισθητήρας που βραχυκύκλωνει και δημιουργεί αυτή την κατάσταση στον εγκέφαλο. 

Link to comment
Share on other sites

Σε polo 9n που δεν έπαιρνε μπρος και πολλές φορές έσβηνε και στην πορεία που ήταν το λαμπάκι της προθέρμανσης αναμμένο ηταν ο αισθητήρας εκκεντροφορου!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.