Jump to content
matrian

ΑΖΩΤΟ αντί ΑΕΡΑ

Recommended Posts

Διάβασα σε κάτι διαφημιστικά ότι είναι προτιμότερο να φουσκώνουμε τα λάστιχα με άζωτο αντι για αέρα. Λέει ότι με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερο κράτημα, αυξάνεται ο χρόνος ζωής του ελαστικού, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου καθώς και ότι προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια...

Και ιδού το ερώτημα: "Αληθεύουν όλα αυτά ή όχι??"

Έχει ακούσει κάποιος τίποτα επί του θέματος???

Edited by matrian
Link to comment
Share on other sites

Απο όσο γνωρίζω με το αζωτο ζεστένοντε γρηγορότερα και περισσότερο τα ελαστικά απο όσο ζεστένοντε με τον αέρα, γιαυτο έχουμε καλύτερα κρατήματα στις στροφές, ομως αυτο χρησιμοποιέιται μονο σε αγώνες dragster που είναι μονο για λίγα μέτρα και θέλουν να ζεσταθούν τα ελάστικα γρήγορα. Αν βάλεις αζωτο στο δικό σου το πιθανότερο είναι και κυρίως το καλοκαίρι είναι να σκάσουν τα ελαστικά σου, οπότε δεν στο συνιστώ.

Link to comment
Share on other sites

Guest VIDEOMIX

Επίσης, βοηθάει και στην απόσβεση των κακών σημείων του οδοστρώματος!!!!! Βοηθά τα αμορτισέρ δηλαδή. Μου το είπε γνώστης και μάλιστα μου είπε οτι θα εκπλαγώ εαν βάλω!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Το φουσκωμα των ελαστικων με αζωτο, αφου πιστοποιηθηκε στα φορτηγα και τα λεωφορεια,μπηκε δυναμικα και στον χωρο των επιβατικων οχηματων.Τη χρηση του αζωτου ενθαρρυνε τογεγονος οτι ειναι αδρανες και ανενεργο αεριο, και δεν περιεχει σκονη , λαδι,υγρασια και γενικοτερα στοιχεια που προκαλουν τη γηρανση των ελαστικων.Γι΄αυτες του τις ιδιοτητες, η χρηση του αζωτου ειναι συνυφασμενη με την ασφαλεια του ελαστικου και του οδηγου.

Τα πλεονεκτηματα των ελαστικων που ειναι φουσκωμενα με αζωτο ειναι παρα πολλα.Το αζωτο διαπερνα πολυ δυσκολα το υλικο του ελαστικου και εμποδιζει την πτωση της πιεσης με τον χρονο.Αυτο μεταφραζεται σε διατηρηση των ελαστικων σε καλη κατασταση για πολυ περισσοτερο διαστημα, αφου το οξυγονο συμβαλλει καθοριστικα στην γηρανση των ελαστικων.Επισης η πιεση παραμενει παντα σταθερη και δεν επηρρεαζεται απο την θερμοκρασια των τροχων, τον τροπο οδηγησης ή τη διαρκεια ενος ταξιδιου.Ακομη ο αποξυγονοποιημενος αερας αποτρεπει τις οξειδωσεις στο εσωτερικο της ζαντας, οπως επισης και την υγρασια στο εσωτερικο των ελαστικων.

Το πιο σημαντικο ειναι οτι μειωνει δραστικα το κλαταρισμα λογω της σταθερης του θερμοκρασιας.Αυτος ειναι και ο λογος που το αζωτο εχει ακομα και στην χωρα μας μεγαλη εφαρμογη σε φορτηγα αυτοκινητα.Δοκιμες εχουν δειξει οτι το αζωτο αυξανει κατα 26% τη χιλιομετρικη αποδοση και μειωνει τις πιθανοτητες βλαβης κατα 57%.

Οι παραπανω δοκιμες εγιναν στο Τεξας και ελαστικα διαφορων διαστασεων καλυψαν συνολικα αποσταση 7.345.497 μιλιων.

(συγγνωμη για το μακροσκελες ποστ)

Πηγη AutoΤριτη

Edited by Renaissance
Link to comment
Share on other sites

Σιγά μη σκάσουν ρε παιδιά το καλοκαίρι με το άζωτο! Μη λέμε και ό,τι θέλουμε!!!

Link to comment
Share on other sites

Και εγω πιστευω οτι το αζωτο ειναι ουδετερο και κραταει περισσοτερο σταθερη πιεση χωρις να εχει τα σκαμπανευασματα του απλου αερα.

Πρεπει ομως να ξερεις την πιεση που θα χρησιμοποιησεις γιατι ειναι διαφορετικη απο τον αερα.

Το κακο ειναι ομως οτι εχω πληροφοριες για φθορα του ελαστικου στο εσωτερικο μερος του. Το καταστρεφει το αζωτο.

Link to comment
Share on other sites

Guest VIDEOMIX

Αντε και έβαλες άζωτο. Εαν κάποια στιγμή βρίσκεσαι μακριά απο τα μέρη σου και ανακαλύψεις οτι χρειάζεσαι συμπλήρωμα, που θα βρείς να βάλεις; Τα βενζινάδικα ειναι ελλάχιστα που το διαθέτουν, το ίδιο και τα λαστιχάδικα.

Link to comment
Share on other sites

¶ζωτο έβαλα με την αλλαγή των ελαστικών , δωρεάν ( λόγω της αγοράς των ελαστικών ) και κανονικά η τιμή του και για τα τέσσερα λάστιχα είναι 10 € . Και πόσες φορές θα χρειαστεί να του ξαναβάλεις . Από τότε τα έχω τσεκάρει 2 φορές στο ίδιο βουλκανιζατέρ και δεν μου παίρνει χρήματα , και αν μήνης σε περιοχή που δεν υπάρχει άζωτο του βάζεις απλό αέρα και μετά του ξαναβάζεις άζωτο .

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά σιγά!! Πολύ φόρα πολλά ακούγονται, αλλά μην τρελλαθούμε κι' όλας!!

Γεγονότα

α) Το άζωτο είναι αδρανές. Για αυτό τον λόγο εμποδίζει την απο μέσα γήρανση του ελαστικού.

β) Οταν γίνεται η απο-οξυγόνωση, φεύγει μαζί υγρασία, σκόνη κ.λπ. που συμβάλλουν στη φθορά του ελαστικού αλλά και προκαλούν αρκετά σκαμπανεβάσματα στην πίεση.

γ) Αν έχει πολύ πολύ πολύ υγρασία μέσα ο αέρας, θα μπορούσε να ζεσταίνεται λίγο πιο δύσκολα και να κρυώνει λίγο πιό δύσκολα.

Μύθοι

α) Το άζωτο φυσικά και αυξάνεται η πίεσή του όταν ζεσταίνεται, όπως και κάθε άλλο αέριο στον πλανήτη Γη και τον υπόλοιπο Γαλαξία. (Μπορεί όμως να κρατά ελαφρώς πιό σταθερή θερμοκρασία λόγω της έλλειψης υγρασίας)

β) Το άζωτο προφανώς και δε βοηθά τα αμορτισέρ. Ούτε τα κρατήματα. Είναι πρακτικά το ίδιο συμπιεστό με τον αέρα και δεν αλλάζει η δυναμική του συμπεριφφορά απο 20% οξυγόνο της ατμόσφαιρας, που στην τελική τα δυο αέρια είναι πολύ συναφή, με κοντινά μοριακά βάρη και ίδια δομή (διατομικά).

γ) Καί το οξυγόνο καί το άζωτο διαφεύγουν απο το ελαστικό σιγα σιγά. Μάλιστα το οξυγόνο είναι μεγαλύτερο μόριο απο του αζώτου και διαφεύγει (θεωρητικά μόνο γιατι η διαφορά τους είναι μηδαμινή!) δυσκολότερα. Αν θές να έχεις σταθερή πίεση στα λάστιχα, την τσεκάρεις όλη την ώρα. Αν δέν την τσεκάρεις, δεν σε σώζει το άζωτο!!

δ)ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΝΟΡΑΜΙΞ. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. Θα αλλάξει όμως η ψυχολογία του οδηγού, και αυτό είναι πάντα ευχάριστο :)

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Guest stel-th

Στο θεμα ΑΖΩΤΟ Η ΑΕΡΑΣ εχω ψαχτει αρκετα η διαφορα που υπαρχει ειναι οτι το λαστιχο γινεται λιγο πιο "ακαμπτο" και σου δινει πιο σαφη αισθηση στο τιμονι.

απο εκει και περα θεωρητικα ειναι καλο

πρακτικα δεν εχω παραπονο

αν απο αζωτο συμπληρωσεις αερα δεν τρεχει τιποτα

για την εμπειρια και μονο και για να ψαχτεις αξιζει τον κοπο

Link to comment
Share on other sites

Mια χαρα ειναι και ο απλος αερας που βαζουμε. Αρκει να φροντιζουμε να τσεκαρουμε την σωστη τιμη πιεσης. Ε το να γλυτωσω να παω να τσεκαρω την πιεση 2-3 φορες παραπανω δεν νομιζω οτι θα με βλαψει......ετσι και αλλιως μια φορα την εβδομαδα την τσεκαρω παντα και ειμαι μια χαρα ψυχολογικα :D

Link to comment
Share on other sites

ειχα διαβασει καπου πως εγινε τεστ σε ραλακια...

μπηκαν 2 ραλακια σε πιστα με ιδια διασταση ελαστικων.το ενα με αερα και το αλλο με αζωτο και 30 psi και τα 2.

μετα το τελος μετρηθηκαν και τα 2.

αυτο με τον αερα ειχε 40+ και αυτο με το αζωτο ειχε ....31 και φυσικα αυτο με το αζωτο εκανε αλαχιστα καλυτερο χρονο.

τωρα να ηταν αληθεια η μουφα θα σας γελασω... δεν ξερω

Link to comment
Share on other sites

λαστιχάς μου είπε ότι μόνη διαφορά με το άζωτο είνια ότι δεν αλλάζει η πίεση αναλόγως της θερμοκρασίας, όπως ακριβώς είπε και ο nfortn. Αλλά η διαφορά στο κράτημα είναι τόσο μικρή που τσάμπα πάνε τα 20e. Τώρα αν σώνει και καλά κάποιος θέλει να δει διαφορά πριν και μετά...θα δει..

Link to comment
Share on other sites

Τι λετε ρε..

Με το αζωτο το αμαξι μπαινει τρενο παντου, καμμια σχεση με πριν!

Ουτε σπινιαρισμα, ουτε καν σφυριγματα στις στροφες!!!

Ασε που αμα αφησεις το τιμονι επανω στη στροφη λογω του αζωτου οι τροχοι εξακολουθουν να στριβουν μονοι τους... :D:whistling:

Σοβαρα τωρα, ρε παιδια αυτοκινητα καθημρινης μετακινησης εχουμε..

Ποοοσο διαφορα να δουμε?

Link to comment
Share on other sites

Παιδια οπως ειπα και πριν το σωστο ειναι αυτο που ειπε ο xronis.

Αυτο λοιπον ισχει απολυτα, αλλα στην καθημερινη χρηση δεν μας χρειαζετε.

Εαν παμε καμια μερα και τα βαλουμε στην πιστα, τοτε το συζηταμε.

Link to comment
Share on other sites

Guest VIDEOMIX

Όσον αφορά τις ιδιότητες και την βελτίωση στον τροχό, οι ειδήμονες λένε για καλύτερη πρόσφυση, λιγότερους κραδασμούς (-80%), δεν υγροποιείται, καλύτερο στην πίεση χειμώνα καλοκαίρι, παραμένει σε καλή κατάσταση το εσωτερικό του, οπότε και έχουμε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του ελαστικού.

Έμαθα επίσης ότι τα βενζινάδικα και δυστυχώς πολλά βουλκανιζατέρ, όταν σου λένε για άζωτο το σύστημά τους έχει 35% αζώτου. Ενώ σε ορισμένα είναι στο 100%. Όταν βλέπετε τιμή και για τα 4 στα 30 ευρό, μιλάμε για την απάτη του 35%. Ιδ'άλλως, ο κάθε τροχός στοιχίζει γύρω στα 15%.

Αυτά απο επαγγελματία του χώρου ο οποίος είναι και φίλος, έχει μεγάλο κατάστημα στην Λ.Αθηνών και δεν είχε εμπορικό σκοπό όταν μου τα είπε, τον ξέρω καλά και είμαι σίγουρος γι'αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Ετσι κι αλλιώς καθε 2-3 χρόνια αλλάζουμε λάστιχα οπότε το πλεονεκτημα της γήρανσης μαλλον δεν μας πολυενδιαφέρει! Οπως είπε και ο Γεράσιμος το βασικό πλεονέκτημα είναι περισσότερο ψυχολογικό παρα πρακτικό.

Link to comment
Share on other sites

Έμαθα επίσης ότι τα βενζινάδικα και δυστυχώς πολλά βουλκανιζατέρ, όταν σου λένε για άζωτο το σύστημά τους έχει 35% αζώτου. Ενώ σε ορισμένα είναι στο 100%. Όταν βλέπετε τιμή και για τα 4 στα 30 ευρό, μιλάμε για την απάτη του 35%. Ιδ'άλλως, ο κάθε τροχός στοιχίζει γύρω στα 15%.

Αυτά απο επαγγελματία του χώρου ο οποίος είναι και φίλος, έχει μεγάλο κατάστημα στην Λ.Αθηνών και δεν είχε εμπορικό σκοπό όταν μου τα είπε, τον ξέρω καλά και είμαι σίγουρος γι'αυτό.

Χωρίς να θέλω να γίνομαι σπαστικός, αυτό που σου είπε δεν έχει και πολύ νόημα. Δεν τίθεται θέμα 35% αζώτου, για τον απλούστατο λόγο οτι Ο ΑΕΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ 78% ΑΖΩΤΟ. Δεν έχει νόημα να συζητάμε για μίξη αζώτου/αέρα με αυτόν τον τρόπο... Οπως θα έβαζε και καλά 35% άζωτο μπορεί να βάλει και αέρα κοπανιστό και θα είναι το ίδιο πράγμα ακριβώς...

Επίσης, η τιμή του αζώτου είναι τόσο μικρή που δεν τίθεται τετοιο θέμα των 5 η των 10 ή των 30. Αμφιβάλλω άν και οι τέσσερις τροχοί κοστίζουν πάνω απο 1-2 ευρώ στην πραγματικότητα...

Edited by Quasar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.