JOHNL Posted June 19, 2010 Report Share Posted June 19, 2010 (edited) SKODA - Η ιστορία ... Η SKODA είναι μία από τις αρχαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου και από το 1990, είναι μέλος του VW GROUP. Ιδρύθηκε το 1895 στο Mlada Boleslav στην σημερινή Τσεχία, από τους Vaclav Klement και Vaclav Laurin με την ονομασία Laurin & Klement. Τα πρώτα 10 χρόνια ασχολήθηκαν με την παραγωγή ποδηλάτων. Το 1905 παρήγαγαν το πρώτο αυτοκίνητο, το Voiturette A, το οποίο καθιέρωσε την εταιρία διεθνώς. Μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ξεκίνησε την παραγωγή φορτηγών και ημιφορτηγών. Το 1924 λόγω προβλημάτων και την καταστροφή του εργοστασίου από πυρκαγιά, αναζητήθηκε συνεργάτης, ο οποίος βρέθηκε στην SKODA WORKS, την μεγαλύτερη βιομηχανία (ιδρύθηκε το 1859) της Αυστροουγγαρίας (τότε συμπεριλάμβανε και την Τσεχία). Έτσι η μετέπειτα παραγωγή έγινε υπό το όνομα SKODA. Στην διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, η κατάληψη της Τσεχοσλοβακίας, ανάγκασε την SKODA να λειτουργεί για τις ανάγκες των ναζί. Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, το εργοστάσιο της SKODA είχε ξαναχτιστεί και ξεκίνησε και πάλι να παράγει αυτοκίνητα. Το 1945 αποσχίστηκε από την μητρική εταιρία (SKODA WORKS) και δημιουργηθηκε η SKODA AUTO. Το πρώτο μοντέλο μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ήταν το SKODA 1101 γνωστό και ως SKODA TUDOR. Μέχρι το 1960, είχε παρουσιάσει μοντέλα όπως τα SKODA 440 SPARTAK, SKODA 445, SKODA OCTAVIA, SKODA FELICIA και SKODA 1000 MB. Ξεκινώντας από το 1964 και το SKODA 1000 MB, τα μοντέλα της SKODA, ήταν πισωκίνητα και με τον κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Αυτή η διάταξη είχε ως αποτέλεσμα την καλή οδική συμπεριφορά των SKODA κάτι το οποίο την οδήγησε και σε πολύ καλή πορεία στα διάφορα ράλι. Το 1976 παρουσίασε τα SKODA 105/120 κι αυτά με κίνηση στον οπίσθιο άξονα και τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω, όμως πλέον το ψυγείο και ο ανεμιστήρας, ήταν τοποθετημένα μπροστά, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη ψύξη (όμως οι σωληνώσεις βούλωναν συχνά και τα φαινόμενα υπερθέρμανσης ήταν συχνά), ενώ το ντεπόζιτο μεταφέρθηκε κάτω από τα πίσω καθίσματα. Μέχρι το 1987 όπου και παρουσίασε το SKODA FAVORIT, είχε παρουσιάσει μοντέλα όπως τα SKODA 130, GARDE, RAPID (TARGET), τα οποία είχαν καλές πωλήσεις, πολύ καλή παρουσία στα ράλι, αλλά και αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας. Το 1987 ήρθε η ανάκαμψη, με το SKODA FAVORIT. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα, είχε τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και κινηση στον εμπρόσθιο άξονα. Είχε σχεδιαστεί από τον Bertone και είχε κάνει άλματα σε θέματα ποιότητας και αξιοπιστίας. Έτσι είχε εξαιρετική πορεία στην Ευρώπη και συνέχισε να παράγεται μέχρι το 1994. Όπως αναφέρουμε παραπάνω το 1990, η SKODA AUTO, έγινε θυγατρική του VW GROUP. Με την τεχνογνωσία και τις επενδύσεις του VW GROUP, η SKODA άλλαξε ριζικά εικόνα και παρουσίασε αξιόπιστα και ποιοτικά μοντέλα τα οποία έχουν εξαιρετικές πωλήσεις. Μοντέλα 1905 Laurin & Klement A 1911-1924 Laurin & Klement S 1925-1929 Laurin & Klement - SKODA 110 1929-1932 SKODA 422 1931-1934 SKODA 633 1934-1943 SKODA SUPERB 1936-1941 SKODA FAVORIT 1937-1940 SKODA POPULAR 1935-1947 SKODA RAPID 1946-1949 SKODA SUPERB 1946-1949 SKODA 1101 (TUDOR) 1948-1952 SKODA 1102 1952-1955 SKODA SEDAN 1955-1959 SKODA 440 SPARTAK 1957-1959 SKODA 445/450 1959-1964 SKODA OCTAVIA 1964-1969 SKODA MB1100 1969-1976 SKODA S100/110 1970 SKODA 1100 GT 1976-1990 SKODA 105/120/125 1984-1990 SKODA 130/135/136 1987-1994 SKODA FAVORIT Ως μέλος του VW GROUP 1994-2001 SKODA FELICIA 1996 SKODA OCTAVIA 1 1999-2007 SKODA FABIA 1 2001-2008 SKODA SUPERB 1 2004 SKODA OCTAVIA 2 2006 SKODA ROOMSTER 2007 SKODA FABIA 2 2008 SKODA SUPERB 2 2009 SKODA YETI Το πλήρες άρθρο, με φωτογραφίες όλων των μοντέλων. Edited October 3, 2010 by JOHNL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...