Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble

dpap

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About dpap

  • Rank
    VWClub Member

Other Info

  • Car Type
    Golf MK 2
  1. has not set their status

  2. has not set their status

  3. Για τα παραπάνω, εδω έφτιαξα ένα βιντεακι που φαινεται πως συνδεουμε το μπαρομετρο στο τετρακεφαλοκαι στην warm-up, πως ρυθμίζουμε την πίεση συστήματος με εξτρα ροδέλες στο τετρακέφαλο και πως ρυθμίζουμε την control pressure απο την warm up, τρυπώντας την χαλκινη ταπα και χρησιμοποιώντας το κρυφό άλλεν από πίσω.
  4. Παίζοντας με την δική μου (καινούργια warm up, με τις πληροφορίες και την συζήτηση που κάναμε με τον Ν/Α gti να παραθέσω και μερικά ακόμη,. Ισως το όνομα warmup να μας παραπεμπτει σε βαλβίδα που χρησιμεύει στο ζεσταμα του κινητήρα και στην ουσια είναι αχρηστη μετα. Καθε άλλο παρα αυτό. Η βαλβίδα κανει και κοντρολαρισμα της πίεσης (control pressure) η οποία σε συνδιασμό με την πίεση του συστήματος (system pressure) το τετρακεφαλο μας δίνει την βενζινη που θα ψεκασει στα μπεκ.. Πιο αναλυτικα, η πίεση του συστηματος είναι γύρω στα 5 bar. Ο αερας περναει απο το λοοφ και σηκώνει το κλαπετο το οποίο με την σειρα του πιεζει τον control plunger μεσα στο τετρακεφαλο. Δυο πιεσεις "κοντράρονται" στα πανω και κατω διαμερίσματα του τετρακεφαλου. Η μία είναι η πίεση του συστηματος που ερχεται απο την αντλια (5 bar) και η αλλη είναι η πιεση που επιστρεφει απο την warm up, γύρω στα 3,4-3,5 bar. (Εδω εχω τις επιφυλάξεις μου, γιατι ενας μηχανικός μου είπε 4 bar που ειναι πολυ - στα manual διαβαζω 3.4) Η πίεση αυτή ξεκινα απο το 1,5 bar - 2 bar και φτανει σιγα -σιγα σε περιπου 2 λεπτά στην πιεση των 3,4 bar, οσο ζεσταίνεται το διμεταλλικο ελασμα μέσα στην Warmup, και οταν το αμαξι ειναι κρύο. Η διαφορα μεταξύ των των δύο πιέσεων κάνει το κλαπετο να κινείται πιο ψηλά οταν το αμαξι είναι κρύο (πιεση warm up<3.4 bar) κανοντας πιο πλουσιο το μιγμα. Ειτε με το θερμαινόμενο διμεταλλικό είτε με την ζεστη του κορμου του κινητήρα, η warm up φτανει στα 3.4 bar και σταθεροποιείται εκει. Επίσης, οι warm up που εχουν και είσοδο για σωληνάκι υποπίεσης, καταλαβαίνουν την απότομη γκαζια και χαμηλωνουν ακαριαία την πίσεση στα 2 bar απο 3.4, δινοντας λιγοτερη κοντρα στο κλαπετο και αυξανοντας στιγμιαια το μιγμα σε πλουσιο για την αποτομη επιταχυνση. Αρα λοπόν η warm up είναι ενα απο τα σημαντικότερα κομμάτια του κ-jetronic και πρεπει να δουλευει σωστά, οχι μονο για το ζεσταμα, αλλα και για τις επιδοσεις και για την οικονομια καυσιμου. Ενώ το 3άρι αλλεν στο τετρακέφαλο μας ρυθμίζει το μίγμα στο ρελαντί και χωρίς φορτίο, η warmup ρυθμίζει το μίγμα σε όλο το εύρος των στροφών και με τα διαφορετικά φορτία του κινητήρα. Σε ένα σύστημα που δεν έχει αισθητήρα λ για να ρυθμίσει ηλεκτρονικά τον ψεκασμό, βασιζόμαστε στο τετρακέφαλο και στην σωστή λειτουργία της warmup.Αν το μιγμα ειναι ειτε πολυ φτωχό είτε πολυ πλουσιο, ότι και να ψάξουμε να διορθώσουμε είναι ανώφελο, αν οι βασικές πιέσεις δεν είναι σωστές.. Η ρυθμιση της warm up θελει πιεσόμετρο συνδεμενο με "ταφ" και διακοπτη που θα ανοιγει-κλεινει την παροχή, για να μετρηθούν και οι δύο πιεσεις (συστηματος και control pressure). Το συστημα το εφτιαξα αλλα υπαρχει και ετοιμο για αγορα , λεγεται μετρητής πίεσης για k-jetronic. Στο σημείο που η warm up ακουμπα στον κινητήρα υπαρχει μια μπρουτζινη ταπα που με λιγη υπομονη τρυπιέται ακριβώς στο κέντρο. (Ειτε με προσοχή με το τρυπάνι, ειτε με ενα μυτερο σουβλι, εγω την τρυπησα με τον σουγια μου) Πισω ακριβώς και σε αποσταση μισου ποντου, υπαρχει ενα αλλεν που με αυτό ρυθμίζεται η control pressure. Στην warmup που ηρθε απο την Αγγλία ήταν στο 2.6 bar, εντελώς δηλαδή λαθος σε σχεση με τα 3.4 bar ζεστο. Το μιγμα μου ήταν πολυ πλουσιο και τα καυσαερια στον διαολο!.. Ακομα λοιπον και οι επισκευασμενες warm up δεν είναι σιγουρο οτι είναι σωστά ρυθμισμένες. Για να δείτε αν δουλεύει το διμεταλικο, πρίν βαλετε το πιεσόμετρο μπορείτε να μετρήσετε με ένα πολύμετρο την αντίσταση στις 2 επαφές της warmup. Στην ουσία είναι μία μεγάλη αντισταση που θερμαίνεται, πρέπει να παίζει γύρω στα 22 Ωμ. Αν δεν έχετε ένδειξη, τότε το θερμικό δεν δουλεύει και με κρύο κινητήρα η σωστή πίεση θα αργεί πολύ να φτάσει τα 3.4 bar και θα έχετε πολυ πλουσιο μίγμα για αρκετό χρόνο μέχρι να ζεσταθεί καλά ο κινητήρας. θα σας ποσταρω λεπτομερειες και φωτο αργοτερα.. Οτι σκεψεις και διορθώσεις, ελευθερα, δεν ειναι σιγουρο οτι τα εχω καταλαβει καλα όλα...!
  5. Μια καλή πατεντα θα ήταν ένα λεντακι ελέγχου μέσα στο αμάξι, να περναμε με ενα ψιλο διπλό καλώδιο τα δυο καλώδια του μπλέ φις του 5ου και να αναβαμε ενα 12volto led. Ετσι αμεσα να βλέπαμε μεσα στο αμαξι τι γίνεται σε κάθε κρύο ξεκίνημα και ποτε δουλευει το 5ο... Ενα μπλε led θα ήταν οτι πρεπει! Επίσης ξεχασα οτι το 5ο δίνει για 0,4'' ενα φσιιιτ βενζίνης οταν παταμε αποτομα το γκαζι και το αμαξι είναι κρύο για καλύτερη επιτάχυνση. Μια τεστ λαμπα ή βολτομετρο στο μπλε φις (ή το παραπανω LED) θα μας το δείξει ... Τεσταρετε το με βγαλμένο το φις του thermotime και με γειωση στο πρασινο-ασπρο καλώδιο όπως παραπανω. Μονο που τώρα θα βαλετε μπρος την μηχανή με συνδεμενο κανονικα το καλώδιο του βγαλαμε απο το ντιστριμπιτέρ. Αφήνουμε το αμαξι στο ρελαντι και τραβαμε μια αποτομη γκαζιά. Το αμαξι καταλαβαίνει οτι επιταχύνατε αποτομα απο τον διακοπτη στην πεταλούδα του γκαζιού και απο το διαφραγματικό διακόπτη πανω στo looft. Και καταλαβαινει οτι είναι κρύο απο τον thermotime! (Καλα μιλαμε για τεχνητη νοημοσύνη το 1980! ειναι λιγο πονοκεφαλος ε? εχουν ομως μια λογική!)
  6. Μακαρι να κανεις κατι καλυτερο απο τα 200 ευρώ (για τα 510 δεν συζηταμε βεβαια!)..γιατι αυτα τα διαολια χαλανε και δεν τα βρίσκεις πια!
  7. Δεν ειναι απιθανο να είναι μπουκωμενο οπως λές. Μιγμα και καυσαερια είναι οκ? Εχεις δοκιμασει το 5ο μπεκ οτι παιζει σωστά? Μια και το αναφεραμε , καθησα και τα εγραψα οτι ξερω για το 5ο μπεκ εδω http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=27532 gia to warm up 200 ευρα ανακατασκευη στην ATP στην Αγγλια, αλλιως δοκιμαζεις οτι υπαρχει απο μεταχ στην ελλαδα και το πιθανοτερο να ειναι χαλασμενα, ή 510 ευρω καινουργιο απο vw (μπαααα!!) εδω info http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?sho...mp;#entry290649
  8. Thermotime switch Ειναι δίπλα στην warmup, με καφε φις.. το 23 στο σχεδιο. 5o μπεκ (cold start valve) το νουμερο 21. http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=1755 εδώ υπάρχει μια πολυ καλη αναλυση απο τον quasar πανω στο k-jetronic Η βαλβίδα κρύας εκκίνησης ή 5ο μπεκ είναι το μπεκακι με το μπλε φις πανω στην εισαγωγή (νο 21). Ειναι ενα ηλεκτρομαγνητικό μπεκ που ανοιγει με ηλεκτρισμο και ψεκαζει μια προσθετη ποσότητα καυσίμου στην εκκίνηση όταν η μηχανη είναι κρύα. Ελέγχεται απο τον thermotime switch (δεξιά απο την warm up, το νο 23 με το καφέ φις) ο οποίος είναι ενας διακόπτης που ενεργοποιείται απο την θερμοκρασία και δουλεύει για καποια δευτερόλεπτα. Στο δικό μου γραφει πανω 35 βαθμούς, 8 δευτερόλεπτα. Ο ψεκασμός δηλαδή γίνεται για λίγο και μόνο οταν η μηχανή είναι κρύα. Τεστ αν παιρνει σήμα το 5ο μπεκ: βγαλτε το κεντρικό καλώδιο υψηλής τασης απο το ντιστριμπιτέρ και γειώστε το. Βγαλτε το μπλε φις του 5ου μπεκ και βαλτε ενα πολυμετρο ή μια τεστ λαμπα στους ακροδεκτες. Βγαλτε το καφε φις του thermotime και γειώστε το "W" (το πρασινο-ασπρο καλώδιο). Αυτό στην ουσία δίνει το σήμα στο 5o μπεκ. Μιζαρετε και πρεπει η λαμπα να αναψει (οτι δηλαδή ο thermotime δινει σημα στο 5o). Αν δεν αναψει ψαχνετε τα καλώδια. Τεστ αν δουλευει το thermotime Αφήνετε τα καλώδια οπως παραπανω, συνδεετε το καφε πισω και ξαναμιζαρετε. Η λαμπα πρεπει να αναψει και να μεινει ανοιχτη για λιγα δευτερολεπτα (3'' λεει το manual). Αυτό ειναι το σήμα για να ψεκασει το 5o μπεκ. Εννοείται οτι η μηχανη πρεπει να ειναι κρύα (30 βαθμους και κατω) για να δώσει σήμα Τεστ αν ψεκαζει το 5ο μπεκ: αφού κανετε το παραπανω και ερχεται ρευμα στο 5o μπεκ σωστά, αφήνεται τα καλώδια οπως παραπάνω, ξεβιδώστε το 5ο με προσοχή, συνδεστε το μπλε φις στην θεση του και μιζαρετε. Στον παραπανω χρόνο που δουλευει το thermotime πρεπει να εχετε ενα σωστό σπρέι βενζίνης. Αν οχι εχει χαλασει το 5o μπεκ. Οταν το ξαναβαλετε ή χρησιμοποιήστε την φλαντζα του αν εχει, είτε ελάχιστη ειδική φλανζόκολλα που αντεχει σε βενζίνη (οχι αυτή για τα νερα και τα κόλλαρα, ειδική φλανζόκολλα για βενζίνη) Σε μετατροπές έχω δεί την πατεντα να συνδεουν την μιζα με το 5ο μπεκ κατευθείαν και οσο μιζαρουμε να ψεκαζουμε, αλλα αυτό δεν ειναι καλο οταν το αμαξι ειναι ζεστο. Το thermotime switch είναι ακριβό, κανει γύρω στα 90-100 ευρώ, και δύσκολο να αγοραστει στην Ελλαδα γιατι δεν το φερνουν πια. Στο εξωτερικό υπαρχει απο 80-180 δολάρια. Πατεντες μπορειτε να κανετε αλλα προτιμοτερο ειναι να βρείτε ενα παλιο thermotime απο καμια διαλυμενη μηχανη . πχ με ενα push-button στο ταμπλο που να δινει γειωση στο πρασινο-ασπρο οσο μιζαρουμε και τον παταμε, και να κανουμε εμεις τον thermotime, αλλα δεν θελω να το εξηγησω στην μανα μου πότε να το κανει αυτό! Το ολο σύστημα δεν δουλευει και δεν χρειάζεται οταν το αμαξι ψήνεται το καλοκαιρι. Αλλα τα πρωινά του χειμώνα χρειάζεται! Α, και ενα λαθος που δεν το πιστευεις μεχρι να το παθεις. Παλια καποιος μηχανικός είχε βαλει στο δικο μου την φισα του warm up (γκριζα) στο themotime (καφε) και αναποδα..Ειχε μπερδεψει την 28 με την 25 στο σχεδιο. Γιατι να δουλεψει το κακομοιρο?
  9. http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?sho...mp;#entry290649 εδω εχει πληροφορίες για την warm up, και η εταιρία που γραφω (η ATP) τις επισκευαζει για κανα 200σαρι... επίσης στο pdf εχει τεστ πιεσεις ανα θερμοκρασια και διαφορες αλλες info...
  10. Λοιπον τα παράγγειλα απο το "Οχημα" , βουλιαγμένης 3, 210-9628044 47 ευρώ το ενα και καποια εξοδα αποστολής απο Γερμανια 12-15 ευρώ.. Δεν εχουν ερθει ακομα, αλλα τα παιδια εκει είναι αρκετα εξυπηρετικα. Κανα 200σαρι θα πανε ολα μαζι. αντι για 250 στη Vw. Οτι καλυτερο βρηκα. σε 2-3 μερες θα ερθουν. Στα σιτε του εξωτερικου τα πουλανε 40-50 δολλαρια, αλλα με τα μεταφορικα( και αν μπλεξει στην μεση τελωνειο) θα πανε τελικα ή το ιδιο ή πιο ακριβα απο 200 ευρώ. Αυτα τα νεα.. Παντως ενα σχολιο για τα μπεκ. Εχω μπλέξει με το μκ2 μου εδω και 2-3 μηνες, ο μηχανικός ελεγε οτι φταιει το τετρακεφαλο, αλλαξα 3 απο αυτά, δωσαμε τα μπεκ για καθαρισμα (πεταμενα 50 ευρώ και πολλα μουτρα απο τον "καθαριστη" γιατι ήταν "δυσκολα") και τελικα το αμαξι ηθελε warm up, μια ρυθμιση του μιγματος, ενα thermotime switch να παρει μπρος το 5ο μπεκ στο ξεκινημα, νεες πλαστικες θηκες και ο- ring των μπεκ για την διαρροη υποπιεσης και σιγουρα νεα μπεκ (230.000 χιλιομετρα). Ακομα και μετα το καθαρισμα (γιατι αραγε ολα τα manual λενε οτι δεν καθαριζονται? μηπως εχουν δικιο?) τα μπεκ πετανε βενζινη οπου θελουν, οπως θελουν, σταζουν στο κλεισιμο, μανταρα δηλαδή. Πως θα το δειτε. Τραβηξτε ενα μπεκ και ταπώστε την τρύπα (με κατι που δεν θα το ρουφηξει μεσα η μηχανη, ε? εγω χρησιμοποιησα ενα παλιο μπεκ). Προσέξτε να τραβήξετε μονο, οχι δεξια αριστερα για να "ξεκολλησει", θα σπασετε την πολυκαιρισμενη πλαστική θηκη και μετα πρέπει να βγαλετε με ενα μεγαλο καρυδακι-αλλεν τα μπρουτζινα δαχτυλίδια για να αλλαξετε τις πλαστικές θήκες. Κινηση προς τα εξω, με δυναμη ή με ενα μικρο "μαλακα" χτυπητα προς τα εξω. Μπορει να ζορίζουν αρκετα στο τραβηγμα. ενα σπρει σιλικονης ή λιγη βενζινη αυτοκινήτου με μια συριγκα στο ο-ring μπορει να βοηθησει. Βαλτε μπρος. αφηστε να δουλεψει τρικυλινδρο και παρατηρήστε το σπρει. αν είναι ομοιομορφο απο το ρελαντι μεχρι το γκαζωμα είστε οκ. Αν δεν πεταει, αν πεταει σαν δεσμη συριγκας, αν πιτσιλαει, αν τρεχει σε σταγονες και αν κλεινοντας την μηχανη και σκουπιζοντας το δακρυζει ή συνεχίζει να τρεχει, τοτε θελουν αλλαγμα. Ειναι το βασικο ανταλλακτικο που κανει την μιξη αερα και βενζινης, αν αυτό ειναι λαθος το αμαξι θα καιει πολυ βενζινη και δεν θα εχει επιδόσεις. Δοκιμαστε ετσι και τα 4 μπεκ. Επίσης αυτό που παρατηρησα είναι οτι δεν ασχολουνται οι μηχανικοι με τον μηχανικο ψεκασμο, τουλαχιστον οχι σωστά. Μαλλον είναι δυσαναλογα τα χρηματα που πληρωνωνται σε σχεση με την δουλεια που θελει. προτιμουν το ηλεκτρομπεκο που στα γραφει ο εγκεφαλος τι ζημια εχει, αλλαζουν το ανταλλακτικο και καθαριζουν. Ο δικος μου (προς τιμη του) το παιδεψε το αμαξι 1,5 μηνα μεσα στο συνεργείο, ατελειωτες ώρες και μονος του και μαζι μου μεχρι 8-9 το βραδυ. Τελικα μου το εδωσε πισω και μου ειπε οτι "συγνωμη, αλλα δεν μπορω να κανω κατι αλλο". απλα εγω μονος μου σπιτι το αντιμετώπισα οχι με την λογική "να κανουμε κατι να δουλεψει χωρίς να πληρώσουμε τιποτα" αλλά με το να παω τμημα-τμημα και να αγορασω τα σωστα ανταλακτικα. Ηθελα και warm up, και thermotime switch και μπεκ. Οταν ενα αμαξι κανει 2 χιλιαρικα, ο αλλος δυσκολευται να σου πει οτι θες και 700 ευρω σε σπανια ανταλακτικα. ..
  11. Για μηχανικά μπεκ (για μκ2 KR 16v) ξερουμε απο που αγοραζουμε καινουργια? H vw τα έχει 64 ευρα εκαστο... σε καποιο ποστ ειχα διαβασει για 30κατι ευρα, αλλα δεν μπορω να το ξαναβρώ... κωδ vw 049 133 551 κωδ bosch 0437 502 015
  12. Ερώτηση! Αν διασταυρώσουμε ενα 2λιτρο mk3 8v με όλα τα ηλεκτρικά του με ενα 1.8 16v απο μκ2 (ειχε k-jet) φτιάχνουμε τίποτα? Πχ το μπαινει το 16 καπακι? ο εγκέφαλος θελει αλλαγη? Αν αλλάξουμε ολη την μηχανη του 2000 με τον 1.8 16v, θα μπλέξουμε στους αισθητηρες και στα ηλεκτρικά?
  13. meta ta 2-3 λυσιματα θα το μαθεις.!! εχει μεγαλο γελιο οταν το δενεις και εχεις τελειώσει, και ανακαλύπτεις οτι το διακοσμιτικό πλαστικό πανω απο την κολονα του τιμονιού πρεπει να μπει πριν το ταμπλώ και το ξαναλύνεις γιανα το χαλαρώσεις, να το σηκώσεις λίγο και να το βαλεις!! Α, μια καλή τακτική στο δέσιμο ειναι να βαζεις λίγο αφρώδες αυτοκόλλητο σαν αυτα που βαζουμε στην πόρτα του σπιτιού σε περίεργα μέρη που πλαστικό ακουμπάει με πλαστικο, ετσι γλιτώνουμε μερικά τριξίματα. το επόμενο που θα λύσω θα τραβήξω καμια φωτό να το ποσταρουμε!
  14. Γρηγορα θυμαμαι: Βγάζεις το τετραγωνο ντεκορ του ταμπλώ ξεβιδώνεις τις 2 βιδες των οργανων και το πλαστικο της κολώνας του τιμονιου βγαζεις τις 2 φίσες των οργανων με πολυ κοπο και με γρατζουνιες στο χερι, πιεζεις στα πλαγια με τα δυο δαχτυλα την φισα του κοντερ και τραβας εξω τα οργανα. ξεβιδώνεις τις βιδες δεξια αριστερα (που κλεινει η πορτα πανω τους) ξεβιδώνεις τα δυο πονηρα παξιμαδια μπροστα απο την μηχανη, κατω απο τους καθαριστήρες (αρε τι θα τραβηξεις στο ενα απο τα δύο!!) βγαζεις διακοπτες αλαρμ κλπ και ξεκουμπωνεις φισες, το ιδιο και στα φωτα αριστερα ξεβιδώνεις οτι πλαστικο εχει απο κατω το ταμπλό, θηκες κλπ. Ξεβιδώνεις ολες τις βιδες που πιανει η ρυθμιση του καλοριφερ. Οταν το ταμπλώ βγεί, αυτά μενουν στο αμαξι τωρα, αν θυμαμαι καλα, εχει καποια ακομα βιδακια στο κεντρο χαμηλα, που ενωνουν τα εσωτερικα σιδερα Επίσης ξεκλιπαρεις και την μεγαλη φισα κατω απο το ταμπλώ. Αρχιζεις και κουνας, αν κατι εχεις ξεχασει θα το βρεις τραβωντας λίγο εκει που κοντραρει και θα ψαξεις να βρεις την βιδα που δεν ειδες πριν. Δεν ειναι και το πιο ευκολο πραγμα, ειδικα αν δεν το εχεις δει ποτε. θελει συγκεκριμενη σειρα λυσιματος και την αναποδη του δεσίματος (σορρυ αν ξεχασα κατι!)
×
×
  • Create New...