Jump to content
kapoulos

Αεραγωγός στο καπό...

Recommended Posts

Καλησπέρα συνφορουμίτες :D

Εχθές παρέλαβα τον αεραγωγό του Evo από πολυεστέρα.Θα ήθελα να τον περάσω στο καπώ,αλλά με την διαφορά ότι θα ήθελα να το κάνω μόνος μου.

Θα παρακαλούσα όποιον ασχολείται με τέτοιες δουλειές και ξέρει πέντε πράγματα,να με βοηθήσει σε θεωρητικό επίπεδο,για το ποιά θα πρέπει να είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσω.Κάτι σαν ένα μικρό how to... :D

Επίσης,εάν υπάρχει κάποιο link με φωτό στο net από τέτοια δουλειά,θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο.

Ευχαριστώ πολύ worthy.gif

Edited by kapoulos
Link to comment
Share on other sites

καταρχήν δε το έχω κάνει ποτέ, απλά έχω διαβάσει πως γίνεται.

λοιπόν πρώτη διόρθωση εγώ θα κόλλαγα με εποξική κόλλα. Δε μπορώ να σκεφτώ κανέναν λόγο για να βάλω σιλικόνη.

αν βάλεις κόλλα εποξική δε θα χρειαστούν πριτσίνια τα οποία για να τα καλύψεις θα χρειαστείς τόνους στόκου.

αφήνεις αρμούς, αλλιώς λόγω της διαφορετικής συστολής των υλικών και των δονήσεων οι στόκοι θα σκάσουν.

Link to comment
Share on other sites

Ένα μικρό Photo How To μέχρι στιγμής...

Αυτός είναι ο αεραγωγός από πολυεστέρα

post-2158-1141314062_thumb.jpg

και αυτό είναι το καπό του αυτοκινήτου

post-2158-1141314121_thumb.jpg

Λοιπόν...

Βήμα 0.Τοποθετούμε τον αεραγωγό στο καπό και αφού σιγουρευτούμε για την θέση του,μαρκάρουμε με έναν μαρκαδόρο τα σημεία τα οποία θα κόψουμε (για να είναι λειτουργικός και όχι μούφα).Κατόπιν με μια σέγα,κόβουμε την σημειωμένη περιοχή.(Προσοχή στα νεύρα από κάτω...καλό είναι να μην τα κόψουμε,αλλά και να το κάνουμε δεν πειράζει)

post-2158-1141314165_thumb.jpg

Βήμα 1.Κολλάμε τον αεραγωγό στο καπό με ΕΠΟΞΙΚΗ κόλλα αλλά ΕΛΑΣΤΙΚΗ και όχι σαν αυτές των 2 συστατικών που όταν ξερένονται γίνονται βράχος και σπάνε από τους κραδασμούς...

post-2158-1141314207_thumb.jpg

Βήμα 2.Με ένα τρυπανάκι "γαζώνουμε" τον αεραγωγό περιμετρικά με τρύπες για να πιαστούν ΜΙΚΡΑ πριτσίνια.Εάν δεν χρησιμοποιήσουμε πριτσίνια τον αεραγωγό θα τον "ψάχνουμε"στα πρώτα χιλιόμετρα...

post-2158-1141314250_thumb.jpg

Βήμα 3.Τρίβουμε περιμετρικά του αεραγωγού το χρώμα στο καπό,μέχρι να βγούμε λαμαρίνα.

post-2158-1141314295_thumb.jpg

Βήμα 4.Παίρνουμε τον πολυεστερικό στόκο και στοκάρουμε πάλι περιμετρικά την ένωση του αεραγωγού(μαζί και τα πριτσίνια,έτσι)με το καπό,έτσι ώστε να μην φαίνεται (αφού τρίψουμε τον στόκο) η "ένωση" του με το καπό ώς σκαλοπάτι αλλά ώς ένα απλό και διακριτικό φούσκωμα

post-2158-1141314336_thumb.jpg

Ελπίζω οι φωτό να βοηθήσανε όποιον ενδιαφέρεται να καταπιαστεί με αυτές τις δουλειές (όπως η χάρη μου).

Το ξέρω ότι είναι πιό εύκολο να πας το καπό σε λαμαρινά να σου κάνει την δουλειά αλλά...όσοι έχουν το μικρόβιο του DIY μέσα τους,θα με καταλάβουν.Σημασία έχει να το έχεις ΦΤΙΑΞΕΙ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ... :)

Τις θερμές μου ευχαριστίες στον KeLeYTiS για την πολύτιμη βοήθειά του (ουσιαστικά,δικό του είναι το θεωρητικό μέρος του project) tongue.gif

Παρακαλώ για τις γνώμες σας ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Stoilas

Στην θέση σου δεν θα το έκανα με προτσίνια.

Ξέρεις πόσο στόκο θα χρειαστείς?

Μετά από λίγους μήνες θα γίνει χάλια

Edited by Peryrho
Link to comment
Share on other sites

Οι καλές κόλλες δεν ξεκολλάν με τπτ. Σκέψου ότι σε πολλά αυτοκίνητα πλέον διάφορα panel, το πίσω φτερό ας πούμε, τα πιάνουν με κόλλες και όχι με πόντες.

Μπράβο πάντως που το προσπαθείς μόνος, σε πάω :blink:.

Edited by bit
Link to comment
Share on other sites

μιας που άρχισα να γράφω ας ρίξω και μερικές φωτογραφίες:

122701_wide.hood2.jpg

front2.jpg

ffpecs48.jpg

fceb0d43.jpg

CIMG0144.jpg

και παράθεση από ένα άλλο forum:

"Fusor makes an adhesive for installing scoops and other plastic and fiberglass parts, they recomend applying epoxy primer to the bare metal first. I've installed scoops this way and they hold up just fine-haven't seen a failure yet. Finish it off with Mat and resin, everglass and regular bodyfillers."

Edited by Peryrho
Link to comment
Share on other sites

Guest super sayian

ναι κωστα αυτη ειναι ,αν κ εχω ακουσει οτι την λενε κ οτι ειναι απο φεραρρι!δε ξερω τι κ πως!

Edited by Peryrho
Link to comment
Share on other sites

εγω θα σου ελεγα να μην το κανεις.λογω δουλειας εχω βαψει εκατομμυρια τετραγωνικα λαμαρινας και εχω ολα τα καταληλλα εργαλεια και παλι δεν το σκεφτομαι καν γιατι φοβαμαι οτι το αποτελεσμα θα ειναι σαν....τα μουτρα μου.βλεπεις οσο μικρα πριτσινια και να βαλεις ακομα και αν κανεις "φρεζα"(ανοιγεις ελαφρα το εξωτερικο μερος της τρυπας με ενα μεγαλυτερο τρυπανι ΧΩΡΙΣ να ξετρυπησεις-μεγαλωσεις την τρυπα) στο σημειο που θα μπουν τα πριτσινια παλι θα προεξεχει το¨"κεφαλι" τους.θα πρεπει η να γεμισεις ολο το αμαξι με στοκο και να εισαι κυριολεκτικα καλλιτεχνης για να μην φαινεται χαλια η να τροχισεις πολυ τα σημεια με τα πριτσινια με αποτελεσμα να τα διαλυσεις οποτε...δωρον αδωρον!!!

αντιθετως ομως αν θες να κανεις ανοιγματα του τυπου σαν την Νο 5 φωτο του bit δηλαδη απλα να μπαινει προς τα μεσα η ιδια λαμαρινα του καπω μπορεις να το κανεις ευκολα και με καλυτερα αποτελεσματα ασχετως μεγεθους η σχηματος του ανοιγματος.απλα χρειαζεσαι μια καλη κολληση (κατα προτιμηση TIC που δεν ζεσταινει πολυ το καπω) εναν καλο τροχο με σμιριδοπανο λιγη σητα για το τελος της τρυπας και...βαφη!!

μεχρι που μου μπηκαν ιδεες τωρα!! :whistling::whistling:

Link to comment
Share on other sites

αντιθετως ομως αν θες να κανεις ανοιγματα του τυπου σαν την Νο 5 φωτο του bit δηλαδη απλα να μπαινει προς τα μεσα η ιδια λαμαρινα του καπω μπορεις να το κανεις ευκολα και με καλυτερα αποτελεσματα ασχετως μεγεθους η σχηματος του ανοιγματος.απλα χρειαζεσαι μια καλη κολληση (κατα προτιμηση TIC που δεν ζεσταινει πολυ το καπω) εναν καλο τροχο με σμιριδοπανο λιγη σητα για το τελος της τρυπας και...βαφη!!

μεχρι που μου μπηκαν ιδεες τωρα!! ;);)

Μπορείς να μας διαφωτίσεις λίγο περισσότερο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα?Κάποια πιό συγκεκριμένη οδηγία για να το κάνουμε μόνοι μας?Την βρίσκω εξαιρετική ιδέα και μου άρεσε οπτικά στις φωτό του bit.

Τελικά πήρα απόφαση ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΛΩ πριτσίνια.Θα το κάνω όπως λέει ο φίλος bit... :D

Μου ακούγεται καλύτερη ιδέα :lol:

Link to comment
Share on other sites

bit διαβασε την υπογραφη μου.οταν λεω "γερμανικη καρδια" το εννοω.πιο γερμανικη απο golf III δεν γινεται ;);) φιλε μου δεν μπορω να δωσω απο δω απαντησεις σε τετεια ερωτηση ειδικα αφου δεν εχω και πολυ γνωση απο pc και δεν μπορω να ανεβασω γραφημματα και φωτο.λιγη υπομονη ομως γιατι η ιδεα μου αρεσε και μπορει αυτες τις μερες να το προσπαθησω

Link to comment
Share on other sites

Guest Gordons

Γειά σας και απο εμένα..

Διάβασα όλες τις απαντήσεις και μπράβο σε όλα τα παιδιά για την βοήθεια που προσφέρουν στον φίλο μας...

Επειδή λοιπόν το έχω σκεφτεί και εγω να τοποθετήσω αεραγωγό στο καπώ μου μόνος μου...μκ3...(άλλος ενας τρελός του DIY)

Μετά απο πάρα πολύ σκέψη βρήκα την λύση... πας σε μια μάντρα... βρίσκεις ενα καπώ απο μκ2 και το σουλουπώνεις εσυ όπως θες.. το κόβεις το ράβεις το βάφεις...και λάθος να κάνεις..΄πάλι θα έχεις το καπώ σου άθικτο, και τον αεραγωγό επίσης. εγω το καπώ μου το βρίσκω απο μάντρα 50,00 πιστεύω οτι στην Αθήνα-Θεσσ θα είναι σχεδόν τζάμπα.

σκέψου το...

και καλή επιτυχία φίλε μου.. περιμένω τα αποτελέσματα!!!!!!!

post-94-1141849473_thumb.jpg

post-94-1141849334.jpg

Edited by Gordons
Link to comment
Share on other sites

πάντως πλέον έχουν βγει και μεταλλικοί αεραγωγοί που απλά κάθονται με ηλεκτροκόλληση και από εκεί και περά ειναι η κλασσική φαναρτζοδουλειά για να μπορέσει να βαφτεί ολόκληρο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το Σαβ/κο,με το καλό,θα ξεκινήσω το project EVO scoop !!! :blink::blink::blink:

Φορτίζω την φωτογραφική,την παίρνω αγγαλιά και...ξεκινάμε.Θα βγάλω φωτό σε όλες τις φάσεις της κατασκευής για να τις μοιραστώ μαζί σας.Ελπίζω όλα να πάνε καλά...

See you soon :D

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν παίδες,γεια χαρά και πάλι

Μόλις γύρισα από το γκαράζ.Μαζί με δύο κολλητούς (Βαγγέλης και Μάκης) καθώς και με την πολύτιμη βοήθεια του πατέρα του Βαγγέλη,κυρίου Λευθέρη,προχωρίσαμε σε αυτό το DIY.Παρακάτω σας παραθέτω τις φωτό βήμα προς βήμα μέχρι εδώ που φτάσαμε.

Μερικά στοιχεία.

Συνολικός χρόνος απασχόλησης : 4 ώρες

Κοστολόγιο μέχρι στιγμής : Αεραγωγός 75 ευρώ,κόλλα 3.5 ευρώ,στόκος δύο συστατικών 4 ευρώ

Πάμε...

Πρώτα μετρήθηκε και σημειώθηκε ολόγυρα η θέση του αεραγωγού

post-2158-1142104565_thumb.jpg

post-2158-1142104625_thumb.jpg

Στη συνέχεια κόπηκε όπου ήταν απαραίτητο για να "κάτσει"σωστά στο καπό

Ο Ευάγγελος επί το έργον! Ο Μάκης παρατηρεί και...διορθώνει :wub:

post-2158-1142104734_thumb.jpg

post-2158-1142104812_thumb.jpg

Αφού σημειώθηκαν λοιπόν οι θέσεις των τρυπών,η αφεντιά μου άρχισε το...σφάξιμο

post-2158-1142104883_thumb.jpg

post-2158-1142105042_thumb.jpg

post-2158-1142105088_thumb.jpg

post-2158-1142105135_thumb.jpg

post-2158-1142105193_thumb.jpg

Κατόπιν,κολλήθηκαν οι σίτες

post-2158-1142105262_thumb.jpg

και απλώθηκε κόλλα περιμετρικά και εσωτερικά του αεραγωγού

post-2158-1142105390_thumb.jpg

Edited by kapoulos
Link to comment
Share on other sites

Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ο αεραγωγός στο καπό,αλλά (σημείωση) ΗΤΑΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΚΑΤΣΕΙ ΣΩΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΙΤΣΙΝΙΑ.Μιλάμε για κενά των 1.5 με 2 εκατοστών.Και αυτό γιατί αφενός ο αεραγωγός δεν είναι και πολύ καλοφτιαγμένος,αφετέρου το καπό έχει μια ελαφρια κλίση προς τα εμπρός.Δεν υπήρχε λοιπόν άλλη λύση και αφού τοποθετήθηκε με την κόλλα,άρχισε το γάζωμα με ένα τρυπανάκι και από πίσω το πριτσίνωμα

post-2158-1142105918_thumb.jpg

post-2158-1142105969_thumb.jpg

post-2158-1142106011_thumb.jpg

Ο Μάκης καταπιάστηκε με τον καθαρισμό ολόγυρα της κόλλας που προεξείχε

post-2158-1142106058_thumb.jpg

Στη συνέχεια,έπιασα τον τροχό και έτριψα το περίγραμμα του αεραγωγού,όσπου να βγω λαμαρίνα για να πιάσει αργότερα ο στόκος και να κρατήσει χωρίς προβλήματα

post-2158-1142106150_thumb.jpg

Τελικό αποτέλεσμα για σήμερα

post-2158-1142106267_thumb.jpg

Την Δευτέρα θα πέσει λίγο ακόμα τρίψιμο ολόγυρα και θα αρχίσουμε το στοκάρισμα.Θα καλυφθούν τα πριτσίνια και μόλις τελειώσουμε με το στοκάρισμα θα μείνει το καπό έτσι για μια εβδομάδα προκειμένου να στεγνώσει πολύ καλά ο στόκος.

Μετά αρχίζουμε ακόμα λίγο τρίψιμο και μπαίνουμε για βάψιμο.

Φυσικά θα βγάλω κι από την υπόλοιπη διαδικασία φωτό και θα τις ανεβάσω...

Να προσθέσω σε αυτό το σημείο ότι ο αεραγωγός μέχρι στιγμής έγινε ΜΠΕΤΟΝ !!!

Δεν έχει την παραμικρή υποψία κίνησης και έχει δέσει πολύ γερά !!!

To Be Continued... :wub::blink:B)

Link to comment
Share on other sites

Έτσι συνέχυσε και θα γίνει τέλειο …….. μπράβο για τη προσπάθεια που κάνεις :wub: στο τέλος θα το χαζεύεις .

Να ρωτήσω κάτι , εκεί που του κόβεις τα νεύρα , μετά δεν θα έχει πρόβλημα ?

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ φίλε Μάνο :wub:

Δεν υπάρχει πρόβλημα στο κόψιμο τον νεύρων πιστεύω.¶σε που προσωπικά ΠΟΤΕ δεν αφήνω το καπό να "πέσει" για να κλείσει.Επειδή έχω και τα άγγιστρα στις άκρες μπροστά,πάντα το κλείνω με ελαφριά πίεση και ΟΧΙ με κοπάνημα.

Κατά τα άλλα,προσπάθησα να κόψω όσο λιγότερα νεύρα ήταν δυνατόν tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

αφότου θα έχει κολλήσει ο αεραγωγός γιατί δε τρυπάτε τα πριτσίνια ώστε να τα αφαιρέσετε; Πραγματικά μου φαίνεται αδύνατο το να μπορέσετε να τα καλύψετε με στόκο!!! Πέρα από το ότι θα χαλάσετε τις γραμμές τους αεραγωγού. Αν το μετανιώσεις πάντως έχω ένα μαμά καπό :wub:. Καλή συνέχεια, καλά τα πήγατε μέχρι εδώ.

Edited by bit
Link to comment
Share on other sites

Αν το μετανιώσεις πάντως έχω ένα μαμά καπό biggrin.gif. Καλή συνέχεια, καλά τα πήγατε μέχρι εδώ.
Ευχαριστώ πολύ bit.....και καλά έκανες και ανέφερες το extra καπό.Που ξέρεις καμμιά φορά :wub:
Πραγματικά μου φαίνεται αδύνατο το να μπορέσετε να τα καλύψετε με στόκο!!!

Μην ανησυχείς.Ειδικά στην φάση του στοκαρίσματος,θα τραβήξω αρκετές φωτό για να δείτε καλύτερα την όλη διεργασία.

Υπ'όψιν,είμαι παντελώς ΑΡΧΑΡΙΟΣ σε αυτές τις δουλειές.Αλλά ψοφάω να μάθω.Που θα μου πάει... :lol:

αφότου θα έχει κολλήσει ο αεραγωγός γιατί δε τρυπάτε τα πριτσίνια ώστε να τα αφαιρέσετε;

ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να κάτσει μόνο με κόλλα (όποια κι αν είναι αυτή) ο συγκεκριμένος αεραγωγός.Μιλάμε ότι,μόλις τον αφήναμε για λίγο ελεύθερο,πεταγόταν επάνω από δυο μεριές.Με τα πριτσίνια έδεσε πολύ γερά και δεν υπάρχει περίπτωση να πάει πουθενά.Μόλις τον στοκάρουμε δεν θα φαίνεται τίποτα από αυτά.Δεν ξέρω,αλλά πιστεύω πολύ σε αυτό που σου λέω.

Η νεκροψία θα δείξει :blink:B):blink:

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Να'μαι πάλι... :D

Λοιπόν,σήμερα βρήκα λίγο χρόνο και είπα να συνεχίσω την δουλειά στο καπό.Τηλέφωνο στον Μάκη και τον Βαγγέλη και συνάντηση εκ νέου στο συνεργείο του Βαγγέλη.Σήμερα έπεσε τρίψιμο όλου του καπό και στοκάρισμα του αεραγωγού για την ομαλή ένωσή του με το καπό,καθώς και την κάλυψη των πριτσινιών.(Αυτό το τελευταίο,συζητήθηκε αρκετά εδώ)

Κατά το πρώτο τρίψιμο,κοιτώντας λίγο καλύτερα τα σημεία όπου είχα εγκαταστήσει παλαιότερα τα άγγιστρα,μπροστά δεξιά και αριστερά,ανακάλυψα ότι το χρώμα είχε κάνει φουσκώματα...Αποφάσισα να το τρίψω και εκεί για να διαπιστώσω τελικά ότι είχε αρπάξει σκουριά και μάλιστα...προχωρούσε προς το εσωτερικό!

Με το μάτι,δεν καταλάβαινα τίποτα,αλλά μόλις είδα πως πετούσε το χρώμα μόλις το άγγιζα με την σπάτουλα,έπαθα πλάκα!

Παραθέτω φωτό για να δείτε και να καταλάβετε τί εννοώ...

post-2158-1142719243_thumb.jpg

post-2158-1142719319_thumb.jpg

post-2158-1142719414_thumb.jpg

post-2158-1142719500_thumb.jpg

Edited by Peryrho
Link to comment
Share on other sites

μάλλον όταν είχες ανοίξει τρύπες παλαίοτερα δεν είχε ασταρώσει ε; ..τώρα έμαθες :D

Link to comment
Share on other sites

μάλλον όταν είχες ανοίξει τρύπες παλαίοτερα δεν είχε ασταρώσει ε; ..τώρα έμαθες :)

:D:D:D:D:D

Αν έμαθα λέει... :)

Σωστος!!! Συνεχισε ετσι μεγαλε!!!

Οσο για τις φωτο, σηκωσε τες σε καποιο hosting, και βαλε τα λινκς για να βγαινουν απευθειας!

Αυτό θα κάνω koukouroukou :)

Edited by Peryrho
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.