Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 05/05/2023 in all areas
-
Το πρώτο, το κίτρινο pad είναι για το compound και η γούνα για το polish. Μετά θέλει και κερί ή την νέα μόδα κεραμική. Σε ότι αφορά τα βουρτσάκια, είχα πάρει ένα κουτί με 4 μέσα, από Κίνα, με σκληρή τρίχα και από Ελλάδα πείρα της Κ2 το άσπρο με μαλακή τρίχα. Κατέληξα να χρησιμοποιώ το Κ2 μόνο. Θέλει ελάχιστη πίεση πάνω στα πατάκια, εγώ με αυτό καθαρίζω και εσωτερικά το δάπεδο του αυτοκινήτου. Για καθαριστικό χρησιμοποιώ το green star της koch chemie, αραιωμένο 1 προς 20.2 points
-
Εγώ πρόσφατα έκανα γυάλισμα στην Corolla. Με αλοιφαδόρο που μπαίνει στο δράπανο. Έκανα για αρχή καλό πλύσιμο και πέρασα Πύλο 3m Και μετά χρησιμοποίησα αυτές της κρέμες. Και τελικό μετά Το πέρασα όλο το αμάξι με γούνα στο δράπανο2 points
-
Καλημέρα https://www.volkswagen.gr/el/owners-and-services/about-your-car/customer-information/takata-airbag-recall-campaign.html2 points
-
Koch chemie είναι καταπληκτική εταιρία, Γερμανική. Έχει τα πάντα και τα περισσότερα από τα προϊόντα της παίρνουν μεγάλες αραιώσεις. https://www.skroutz.gr/search?keyphrase=Koch+chemie https://www.koch-chemie.com/en/1 point
-
Η γούνα σε τι χρησιμεύει; Επίσης μιας και ανέφερες το δράπανο, χρήσιμα είναι τα βουρτσακια που μπαίνουν και κάνεις τα πατάκια με αφρό. Σκουπίζεις με κατάλληλη σκούπα και ούτε πιεστικά ούτε να στεγνώνουν ώρες.1 point
-
1 point
-
Ναι οντως και εγω οσα αμαξια βλεπω που εχουν πληρες βιβλιο σερβις τα κοιταζω λιγο παραπανω απο τα κανονικα Σε ευχαριστω1 point
-
α οντως εγινε τετοιο πραγμα; λογικο να κουνουσε κεφαλι ναι ισχυει, θελει καλο ελεγχο πριν κανεις αγορα σε ευχαριστω για τη βοηθεια1 point
-
Ο ιδιώτης πιο δύσκολα θα γυρίσει τα χιλιόμετρα και πλέον με το κτεο μπορεί και να μην το τολμήσει. Ο μαντράς όμως επειδή πολλά τα φέρνει από έξω θα το κάνει πριν το φέρει ώστε να μην έχει αυτό το θέμα.1 point
-
Κοίτα αυτό δεν σημαίνει και κάτι? Και εγώ τα δικά μου αμάξια τα έχω πουλήσει παραπάνω. Το ότι το έβαψε ο έμπορος και το πούλησε παραπάνω δεν είναι απαραίτητα και κακο... Θα μπορούσε ο συγγενής σου να διέθετε ένα Α πόσο και να το είχε φτιάξει και να το πούλαγε και παραπάνω να έβγαζε το κόστος της εκάστοτε συντήρησης. Και εμένα το αμάξι που έχω τώρα το Corolla G6 του 1998 ο προηγούμενος ιδιοκτήτης το είχε βάψει πρίν από λίγα χρόνια όλο το αμάξι λόγο ότι χάλασε το χρώμα του αμαξιού. Το αμάξι σαν σασί όμως είναι ατρακάριστο. Και με πραγματικά χιλιόμετρα (230.000χλμ) και με επίσημα βιβλία και ιστορικό στην Toyota1 point
-
Καλησπέρα σε όλους. Βρήκα τα Μπουζί τα NGK 7άρια (ένα βαθμό ψυχρότερα), θεωρώ για μένα 2 βαθμοι είναι too much οπότε θα πάω με τα 7άρια. https://www.skroutz.gr/s/28211044/NGK-Μπουζί-Ιριδίου-για-Porsche-Volvo-4τμχ-BKR7EIX.html Βρήκα και πολλάπλάσιαστές NGK η τετράδα ~100 https://www.skroutz.gr/s/27705764/NGK-U5014-Σετ-Πολλαπλασιαστές-R8-4τμχ-48728.html και APR 65 ο ένας. https://top-mods.gr/shop/apr-ignition-coils-red/ Με τους πολλαπλασιαστές ξέρει κανεις διαφορές? Ειναι καλύτεροι οι APR? οι μεν ειναι με μεταλλική βάση οι APR με πλαστικό... παίζει ρόλο? Επίσης πρέπει να συνδιαστούν με ίδιας μαρκας μπουζί ή δεν παίζει ρόλο? Οι μαμά είναι με βάση ίδια με τους APR... Επίσης σε δυνατές εκκινήσεις (πατήματα) αντιμετοπίζω το θέμα του Wheelhop (χωροπηδάει η βάση της μηχανής - σασμαν) και είδα οτι το εξαφανίζει εντελώς αυτή η βάση απο powerflex. οπότε μπήκε και αυτή στη λίστα. https://www.avcweber.gr/Product/1464/PFF85-831/Page/74/Engine--gearbox-mounts/Model/0/0/el/1 point
-
Καλησπέρα. Έλεγχος μόνο σε αντιπροσωπεία! Για να βρούνε και το ιστορικό του αυτοκινήτου και να το βάλουν στον εγκέφαλο. Ο τεχνικός έλεγχος σε μια vw είναι γύρω στα 70€-80€ και περιλαμβάνει αν θυμάμαι καλά έλεγχο σε 120 η 140 σημεία. Να ζητήσεις και τα βιβλία service του. Αν δεις ότι αυτός που έχει το αμάξι σου κάνει τίποτα κόλπα για τον έλεγχο στην αντιπροσωπεία τότε ξέχνατο... Κοίτα άλλο.1 point
-
Είναι εξαιρετική η κατανάλωση, λαμβάνοντας όλα τα δεδομένα υπόψη (πχ. Average Speed). Γενικά με πρόγραμμα, αν οδηγείς έξυπνα και ΔΕΝ ΠΑΤΑΣ όλα τα τουρμπάτα καίνε λιγότερο από εργοστασιακά.1 point
-
@Xristos K. Το βερνίκι, έχει σπάσει θέλει βάψιμο. Δεν νομίζω ότι έγινε από το κλιματιστικό. Φαίνεται στα πίσω φτερά. Γενικά το βλέπω πολύ ταλαιπωρημένο το αυτοκίνητο.1 point
-
1 point
-
Βρες μάρκα - μοντέλο της aftermarket οθόνης και ψάξε στο διαδίκτυο για λύση.1 point
-
Ευχαριστώ, ήσουν κατατοπιστικότατος. Σαν να λέμε όλα μαζί και μια φορά.1 point
-
1 point
-
Τι άλλο θα δούμε. Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σου.1 point
-
Καλησπέρα σε όλους. Νέο update χαρτών βγήκε σήμερα για το Discovery Media, από την προηγούμενη έκδοση (Οκτωβρίου 2022) 2010_v17.7 (ECE AS 23/24), στην νέα έκδοση 2110_v18.7 (ECE AS 2024). Το link για κατέβασμα όλης της Ευρώπης και χειροκίνητο πέρασμα στην SD Card, εδώ: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-AS_2110_V18.7z Προσοχή: Η κάρτα SD να έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 32GB, δεν χωράει στην 16GB.1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα σε όλους σας. Ταξίδι αστραπή στην Αθήνα και επιστροφή στη βάση (Σέρρες), με 3 άτομα. Η συνημμένη φώτο είναι από το ταξίδι της επιστροφής, για την διαδρομή "Μοναστηράκι Αθήνας - Σέρρες". Είναι απίστευτο το ποσό λογική είναι η κατανάλωση του συγκεκριμένου οχήματος, ήτοι 12,8 cent/ΚΜ (δεδομένων των στοιχείων της διαδρομής όπως φαίνονται στη συνημμένη φώτο), λαμβάνοντας υπόψη την αεροδυναμική του (την ποια;), το βάρος του (2t) και την ισχύ του (300ΗΡ)!! Να προσεχθεί ιδιαίτερα η ΜωΤ σε συνδυασμό με την συνολική απόσταση και πάνω απ'όλα ο χρόνος στον οποίο διανύθηκε η απόσταση αυτή!! Φτου φτου να μην το ματιάσω!1 point
-
Το ίδιο καζανάκι φοράει το Polo Gti, για θόρυβο θες να το βάλεις στο Diesel? Του βενζινοκίνητου είναι ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, το άλλο πιο κυλινδρικό. Διαστάσεις ίδιες θα είναι αφού είναι ίδιο αμάξωμα, οπότε ναι χωράει. Αν το Diesel, ψάχνεται, ας βάλει ένα απλό πρόγραμμα 1ου σταδίου 145ps/300-310nm ροπή άλλο αυτοκίνητο, μην πειράζετε εξατμίσεις κλπ. δεν αξίζει να το καγκουρεύεις το αυτοκίνητο και πεταμένα λεφτά στο τέλος. Αυτή είναι η γνώμη μου..1 point
-
Καλησπέρα, Έχω νέα. 7 μήνες, αυριο, μετα την παραγγελία και την προηγούμενη βδομάδα με ενημέρωσαν οτι θα καθυστερήσει κι αλλο το αμάξι χωρίς να ξέρουν ακριβή ημερομηνία και μου έδωσαν κάποιες εναλλακτικές να διαλέξω από αμάξια τα οποία έρχονται στο μέσα στον Ιούνιο. Από ότι κατάλαβα καθυστερούν συγκεκριμένοι επιπρόσθετοι εξοπλισμοί οπως το "IQ DRIVE" που είχα προσθέσει εγώ. Δεν ξέρω αν τελικά παράγγηλες T-Roc τελικά, αν ναι πάρε ρωτα αν τα extra που εχεις βαλει ειναι απο αυτα που καθυστερουν και αν υπαρχει καποια εναλλακτική πιο κοντά Εγω, τελικα τέλος Ιουνίου, παραλαμβάνω το αμαξι ειναι ετοιμο στην Γερμανία και περιμένω να το φέρουν. ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ...1 point
-
1 point
-
Το 122άρι με το 150άρι έχουν άλλη χαρτογράφηση μόνο. Το 190άρι έχει άλλη τουρμπίνα και μπεκ. Από εμπειρία σε BMW όλα τα παραπάνω, με το ίδιο 2λιτρο μοτέρ και ακριβώς ίδιες ιπποδυνάμεις.1 point
-
Καλησπέρα σε όλους σας. Περιοδική μέτρηση λαδιών στο αμάξι της υπογραφής, μετά από 9.000 ΚΜ χρήσης των Castrol Edge Professional FST 5w30 (εκ των οποίων τα 1600 ΚΜ συνεχόμενα σε δύσκολες διαδρομές, σε διάστημα 2 ημερών, με σχεδόν 15 ώρες λειτουργίας/ημέρα). Ένδειξη στο max, δεν περίμενα κάτι διαφορετικό βέβαια! Επόμενη μέτρηση τέλος καλοκαιριού (με πρόχειρη εκτίμηση συνόλου 15.000 ΚΜ χρήσης τους) ακριβώς την ημέρα της αλλαγής τους, με κλείσιμο έτους χρήσης τους.1 point
-
Ναι απόλυτα σωστο αυτό που γραφεις . Το καταλαβαίνω.Αντε να το ολοκληρώσεις να το δούμε στην επομενη συνάντηση. Ακους doggy??1 point
-
Επίκαιρο λογω 2ημερου, με ελευθερη εισοδο και τις δυο ημερες για ολους. Θα εχει αρκετες συμμετοχες και απο εξωτερικο, ενα διημερο track day, με διοργανωση της Track-Speed. Οι δοκιμες ξεκινουν 10.00 το πρωι και συνηθως απογευμα τελειωνουν.1 point
-
Καλησπέρα σε όλους. Επανέρχομαι με την καταγραφή ενός μικρού προβλήματος και την ακόλουθη σχετική ερώτηση. Στα 2 ηχητικά κλιπ θα διακρίνεται ένα ξεκάθαρο θόρυβο σαν τριζόνι on cocaine που ενίοτε μου σπάει τα νεύρα και πάει να με τρελάνει. Εμφανίζεται γύρω στις 1200-1500rpm και αντιλαμβάνομαι οτι είναι μέσα από την καμπίνα. Επίσης, κατά την οδήγηση (κυρίως αν πέσω σε αντισόπεδο έδαφος) ακούω διάφορα τριξίματα, squeaky ήχους κλπ,κυρίως από την καμπίνα. Υπάρχει οποιαδήποτε δυνατότητα να γίνει διάγνωση από που προέρχονται; Θα το κάνω σαν τον Γιαννακόπουλο να πούμε που έβριζε την Μερσεντές. Υπάρχει η γενικότερη αντίληψη σε μάστορες "έλα μωρέ παλιό αμάξι είναι μην αχολείσαι", αλλά εμένα δε μου λέει κάτι αυτό. Είναι το αυτοκίνητό μου, που το οδηγώ καθημερινά και με εξυπηρετεί και ό,τι εντοπίζω θέλω να το επισκευάζω (ειδάλλως αν μπορεί κάνας μάστορας που τα λέει αυτά να μου χαρίσει 20χιλ να πάρω καινούριο, εννοείται ευπρόσδεκτος) θόρυβος (τρίξιμο) - εκκίνηση.mp3 Θόρυβος αυτοκινήτου (τρίξιμο)1.mp31 point
-
Πολυ ωραιες οι προσθηκες που εχεις κανει!! Να το χαίρεσαι!! Μια παρατηρηση... Οταν αλλαξεις ζαντες τσεκαρε τι διασταση λαστιχα θα βαλεις γιατι αυτη που λες δεν ταιριαζει απολυτα στο βημα του αυτοκινητου. Υπαρχουν και καποιες εφαρμογες στο ιντερνετ. Αν φορας τις μαμα διαστασεις εισαι λογικα 215/55/17. Αν πας σε 225/40/18 εισαι εντελως λαθος. Εγω πχ εβαλα 235/45/18 για να ειμαι στο μαμα βημα. Ψαχτο λιγο! Εχεις χρονο μπροστα σου! Καλες βολτες!!1 point
-
Εγώ βλέπω ότι μπήκε ρώτησε και από τότε δε ξαναμπήκε. Ούτε ο ίδιος δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει αν απαντήθηκε σήμερα αυτό το τεράστιας σημασίας ερωτημα1 point
-
Παιδιά σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας! Όπως είπα και προηγουμένως το αμάξι φαίνεται να δουλεύει σωστά και πάλι με το 95άρι της revo. Μίλησα τηλεφωνικά και με cargate, ανέφερα το πρόβλημα που υπήρχε με το 98άρι και τους φάνηκε περίεργο είναι η αλήθεια (ειδικά με την 100άρα βενζίνη), χωρίς βέβαια να μπορούν να κάνουν κάτι εξ αποστάσεως. Φυσικά ρώτησα για το αν υπάρχουν διάφορα 95άρια της revo (για τον 1.4 tsi 160 scirocco), και ο Κώστας μου ξεκαθάρισε πως όχι. Μόνο ένα υπάρχει, και σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να πειράξουν αβανσ, πιέσεις ή οτιδήποτε άλλο. Μου είπε πως μάλλον ο dealer θα μπερδεύτηκε όταν μιλήσαμε τηλεφωνικά, καθώς σε κάποια άλλα μοντέλα (πχ s3 8p) μπορούν να επιλέξουν κάποιες ρυθμίσεις που βέβαια τις έχει κάνει η revo ( τα λεγόμενα adjustable). Τα ίδια βέβαια λέει και η revo στο επίσημο site της. Προφανώς γι' αυτό και όταν πήγα από εκεί, μου είπε να το γυρίσουμε κατευθείαν στο 95άρι που είχα πριν (και όχι να δοκιμάσουμε κάτι άλλο, όπως μου είχε πει στο τηλ)..... Με ξένισε η συμπεριφορά του (του εδώ dealer..) για να πω την αλήθεια. Προτιμώ όταν λέγεται κάτι, να λέγεται υπεύθυνα και όχι να πετάμε αερολογίες. Αυτά από μένα! Ευχαριστώ και πάλι για τη βοήθεια!1 point
-
***Update*** Το αμαξι πλεον ειναι 190 αλογα με 36 κιλα ροπη. Βελτιωσεις: Μεγαλυτερη τουρμπινα Garrett Carbon Intake RTMG Δοχειο αναθυμιασεων RTMG Ζαντες Original BBS Ci-R GTI-Style χειροποιητη εξατμιση απο τη μεση και πισω, με πιο ελευθερο καζανι πριν το διχαλο-Y Eibach ελατηρια χαμηλωματος 3cm, αντι των μαμα Rline που ηταν ηδη 1,5 cm Με αυτες τις παρεμβασεις πλεον το αμαξι ειναι σβελτο και οικονομικο. Μεση καταναλωση 5.7-6.2 ανα 100 χλμ αναλογα με το ποσο το πιεζεις Επιδοσεις πολυ κοντα σε χρονους με το μεγαλυτερο αδερφακι Golf Mk7 GTD με τα 184 αλογα1 point
-
Κύρια διαφορά - Απεσταγμένο έναντι απιονισμένου νερού Το απεσταγμένο νερό και το απιονισμένο νερό είναι δύο μορφές νερού που ποικίλουν ανάλογα με τη μέθοδο καθαρισμού. Το απεσταγμένο νερό παράγεται με απόσταξη νερού, δηλ. Με βρασμό που ακολουθείται από συμπύκνωση. Το απιονισμένο νερό παράγεται με απιονισμό, που περιλαμβάνει την αφαίρεση όλων των φορτισμένων σωματιδίων από το νερό. Το απιονισμένο νερό είναι τόσο καθαρό όσο το απεσταγμένο νερό, ίσως ακόμα καθαρότερο. Το αποσταγμένο νερό είναι πόσιμο, αλλά δεν έχει θρεπτική αξία αφού αφαιρούνται όλα τα ορυκτά. Το απιονισμένο νερό μπορεί να περιέχει αφόρτιστα σωματίδια και μόρια που δεν μπορούν να απομακρυνθούν στη διαδικασία απιονισμού. Η κύρια διαφορά μεταξύ αποσταγμένου νερού και απιονισμένου νερού είναι αυτή το αποσταγμένο νερό παράγεται με βρασμό ακολουθούμενο από συμπύκνωση ενώ παράγεται απιονισμένο νερό χρησιμοποιώντας ρητίνες ανταλλαγής ιόντων.1 point
-
Γεια σας και από εμένα Η κλοπή αυτοκινήτων, μηχανών κλπ είναι ένα μεγάλο και μόνιμο πρόβλημα, για αυτό το λόγο δημιουργήθηκε η klemena.gr μια ιστοσελίδα στην οποία οποιοσδήποτε εντελώς δωρεάν μπορεί να δηλώσει το κλεμένο του όχημα. Επίσης μπορεί οποισδήποτε να καταχωρήσει όχημα που βρήκε παρατημένο Ρίξτε του μια ματιά, αχρείαστο να είναι.1 point
-
Σε κάθε κύκλο λειτουργίας του ο κινητήρας ρουφάει αέρα μέσα από το φίλτρο αέρα, σωλήνες, τις βαλβίδες. Προκειμένου να αυξηθεί η ισχύς που μπορεί να παράγει ένας κινητήρας πρέπει να μπεί στον κύλινδρο και να καεί η μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα εύφλεκτου μίγματος αέρα-καυσίμου. Ένας τρόπος είναι η χρήση υπερσυμπιεστή, συσκευής που αυξάνει την πίεση του αέρα στην είσοδο του κυλίνδρου. Ένα είδος είναι ο υπερσυμπιεστής εξάτμισης που χρησιμοποιεί τουρμπίνα πιο γνωστό ως turbo. (επίσης μικρή υπερπίεση δημιουργείται και με την εκμετάλλευση του φαινομένου ram-air σε μεγάλες ταχύτητες. Πρόκειται για την έκθεση του στομίου εισαγωγής αέρα για τον κινητήρα απευθείας στην ροή του αέρα που συναντά ένα αυτοκίνητο κατά την κίνησή του! Αυτό το ρόλο παίζει η εισαγωγή του αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού στη Formula 1 και σε κάτι hot-rods που έχουν την εισαγωγή αέρα έξω και πάνω από το καπώ. Κατασκευαστής κιτ ram-air για το Mazda MX5 ισχυρίζεται αύξηση ισχύος πάνω από 10%!) Τurbo: πρόκειται για μια μηχανική αντλία δύο διαμερισμάτων, ένα για τα καυσαέρια που κινούν την φτερωτή και ένα άλλο διαμέρισμα για τον φρέσκο αέρα όπου μια άλλη φτερωτή συνδεδεμένη στον ίδιο άξονα με την προηγούμενη σπρώχνει και συμπιέζει τον αέρα προς τη μηχανή. ¶ρα έχει δύο εισόδους και δύο εξόδους. Διαμέρισμα 1: είσοδος των καυσαερίων από τη μηχανή και έξοδος τους προς την εξάτμιση. Διαμέρισμα 2: εισαγωγή φρέσκου αέρα από το φίλτρο αέρα και έξοδος προς το intercooler και την εισαγωγή της μηχανής. Η συμπίεση του φρέσκου αέρα που κάνει η τουρμπίνα οδηγεί και σε αύξηση της θερμοκρασίας του πράμα που όμως δεν το θέλουμε γιατί τότε ελαττώνεται η ποσότητα αέρα που θα μπει στον κύλινδρο. Για την ελάττωση της θερμοκρασίας στη διαδρομή μεταξύ τουρμπίνας και εισαγωγής τοποθετούνται (συχνά) ψυγείο(α) για την ψύξη του αέρα, το intercooler. Αυτό μπορεί να είναι αέρα-αέρα ή μπορεί να χρησιμοποιεί το νερό του συστήματος ψύξης του κινητήρα οπότε είναι αέρα-νερού το οποίο μπορεί να είναι πιο πολύπλοκο αλλά έχει καλύτερη απόδοση. Οι συνδέσεις όλων αυτών γίνονται με σωληνώσεις οι οποίες πρέπει να σχετικά εύκαμπτες λόγω κραδασμών κλπ αλλά δεν πρέπει να διαστέλλονται γιατί τότε αυξάνεται ο όγκος άρα πέφτει η πίεση (συχνά χρησιμοποιούνται μεταλλικές σωληνώσεις με σιλικονένια τμήματα για τις συνδέσεις). Η ποσότητα του αέρα από την φτερωτή μέχρι και τις βαλβίδες εισαγωγής αποτελούν ένα νεκρό χώρο τον οποίο καλείται το turbo να γεμίσει με συμπιεσμένο αέρα. ¶ρα φρόνιμο είναι να γίνονται οι σχετικοί υπολογισμοί ώστε όταν πχ προσθέτουμε σωληνώσεις, βαλβίδες, μεγαλύτερο intercooler κλπ να μπορεί να λειτουργήσει το turbo και να μην "λαχανιάζει" γιατί τότε το αποτέλεσμα δεν θα είναι το ζητούμενο, ίσως να απαιτηθεί και αναβάθμιση του ενός τουλάχιστον διαμερίσματος του turbo. Η τουρμπίνα που μπορεί να γυρίζει σε 100+ χιλιάδες στροφές το λεπτό για την αξιοπιστία της χρειάζεται λίπανση(λάδι) και ψύξη(λάδι ή νερό). Δολοφονικό θεωρείται το γκάζωμα του κινητήρα και σβήσιμο που αφήνει το turbo να γυρίζει γρήγορα χωρίς λάδι! Καλό είναι μετά από έντονη χρήση της τουρμπίνας να περνάει κάποιος χρόνος ώστε να μεταφερθεί η θερμότητα από το turbo. Διαφορετικά το λάδι που μένει στο turbo μπορεί να υπερθερμανθεί και να καεί και να αφήσει κατάλοιπα που ευνοούν τις τριβές και φθορές. Για το λόγο αυτό υπάρχουν και χρονοδιακόπτες που μπορούν να αφήνουν τη μηχανή να λειτουργεί για μερικά λεπτά ενώ ο οδηγός έχει ήδη βγεί και κλειδώσει το αυτοκίνητο! Κάθε τουρμπίνα είναι κατασκευασμένη για ορισμένη ποσότητα αερίων και ορισμένες στροφές λειτουργίας. Για την επιπλέον προστασία της λοπόν χρησιμοποιούνται τα παρακάτω συστήματα ελέγχου. Εγκέφαλος-αισθητήρια: χρησιμοποιώντας πολλά αισθητήρια (θερμοκρασίες σε διάφορα σημεία, εκτίμηση καύσης, θέση πεταλούδας γκαζιού, πιέσεις, πειράκια κλπ) ένας σύγχρονος εγκέφαλος μπορεί να ελέγχει πολλές παραμέτρους (καύσιμο, αβάνς, πεταλούδα κλπ) ώστε να διατηρεί το turbo στις προτεινόμενες συνθήκες λειτουργίας. Επιπλέον υπάρχουν: Βαλβίδα (wastegate): αφήνει μέρος των καυσαερίων να πάνε προς την εξάτμιση παρακάμπτοντας τη φτερωτή περιορίζοντας έτσι τη μέγιστη πίεση συμπίεσης. Βρίσκεται πάνω στο turbo μεταξύ των δύο διαμερισμάτων, όταν η πίεση στο διαμέρισμα φρέσκου αέρα πλησιάζει την επιθυμητή τότε αρχίζει να ανοίγει. Είναι σταδιακή οπότε δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. (αν υπάρχει intercooler η συμπίεση παίρνεται(=μετριέται) μετά το intercooler=κι άλλο ένα σωληνάκι) Πειράζοντας τους μοχλούς της βαλβίδας αυτής θεωρητικά μπορούμε εύκολα να αυξήσουμε τη συμπίεση (όχι στο smart) αλλά μπορεί να αυξάνουμε και τα πειράκια οπότε το σύστημα θα ελαττώσει το αβάνς οπότε δεν κερδίσαμε τίποτα! Βαλβίδα (dump valve, blow off valve) κοινώς σκάστρα: όσο γίνεται πιο κοντά στην πεταλούδα εισαγωγής. Ανοίγει όταν η πεταλούδες του συστήματος εισαγωγής κλείνουν δηλαδή όταν αφήνουμε το γκάζι. Τότε η κινητική ενέργεια των αερίων που ωθούμενα από το turbo πηγαίνουν προς τους κυλίνδρους μπορεί να οδηγήσει σε αστοχία πεταλούδες κλπ και αύξηση της θερμοκρασίας. Επίσης αφού δεν μπορεί να πάει εμπρός αυξάνεται κατακόρυφα η πίεση μέχρι και 5 φορές πάνω από την συμπίεση και μπορεί να χαλάσουν οι σωληνώσεις και να φρενάρει η τουρμπίνα. Η βαλβίδα αυτή απελευθερώνει την παραπάνω ποσότητα αέρα επιτρέποντας έτσι στην φτερωτή να συνεχίσει να γυρίζει (ετοιμότητα όταν πατηθεί το γκάζι, λιγότερο turbo-lag) και προστατεύει και τα υπόλοιπα που αναφέρθηκαν. Λειτουργεί (δηλαδή ανοίγει) σε πίεση σαφώς μεγαλύτερης της πίεσης του turbo. Υπάρχουν διάφορα μεγέθη (ανάλογα με νεκρό χώρο, μέγεθος τουρμπίνας, πίεση κλπ) και τύποι.(με πιστόνι καλύτερα από ότι με διάφραγμα) Με δύο πιστόνια χρειάζεται όταν υπάρχει μετρητής αέρα (airflow meter) που αλλιώς μπερδεύεται και χαλάει το ρελαντί. Μπορεί ο αέρας που απορρίπτεται να ανακυκλώνεται (στέλνεται κάπου πριν το turbo) οπότε τότε πρόκειται για βαλβίδα ανακύκλωσης και δεν κάνει φασαρία! Μπορούν να υπάρχουν και άλλες βαλβίδες.... πχ που να απελευθερώνει συμπιεσμένο φρέσκο αέρα όταν η πίεση φτάνει στη μέγιστη επιθυμητή κλπ. Περί πιέσεων: οι turbo-φιλοι αναφέρονται σε πιέσεις λέγοντας για bar και psi. Η σχέση αυτών είναι: 1bar=14,5psi (1atm=14,7psi) Μιλάμε πάντα για πιέσεις ΠΑΝΩ από την ατμοσφαιρική. Όταν λοιπόν πειράζουμε ένα turbo και από 0,7 πάει 1,4 bar δε θα βγάλει τη διπλή ισχύ γιατί δε διπλασιάσαμε την πίεση. Η πίεση, ατμοσφαιρική και turbo από 1+0,7=1,7 πήγε σε 1+1,4=2,4 άρα η μέγιστη θεωρητική (γιατί αυξάνονται και οι απώλειες) αύξηση ισχύος μπορεί να είναι 2,4/1,7=1,41 δηλαδή 41% και όχι 100% όπως ίσως ελπίζαν μερικοί! Περί turbo-lag: ο χρόνος που απαιτείται ώστε να επιταχυνθεί η φτερωτή και να ανεβάσει πίεση. Όσο μεγαλύτερη είναι η φτερωτή τόσο πιο μεγάλη η αδράνειά της άρα θα αργήσει να ανεβάσει πίεση αλλά και τόσο μεγαλύτερη η απόδοσή της όταν ανεβάσει πίεση. Το αποτέλεσμα είναι μια καθυστέρηση από το πάτημα του γκαζιού μέχρι την απόκριση του κινητήρα και θεαματική και απότομη αύξηση της ισχύος όταν όπως λέγεται "μπει" το turbo. Μια (σχετικά) μικρή φτερωτή γυρίζοντας εύκολα ακόμα και με μικρή ποσότητα καυσαερίων μπορεί να ανεβάζει πιο σταδιακά την πίεση. Τα υβριδικά turbo είναι ειδικές κατασκευές που χρησιμοποιούν διαμερίσματα από δύο διαφορετικά μεγέθη turbo με στόχο να ελαττώσουν το turbo-lag αλλά να μη χάσουν μέγιστη πίεση. Εξαρτάται και από αρκετά άλλα πράματα αλλά οι περισσότερες σύγχρονες εργοστασιακές εφαρμογές το έχουν σχεδόν καταργήσει. Παλιότερα ήταν ένας παράγοντας που έπρεπε να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη και να γίνεται προσαρμογή του τρόπου οδηγήματος ώστε να μην μπαίνει απότομα το turbo πάνω σε στροφή και να μην τρομάζει τον οδηγό σε κατέβασμα ταχύτητας για προσπέραση (τα Lancia Y-10 turbo φημίζονταν για το πόσο εύκολα καρφώνονταν στην νταλίκα εμπρός!) Ένα άλλο σημείο προσοχής είναι ότι ένας κινητήρας που έχει πλήρως τουρμπίσει δεν επιβραδύνει όσο εύκολα όσο ένας ατμοσφαιρικός όταν αφήσουμε το γκάζι αλλά μπορεί να συνεχίσει να επιταχύνει. (και αυτό το φαινόμενο τείνει να εκλείψει) Μπαρόμετρο: συνδέεται μετά τις πεταλούδες και "βλέπει" την πίεση που επικρατεί εκεί πέρα! Είναι ρυθμισμένο να δείχνει πίεση πάνω από την ατμοσφαιρική. Όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να πατάμε γκάζι καταγράφει (αν μπορεί) αρνητική πίεση (υποπίεση εισαγωγής) (αρνητική σε σχέση με την ατμοσφαιρική, ο κινητήρας ρουφάει). Μόνα αν πατάμε πλήρως το γκάζι οπότε και οι πεταλούδες είναι ανοιχτές μετράει και δείχνει την πίεση που φτιάχνει το turbo. Turbo και ροπή Αν παρατηρήσετε σε πίνακες με τεχνικά χαρακτηριστικά θα δείτε ότι οι κινητήρες turbo που αποδίδουν μια ισχύ διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερη μέγιστη ροπή σε χαμηλότερες στροφές από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα που αποδίδει την ίδια μέγιστη ισχύ αν και πολύ μεγαλύτερου κυβισμού. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο μέρος στην παραπάνω συμπίεση που επιτυγχάνεται δυναμικά στους κινητήρες turbo και γενικότερα στη ρύθμιση της λειτουργίας της τουρμπίνας και είναι ένα από τα πλεονεκτήματά τους και βέβαια είναι πολύ καλό! Turbo και κατανάλωση Οι κινητήρες turbo μπορούν να καίνε ανάλογα με τα κυβικά τους μόνο εφόσον το turbo υπολειτουργεί (γυρίζει πολύ αργά. Τότε λόγω χαμηλής στατικής συμπίεσης η αποδιδόμενη ισχύς είναι χαμηλότερη από ατμοσφαιρικού κινητήρα αντίστοιχων κυβικών). Οι καταναλώσεις που δίνουν οι κατασκευαστές δεν περιλαμβάνουν την έννοια του τουρμπίσματος και της έντονης επιτάχυνσης για αυτό και μοιάζουν να είναι ανάλογες του κυβισμού. Η ρεαλιστική κατανάλωση όμως όταν κάποιος εκμεταλλεύεται την ισχύ που μπορεί να του προσφέρει ο κινητήρας αυξάνεται και αντιστοιχεί στην παραγόμενη ισχύ! Το πόσα άλογα μπορείς να βγάλεις από μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου είναι μετρημένα και δεν μπορείς να βγάλεις παραπάνω (αρχή διατήρησης ενέργειας)! Μπορείς βέβαια να ελαττώσεις τις απώλειες. Όμως οι κινητήρες turbo έχουν και περισσότερες απώλειες από έναν καλοσχεδιασμένο ατμοσφαιρικό (απώλειες λόγω τριβής σε φτερωτή και τριβής αέρα σε σωληνώσεις, απώλειες λόγω θερμότητας γενικότερα, απώλειες λόγω αδυναμίας καλής σχεδίασης εξάτμισης και λόγω φρεναρίσματος των καυσαερίων από την ίδια την ύπαρξη της τουρμπίνας κλπ). ¶ρα για να βγάλεις τα παραπάνω άλογα καις και παραπάνω καύσιμο, δεν γίνεται αλλιώς. Πόσο παραπάνω?....ανάλογα με το βάρος του δεξιού ποδιού!1 point
-
Μου αρέσει να ξεκινάω πάντα από την αντιπροσωπεία... Με βλέπουνε λοιπόν και κουνάνε το κεφάλι τους συμπονετικά... ακολουθεί φιλικό χτύπημα στη πλάτη και αφού σπάσει ο πάγος μου λένε: για να αλλαχτεί το κουρτινάκι - σκιάδιο πρέπει να βγει πρώτα ο ουρανός. Για να βγει ο ουρανός πρέπει να βγει το παρμπριζ!!! Μετά θα δουλέψουμε άνετα. Κόστος... κάτι πήγε να πει αλλά επειδή δεν το είχαν ξανακάνει δίστασε. Μου λέει ηρέμησε...(είχα βγάλει ήδη τον απινιδωτή από το πορτμπαγκαζ και τον φόρτωνα στα 400joules για παν ενδεχόμενο)... ίσως να καταφέρουμε να το κάνουμε κρεμώντας μόνο τον ουρανό... αν γίνει έτσι πάμε κοντά στα 450 ευρώ συνολικό κόστος... Ωραία λέω. Ευχαρίστησα ευγενικά και κούμπωσα την όπισθεν προσέχοντας να μην φανεί ούτε σταγόνα από τον κρύο ιδρώτα που με είχε λούσει! Αυτά προς το παρόν...1 point
-
Άμα σκαλώνει το νύχι τότε δεν διορθώνεται με αλοιφές και αλοιφαδόρους η ζημιά έχει προχωρήσει πιο κάτω από το βερνίκι στο base coat(χρώμα) με αποτέλεσμα να θέλει βάψιμο είτε τοπικά (ανάλογα και το χρώμα-απόχρωση π.χ στο ασημί θα ξεχωρίζει στο φως η καινούρια από την παλιά μπογιά) είτε βάψιμο όλο το καπό ή σε ακραία περίπτωση αν βρεθεί ολόκληρο το καπό βαμμένο και άθικτο στον ίδιο κωδικό χρώματος του αυτοκινήτου σε μεταχειρισμένα (δεν αξίζει βέβαια για μία γρατζουνιά γι'αυτό και λέω ακραία περίπτωση) Αλλιώς μετά μπορεί να περαστεί με αλοιφαδόρο και 3-4 αλοιφές να φαγωθεί το βερνίκι σε εκείνο το σημείο αρκετά έτσι ώστε να μην χτυπάει τόσο στο μάτι (η γρατζουνιά όμως θα παραμένει εκεί) Ή μετά υπάρχει και μια άλλη λύση είναι σε αυτό το βίντεο Με άλλα λόγια την καλύπτει προσεκτικά με έναν σκληρυντή στόκου μια κόκκινη συνήθως ''πάστα" σε σωληνάριο το αφήνει να στεγνώσει καλά (στεγνώνει γρήγορα) και μετά το σκουπίζει προσεκτικά με ένα διαλυτικό έτσι ώστε να περιορίσει την πάστα στην ζημιά του και στην συνέχεια με ένα πινελάκι με μικρή ποσότητας μπογιά το περνάει προσεκτικά πάνω από την γρατζουνιά.Την μπογιά την βρίσκεις είτε σε χρωματοπωλείο που φτιάχνει μπογιές για αυτοκίνητα ή από αντιπροσωπεία.Αφού στεγνώσει καλά μερικές μέρες ,μπορεί να περαστεί από επάνω με αλοιφαδόρο ή και με το χέρι μια γυαλιστική κρέμα έτσι ώστε να "δέσει" καλύτερα και να έχει καλύτερο φινίρισμα.1 point
-
Στο passat με μια ΣΤΑΘΕΡΗ ταχυτητα 140 εισαι αρχοντας , κανεις πολυ ξεκουραστο ταξιδι ,δεν εχεις καταναλωση κ ξεπερνας το οριο ταχυτητας κατα 10% ... Εσυ με τα 150-160χαω στο επομενο ταξιδι σου Αθηνα-Βολο-Αθηνα να χαμογελας συνεχεια. Τοσες φωτο θα βγεις !!!!!!1 point
-
απλα ειναι μια μετρηση % του μηχανηματος που ανεβηκε το αυτοκινητο πανω (σε κατι ραουλα) βαλαμε το βαρος το ειδος του αυτοκινητου εγινε μετρηση πριν κ μετα την επεμβαση κ μετρηθηκε εκ του αποτελεσματος.Οσο για τις δισκοπλακες αν στραβωσουν δεν αγχωνομαι καθως ο μαστορας ειναι δικος μου ανθρωπος κ θα αναλαβει το οτιδηποτε.Πηγα κ στην αντιπροσωπεια κ τα ειδαν κ ειπαν οτι ειναι καλα...Το θεμα με την δομηκοτητα με απασχολει ακομα κ το εχω υπο παρακολουθηση.τα τακακια ας φαγωθουν πιο γρηγορα δεν με απασχολει οσο το θεμα του γρηγοροτερου φρεναρισματος.Οι πλακες βγηκανε κ τρυπηθηκαν κατοπιν καλουπιου που εγινε σε υπολογιστη απο υπαρχων brembo καλουπι κ Φυσικα οι μαμα εταιριες δεν θα εκαναν το παραπανω οχι τοσο για αυτο που αναφερεις αλλα για οικονομικους λογους αλλωστε φιλε KIRRA (παντελης αν θυμαμαι καλα) αυτο ειναι κ το προφανες Ο καιρος θα δειξει αν στραβωσουν πιο ευκολα η οχι παντος στα 60.000 θα τα αλλαζα οπως κ να εχει.αλλα 30.000 μενουν ΥΓ τα παραπανω τα εκανα εγω δεν τα προτεινω απλα λεω τι εκανα εγω για να βελτιωσω το αποτελεσμα το οποιο κ εχει γινει κατα την αποψη μου παντα επισης για το τρυπημα δεν εδωσα λεφτα μονο για τα σωληνακια κ τα υγρα dot51 point
-
0 points
-
Καλησπέρα σε όλους. Έχω κάνει κάποιες μετατροπές νααβαθμήσεις στο αυτοκίνητο (Troc 1.5 150hp 2020 DPCA μοτερ). Μια απο αυτές τηα αλλαγές ειναι μια σκάστρα της forge. Μέσα στο κουτί της έγραφε οτι αν γίνει remap στο μοτερ θα πρέπει να βάλω το παρεχώμενο μπλέ ελατήριο (που αν θυμαμαι καλα είναι για 25=30psi) στο wastegate actuator. Το πρόβλημα μου ειναι οτι αυτο σε εμενα δεν ειναι το κλασικό που ειναι σαν κουτάκι με το εμβολο απο κάτω αλλά έτσι. Στο manual δείχνει αυτό, και απο την περιγραφεί υποψιάζομαι οτι είναι ηλεκτρονικο... σωστά? αυτο ειναι θεωρητικά καλύτερο και δεν χρειαζεται το ελατήριο για spring modulation?0 points
-
-1 points
-
Ναι θα την πληρώσεις στο τέλος 100%. Μου έχει συμβεί και εμένα, δεν υπολόγισα σωστά και μάλλον εμπόδιζα να βγούν εύκολα από ένα παρκινγκ πολυκατοικίας. Πήγα ανυποψίαστος πρωί να πάρω το αμάξι για γραφείο και ένας ηλικιωμένος εκεί μπροστά μου είπε να μην το παρκάρω εκεί και να προσέχω γιατί κόβουν κλήσεις. Δεν βρήκα βέβαια καμμια κλήση να μου έχουν αφήσει... Αυτός που κατήγγειλε οτί κλείνω το πάρκινγκ (μάλλον) πέταξε και την κλήση που μου έκοψαν με αποτέλεσμα να μην τη δώ ποτέ. Η ειδοποίηση ήρθε από την εφορία μετά από 3-4 χρόνια ότι χρωστάω στο δήμο.-1 points
-
Έχει καεί το βερνίκι και χρειάζεται βάψιμο, δυστυχώς. Ίδιο πρόβλημα έχω σε Opel Astra H 1.4 (2007), σε 2 πόρτες, καπώ και οροφή και αναγκάζομαι να κάνω ολική βαφή.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00