DubbeR_ChRoniS Posted August 26, 2005 Report Share Posted August 26, 2005 (edited) Πώς λειτουργεί; Ο υπερσυμπιεστής αερίων -περισσότερο γνωστός και ως turbo- είναι μία σχετικά απλή κατασκευή. Πρόκειται για ένα σύστημα δύο φτερωτών που συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός άξονα. Τα καυσαέρια του κινητήρα οδηγούνται απευθείας στη μία φτερωτή προκαλώντας όπως γίνεται εύκολα κατανοητό την περιστροφή της. Η άλλη φτερωτή (συμπιεστής) περιστρέφεται με τη σειρά της μέσω του άξονα που τις συνδέει με αποτέλεσμα την αύξηση της ροής του αέρα που κατευθύνεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα και εν συνεχεία στο θάλαμο καύσης. Η παροχή περισσότερου αέρα στο θάλαμο καύσης συνδυάζεται με την αύξηση ροής του καυσίμου (βενζίνη), η οποία ρυθμίζεται εξαρχής, με αποτέλεσμα περισσότερο καύσιμο μείγμα, άρα και μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα. Intercooler Ο αέρας που οδηγείται στο θάλαμο καύσης αναπτύσσει αρκετά μεγάλες θερμοκρασίες λόγω της συμπίεσής του. Μεγαλύτερη θερμοκρασία σημαίνει μικρότερη πυκνότητα, άρα και μικρότερη απόδοση της καύσης. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έδωσαν οι εναλλάκτες θερμότητας ή αν προτιμάτε intercooler. Στην ουσία, το intercooler δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα ψυγείο το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στον υπερσυμπιεστή και στην εισαγωγή του αέρα. Σκοπός του είναι η ψύξη του αέρα και κατά συνέπεια η αύξηση της πυκνότητάς του οδηγώντας σε μία αποδοτικότερη καύση. Μηχανικός υπερσυμπιεστής (Kompressor) Πρόκειται για ένα συμπιεστή ο οποίος παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα. Όπως και ο υπερσυμπιεστής αέρα, παρεμβάλλεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα, συμπιέζοντας τον αέρα εισαγωγής και ωθώντας τον στο θάλαμο καύσης. Tα πλεονεκτήματα των μηχανικών υπερσυμπιεστών, σε σχέση με τους υπερσυμπιεστές αέρος, είναι η άμεση απόκριση (απουσία "Turbo lag") και η μεγάλη ροπή από πιο χαμηλές στροφές. Το μεγαλύτερό τους μειονέκτημά τους είναι η απορρόφηση ενέργειας από τον κινητήρα για να κινηθούν, καθώς και οι μεγάλες μηχανικές απώλειες εξαιτίας των συνεχώς αυξανόμενων τριβών. *πηγη www.autotriti.gr Edited August 26, 2005 by NforN_xronis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theos_larissa Posted August 26, 2005 Report Share Posted August 26, 2005 Είσαι μορφή..Ευχαριστουμε! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Thundercat Posted August 26, 2005 Report Share Posted August 26, 2005 Μπράβο ρε Χρόνη! Αλλά μπορώ να σε ρωτήσω που τα βρίσκεις όλα αυτά? σε κάποιο website? Και αν ναι σε ποιό αν επιτρέπεται? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GolfRS Posted August 26, 2005 Report Share Posted August 26, 2005 Τα σκέπτεται μόνος του το παληκάρι ρεεε.... NforN aka Χρόνης.... Turbo inventor.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stoilas Posted August 26, 2005 Report Share Posted August 26, 2005 Χρόνη γραψε την πηγή γιατί θα μας πάνε μέσα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostas kostopoulos Posted August 27, 2005 Report Share Posted August 27, 2005 Μπραβο Χρονακο μου Σου ευχομαι να αποκτησεις ενα τετοιο καποτε... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted August 27, 2005 Report Share Posted August 27, 2005 Μπράβο ρε Χρόνη! Αλλά μπορώ να σε ρωτήσω που τα βρίσκεις όλα αυτά? σε κάποιο website? Και αν ναι σε ποιό αν επιτρέπεται? ← Χρόνη γραψε την πηγή γιατί θα μας πάνε μέσα ← αυτά του έγραψα κι εγώ σε μια άλλη τεχνική ανάλυση που έγραψε αλλά δεν ακούει Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kage Posted September 11, 2006 Report Share Posted September 11, 2006 http://www.howstuffworks.com/turbo.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giannispolo Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Πώς λειτουργεί; Ο υπερσυμπιεστής αερίων-περισσότερο γνωστός και ως turbo- είναι μία σχετικά απλή κατασκευή. Πρόκειται για ένα σύστημα δύο φτερωτών που συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός άξονα. Τα καυσαέρια του κινητήρα οδηγούνται απευθείας στη μία φτερωτή προκαλώντας όπως γίνεται εύκολα κατανοητό την περιστροφή της. Η άλλη φτερωτή (συμπιεστής) περιστρέφεται με τη σειρά της μέσω του άξονα που τις συνδέει με αποτέλεσμα την αύξηση της ροής του αέρα που κατευθύνεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα και εν συνεχεία στο θάλαμο καύσης. Η παροχή περισσότερου αέρα στο θάλαμο καύσης συνδυάζεται με την αύξηση ροής του καυσίμου (βενζίνη), η οποία ρυθμίζεται εξαρχής, με αποτέλεσμα περισσότερο καύσιμο μείγμα, άρα και μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα. Intercooler Ο αέρας που οδηγείται στο θάλαμο καύσης αναπτύσσει αρκετά μεγάλες θερμοκρασίες λόγω της συμπίεσής του. Μεγαλύτερη θερμοκρασία σημαίνει μικρότερη πυκνότητα, άρα και μικρότερη απόδοση της καύσης. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έδωσαν οι εναλλάκτες θερμότητας ή αν προτιμάτε intercooler. Στην ουσία, το intercooler δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα ψυγείο το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στον υπερσυμπιεστή και στην εισαγωγή του αέρα. Σκοπός του είναι η ψύξη του αέρα και κατά συνέπεια η αύξηση της πυκνότητάς του οδηγώντας σε μία αποδοτικότερη καύση. Μηχανικός υπερσυμπιεστής (Kompressor) Πρόκειται για ένα συμπιεστή ο οποίος παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα. Όπως και ο υπερσυμπιεστής αέρα, παρεμβάλλεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα, συμπιέζοντας τον αέρα εισαγωγής και ωθώντας τον στο θάλαμο καύσης. Tα πλεονεκτήματα των μηχανικών υπερσυμπιεστών, σε σχέση με τους υπερσυμπιεστές αέρος, είναι η άμεση απόκριση (απουσία "Turbo lag") και η μεγάλη ροπή από πιο χαμηλές στροφές. Το μεγαλύτερό τους μειονέκτημά τους είναι η απορρόφηση ενέργειας από τον κινητήρα για να κινηθούν, καθώς και οι μεγάλες μηχανικές απώλειες εξαιτίας των συνεχώς αυξανόμενων τριβών. *πηγη www.autotriti.gr Για την ακρίβεια του λόγου μιλάμε για στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων το τούρμπο δηλαδή και το μηχανικό κομπρέσσορα του GT Tο turbo του 1.8GTI To turbo του GTI V To turbo του GT V προσέξτε τα μεγέθη και τις διατομές των αυλών Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...