Jump to content
DubbeR_ChRoniS

γωνια Akermann

Recommended Posts

Σε μία στροφή οι γωνίες στροφής των τροχών δεν πρέπει να είναι ίδιες, αλλά οι κάθετοι άξονες σε κά8ε τροχό πρέπει να τέμνονται στο ίδιο σημείο.

Δηλαδή ,ουσιαστικά κάθε τροχός από τους μπροστινούς στις στροφές στρίβει ποιο λίγο από τον αλλο.

Φίλε μου το έκανα όπως μπορούσα καλύτερα στο σχήμα.(Στο συγκεκριμένο σχήμα ο δεξιός τροχός στρίβει περισσότερο από τον αριστερό)

post-3817-1166484997_thumb.jpg

Edited by css03038
Link to comment
Share on other sites

Όπως τα είπε ο css03038 είναι.

Μόνο που ονομάζετε γεωμετρία ¶κερμαν,

γιατί δεν αναφερόμαστε σε μια γωνία

αλλά σε όλες τις γωνίες των μπροστινών τροχών

όταν το αυτοκίνητο στρίβει.

Και για να τα πω λίγο ποιο απλά

γεωμετρία ¶κερμαν έχουμε όταν σε μία στροφή

οι κύκλοι που σχηματίζουν οι μπροστινοί τροχοί

έχουν ίδιο κέντρο με τον κύκλο που σχηματίζουν οι πίσω.

(όπως φαίνεται και στο σχήμα)

Link to comment
Share on other sites

Όταν ένα αμάξι μπαίνει σε μία στροφή οι μπροστινοί τροχοί πρέπει να έχουν διαφορετική ταχύτητα.Αν στρίβαν το ίδιο θα κινόντουσαν με την ίδια ταχύτητα.Όταν στρίβουν με διαφορετική τροχιά και οι δύο κύκλοι που σχηματίζονται έχουν το ίδιο κέντρο τότε η διαδρομή που καλύπτεται είναι η ίδια αναλογικά με την κίνηση του αυτοκινήτου πάνω στην στροφή. Πανέξυπνος ο τύπος που το σκέφτηκε όλο αυτό.........!!! worthy.gifworthy.gifworthy.gif

Edited by css03038
Link to comment
Share on other sites

Αν συμβει ομως αυτο οπως βλεπουμε ως αποτελεσμα η γωνια του εξωτερικου τροχου (blue) ΧΟΥ < (red) ΧΟΖ

Ολο αυτο το concept λεγεται Ackermann effect/steering (Και οχι γωνια η γεωμετρια ουτε Akerman)

Μα λογικα δεν ειναι ολα αυτα βασει γεωμετριας?Και οτι το τοξο θα ειναι μεαλυτερο κτλ κτλ.Γιατι δλδ να ειναι κατι το ιδιαιτερο που θα το ονομασουμε και Ακερμαν?

(Εξαιρεση σε ολα αυτα ειναι τα γαλλικα που ως cruachan εχουν το καταλληλο σχημα-μισοφεγγαρο για να στριβουν δεξιοστροφα χωρις κανενα προβλημα και να κανουν σβουρες σε ολες τις αριστερες )

Στις αριστερες εχουν προβλημα δλδ?

Ενα σχηματακι μπορεις να κανεις?

Edit:

Βρηκα αυτο και καταλαβα περι τινος προκειται.

Καλο σχηματακι:

ackerman_angle_steering_geometry.jpg

Edited by koukouroukou
Link to comment
Share on other sites

Ξαναδιαβασε τι εγραψα (και να μην την λες στον giannispolo ξανα)

Πμ / MSN αν δεν βγαλεις ακρη :D

Αναφερομουν σε αυτο:

Εφοσον πηραμε το πρωταθλημα απο τον γεναρη φετος και δεν εχω με τι να ασχοληθω ας πω και την δικη μου λαθος αποψη !

(Εξαιρεση σε ολα αυτα ειναι τα γαλλικα που ως cruachan εχουν το καταλληλο σχημα-μισοφεγγαρο για να στριβουν δεξιοστροφα χωρις κανενα προβλημα και να κανουν σβουρες σε ολες τις αριστερες)

Και αφου εισαι και ετσι καπατσος απαντησε μου:

Πως και γιατι το 1800 ασχοληθηκαν με το πως στριβει το VW? ε?

Για το λογο που εφηυραν τη ζαντα πριν χιλιαδες χρονια!

Edited by koukouroukou
Link to comment
Share on other sites

Guest Speedster
μπορει καποιος να μου εξηγησει τι ειναι η γωνια akermann?

Για να πούμε και μερικά πρακτικά πράγματα για την Ackermann, αυτή επηρεάζεται (ρυθμίζεται) από την σύγκλιση/απόκλιση (toe in/toe out) των μπροστινών τροχών.

Η Ackermann κατά συνέπεια επηρεάζει την συμπεριφορά του μπροστά άξονα στις στροφές. Σε ότι αφορά τις περιστροφές των τροχών (εσωτερικού/εξωτερικού) θα πρέπει να θυμάστε ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν διαφορικό στον μπροστά άξονα που διευθετεί αυτό το θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.