Evangelos1966 Posted December 14, 2022 Report Share Posted December 14, 2022 Καλησπέρα έχω στην κατοχή μου ένα polo Tdi 2014. Εδώ και περίπου ένα μήνα Έχω θέμα με την εκκίνηση του κινητήρα. Πάω να το βάλω μπροστά Μένει Αναμένει η προθέρμανση και το esp Και όταν το βάζω στο διαγνωστικό μου πετάει τις παρακάτω βλάβες. Αν το αφήσω μισή ώρα και πάω μετά να το ξανά βάλω μπροστά Παίρνει κανονικά και για 2-3μέρες Δουλεύει σωστά. Το πήγα στην αντιπροσωπεία και μου είπαν πως δεν μπορούν να καταλάβουν από την γίνεται αυτό το άφησαν δύο μέρες με βγαλμένο τον πόλο της μπαταρίας και Έβγαλαν την φύσα από τον εγκέφαλο και όταν το Βάλα μπροστά πήρε κανονικά . Μετά από εφτά μέρες μου ξανά έσβησε και δεν μου έπαιρνε μπροστά. στο ηλεκτρολογείο που το έχω πάει τώρα μου λέει πως κάποιος αισθητήρας βραχυκυκλώνει και στέλνεις στον εγκέφαλο το σήμα και τον μπλοκάρει. Γιατί μέτρησε τα βολτ και όταν το αμάξι ήταν αναμμένο Τα βολτ από 220 πέφταν στα 70. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doggy Posted January 3, 2023 Report Share Posted January 3, 2023 Ηλεκτρολογικό καθαρά φαίνεται να είναι καθώς τα λάθη δεν είναι σχετιζόμενα μεταξύ τους (όχι απαραίτητα). Με λίγο γκουγκλάρισμα βρήκα το παρακάτω: VAG Error Code: 16856 EOBD II Error Code: P0472 Fault Location: Exhaust Gas Pressure Sensor 1 (G450) - Low Input/Short Circuit to Earth Possible Cause: Malfunction Indicator Lamp (MIL)(K83) active. Fuse(s). Wiring/Connector(s) short to earth. Exhaust gas pressure sensor (G450). Engine Control Module (ECM). Tech Notes: Replacing the exhaust back pressure usually takes care of the problem. Και P0641 Sensor Reference Voltage “A” Circuit Open OBD-II Trouble Code Technical description Sensor Reference Voltage ” A ” Circuit Open What does that mean? This diagnostic trouble code (DTC) is a generic powertrain code, meaning it applies to OBD-II equipped vehicles. While general, the specific repair steps may vary by make/model If I find a stored P0641 code, it means that the powertrain control module (PCM) has detected an open circuit for a particular sensor; indicated in this case "A". When diagnosing an OBD-II code, the Open Replace may be absent. The sensor in question is typically connected to the automatic transmission, transfer case or one of the differentials. This code is almost always accompanied by a more specific sensor code. The P0641 adds that the circuit is open. Consult a reliable vehicle information source (All Data DIY is a good choice) to determine the sensor location (and function) as it pertains to the affected vehicle. If the P0641 is only stored, suspect that a PCM programming operation has occurred. Obviously, you will need to diagnose and repair any other sensor codes prior to diagnosing and repairing the P0641 - but keep the open "A" circuit in mind. The reference voltage (usually five volts) is applied to the appropriate sensor through a switched (energized with the key on) circuit. There must also be a ground signal. The sensor is probably of either variable resistance or electromagnetic variation and is completing some circuit. Sensor resistance drops as pressure, temperature or speed increases and vice versa. The sensor resistance changes with conditions as the PCM receives an input voltage signal. If the input voltage signal is not received by the PCM, the circuit is considered open and a P0641 will be stored. A malfunction indicator lamp (MIL) may also be illuminated, but keep in mind that some vehicles may require multiple drive cycles (with one failure) for a MIL to illuminate. For this reason, you must allow the PCM to activate readiness before making a repair successful. Simply clear the code, after a repair is performed, and the vehicle drives normally. If the PCM enters readiness mode, the repair was successful. If the code is reset, the PCM will not be in readiness mode and you still know you have a problem Seriousness & Symptoms The severity of a stored P0641 depends in part on the sensor circuit experiencing an open state. One must consider other stored codes before a determination of severity can be made. The symptoms of a P0641 code may include: Not the transmission shift between sport and economy modes Transmission shifting malfunctions Delayed (or no) transmission engagement does not switch the transmission between all-wheel and two-wheel drive modes not the transfer case to shift from low to high gear Lack of front differential engagement Lack of front hub engagement erratic or not at all speedometer/odometer causes Possible causes for this engine code include: Open circuits en / of connectors Faulty or blown fuses and/or fuses faulty system power relay Bad sensor και τέλος: P0236 is implausible signal from the MAP/boost sensor. Ψάξε αρχικά για καμιά καμμένη ασφάλεια και μετά κοίτα τα παραπάνω ένα ένα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellas4x4 Posted January 4, 2023 Report Share Posted January 4, 2023 Μήπως η μπαταρία σου είναι στα τελευταία της;;; Και τα δύο συστήματα που μου περιέγραψες, παίρνουν απευθείας από την μπαταρία του αυτοκινήτου... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evangelos1966 Posted January 5, 2023 Author Report Share Posted January 5, 2023 Την μετρήσε ο πρώτος μάστορας και είναι οκ. Ούτε 3 μήνες δεν την έχω. Έκανε μια πατέντα τώρα ο άλλος μάστορας. Λέει ότι κάτι γίνεται από εγκέφαλο. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω αν είναι ο εγκέφαλος πως γίνεται να δουλεύει 5 μέρες και μετά να μην παιρνει μπρος. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellas4x4 Posted January 5, 2023 Report Share Posted January 5, 2023 Μήπως είναι από την ασφαλειοθήκη;;; Τι πατέντα έκανε ο μάστορας;;; Αν εντοπίσεις την πατέντα, θα εντοπίσεις και το πρόβλημα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evangelos1966 Posted January 11, 2023 Author Report Share Posted January 11, 2023 Λέει δεν δίνει ρεύμα όταν το κάνει αυτό σε κάποιο σημείο του εγκεφάλου.Γεφύρωσε κάτι στον εγκέφαλο αλλά πάλι σήμερα το έκανε . Απλά τώρα ανάβει όταν ανάβει την ένδειξη τις προθέρμανσης . Το περίεργο είναι ότι χθες το βράδυ μπήκε πάλι σε safe mode και σήμερα το πρωί χωρίς να πειράξω κάτι έσβησε το λαμπάκι τις προθέρμανσης και δουλεύει κανονικά. Μου λένε για εγκέφαλο. Εγώ πιστευω πώς είναι κάποιος αισθητήρας που βραχυκύκλωνει και δημιουργεί αυτή την κατάσταση στον εγκέφαλο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokratis1970 Posted September 24, 2023 Report Share Posted September 24, 2023 Σε polo 9n που δεν έπαιρνε μπρος και πολλές φορές έσβηνε και στην πορεία που ήταν το λαμπάκι της προθέρμανσης αναμμένο ηταν ο αισθητήρας εκκεντροφορου!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...