Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
zach138

Περίεργο πρόβλημα με lambda sensor & hunting σε Polo 6R 1.6 TDI CAYB

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλη την παρέα!

 

Θα ήθελα τα φώτα σας και τη βοήθεια σας σε ενα περίεργο πρόβλημα που αντιμετωπίζω με το Polo 6R 1.6 TDI CAYB (μοντέλο 2010). Να με συγχωρέσετε εξ αρχής για το μεγάλο κείμενο και για τις κάποιες αγγλικές ορολογίες που χρησιμοποιώ καθώς βρίσκομαι Αγγλία (όπως και το αυτοκίνητο) και μην όντας μηχανικός κάποιες ορολογίες τις μεταφέρω όπως μου τις έχουν μεταφέρει και έμενα και έχω μάθει εδώ στο νησί.

 

Έχω στην κατοχή μου τους τελευταίους 6 μήνες ενα Polo 6R 1.6 TDI CAYB (μοντέλο 2010) με 120.000χλμ αρκετά καλοσυντηρημένο και με 1 πρώην κάτοχο.

 

Αυτό που παρατήση από την αρχή είναι παρόμοιο πρόβλημα με αυτό που περιγράφει ο φίλος εδώ: 

 

 

Όταν το αυτοκίνητο ήταν ζεστό και σταματημένο μετά απο μια διαδρομή και χωρίς καθόλου φορτίο στη μηχανή (κλειστο Aircondition, κλειστή πίσω αντίσταση) το μοτέρ κουνιόταν στο ρελαντί (idle hunting) ακριβώς όπως το βίντεο. Μόλις άνοιγα το AC ή την αντίσταση πίσω (έδινα δλδ φορτίο στη μηχανή) το idle hunting σταματούσε. 

 

Επισκέφτθηκα την αντιπροσωπεία της VW καθώς και έναν ηλεκτρολόγο που μου συστήθηκε για full scan και health check και το αποτέλεσμα ήταν να μη βρουν κανενα fault. Να σημειώσω ότι δεν είχα κανενα αλλο περιεργο προβλημα με το αμαξι, ουτε warning lights ουτε αυξημενη καταναλωση, ουτε απωλεια ισχυος κτλ.

 

Ψάχνοντας τα χαρτιά του αυτοκινήτου είδα ότι στο αμάξι είχε γίνει το EA189 NOx emissions fix από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη πριν από 2,5 περίπου χρόνια. Διαβαζοντας λίγο περι τούτου ανακάλυψα σωρεία προβλημάτων σε κατόχους VAG που έκαναν αυτό το update και μέσα στα συμπτώματα ήταν και αυτό που παρατήρησα στο αμάξι μου.

 

Μίλησα άμεσα με ενα φίλο tuner στην Ελλαδα και μου σύστησε οτι το πρωτο πραγμα που πρεπει να κανω ειναι να απευθυνθω σε εναν tuner εδώ στην Αγγλια ώστε να κανω software rollback και να αφαιρεσω το emissions fix update.

 

Ετσι κ εγινε, επισκεφτηκα εναν tuner που μου συστηθηκε εδω, καναμε rollback από την 9979 στην 9970 και αφαιρεσαμε και το flow transformer μπροστά από το air mass sensor.

 

Και όντως το πρόβλημα έδειξε ότι εξαφανίστηκε. Μετά όμως από μερικές μέρες παρατήτησα ότι το προβλήμα απλά μετατοπίστηκε! τι εννοω? Οταν το αυτοκινητο ειναι ζεστο και σταματημένο μετά από μια διαδρομή και χωρίς φορτιο στη μηχανή δεν παρουσιάζει κανενα θεμα. Αν όμως κλεισω και ανοιξω την μηχανή αμέσως μετά από 10 δευτερολεπτα αρχιζει το idle hunting.

 

Αποφάσισα να το ψαξω λιγο παραπανω με ενα φιλο μηχανικό που μενουμε κοντα και ανακαλυψαμε με ODB και VCDS ότι όταν κανει το hunting ο lambda sensor φαινεται να μη λειτουργει, δίνει δλδ 0.000v readings. Όταν ο sensor ειναι σε λειτουργια το αυτοκινητο δεν παρουσιαζει το προβλημα. Αφου αποφασισαμε να παρακολουθησουμε το θεμα, παρατηρησησαμε οτι καθε φορα που βαζεις μπροσ (ειτε ζεστο ειτε κρυο) ο lambda sensor κανει παρα πολυ ωρα για να αρχισει να δινει readings. Συγκεκριμενα από κρυο και σταματημενο θελει τουλαχιστον 20-25 λεπτα, από ζεστο και σταματημενο >10, από κρυο σε κινηση 7-8 λεπτα και από ζεστο σε κίνηση 3-5 λεπτα. Αυτο μας παραξένεψε και ετσι αρχισαμε του ελεγχους με πολυμετρο στα connections του lambda, στα fuses κτλ. Εφοσον δε βρηκαμε καποια αποκλιση σε σχεση με τα specifications αλλαξαμε lambda sensor με εναν καινουριο της NGK/NTK. Το αποτελεσμα όμως ηταν το ιδιο: ο αισθητηρας αργουσε χαρακτηριστικα να μπει σε λειτουργια σε καθε ξεκινημα του κινητηρα.

 

Ετσι απευθυνθηκα εκ νεου στον tuner που εκανε το rollback o οποιος εκανε ενα πληρη μηχανικο έλεγχο (καλωδιωσεις, MAF, smoke test κτλ) χωρίς να βρει κάποιο πρόβλημα. Ακολοήθησε έλεγχος με software ο οποίος αποκάλυψε προβλημα με την EGR (clogged). Ο tuner μου πρότεινε να κάνουμε delete (blank) την EGR καθως όπως δεν έχω πρόβλημα με το ΚΤΕΟ (MOT) και θα δω και σημαντικη διαφορά στην αποδοση του αυτοκινητου και στην οικονομία καυσιμου και θα απαλλαγώ από ολα αυτα τα προβληματα.

 

Ερχομαι και ερωτώ λοιπόν:

 

1. Είναι φυσιολογική αυτή η καθυστέρηση στον lambda sensor? Μπορεί μια κακή (faulty/clogged) EGR να δημιουργήσει καθυστερηση στα readings του lambda sensor?

2. Παρατηρησα μετά τον ελεγχο με software που εκανε ο tuner την τελευταια φορα και τα resets που εκανε, να έχω πιο rough idle οταν το αμαξι ειναι κρυο και σε χαμηλες στροφές στο ξεκινημα. Μια δυσκολια στο να δωσει δυναμη σε χαμηλες στροφες, πραγμα που δε συνεβαινε πριν. Ο tuner μου ειπε οτι αυτο ειναι φυσιολογικο γιατι μετα το reset το αμαξι μπαιναι σε μαι διαδικασια learning/adaptation. Ειναι έτσι τα πραγματα? Μήπως θα έπρεπε να γινει το adaptation της EGR (και όχι μόνο) μεσω του VCDS (basic settings) μετα το reset?

 

Να τονίσω ότι έχω στην κατόχη μου VCDS interface αν χρειαστεί για κάποια ρύθμιση.

 

Καθε γνώμη και βοήθεια δεκτή!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...