DubbeR_ChRoniS Posted July 12, 2005 Report Share Posted July 12, 2005 Tα πιστόνια είναι ειδικά κυλινδρικά μορφοποιημένα εξαρτήματα που βρίσκονται μέσα στους κυλίνδρους πραγματοποιώντας ευθύγραμμη παλινδρόμηση. Με την παλινδρόμηση επιτυγχάνουν: σταδιακή αύξηση και μείωση του εσωτερικού όγκου των κυλίνδρων, κατανομή των πιέσεων στις πλευρικές επιφάνειες των κυλίνδρων, απορρόφηση υψηλών ποσοτήτων θερμοκρασιών στη φάση ανάφλεξης - καύσης και στεγανοποίηση του κυλίνδρου με τον στροφαλοθάλαμο μέσω των ελατηρίων. Τι μπορεί να προκαλέσει φθορά στα πιστόνια Συνολικά οι υψηλές θερμοκρασίες είναι ο εχθρός των πιστονιών και μπορούν προκύψουν από: • Ελλιπή λίπανση. • Προβληματικό σύστημα ψύξης. • Σπάσιμο των ελατηρίων που μπορεί να προέλθει από φυσιολογική φθορά ή υψηλή συμπίεση. • Από καύση με φτωχό μείγμα (μικρότερο ποσοστό βενζίνης, περισσότερο αέρα) ή πλούσιο μείγμα (μεγαλύτερο ποσοστό βενζίνης, μικρότερο αέρα). Αυτό συμβαίνει κυρίως σε αυτοκίνητα όπου η τροφοδοσία γίνεται με καρμπιρατέρ και όχι τόσο σε αυτά που η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται με ψεκασμό. • Από προανάφλεξη (αβάνς) σε λάθος χρόνο. • Πρόβλημα στα έμβολα δημιουργεί και η κακή ποιότητα καυσίμου. Συνέπειες από φθορές στα πιστόνια • Στην περίπτωση που η θερμοκρασία στο θάλαμο του κυλίνδρου υπερβεί τα επιτρεπτά όρια λόγω ελλιπούς λίπανσης κολλάνε τα ελατήρια που βρίσκονται μέσα σε δακτυλίους στην κεφαλή του πιστονιού ενώ προκαλούνται και χαρακιές στις πλευρικές τους επιφάνειες και πιθανώς και στα τοιχώματα του κυλίνδρου ή των χιτωνίων. • Αν η ψύξη είναι ελλιπής, συμβαίνουν τα παραπάνω και επιπλέον είναι μεγάλη η πιθανότητα να τρυπήσουν οι κεφαλές των πιστονιών και να κολλήσει ο κινητήρας. • Σε περίπτωση που σπάσουν τα ελατήρια του πιστονιού έχουμε απώλεια συμπίεσης, προκαλούνται χαρακιές στα τοιχώματα του κυλίνδρου ή του χιτωνίου και στα πιστόνια ενώ ο κινητήρας καίει λάδια. • Η καύση με φτωχό ή πλούσιο μείγμα καυσίμου προκαλεί υπερθέρμανση, άρα και παρόμοιες συνέπειες με την ελλιπή λίπανση. • Λάθος προανάφλεξη προκαλεί φθορές στην κεφαλή του πιστονιού και σε μερικές περιπτώσεις μπορεί ακόμα και να το τρυπήσει. Αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί λόγω προβληματικού συστήματος ψύξης ή λάθους προανάφλεξης, η κεφαλή του πιστονιού μπορεί να τρυπήσει. Τα τρία ελατήρια που διαθέτει κάθε τμήμα κεφαλής πιστονιού εξυπηρετούν το καθένα και διαφορετικό σκοπό. Κόστος Ας ευχόμαστε μια πιθανή φθορά των πιστονιών, σπάσιμο ή κόλλημα των ελατηρίων τους να μην προκαλέσουν χαρακιές στα τοιχώματα των κυλίνδρων καθώς θα πρέπει να αλλαχθεί όλο το μπλοκ του κινητήρα. Αυτό που πραγματικά κοστίζει ακριβά σε περίπτωση αντικατάστασης των ελατηρίων κυρίως αλλά και των πιστονιών είναι η εργασία. Ενδεικτικά και στις δύο περιπτώσεις μόνο η εργασία μπορεί να ξεπεράσει σε ένα μικρό αυτοκίνητο τα 470 ευρώ. Τα ελατήρια κοστίζουν περίπου 27-30 ευρώ για κάθε πιστόνι ενώ 4 πιστόνια στοιχίζουν γύρω στα 610-620 ευρώ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted July 13, 2005 Report Share Posted July 13, 2005 δε γράφεις και την βιβλιογραφία καλού-κακού; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostas kostopoulos Posted July 13, 2005 Report Share Posted July 13, 2005 Η εργασια παει τοσο οταν μπεις μεσα στο φαρμακειο ρε! ειναι πολυ πιο κατω ρε χρονη. Τεσπα καλα που ειχες υπομονη και τοπικ-ιασες για να μαθαινουν και οι γυναικες του club τπτ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giannispolo Posted July 24, 2005 Report Share Posted July 24, 2005 (edited) Tα πιστόνια είναι ειδικά κυλινδρικά μορφοποιημένα εξαρτήματα που βρίσκονται μέσα στους κυλίνδρους πραγματοποιώντας ευθύγραμμη παλινδρόμηση. Με την παλινδρόμηση επιτυγχάνουν: σταδιακή αύξηση και μείωση του εσωτερικού όγκου των κυλίνδρων, κατανομή των πιέσεων στις πλευρικές επιφάνειες των κυλίνδρων, απορρόφηση υψηλών ποσοτήτων θερμοκρασιών στη φάση ανάφλεξης - καύσης και στεγανοποίηση του κυλίνδρου με τον στροφαλοθάλαμο μέσω των ελατηρίων. Τι μπορεί να προκαλέσει φθορά στα πιστόνια Συνολικά οι υψηλές θερμοκρασίες είναι ο εχθρός των πιστονιών και μπορούν προκύψουν από: ? Ελλιπή λίπανση. ? Προβληματικό σύστημα ψύξης. ? Σπάσιμο των ελατηρίων που μπορεί να προέλθει από φυσιολογική φθορά ή υψηλή συμπίεση. ? Από καύση με φτωχό μείγμα (μικρότερο ποσοστό βενζίνης, περισσότερο αέρα) ή πλούσιο μείγμα (μεγαλύτερο ποσοστό βενζίνης, μικρότερο αέρα). Αυτό συμβαίνει κυρίως σε αυτοκίνητα όπου η τροφοδοσία γίνεται με καρμπιρατέρ και όχι τόσο σε αυτά που η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται με ψεκασμό. ? Από προανάφλεξη (αβάνς) σε λάθος χρόνο. ? Πρόβλημα στα έμβολα δημιουργεί και η κακή ποιότητα καυσίμου. Συνέπειες από φθορές στα πιστόνια ? Στην περίπτωση που η θερμοκρασία στο θάλαμο του κυλίνδρου υπερβεί τα επιτρεπτά όρια λόγω ελλιπούς λίπανσης κολλάνε τα ελατήρια που βρίσκονται μέσα σε δακτυλίους στην κεφαλή του πιστονιού ενώ προκαλούνται και χαρακιές στις πλευρικές τους επιφάνειες και πιθανώς και στα τοιχώματα του κυλίνδρου ή των χιτωνίων. ? Αν η ψύξη είναι ελλιπής, συμβαίνουν τα παραπάνω και επιπλέον είναι μεγάλη η πιθανότητα να τρυπήσουν οι κεφαλές των πιστονιών και να κολλήσει ο κινητήρας. ? Σε περίπτωση που σπάσουν τα ελατήρια του πιστονιού έχουμε απώλεια συμπίεσης, προκαλούνται χαρακιές στα τοιχώματα του κυλίνδρου ή του χιτωνίου και στα πιστόνια ενώ ο κινητήρας καίει λάδια. ? Η καύση με φτωχό ή πλούσιο μείγμα καυσίμου προκαλεί υπερθέρμανση, άρα και παρόμοιες συνέπειες με την ελλιπή λίπανση. ? Λάθος προανάφλεξη προκαλεί φθορές στην κεφαλή του πιστονιού και σε μερικές περιπτώσεις μπορεί ακόμα και να το τρυπήσει. Αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί λόγω προβληματικού συστήματος ψύξης ή λάθους προανάφλεξης, η κεφαλή του πιστονιού μπορεί να τρυπήσει. Τα τρία ελατήρια που διαθέτει κάθε τμήμα κεφαλής πιστονιού εξυπηρετούν το καθένα και διαφορετικό σκοπό. Κόστος Ας ευχόμαστε μια πιθανή φθορά των πιστονιών, σπάσιμο ή κόλλημα των ελατηρίων τους να μην προκαλέσουν χαρακιές στα τοιχώματα των κυλίνδρων καθώς θα πρέπει να αλλαχθεί όλο το μπλοκ του κινητήρα. Αυτό που πραγματικά κοστίζει ακριβά σε περίπτωση αντικατάστασης των ελατηρίων κυρίως αλλά και των πιστονιών είναι η εργασία. Ενδεικτικά και στις δύο περιπτώσεις μόνο η εργασία μπορεί να ξεπεράσει σε ένα μικρό αυτοκίνητο τα 470 ευρώ. Τα ελατήρια κοστίζουν περίπου 27-30 ευρώ για κάθε πιστόνι ενώ 4 πιστόνια στοιχίζουν γύρω στα 610-620 ευρώ. <{POST_SNAPBACK}> δεν γράφεις και τις πηγές Edited April 18, 2008 by To κακό παιδί Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jounior Posted July 26, 2005 Report Share Posted July 26, 2005 Οι τιμές που έβαλες είναι φαρμάκι. Όποιος πληρώσεις κάτι τέτοια ποσά πρέπει να έιναι πολύ καλός πελάτης... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted July 31, 2005 Report Share Posted July 31, 2005 Ας ευχόμαστε μια πιθανή φθορά των πιστονιών, σπάσιμο ή κόλλημα των ελατηρίων τους να μην προκαλέσουν χαρακιές στα τοιχώματα των κυλίνδρων καθώς θα πρέπει να αλλαχθεί όλο το μπλοκ του κινητήρα. Δεν υπάρχει μια, μικρή έστω, πιθανότητα να μπορεί να επανέλθει το μπλοκ με λίγο φάγωμα τον κυλίνδρων? πετυχαίνεις και υπερκυβισμό με τη μία! φυσικά μετά χρειάζονται και πιστόνια μεγαλύτερης διαμέτρου αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν έτσι κι αλλιώς απαραίτητο αφού αν έχει χαραχθεί το μπλοκ φαντάσου πως θα έχουν γίνει τα πιστόνια! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jounior Posted August 1, 2005 Report Share Posted August 1, 2005 Δεν υπάρχει μια, μικρή έστω, πιθανότητα να μπορεί να επανέλθει το μπλοκ με λίγο φάγωμα τον κυλίνδρων? πετυχαίνεις και υπερκυβισμό με τη μία! φυσικά μετά χρειάζονται και πιστόνια μεγαλύτερης διαμέτρου αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν έτσι κι αλλιώς απαραίτητο αφού αν έχει χαραχθεί το μπλοκ φαντάσου πως θα έχουν γίνει τα πιστόνια! ← Υπάρχει πιθανότητα, αλλά θα πρέπει να χρισιμποιηθούν έμβολα μεγαλήτερης διαμέτρου έως 1 mm σε ορισμένα μοντέλα σε άλλα περισσότερο και σε άλλα λιγότερο και να μεγαλώσει και η διάμετρος των κυλίνδρων.Εάν και με αυτό δεν υπάρχει περίπτωσει να γίνει κάτι τότε υπάρχει η άλλη περίπτωση η οποία είναι και πιο δαπανηρή. Θα πρέπρι τό να ανοιχθούν οι κύλινδροι έως ενώς προκαθορισμένου σημείου και θα πρέπει μα τοποθετηθούν μέσα στους κυλίνδρους χυτώνια τα οποία επαναφέρουν την διάμετρο του κιλύνδρου στην αρχική του διάμετρο, και εκεί πάνω μπορεί να γίνει και όποια διαδικασία αύξησης διαμέτρου => κυβισμού(ελάχιστη όμως). Σε κινητήρες από μεγάλα χωματουργικά μηχανήματα (V8,V12) γίνετε αλλαγή χυτωνίων σε αυτούς τους κινητήρες γιατί είναι κουμποτά, σε αντίθεση με τα δικά μας που η διαδικασία είναι πιο δύσκολη γιατί πρέπει να τοποθετιθεί για φρέζα (ρεκτιφιέ κυλίνδρων). Όλες αυτές οι διαδικασίες είανι πιο συμφέρουσες οικονομικά από την αλλαγή μπλόκ κινητήρα ή και ολόκληρου του κινητήρα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...