Jump to content
Guest golfplus-voyager

Ερώτησεις για τα Λάδια

Recommended Posts

λοιπον δεν ειδατε τι σας ειπα μαλλον η VW προτεινει ARAL και DININOL τελευταια ειχε και το σημα της VW. επειδη ανταλακτικα εκτος απο την αντιπροσωπεια αγοραζω κι απο μαγαζι που εχει μονο ανταλακτικα group VAG ως βασικο λαδι εχουν το ARAL ρωτηστε λοιπον σε κανενα τετοιο μαγαζι η καποιον που γνωριζει πολυ καλα τα VAG αυτα τα ολιγα μιας και το εχω ψαξει το πραγμα

Link to comment
Share on other sites

λοιπον δεν ειδατε τι σας ειπα μαλλον η VW προτεινει ARAL και DININOL τελευταια ειχε και το σημα της VW. επειδη ανταλακτικα εκτος απο την αντιπροσωπεια αγοραζω κι απο μαγαζι που εχει μονο ανταλακτικα group VAG ως βασικο λαδι εχουν το ARAL ρωτηστε λοιπον σε κανενα τετοιο μαγαζι η καποιον που γνωριζει πολυ καλα τα VAG αυτα τα ολιγα μιας και το εχω ψαξει το πραγμα

και το αυτοκολλητο στην κολωνα της πορτας που αναφερω πιο πριν αλλα και το castrol που γραφει η ταπα λαδιου πως το εξηγεις?

Link to comment
Share on other sites

και το αυτοκολλητο στην κολωνα της πορτας που αναφερω πιο πριν αλλα και το castrol που γραφει η ταπα λαδιου πως το εξηγεις?

το αυτοκολητο τι γραφει? καρεντα? κοσμοκαρ? τι?

Link to comment
Share on other sites

:D

Ας το πουμε κάπως αλλιώς...

Η VAG (ή και η αντιπροσωπεία καθότι η VAG απαιτεί ΜΟΝΟ προδιαγραφές και όχι μάρκες) έχει προτείνει μεταξύ άλλων κατά καιρούς: ARAL, Castrol, Divinol, Mobil, SHELL, Valvoline (αυτά θυμάμαι τώρα και προφανώς έχει προτείνει και ένα σωρό μάρκες ακόμη).

Η Renault προτείνει εδώ και δεκαετίες μόνο ELF!

Η PSA προτείνει TOTAL.

Η Ford προτείνει και διακινεί τα Motocraft (η Motorcraft είναι αμερικανική θυγατρική και φτιάχνει ανταλλακτικά κυρίως για Ford - άρχισε και για την Mazda).

Οι Ιάπωνες γενικώς προτείνουν ό,τι νάναι αρκεί απλώς να καλύπτεται η εκάστοτε API Sx. Αλλά και πάλι εδώ και λίγα χρόνια ορισμένοι άρχισαν να το παίζουν αμερικανοευρωπαίοι και έτσι πχ η TOYOTA (ή η αντιπροσωπεία) προτείνει και προωθεί στο δίκτυό της τα ομώνυμα "δικά της". Ενώ έχω εξακριβώσει ότι αυτά που προωθεί η Nissan Hellas είναι Made by Theoharakis και όχι "προτεινόμενα" από τη Nissan.

Για όποιον δεν τον γνωρίζει, είναι πολύ εύκολο, ο καθένας μας, να παραγγείλει τα "δικά του" λάδια από έναν έλληνα παρασκευαστή και να βάλει ό,τι ετικέττα γουστάρει.

Εσείς από όλα αυτά τί συμπέρασμα βγάζετε;

Για μένα, αρκεί να κατανοήσετε ότι το εργοστάσιο απαιτεί προδιαγραφές και τίποτα παραπάνω. Όλα τα άλλα είναι ΜΟΝΟ μάρκετινγκ. Αν και ακόμη και στις προδιαγραφές εμπεριέχεται -από λίγο έως πάρα πολύ- το μάρκετινγκ αλλά αυτό δεν μας διευκολύνει επί της ουσίας (θα μπερδέψει περισσότερο ειδικά τους μη προχωρημένους).

Edited by Miltellas
Link to comment
Share on other sites

:D

Ας το πουμε κάπως αλλιώς...

Η VAG (ή και η αντιπροσωπεία καθότι η VAG απαιτεί ΜΟΝΟ προδιαγραφές και όχι μάρκες) έχει προτείνει μεταξύ άλλων κατά καιρούς: ARAL, Castrol, Divinol, Mobil, SHELL, Valvoline (αυτά θυμάμαι τώρα και προφανώς έχει προτείνει και ένα σωρό μάρκες ακόμη).

Η Renault προτείνει εδώ και δεκαετίες μόνο ELF!

Η PSA προτείνει TOTAL.

Η Ford προτείνει και διακινεί τα Motocraft (η Motorcraft είναι αμερικανική θυγατρική και φτιάχνει ανταλλακτικά κυρίως για Ford - άρχισε και για την Mazda).

Οι Ιάπωνες γενικώς προτείνουν ό,τι νάναι αρκεί απλώς να καλύπτεται η εκάστοτε API Sx. Αλλά και πάλι εδώ και λίγα χρόνια ορισμένοι άρχισαν να το παίζουν αμερικανοευρωπαίοι και έτσι πχ η TOYOTA (ή η αντιπροσωπεία) προτείνει και προωθεί στο δίκτυό της τα ομώνυμα "δικά της". Ενώ έχω εξακριβώσει ότι αυτά που προωθεί η Nissan Hellas είναι Made by Theoharakis και όχι "προτεινόμενα" από τη Nissan.

Για όποιον δεν τον γνωρίζει, είναι πολύ εύκολο, ο καθένας μας, να παραγγείλει τα "δικά του" λάδια από έναν έλληνα παρασκευαστή και να βάλει ό,τι ετικέττα γουστάρει.

Εσείς από όλα αυτά τί συμπέρασμα βγάζετε;

Για μένα, αρκεί να κατανοήσετε ότι το εργοστάσιο απαιτεί προδιαγραφές και τίποτα παραπάνω. Όλα τα άλλα είναι ΜΟΝΟ μάρκετινγκ. Αν και ακόμη και στις προδιαγραφές εμπεριέχεται -από λίγο έως πάρα πολύ- το μάρκετινγκ αλλά αυτό δεν μας διευκολύνει επί της ουσίας (θα μπερδέψει περισσότερο ειδικά τους μη προχωρημένους).

οκ. συμφωνουμε ως προς το θεμα του μαρκετινγκ, αλλα καποια πραγματα φτιαχνοντε για να χρησημοποιουντε για καποια αλλα πχ τα ιμιτασιον τεριαζουν μεν αλλα οχι οπως τα γνησια. αλλα να μην μπουμε σε περισσοτερα παραδειγματαγιατι θα ξεφυγουμε απο το θεμα μας, ετσι λοιπον και οι εταιριες φτιαχνουν η μαλλον συνεργαζονται μεταξυ τους και φτιαχνουν το καταληλο προιον για την αντιστιχη εταιρια. αυτο δεν συμαινει πως εσυ δεν μπορεις να χρησιμοποιοησεις κατι αλλο με τις ιδιες προδιαγραφες αλλα δεν θα ειναι "εταιριακο".

Link to comment
Share on other sites

οκ. συμφωνουμε ως προς το θεμα του μαρκετινγκ, αλλα καποια πραγματα φτιαχνοντε για να χρησημοποιουντε για καποια αλλα πχ τα ιμιτασιον τεριαζουν μεν αλλα οχι οπως τα γνησια. αλλα να μην μπουμε σε περισσοτερα παραδειγματαγιατι θα ξεφυγουμε απο το θεμα μας, ετσι λοιπον και οι εταιριες φτιαχνουν η μαλλον συνεργαζονται μεταξυ τους και φτιαχνουν το καταληλο προιον για την αντιστιχη εταιρια. αυτο δεν συμαινει πως εσυ δεν μπορεις να χρησιμοποιοησεις κατι αλλο με τις ιδιες προδιαγραφες αλλα δεν θα ειναι "εταιριακο".

Σε γενικές γραμμές έτσι είναι και θα το εμβαθύνω λίγο ακόμη...

Κυκλοφορούν στο εμπόριο ακριβώς ίδιας ποιότητος (κάποιες φορές καλύτερες εκδόσεις σε διάφορες τιμές, κάποιες χειρότερες αλλά και πολύ φτηνότερες - σε άλλα προϊόντα είναι πολλές οι επιλογές και σε άλλα ελάχιστες) με τα εργοστασιακά απλώς επειδή ο προμηθευτής του εργοστασίου τα πουλάει μέσω του δικτύου του με την φίρμα του (πχ Bosch, Valeo, Mitsubishi, AL-KO, Monroe κλπ). Το αυτό ισχύει και με τα λιπαντικά. Μόνο που στα λιπαντικά ο κατασκευαστής περιορίζεται στις απολύτως αναγκαίες προδιαγραφές όταν σκοπεύει να σπρώξει μία σειρά λιπαντικών με την φίρμα του στο δίκτυο. Για παράδειγμα αρκείται στην κάλυψη της VW504.00 (και καλά κάνει σαν εταιρία ώστε ή να μην βγαίνουν πανάκριβα στους πελάτης της ή να κερδίζει αυτή περισσότερα - ζήτημα μάρκετινγκ αυτή η επιλογή) ενώ στο εμπόριο υπάρχουν εναλλακτικά λιπαντικά που μπορούν να την υπερ-καλύπτουν. Μόνο που η VAG δεν έχει φασονάρει ακόμη λιπαντικό που να καλύπτει την 504.00 (και πάλι ζήτημα μάρκετινγκ) κι ούτε θα το κάνει αφού ήδη πληρώνεται από κάθε παρασκευαστή που θέλει να αναγράψει την VW504.00 στο μπουκάλι του (δεν είναι τυχαίο που τα λιπαντικά που καλύπτουν επισήμως -δηλ. πληρώθηκε VAG- την VW504.00 είναι ακριβότερα από τα δυνατά 30ρια που δεν την αναγράφουν - είτε επειδή ο παρασκευαστης δεν πληρώνει λόγω της δικής του φιλοσοφίας μάρκετινγκ είτε απλώς επειδή δεν είναι 5W30 αλλά 0W30 ή 10W30 που αρκετά από αυτά κάνουν για VAG αλλά αυτό η VAG δεν το λέει στους πελάτες της - ζήτημα μάρκετινγκ κι εδώ και μπαίνουμε σε πολύ βαθύτερα νερά που αν θυμάμαι καλά τα έχουμε ξανασυζητήσει στο παρελθόν -αλλά σηκώνει κι άλλη συζήτηση- απλώς είναι δύσκολο και εξαιρετικά χρονοβόρο να εξηγηθούν τα αίτια σε όσους δεν έχουν εντρυφήσει στο απύθμενο κεφάλαιο των λιπαντικών - κάποιοι που το έχουν ψάξει σε ξένα φόρα ή που με έχουν ξαναδιαβάσει εδώ ή αλλού, πιστεύω ότι καταλαβαίνουν την ουσία).

Edited by Miltellas
Link to comment
Share on other sites

το αυτοκολητο τι γραφει? καρεντα? κοσμοκαρ? τι?

Αν δεν κανω λαθος καρεντα γραφει.Κ η ταπα γραφει ολοκαθαρα castrol.Βασικα εμενα με ενδιαφερει τι λαδακι φοραει αυτη τη στιγμη το μοτερ μου διοτι αυτο θα ηθελα να βαλω ξανα,αφου ειμαι απολυτα ικανοποιημενος.Εχουμε ακουσει τοσα και τοσα με την καταναλωση λαδιου που αν και στα tsi δεν εχει παρατηρηθει κατι ιδιαιτερο ανηστυχω μη βαλω λαθος λιπαντικο κι αρχισει να καταναλώνει.Αν δεν καταληξω στο τι εχει μαλλον θα βαλω τα mobil 1 esp formula.Για το συγκεκριμενο λαδι θα ηθελα να ρωτησω αν ειναι οντως οσο καλο λεγεται οτι ειναι, καθοτι εχω ακουσει και την αποψη που μου εκανε εντυπωση οτι η mobil δεν βγαζει πλεον τα τοσο καλα λαδια που εβγαζε καποτε.Οτι δηλαδη την ακολουθει απλα η φημη που ειχε καποτε.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κανω λαθος καρεντα γραφει.Κ η ταπα γραφει ολοκαθαρα castrol.Βασικα εμενα με ενδιαφερει τι λαδακι φοραει αυτη τη στιγμη το μοτερ μου διοτι αυτο θα ηθελα να βαλω ξανα,αφου ειμαι απολυτα ικανοποιημενος.Εχουμε ακουσει τοσα και τοσα με την καταναλωση λαδιου που αν και στα tsi δεν εχει παρατηρηθει κατι ιδιαιτερο ανηστυχω μη βαλω λαθος λιπαντικο κι αρχισει να καταναλώνει.Αν δεν καταληξω στο τι εχει μαλλον θα βαλω τα mobil 1 esp formula.Για το συγκεκριμενο λαδι θα ηθελα να ρωτησω αν ειναι οντως οσο καλο λεγεται οτι ειναι, καθοτι εχω ακουσει και την αποψη που μου εκανε εντυπωση οτι η mobil δεν βγαζει πλεον τα τοσο καλα λαδια που εβγαζε καποτε.Οτι δηλαδη την ακολουθει απλα η φημη που ειχε καποτε.

Αν γράφει το αυτοκόλλητο "Καρέντα" τότε το Castrol είναι πρόταση της Καρέντα κι όχι της VW.

To Mobil 1 ESP Formula 5W30 είναι ίσως το καλύτερο 30ρι που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή (λέω "ίσως" γιατί το "καλύτερο" αφενός δεν είναι εύκολα προσδιορίσιμο αλλά είναι ενδεικτικό της ποιότητας του συγκεκριμένου λιπαντικού). Η σύνθεσή του είναι αποκλειστικά Group IV/V και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά "βγάζουν μάτι" (πχ το Σημείο Ανάφλεξής του απλά δεν έχει αντίπαλο).

Η Mobil εξακολουθεί να βγάζει κορυφαία λιπαντικά (τα Mobil 1). Αυτό που ακούστηκε και έχει αποδειχθεί σε χημικές αναλύσεις είναι ότι σε κάποια (και αυτό ίσως να σημαίνει και "σε όλα", αλλά δεν έχουν αναλυθεί όλα) της σειράς Mobil 1 Extended Performance χρησιμοποιεί μίγμα Group III/IV/V και όχι σκέτο GrIV/V. Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα εις βάρος της, ειδικά όταν ο ανταγωνισμός το έχει γυρίσει σε σκέτο Group III (ή το πολύ επίσης σε μίγμα III/IV/V με το IV/V να μειονεκτεί ιδιαίτερα σε ποσότητα) όπως πχ η Castrol. Όχι ότι είναι κακή η χρήση Group III αλλά όταν συγκρίνουμε λιπαντικά πρέπει να το λαμβάνουμε κι αυτό υπόψιν (στα 30ρια είναι πολύ δύσκολο να παραχθεί ποιοτικό λιπαντικό με κατώτερης ποιότητας ορυκτέλαια από GrIII γι αυτό και δεν αναφέρω για GrI/II).

Εάν κάτι σε ένα λιπαντικό δεν μας αρέσει μπορούμε να δοκιμάσουμε άλλο την επόμενη φορά. Δεν χρειάζεται να πανικοβαλλόμαστε γιατί ο κινητήρας δεν θα πάθει κάτι επειδή κάποια (ή κάποιες) φορές δεν βάλαμε καλό λιπαντικό. Και αν απλώς προσέχετε ώστε το λιπαντικό που επιλέγετε καλύπτει τις απαιτούμενες προδιαγραφές από την VW τότε να είστε σίγουροι ότι ο κινητήρας δεν κινδυνεύει από τίποτα απολύτως. Όσοι έχετε αυτήν την πεποίθηση επειδή ο κινητήρας σας "τσιμπάει" αυξημένη ποσότητα λιπαντικού, να ξέρετε ότι αυτό δεν έχει σχέση με την ποιότητα του λιπαντικού αλλά με -μικρό ή μεγάλο αναλόγως της κατανάλωσης- πρόβλημα στον κινητήρα (που υπάρχει από τη μάνα του λόγω ελαττώματος πχ στα τσιμουχάκια ή ελατήρια, ή που εμφανίστηκε μετά από χρόνια λόγω παλαιότητος από τα πολλά χλμ ή από παρατεταμένα ελλιπή συντήρηση - εδώ παίζει και η παρατεταμένη χρήση χαμηλής ποιότητας ή εκτός προδιαγραφών λιπαντικού σε συνάρτηση με την χρήση του κινητήρα).

Link to comment
Share on other sites

Για να μη μενει λαθος εντυπωση θα κοιταξω και θα σας πω για το αυτοκολητο.Παντως στην ταπα του λαδιου σιγουρα δεν ειναι η καρεντα που το γραφει το castrol.Φιλε Miltelas σιγουρα η καταναλωση του λαδιου εχει να κανει σε μεγαλο βαθμο με τον κινητηρα αυτον καθεαυτον αλλα οχι παντα κ απαραιτητως.Ουκ ολιγοι εχουν δει διαφορα καταναλωσης αλαζοντας λιπαντικο (κ δεν εννοω να βαλουν πιο "χοντρο").

Link to comment
Share on other sites

Φιλε Miltelas σιγουρα η καταναλωση του λαδιου εχει να κανει σε μεγαλο βαθμο με τον κινητηρα αυτον καθεαυτον αλλα οχι παντα κ απαραιτητως.Ουκ ολιγοι εχουν δει διαφορα καταναλωσης αλαζοντας λιπαντικο (κ δεν εννοω να βαλουν πιο "χοντρο").

Σωστό. Γι αυτό και προαναφέρθηκα σε περιπτώσεις "αυξημένης κατανάλωσης" και όχι "συνήθους κατανάλωσης". Τα 200ml/1000χλμ μπορείς να τα κάνεις 100ml/1000χλμ αλλάζοντας λιπαντικό (ιδίου ιξώδους ή -στις πιο δύσκολες περιπτώσεις- διαφορετικού ιώδους). Αλλά αν καταναλώνεις 500ml/1000χλμ τότε υπάρχει πρόβλημα κινητήρα και όχι -μόνο- καταλληλότητος λιπαντικού και εδώ η λύση δεν είναι να χρησιμοποιήσεις λιπαντικό με ιξώδες εκτός προδιαγραφών κατασκευαστή γιατί θα προκαλέσεις άλλα προβλήματα (πχ τοπική υπερθέρμανση σε δύσβατα σημεία ή και φθορά πχ στις βαλβίδες λόγω ανεπαρκούς κυκλοφορίας λιπαντικού). Ένας κινητήρας που δεν καταναλώνει, 60ρι του βάλεις 30ρι του βάλεις δεν θα καταναλώσει (ίσως δεις κάποιες μικροδιαφορές αλλά όχι πάνω από 300ml/1000χλμ) τουλάχιστον έως ότου προκαλέσει ζημιά η τυχούσα ακαταλληλότητα στην επιλογή του ιξώδους (ακατάλληλα λεπτόρευστο ή ακατάλληλα παχύρευστο).

Αναφέρομαι στην καταναλωση ως πρόβλημα για επίλυση σε συνδυσμό με επισκευή κινητήρα μόνο όταν μιλάμε για άνω των 300ml/1000χλμ. Αλλιώς το ψάχνουμε λίγο με το λιπαντικό και διορθώνουμε (τις περισσότερες φορές όχι 100% αλλά αυτό σίγουρα δεν είναι πρόβλημα). Αυτή είναι (και πάντα ήταν) η δική μου προσέγγιση στο θέμα κατανάλωση. Κάτι πανικόβλητες δηλώσεις του τύπου "έκαψα 1 λίτρο σε 10000χλμ" ή "στα 15000χλμ μου άναψε λαμπάκι από έλλειψη λιπαντικού στο κάρτερ" προσωπικά δεν τις θεωρώ άξιες αναφοράς (εδώ μιλάμε για 100ml/1000χλμ), όποιος δεν μπορεί να ελέγχει την στάθμη του λιπαντικού του ανά 2-3000χλμ τότε να τ'αλλάζει ανά 7500χλμ για να είναι σίγουρος ότι δεν θα καταστρέψει τον αρίστης κατάστασης κινητήρα του από έλλειψη λιπαντικού. Αυτές οι περίφημες προτεινόμενες αλλαγές ανά 20000χλμ και ακόμη χειρότερα 30000χλμ, εμμέσως έχουν καταστρέψει πολλούς άριστους κινητήρες που με αλλαγές ανά 10000χλμ θα έβγαζαν άνετα 300-500000χλμ χωρίς επισκευή. Μπορείς να αλλάζεις ανά 30000χλμ αλλά θα πρέπει να ελέγχεις συχνά για να συμπληρώνεις όταν χρειάζεται και όχι να πηγαίνεις στην αντιπροσωπεία για συμπλήρωμα μόνο όταν ανάψει το λαμπάκι του κινητήρα (με αυτόν τον τρόπο φρεσκάρεις και το λιπαντικό και το βοηθάς έτσι να βγάλει ευκολότερα τα 30000χλμ - αν κι εγώ γενικά είμαι κατά της φιλοσοφίας των μακρών αλλαγών, φιλική προς το περιβαλλον μεν αλλά μερικοί από εμάς δεν μπορούμε να επισκευάζουμε-αλλάζουμε κινητήρα ούτε ανά 10ετία, ειδικά εάν έχουμε ρίξει και μερικά επιπλέον λεφτά σε βελτίωσή του).

Link to comment
Share on other sites

Σωστό. Γι αυτό και προαναφέρθηκα σε περιπτώσεις "αυξημένης κατανάλωσης" και όχι "συνήθους κατανάλωσης". Τα 200ml/1000χλμ μπορείς να τα κάνεις 100ml/1000χλμ αλλάζοντας λιπαντικό (ιδίου ιξώδους ή -στις πιο δύσκολες περιπτώσεις- διαφορετικού ιώδους). Αλλά αν καταναλώνεις 500ml/1000χλμ τότε υπάρχει πρόβλημα κινητήρα και όχι -μόνο- καταλληλότητος λιπαντικού και εδώ η λύση δεν είναι να χρησιμοποιήσεις λιπαντικό με ιξώδες εκτός προδιαγραφών κατασκευαστή γιατί θα προκαλέσεις άλλα προβλήματα (πχ τοπική υπερθέρμανση σε δύσβατα σημεία ή και φθορά πχ στις βαλβίδες λόγω ανεπαρκούς κυκλοφορίας λιπαντικού). Ένας κινητήρας που δεν καταναλώνει, 60ρι του βάλεις 30ρι του βάλεις δεν θα καταναλώσει (ίσως δεις κάποιες μικροδιαφορές αλλά όχι πάνω από 300ml/1000χλμ) τουλάχιστον έως ότου προκαλέσει ζημιά η τυχούσα ακαταλληλότητα στην επιλογή του ιξώδους (ακατάλληλα λεπτόρευστο ή ακατάλληλα παχύρευστο).

Αναφέρομαι στην καταναλωση ως πρόβλημα για επίλυση σε συνδυσμό με επισκευή κινητήρα μόνο όταν μιλάμε για άνω των 300ml/1000χλμ. Αλλιώς το ψάχνουμε λίγο με το λιπαντικό και διορθώνουμε (τις περισσότερες φορές όχι 100% αλλά αυτό σίγουρα δεν είναι πρόβλημα). Αυτή είναι (και πάντα ήταν) η δική μου προσέγγιση στο θέμα κατανάλωση. Κάτι πανικόβλητες δηλώσεις του τύπου "έκαψα 1 λίτρο σε 10000χλμ" ή "στα 15000χλμ μου άναψε λαμπάκι από έλλειψη λιπαντικού στο κάρτερ" προσωπικά δεν τις θεωρώ άξιες αναφοράς (εδώ μιλάμε για 100ml/1000χλμ), όποιος δεν μπορεί να ελέγχει την στάθμη του λιπαντικού του ανά 2-3000χλμ τότε να τ'αλλάζει ανά 7500χλμ για να είναι σίγουρος ότι δεν θα καταστρέψει τον αρίστης κατάστασης κινητήρα του από έλλειψη λιπαντικού. Αυτές οι περίφημες προτεινόμενες αλλαγές ανά 20000χλμ και ακόμη χειρότερα 30000χλμ, εμμέσως έχουν καταστρέψει πολλούς άριστους κινητήρες που με αλλαγές ανά 10000χλμ θα έβγαζαν άνετα 300-500000χλμ χωρίς επισκευή. Μπορείς να αλλάζεις ανά 30000χλμ αλλά θα πρέπει να ελέγχεις συχνά για να συμπληρώνεις όταν χρειάζεται και όχι να πηγαίνεις στην αντιπροσωπεία για συμπλήρωμα μόνο όταν ανάψει το λαμπάκι του κινητήρα (με αυτόν τον τρόπο φρεσκάρεις και το λιπαντικό και το βοηθάς έτσι να βγάλει ευκολότερα τα 30000χλμ - αν κι εγώ γενικά είμαι κατά της φιλοσοφίας των μακρών αλλαγών, φιλική προς το περιβαλλον μεν αλλά μερικοί από εμάς δεν μπορούμε να επισκευάζουμε-αλλάζουμε κινητήρα ούτε ανά 10ετία, ειδικά εάν έχουμε ρίξει και μερικά επιπλέον λεφτά σε βελτίωσή του).

Οσο για το αυτοκολητο στην κολωνα της πορτας γραφει οτι η VW προτεινει castrol.Οποτε παει αυτο το θεμα.Τωρα κατι αλλο τωρα και θελω τη γνωμη σας.Ενω μεχρι τωρα δεν ειχα παρατηρησει πτωση της σταθμης (την ελεγχω τακτικα) παρατηρησα σημερα,εχοντας 6.500 χλμ,πτωση της σταθμης περιπου 2 χιλιοστα.Με προβληματιζει οτι εγινε σχετικα αποτομα αυτη η πτωση αφου το ελεγχο πολυ συχνα.Βεβαια δεν υπαρχει προβλημα αλλα σκεφτομαι οτι αυριο εχω ταξιδι 300χλμ περιπου.Λεω να μη συμπληρωσω παντως.Πιστευω μεχρι τα 8000-10000 χλμ που θα κανω αλλαγη να μην εχω προβλημα μεγαλυτερης πτωσης.Τι λετε?

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή τον προβληματισμό σου ας πούμε και μερικά ακόμη πιο χρήσιμα (για να ωφεληθούμε όλοι από αυτήν την συζήτηση) καθώς σου απαντάω.

Η ξαφνική πτώση στάθμης μπορεί να συμβεί μετά από καλό ζέσταμα κινητήρα και ειδικά μετά από σταθερή πορεία 30χλμ και πάνω (όσο περισσότερα τόσο μεγαλύτερη η πτώση μέχρις ενός σημείου όπως εξηγώ παρακάτω) χωρίς σταμάτα-ξεκίνα σε εθνική οδό. Κάποιοι το έχουν παρατηρήσει να συμβαίνει κατά διαστήματα και σε οδηγικές συνθήκες πόλης (το βλέπουν ειδικά όσοι αποφασίσουν να πλακώσουν το γκάζι για αρκετή ώρα και μετά από παρατεταμένα μεγάλο διάστημα πολλών ημερών ήρεμης οδήγησης). Όσοι πλακώνουν συνέχεια απλά βλέπουν πάντα μία μικρή κατανάλωση λιπαντικού.

Όταν λειτουργεί ο κινητήρας παράγονται κατάλοιπα καύσης, το μεγαλύτερο μέρος αυτών φεύγει από τις βαλβίδες εξαγωγής και ένα μέρος περνάει στο κάρτερ και αναμιγνύεται με το λιπαντικό. Με τον καιρό φεύγει από τις αναθυμιάσεις. Η εξάτμιση των καταλοίπων από το σωληνάκι αναθυμιάσεων αυξάνεται όσο αυξάνεται η πίεση στον χώρο του κάρτερ. Η κυριότερη αιτία αύξησης της πίεσης αυτής είναι η αύξηση της θερμοκρασίας (έχει παρατηρηθεί ότι μπορεί να ανέβει -ελαφρώς- και από την χρήση ισχυρού λιπαντικού πχ λιπαντικού κατάλληλου για χρήση σε κινητήρες τουρμποντίζελ ή θαλάσσης ή αγωνιστικούς ή μοτοσυκλεττών - ίσως λόγω αυξημένων χημικών αντιδράσεων από το βαρύτερο φορτίο που καλείται τέτοιο λιπαντικό να αναλάβει - ακριβώς επειδή μπορεί να το αναλάβει - και εφόσον είμαστε κι εμείς αναλόγως πιεστικοί οδηγικά). Γι αυτό και η ευκολία διαφυγής των αναθυμιάσεων δεν είναι ίδια σε όλους τους κινητήρες. Η παρατεταμένη διάρκεια υψηλής θερμοκρασίας ενισχύει την απομάκρυνση των εξατμιζόμενων καταλοίπων μέσω των αναθυμιάσεων (μαζί με τα κατάλοιπα απομακρύνεται αναπόφευκτα και λιπαντικό γιατί τα κατάλοιπα κυκλοφορούν αναμιγμένα στο λιπαντικό και εξουδετερωμένα από τα αντιοξειδωτικά και καθαριστικά πρόσθετα - για όσο διάστημα υπάρχουν διαθέσιμα πρόσθετα). Όταν μετράμε την στάθμη λαδιού με τον δείκτη στην πραγματικότητα μετράμε ό,τι υπάρχειμέσα στο κάρτερ (δηλ. και τα κατάλοιπα, όσα ειναι). Η παραγωγή καταλοίπων αυξομειώνεται για διάφορες αιτίες αλλά δεν σταματούν ποτέ να παράγονται. Οι ντιζελοινητήρες παράγουν πολύ περισσότερα κατάλοιπα γι αυτό και χρειάζονται ισχυρότερα λιπαντικά και οπωσδήποτε με πολλά αντιοξειδωτικά και καθαριστικά πρόσθετα. Κατάλοιπα εννούνται και η άκαυστη βενζίνη (γι αυτό και οι κινητήρες με πλούσιο μίγμα καταναλώνουν περισσότερο λιπαντικό) αλλά και το νερό (ένα λίτρο βενζίνης που καίγεται στον χώρο καύσης παράγει περίπου και ένα λίτρο νερού). Όπως ανέφερα μέρος των καταλοίπων εισάγεται στον χώρο καύσης. Γι αυτό και ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ, είτε κατεβαίνει η στάθμη στο κάρτερ είτε όχι.

Ένα λιπαντικό με αρκετά καθαριστικά πρόσθετα αρχικά μαυρίζει και καταναλώνεται γρηγορότερα από ένα που δεν έχει τέτοια για όσο διάστημα χρησιμοποιεί τα αντιοξειδωτικά-καθαριστικά του (είτε γίνεται αντιληπτό είτε όχι). Ένα λιπαντικό που δεν έχει τέτοια πρόσθετα (πχ λιπαντικό racing που έχει λίγα έως καθόλου, ή δρομίσιο που απλά του έχουν καταναλωθεί) οξειδώνεται γρήγορα και τελικά επειδή από τις προσμίξεις με τα κατάλοιπα πέφτουν τα τεχνικά του χαρακτηριστικά ανάμεσά τους και τα Σημεία Ανάφλεξης και Καύσης καταναλώνεται πολύ γρήγορα (είτε γίνεται αντιληπτό είτε όχι - ενδέχεται την ώρα μίας καθυστερημένης αλλαγής λιπαντικού "επειδή ο κινητήρας μας δεν καίει τίποτα" να έχουμε έως και 50% συσσωρευμένα κατάλοιπα στο κάρτερ κι ας δείχνει ο δείκτης ότι όχι μόνο δεν κατέβηκε η στάθμη αλλά ελαφρώς ανέβηκε - ναι, έχει συμβεί κι αυτό ειδικά σε περίοδο Χειμώνα και σε αυτοκίνητα που δεν ταξιδεύουν). ¶ρα είναι ωφέλιμο να αλλάζουμε το λιπαντικό ανά εύλογα διαστήματα (εξαρτάται από το λιπαντικό, από την καθαρότητα του κινητήρα, από την τελειότητα της καύσης όπου παίζει ρόλο και η ποιότητα του καυσίμου, από τις συνθήκες αλλά και τρόπο οδήγησης κλπ) και όχι να το εξαντλούμε γιατί όταν του τελειώσουν τα αντιοξειδωτικά και καθαριστικά, σε συνδυασμό με το ήδη πολύ κουρασμένο λιπαντικό μπορεί να βρεθούμε προ εκπλήξεως.

Γι αυτό και λέω συχνά ότι καταναλώσεις έως 300ml/1000χλμ δεν σημαίνει και πρόβλημα στον κινητήρα. Αν μάλιστα ο κινητήρας μας έχει πολύ πλούσιο μίγμα (συνήθως υπερβελτιωμένοι, τουρμπισμένοι, νιτρομένοι, κακοπρογραμματισμένοι, κακορυθμισμένοι) μπορεί να δούμε και υπερ του δέοντος καταναλώσεις (αν και δεν θεωρείται πρόβλημα του κινητήρα, πρακτικά είναι αποκλειστικό θέμα κινητήρα). Έχω πρόσφατη αναφορά για 106 Rallye (όλοι κάποια στιγμή θα έχετε ακούσει κάτι παρόμοιο) που έκαιγε από 500ml έως 1000ml ανά 1000χλμ (όσο περισσότερο το πλάκωνε τόσο περισσότερο έκαιγε) επειδή ο ιδιοκτήτης χρησιμοποιούσε κανίβαλους εκεντροφόρυς με κανίβαλο πρόγραμμα προκειμένου να καταφέρει να βγάλει από 1600cc 200 ατμοσφαιρικούς ίππους. Το φαινόμενο αυτό λέγεται fuel dilution, που σημαίνει αυξημένη ποσότητα εισροής άκαυστης βενζίνης στο κάρτερ μέσω των ανοχών του κινητήρα - που υπόψιν όσοι με σφυρήλατα έχουν και αρκετές ανοχές για λόγους αξιοπιστίας αλλά και δυσκολίας κατασκευής ελατηρίων και εμβόλων με τόση ακρίβεια που να ταιριάζει ακκριβώς σε κάθε εφαρμογή. Σε τέτοια περίπτωση η χρήση παχύρευστου λιπαντικού (πχ 50άρι ή αναλόγως της περίπτωσης και 60άρι που εξ ορισμού αντέχει περισσότερο στο fuel dilution) είναι η μόνη εφαρμόσιμη λύση (και αποδεχόμαστε αναγκαστικά τις όποιες παρενέργειες προκειμένου να μην καταστρέψουμε τον κινητήρα μας από έλλειψη λιπαντικού ή την τσέπη μας από οικονομική καταστροφή). Το υπερβολικό fuel dilution είναι και η αιτία που τα top-fuel (το λέει και το όνομα) dragster χρησιμοποιούν ακόμη και σκέτο 60ρι!

Edited by Miltellas
Link to comment
Share on other sites

Αυτα σας λενε τιποτα?

dsc00427aj7.th.jpg

dsc00425tr4.th.jpg

dsc00423xl4.th.jpg

dsc00421rq0.th.jpg

¶ρα τί το συζητάμε περί Castrol κλπ; Είναι προφανές ότι η VAG φασονάρει δικό της λιπαντικό (μπορεί μέσα να είναι Castrol ή ό,τι άλλο) και το προωθεί μέσω του επίσημου δικτύου ανταλλακτικών της. Αυτό δηλαδή που σιγά-σιγά έκαναν ή θα κάνουν και οι περισσότεροι κατασκευαστές.

Link to comment
Share on other sites

λοιπον δεν ειδατε τι σας ειπα μαλλον η VW προτεινει ARAL και DININOL τελευταια ειχε και το σημα της VW. επειδη ανταλακτικα εκτος απο την αντιπροσωπεια αγοραζω κι απο μαγαζι που εχει μονο ανταλακτικα group VAG ως βασικο λαδι εχουν το ARAL ρωτηστε λοιπον σε κανενα τετοιο μαγαζι η καποιον που γνωριζει πολυ καλα τα VAG αυτα τα ολιγα μιας και το εχω ψαξει το πραγμα

:D - σε αλλα αμαξια του group λανσαρουν το Valvoline ντυμενα με αλλο σημα "εργοστασιακο" ντε και καλα (!)

Link to comment
Share on other sites

2004588153444457711_rs.jpg

:D - φωτο απο το περιοδικο Power αφιερωμενο στους οπαδους των Longlife λιπαντικων και αλλαγες καθε 30,000 χλμ - το ανωτερω ειχε κανει 3 και πριν την 4η επαθε αυτο που βλεπετε (!)

Link to comment
Share on other sites

B) - αγαπητε φιλε ας ελπισουμε οτι αυτο θα γινει μαθημα στα αλλα παιδια που εχουν κολλησει στο "λαδι αντιπροσωπειας" που "μου ειπε ο μηχανικος οτι ειναι Longlife για 30,000χλμ"
Link to comment
Share on other sites

B) - αγαπητε φιλε ας ελπισουμε οτι αυτο θα γινει μαθημα στα αλλα παιδια που εχουν κολλησει στο "λαδι αντιπροσωπειας" που "μου ειπε ο μηχανικος οτι ειναι Longlife για 30,000χλμ"

Για την Ελλαδα απ'οτι ξερω τα longlife τα αλλαζουν καθε 15.000 κι οχι 30.000.Δε νομιζω να υπαρχει κανεις που να τα αλλαζει καθε 30.000.Κ οι αντιπροσωπειες καθε 15 λενε σωστα?Βεβαια δεν εχω σκοπο σε καμια περιπτωση να ξεπερασω τις 10.000 με το ιδιο λαδι κι ας ειναι longlife.

Miltelas κατατοπιστικη η απαντηση σου.Αυτο που λες οτι μετα απο περατεταμενο πλακωμα του γκαζιου δεν ξερω αν ισχυει στη δικη μου περιπτωση.Ο τροπος οδηγησης μου ειναι γενικα χαλαρα με συχνα πυκνα ανοιγματα κοντα στα κοκκινα και καμια τελικη που κ που μιας κ δεν εχουμε τις μεγαλες ευθειες εδω περα για τελικες.Η μονη αλλαγη στις συνηθειες μου ,που ισως να οφειλεται εκει η καταναλωση λαδιου ξαφνικα,ειναι οτι επιασα τελικη για κανα δεκαλεπτο.Ετυχε και βρηκα αδειο δρομο.Συνηθως με το που αγγιζε τα 200 το αφηνα το γκαζι.Δεν εχω συχνα περιθωριο να το πηγαινω παρατεταμενα με 200.Αλλα οταν λες παρατεταμενο δε νομιζω να μιλας για δεκα λεπτα.Τι να πω?Θα δειξει.

Edited by nasos_ea
Link to comment
Share on other sites

Για την Ελλαδα απ'οτι ξερω τα longlife τα αλλαζουν καθε 15.000 κι οχι 30.000.Δε νομιζω να υπαρχει κανεις που να τα αλλαζει καθε 30.000.Κ οι αντιπροσωπειες καθε 15 λενε σωστα?Βεβαια δεν εχω σκοπο σε καμια περιπτωση να ξεπερασω τις 10.000 με το ιδιο λαδι κι ας ειναι longlife.

Απλά, σωστός. ¶σε τις αντιπροσωπείες να λένε, εκτός αν σκοπεύεις να αλλάζεις αυτοκίνητο κάθε 5-6 χρόνια οπότε πράττεις κατά συνείδηση (την ώρα που θα το σπρώχνεις ως μεταχειρισμένο σε κάποιον αδαή που ελπίζει ότι θα την βγάλει καθαρή κι αυτός για 5-6 χρόνια επιπλέον).

Miltelas κατατοπιστικη η απαντηση σου.Αυτο που λες οτι μετα απο περατεταμενο πλακωμα του γκαζιου δεν ξερω αν ισχυει στη δικη μου περιπτωση.Ο τροπος οδηγησης μου ειναι γενικα χαλαρα με συχνα πυκνα ανοιγματα κοντα στα κοκκινα και καμια τελικη που κ που μιας κ δεν εχουμε τις μεγαλες ευθειες εδω περα για τελικες.Η μονη αλλαγη στις συνηθειες μου ,που ισως να οφειλεται εκει η καταναλωση λαδιου ξαφνικα,ειναι οτι επιασα τελικη για κανα δεκαλεπτο.Ετυχε και βρηκα αδειο δρομο.Συνηθως με το που αγγιζε τα 200 το αφηνα το γκαζι.Δεν εχω συχνα περιθωριο να το πηγαινω παρατεταμενα με 200.Αλλα οταν λες παρατεταμενο δε νομιζω να μιλας για δεκα λεπτα.Τι να πω?Θα δειξει.

Τα δέκα λεπτά τελική είναι παρατεταμένο πλάκωμα μίας φοράς αλλά αρκεί και περισσεύει για να εξατμιστούν αρκετά κατάλοιπα ώστε να φανεί και στον δείκτη. Κάνει καλό το περιοδικό ολιγόλεπτο πλάκωμα για το εσωτερικό καθάρισμα του κινητήρα (σε όλα τα σημεία και όχι μόνον όσον αφορά τα κατάλοιπα του κάρτερ) και καθόλου κακό (αρκεί να μην έχει μπει κανά κανιβαλίστικο "greek patented" πρόγραμμα που πνίγει στην βενζίνη τα πάντα).

Edited by Miltellas
Link to comment
Share on other sites

Ευτυχώς πολλοί εξ αυτών μας λένε την ημ/νία εάν τους δώσουμε (με email) τον κωδικό παραγωγής που αναγράφει στο μπουκάλι.

B) - μπορει αραγε αυτος ο τροπος να χρησιμοποιηθει για να ανακαλυψουμε αν το λιπαντικο που κραταμε ειναι "μαιϊμου" μιας και η επισημη αντιπροσωπεια δεν θα το βρισκει στα αρχεια της ?

Link to comment
Share on other sites

Εγω και long life λιπαντικο να βαλω στα 10.000 χιλιομετρα θα τα ''πεταξω''!!!

Δεν γινεται να εχω δωσει 23.000 ευρω για το αμαξι και να λυπαμαι να δωσω 70-80 ευρω να αλλαζω λαδια 1 φορα το χρονο...

(κανω περιπου 10.000 με 12.000 χιλιομετρα το χρονο)

Link to comment
Share on other sites

B) - μπορει αραγε αυτος ο τροπος να χρησιμοποιηθει για να ανακαλυψουμε αν το λιπαντικο που κραταμε ειναι "μαιϊμου" μιας και η επισημη αντιπροσωπεια δεν θα το βρισκει στα αρχεια της ?

Εξαρτάται από το πόσο καλή δουλειά κάνει ο πλαστογράφος. Αν όμως έχει καταλάβει το πως παράγει τους κωδικούς το εργοστάσιο... Σίγουρα, είναι ένας συγκριτικά πιο ασφαλής τρόπος για να καταλάβουμε εάν πήραμε "μαϊμού" κι ας μην είμαστε και 100% εξασφαλισμένοι. Είμαστε ακόμη πιο ασφαλείς εάν αγοράζουμε από επίσημες εισαγωγές. Κοστίζουν λίγο ακριβότερα από τις παραεισαγωγές βέβαια. Πιο επίφοβες είναι οι πολύ διαδεδομένες μάρκες και τύποι.

Link to comment
Share on other sites

Εγω και long life λιπαντικο να βαλω στα 10.000 χιλιομετρα θα τα ''πεταξω''!!!

Δεν γινεται να εχω δωσει 23.000 ευρω για το αμαξι και να λυπαμαι να δωσω 70-80 ευρω να αλλαζω λαδια 1 φορα το χρονο...

(κανω περιπου 10.000 με 12.000 χιλιομετρα το χρονο)

Πιο ορθή οπτική δεν θα μπορούσες να έχεις. Πόσο λιπαντικό παίρνει ο κινητήρας σου; Το λέω μήπως και γλύτωνες μερικά ευρώ με "έξυπνη" επιλογή λιπαντικού. Αν και πάλι θα μου πεις ότι για 10-20Ε το χρόνο δεν έχεις λόγο να αγχώνεσαι με δεδομένο ότι είσαι ήδη ευχαριστημένος από τις επιλογές σου, και με το δίκιο σου. Από την άλλη κάποιοι θα πουν (χωρίς τσιγκουνιές, απλά με "έξυπνες" επιλογές) ότι 10Ε από εδώ και 10Ε από εκεί στο τέλος μαζεύεις τα μισά λεφτά των διακοπών σου, κι αυτοί πάλι με το δίκιο τους.

Προσωπικά, όπου γνωρίζω "πρόσωπα και πράγματα" εφαρμόζω την τακτική 2 και όπου είμαι σε ομίχλη ή έστω για κάποιον λόγο δεν χαρίζω τον χρόνο μου για περαιτέρω ψάξιμο εφαρμόζω την τακτική 1.

Link to comment
Share on other sites

Πιο ορθή οπτική δεν θα μπορούσες να έχεις. Πόσο λιπαντικό παίρνει ο κινητήρας σου; Το λέω μήπως και γλύτωνες μερικά ευρώ με "έξυπνη" επιλογή λιπαντικού. Αν και πάλι θα μου πεις ότι για 10-20Ε το χρόνο δεν έχεις λόγο να αγχώνεσαι με δεδομένο ότι είσαι ήδη ευχαριστημένος από τις επιλογές σου, και με το δίκιο σου. Από την άλλη κάποιοι θα πουν (χωρίς τσιγκουνιές, απλά με "έξυπνες" επιλογές) ότι 10Ε από εδώ και 10Ε από εκεί στο τέλος μαζεύεις τα μισά λεφτά των διακοπών σου, κι αυτοί πάλι με το δίκιο τους.

Προσωπικά, όπου γνωρίζω "πρόσωπα και πράγματα" εφαρμόζω την τακτική 2 και όπου είμαι σε ομίχλη ή έστω για κάποιον λόγο δεν χαρίζω τον χρόνο μου για περαιτέρω ψάξιμο εφαρμόζω την τακτική 1.

Οταν μιλαμε για ενα ποσο της ταξεως των 23.000 ευρω προσωπικα δεν λυπαμε τα 20...

Προτιμω να πιο 5 καφεδες λιγοτερους ή 2 ποτα λιγοτερα σε μια βραδυνη εξοδο... :)

Οικονομια στα λαδια του αυτοκινητου θα κανω....εδω καθε μερα τα ευρω ''φευγουνε'' αερας!!! :D

Υ.Γ.

Miltella εαν επιτρεπειται τη δουλεια κανεις??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.