DubbeR_ChRoniS Posted April 10, 2005 Report Share Posted April 10, 2005 H αυτοκινητοβιομηχανία BMW ήταν η πρώτη εταιρεία που το 1996 παρουσίασε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων με τη δυνατότητα επιλογής των σχέσεων και από τον οδηγό (σειριακό). Ο λόγος για την πρώτη γενιά του συστήματος SMG. Στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης η εταιρεία παρουσίασε τη νέα και εξελιγμένη γενιά του εν λόγω συστήματος το οποίο τοποθέτησε στην BMW M3. Η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε συνεργασία με τις εταιρείες Getrag και Sachs παρουσίασε το προηγμένης τεχνολογίας κιβώτιο ταχυτήτων SMG II (Sequential M Gearbox 2ης γενιάς), που ουσιαστικά έχει εξελιχθεί στηριζόμενο στην τεχνογνωσία της εταιρείας από την εμπλοκή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και πιο συγκεκριμένα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Φόρμουλα 1. Η δεύτερη γενιά του SMG της BMW είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη σε σχέση με την πρώτη έκδοση του συστήματος και η πιο εμφανής διαφοροποίηση είναι η ύπαρξη -εκτός από τον κλασικό επιλογέα- δύο μοχλών εναλλαγής των σχέσεων που είναι τοποθετημένοι πίσω από το τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ της πλήρως αυτοματοποιημένης λειτουργίας ("Α") του κιβωτίου και της σειριακής ("S") (έξι σχέσεων). Επιπλέον το σύστημα "Drivelogic" βοηθά τον οδηγό να επιλέξει μεταξύ 11 διαφορετικών ακολουθιών εναλλαγής των σχέσεων ανάλογα με τη λειτουργία που επιθυμεί "A" ή "S" και το οδηγικό του στυλ. Πιο συγκεκριμένα κατά τη σειριακή λειτουργία του κιβωτίου "S", ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το χρόνο εναλλαγής των σχέσεων σύμφωνα με 6 προεπιλεγμένα προγράμματα (S1,S2,...S6). Ειδικά στο πρόγραμμα "S6", που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο με απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου της σταθερότητας του οχήματος, DSC (Dynamic Stability Control), η εναλλαγή των σχέσεων επιτυγχάνεται σε 0,8 δλ., δηλαδή σε ρυθμούς ανάλογους με αυτούς των μονοθεσίων της Φόρμουλα 1. Επιπλέον η ύπαρξη ειδικών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων βοηθάει τον οδηγό να πραγματοποιήσει την εναλλαγή των σχέσεων την κατάλληλη στιγμή εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του κιβωτίου ταχυτήτων ο οδηγός μπορεί να απολαύσει την οδήγηση της BMW M3 (το μοντέλο όπου εφαρμόζεται το SMG II) έχοντας εξασφαλισμένη την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του μοντέλου και την αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας καθώς το εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων της BMW έχει σχεδιαστεί για να συμβάλει στη βελτίωση της απόδοσης του αυτοκινήτου στους συγκεκριμένους τομείς. Το SMG II εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα της Μ3 βοηθώντας τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οδοστρώματος και ανεξάρτητα από το οδηγικό στυλ που υιοθετεί. Χαρακτηριστική είναι η διπλή αποσύμπλεξη που πραγματοποιείται κατά την (ταχύτατη) κατιούσα εναλλαγή των σχέσεων, η οποία δεν επιτρέπει στη ροπή του κινητήρα να προκαλέσει απώλεια πρόσφυσης των κινητηρίων τροχών, π.χ. σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ο οδηγός χρησιμοποιώντας τα πέντε προεπιλεγμένα προγράμματα της αυτόματης λειτουργίας (Α1, Α2...) θα διαπιστώσει πως το SMG II παραμένει ιδιαίτερα λειτουργικό και στην πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία, πραγματοποιώντας όλες εκείνες τις μικρές ρυθμίσεις που επιτρέπουν τη γρήγορη -κυρίως- άνετη μετακίνηση. Η κεντρική μονάδα ελέγχου του SMG II μπορεί να διαμορφώνει ανάλογα την ακολουθία διαδοχής των σχέσεων χάρη στις πληροφορίες που δέχεται από μια ομάδα αισθητήρων σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, την ταχύτητα του οχήματος και τη θέση του πεντάλ του γκαζιού. Οταν για παράδειγμα το όχημα έχει εγκλωβιστεί σε έντονο μποτιλιάρισμα, πρώτη επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αυτομάτως η δεύτερη σχέση που προσφέρει μια ομαλή εκκίνηση της Μ3. Αν ο οδηγός επιθυμεί μια δυναμική επιτάχυνση (kickdown) π.χ. για κάποια ενδεχόμενη αλλαγή λωρίδας, τότε σε κλάσματα δευτερολέπτου επιλέγεται η κατάλληλη σχέση. Επιπλέον το SMG II έχει τη δυνατότητα αναγνώρισης και διάφορων παραμέτρων της κίνησης που αφορούν τη μορφολογία του οδοστρώματος (ανηφορική-κατηφορική κλίση) και μέσω μιας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου της λειτουργίας του κινητήρα (MS S54), διαμορφώνει την απόκριση του σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού. ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟ ΦΙΛΟ STOILA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted April 10, 2005 Report Share Posted April 10, 2005 ωραίο κι αυτό το άρθρο αλλά το άλλο για το DSG εκτός από το ΤΙ κάνει το κιβώτιο έλεγε και ΠΩΣ το κάνει (που είναι και όλο το ζουμί!) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FRITZ Posted April 14, 2005 Report Share Posted April 14, 2005 όλα τα λεφτά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BMW ερχεται και το 7ταχυτο τωρα... ... ... ... πολύ καλό το αρθρο!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkiii Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 όλα τα λεφτά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BMW ερχεται και το 7ταχυτο τωρα... ... ... ... πολύ καλό το αρθρο!! ← ααααχ BMW αλλα υπαρχει και το αντιστοιχο της VAG με αρκετες καινοτομιες και αυτο εχει μια πατεντα με 2 δισκους που δεν μπορω να το περιγραψω καλα αλλα ειναι ετσι φτιαγμενο ωστε οταν επιλεγεις μια ταχυτητα αυτο προεπιλεγει την επομενη και οταν ο οδηγος θελει να αλλαξει ταχυτητα, τοτε η αλλαγη γινεται πολυ γρηγορα. Πρεπει καπου να βρουμε την περιγραφη του.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted April 15, 2005 Report Share Posted April 15, 2005 ...υπαρχει και το αντιστοιχο της VAG με αρκετες καινοτομιες και αυτοεχει μια πατεντα με 2 δισκους που... ....Πρεπει καπου να βρουμε την περιγραφη του.... μάλλον εννοείς αυτό! DSG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giannispolo Posted April 19, 2005 Report Share Posted April 19, 2005 ωραίο κι αυτό το άρθρο αλλά το άλλο για το DSG εκτός από το ΤΙ κάνει το κιβώτιο έλεγε και ΠΩΣ το κάνει (που είναι και όλο το ζουμί!) ← ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giannispolo Posted January 19, 2009 Report Share Posted January 19, 2009 Το SMG της BMW είναι ένα κλασικό μηχανικό κιβώτιο όπως αυτό που έχουμε όλοι στα αυτοκίνητα μας.Έχει δηλαδή τρείς άξονες στο κιβώτιο, πριζντιρεκτ, ενδιάμεσος άξονας και άξονας εξόδου. Αυτό που είναι καινοτόμο είναι το DSG που έχει μόνο 2 ομοαξονικους ατράκτους. Ο εσωτερικός άξονας έχει τις 1η,3η,5η και όπισθεν και ο εξωτερικός τις 2η,4η,6η και υγρούς πολύδισκους συμπλέκτες. Αυτό λέγεται και μηχατρονικό κιβώτιο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...