Jump to content

Recommended Posts

Το κιβώτιο ονομάζεται DSG (Direct Shift Gearbox = Κιβώτιο Απευθείας Εναλλαγής Σχέσεων) και συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός χειροκίνητου κιβωτίου με εκείνα ενός σύγχρονου αυτόματου.

H τεχνολογία του νέου αυτού κιβωτίου με το διπλό συμπλέκτη δεν απαντάται αλλού στην αυτοκινητοβιομηχανία και έχει τις ρίζες της στο 1985, όταν ο Walter Rohrl τη δοκίμασε επιτυχώς στο αγωνιστικό του Audi Sport quattro S1. To εξατάχυτο αυτό κιβώτιο είναι σειριακό με χειριστήρια και στο τιμόνι. Η ιδιαιτερότητά του είναι ότι χάρη σε ένα διπλό πολύδισκο συμπλέκτη με "έξυπνο" σύστημα ελέγχου μπορούν να εμπλέκονται ταυτόχρονα δύο ταχύτητες. Φυσικά μόνο η μία μεταδίδει την κίνηση, αλλά όταν πλησιάζει η στιγμή για αλλαγή ταχύτητας η επόμενη σχέση προεπιλέγεται, αλλά παραμένει μη εμπλεκόμενη.

Όταν φθάνει η ώρα της αλλαγής, ενεργοποιείται ο συμπλέκτης της ταχύτητας που έχει προεπιλεγεί και την ίδια χρονική στιγμή αποσυμπλέκεται η σχέση που μετέδιδε την κίνηση προηγουμένως. Έτσι, η διαδικασία αλλαγής λαμβάνει χώρα χωρίς αυξομείωση των στροφών του κινητήρα και διατηρείται μία συνεχής ροή ισχύος προς τους τροχούς.

Αυτό έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ η λειτουργία του κιβωτίου είναι εξαιρετικά ομαλή, αφού οι σχέσεις αλλάζουν μεν αστραπιαία, αλλά χωρίς να υπάρχει τράνταγμα. Στην αυτόματη λειτουργία, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του μοχλού ταχυτήτων τη θέση "S" που αντιστοιχεί στη σπορ λειτουργία του κιβωτίου. Σε αυτήν το ανέβασμα ταχυτήτων επιβραδύνεται, το κατέβασμα γίνεται με πιο προοδευτικό τρόπο και η διαδικασία αλλαγών σχέσεων επιταχύνεται.

Όπως και στα συμβατικά χειροκίνητα κιβώτια, το κιβώτιο DSG αποτελείται από κυρίως και βοηθητικούς άξονες με ζεύγη οδοντωτών τροχών. Σε αντίθεση όμως με τα πρώτα, στο κιβώτιο της Audi ο κύριος μέσος άξονας διαιρείται σε δύο μέρη: Έναν εξωτερικό κοίλο άξονα και έναν εσωτερικό που βρίσκεται στο μέσον του πρώτου. Η 1η, 3η, 5η σχέση, καθώς και εκείνη της όπισθεν συνδέονται με τον εσωτερικό άξονα, ενώ οι "ζυγές" σχέσεις με τον εξωτερικό.

Κάθε ένας από τους άξονες αυτούς επιλέγεται μέσω δύο ξεχωριστών συμπλεκτών, οι οποίοι ενεργοποιούνται υδραυλικά, αλλά ελέγχονται ηλεκτρονικά. Μάλιστα για εξοικονόμηση χώρου βρίσκονται τοποθετημένοι ο ένας μέσα στον άλλο. Οι συμπλέκτες αυτού του είδους πέρα από την ικανότητά τους να μεταδίδουν υψηλές τιμές ροπής στους τροχούς, επιτρέπουν μία ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών εκκίνησης του αυτοκινήτου.

Με άλλα λόγια, ο πολύδισκος συμπλέκτης μπορεί να ελεγχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε το αυτοκίνητο να ξεκινά για παράδειγμα με πολύ ομαλό τρόπο ακόμη και σε μία ολισθηρή επιφάνεια ή να εκκινεί επιταχύνοντας με σπορ τρόπο με το πεντάλ του γκαζιού τελείως πατημένο. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα που ελέγχει τη λειτουργία του κιβωτίου DSG δέχεται δεδομένα από 10 διαφορετικούς αισθητήρες και δρα συνυπολογίζοντας όλες τις παραμέτρους κίνησης του αυτοκινήτου.

α ρε οι γερμανοι.... ;)

Edited by NforN
Link to comment
Share on other sites

Guest super sayian

οταν διαλεγουμε τη θεση s για σπορ οδηγιση εννοουμε οτι υπαρχει κ καποια αλλη επιλογη? για την αυτοματη επιλογη μιλαμε παντα

Link to comment
Share on other sites

οταν διαλεγουμε τη θεση s για σπορ οδηγιση εννοουμε οτι υπαρχει κ καποια αλλη επιλογη? για την αυτοματη επιλογη μιλαμε παντα

Ναι υπάχει επιλογή για σπόρ οδήγηση σε όλα τα αυτόματα κιβώτια

Link to comment
Share on other sites

Guest jimmy the kid

Το SMG της ΒΜW αν δεν κάνω λάθος έχει καμια 10 αρία προγράμματα. Αυτό που αλλάζει είναι το που αλλάζει ταχύτητα κτλ

Link to comment
Share on other sites

Guest Stoilas

Καλά, έχει η Μ3 ένα απίστευτο σειριακό!!! Δεν υπάρχει άλλο! Αλλά και το DSG της Audi είναι γ@μ@το!!! 6.9'' με το κιβωτιάκι αυτό για το GTi

Link to comment
Share on other sites

Η ιδιαιτερότητά του είναι ότι χάρη σε ένα διπλό πολύδισκο συμπλέκτη με "έξυπνο" σύστημα ελέγχου μπορούν να εμπλέκονται ταυτόχρονα δύο ταχύτητες. Φυσικά μόνο η μία μεταδίδει την κίνηση, αλλά όταν πλησιάζει η στιγμή για αλλαγή ταχύτητας η επόμενη σχέση προεπιλέγεται, αλλά παραμένει μη εμπλεκόμενη.

Όταν φθάνει η ώρα της αλλαγής, ενεργοποιείται ο συμπλέκτης της ταχύτητας που έχει προεπιλεγεί και την ίδια χρονική στιγμή αποσυμπλέκεται η σχέση που μετέδιδε την κίνηση προηγουμένως.

πωωωωωωωωω έπαθα πλάκα τώρα!!! πανέξυπνο!!!! ρε τι μυαλά κυκλοφορούν στον πλανήτη μας!!

:):D:D:wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.