Jump to content
DubbeR_ChRoniS

Υπερσυμπιεστής αερίων

Recommended Posts

worthy.gifserv10.jpg

Πώς λειτουργεί;

Ο υπερσυμπιεστής αερίων -περισσότερο γνωστός και ως turbo- είναι μία σχετικά απλή κατασκευή. Πρόκειται για ένα σύστημα δύο φτερωτών που συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός άξονα. Τα καυσαέρια του κινητήρα οδηγούνται απευθείας στη μία φτερωτή προκαλώντας όπως γίνεται εύκολα κατανοητό την περιστροφή της. Η άλλη φτερωτή (συμπιεστής) περιστρέφεται με τη σειρά της μέσω του άξονα που τις συνδέει με αποτέλεσμα την αύξηση της ροής του αέρα που κατευθύνεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα και εν συνεχεία στο θάλαμο καύσης. Η παροχή περισσότερου αέρα στο θάλαμο καύσης συνδυάζεται με την αύξηση ροής του καυσίμου (βενζίνη), η οποία ρυθμίζεται εξαρχής, με αποτέλεσμα περισσότερο καύσιμο μείγμα, άρα και μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα.

serv04.jpg

Intercooler

Ο αέρας που οδηγείται στο θάλαμο καύσης αναπτύσσει αρκετά μεγάλες θερμοκρασίες λόγω της συμπίεσής του. Μεγαλύτερη θερμοκρασία σημαίνει μικρότερη πυκνότητα, άρα και μικρότερη απόδοση της καύσης. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έδωσαν οι εναλλάκτες θερμότητας ή αν προτιμάτε intercooler. Στην ουσία, το intercooler δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα ψυγείο το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στον υπερσυμπιεστή και στην εισαγωγή του αέρα. Σκοπός του είναι η ψύξη του αέρα και κατά συνέπεια η αύξηση της πυκνότητάς του οδηγώντας σε μία αποδοτικότερη καύση.

serv09.jpg

Μηχανικός υπερσυμπιεστής (Kompressor)

Πρόκειται για ένα συμπιεστή ο οποίος παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα. Όπως και ο υπερσυμπιεστής αέρα, παρεμβάλλεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα, συμπιέζοντας τον αέρα εισαγωγής και ωθώντας τον στο θάλαμο καύσης. Tα πλεονεκτήματα των μηχανικών υπερσυμπιεστών, σε σχέση με τους υπερσυμπιεστές αέρος, είναι η άμεση απόκριση (απουσία "Turbo lag") και η μεγάλη ροπή από πιο χαμηλές στροφές. Το μεγαλύτερό τους μειονέκτημά τους είναι η απορρόφηση ενέργειας από τον κινητήρα για να κινηθούν, καθώς και οι μεγάλες μηχανικές απώλειες εξαιτίας των συνεχώς αυξανόμενων τριβών.

worthy.gifworthy.gifworthy.gifworthy.gifworthy.gif

:)

*πηγη www.autotriti.gr

Edited by NforN_xronis
Link to comment
Share on other sites

Guest Thundercat

Μπράβο ρε Χρόνη! Αλλά μπορώ να σε ρωτήσω που τα βρίσκεις όλα αυτά? σε κάποιο website? Και αν ναι σε ποιό αν επιτρέπεται?

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο ρε Χρόνη! Αλλά μπορώ να σε ρωτήσω που τα βρίσκεις όλα αυτά? σε κάποιο website? Και αν ναι σε ποιό αν επιτρέπεται?

Χρόνη γραψε την πηγή γιατί θα μας πάνε μέσα

αυτά του έγραψα κι εγώ σε μια άλλη τεχνική ανάλυση που έγραψε αλλά δεν ακούει

protest.gifprotest.giftongue.giftongue.giftongue.gif

Link to comment
Share on other sites

worthy.gifserv10.jpg

Πώς λειτουργεί;

Ο υπερσυμπιεστής αερίων-περισσότερο γνωστός και ως turbo- είναι μία σχετικά απλή κατασκευή. Πρόκειται για ένα σύστημα δύο φτερωτών που συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός άξονα. Τα καυσαέρια του κινητήρα οδηγούνται απευθείας στη μία φτερωτή προκαλώντας όπως γίνεται εύκολα κατανοητό την περιστροφή της. Η άλλη φτερωτή (συμπιεστής) περιστρέφεται με τη σειρά της μέσω του άξονα που τις συνδέει με αποτέλεσμα την αύξηση της ροής του αέρα που κατευθύνεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα και εν συνεχεία στο θάλαμο καύσης. Η παροχή περισσότερου αέρα στο θάλαμο καύσης συνδυάζεται με την αύξηση ροής του καυσίμου (βενζίνη), η οποία ρυθμίζεται εξαρχής, με αποτέλεσμα περισσότερο καύσιμο μείγμα, άρα και μεγαλύτερη απόδοση του κινητήρα.

serv04.jpg

Intercooler

Ο αέρας που οδηγείται στο θάλαμο καύσης αναπτύσσει αρκετά μεγάλες θερμοκρασίες λόγω της συμπίεσής του. Μεγαλύτερη θερμοκρασία σημαίνει μικρότερη πυκνότητα, άρα και μικρότερη απόδοση της καύσης. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έδωσαν οι εναλλάκτες θερμότητας ή αν προτιμάτε intercooler. Στην ουσία, το intercooler δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα ψυγείο το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στον υπερσυμπιεστή και στην εισαγωγή του αέρα. Σκοπός του είναι η ψύξη του αέρα και κατά συνέπεια η αύξηση της πυκνότητάς του οδηγώντας σε μία αποδοτικότερη καύση.

serv09.jpg

Μηχανικός υπερσυμπιεστής (Kompressor)

Πρόκειται για ένα συμπιεστή ο οποίος παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα. Όπως και ο υπερσυμπιεστής αέρα, παρεμβάλλεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα, συμπιέζοντας τον αέρα εισαγωγής και ωθώντας τον στο θάλαμο καύσης. Tα πλεονεκτήματα των μηχανικών υπερσυμπιεστών, σε σχέση με τους υπερσυμπιεστές αέρος, είναι η άμεση απόκριση (απουσία "Turbo lag") και η μεγάλη ροπή από πιο χαμηλές στροφές. Το μεγαλύτερό τους μειονέκτημά τους είναι η απορρόφηση ενέργειας από τον κινητήρα για να κινηθούν, καθώς και οι μεγάλες μηχανικές απώλειες εξαιτίας των συνεχώς αυξανόμενων τριβών.

*πηγη www.autotriti.gr

Για την ακρίβεια του λόγου μιλάμε για στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων το τούρμπο δηλαδή και το μηχανικό κομπρέσσορα του GT

post-305-1216050372_thumb.jpgTο turbo του 1.8GTI

post-305-1216050334_thumb.jpg To turbo του GTI V

post-305-1216050461_thumb.jpg To turbo του GT V

προσέξτε τα μεγέθη και τις διατομές των αυλών

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.