Jump to content
Apostjunior10

Εξάτμιση

Recommended Posts

Καλημέρα παιδιά και καλη χρονια σε όλους . Εχω το polo GT και θελω να του βάλω εξάτμιση αρχικά .Να βάλω milltek ή χειροποίητη ; Ποσο πανε οι τιμές περίπου και ποια διαφορα στην ποιότητα ; Ευχαριστω εκ των προτέρων !

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν την εξάτμιση τη θες μόνο για ήχο ή και βελτίωση; Μόνο για ήχο πας κατευθείαν σε catback. Επίσης αν έχεις σκοπό τη βελτίωση και με την προϋπόθεση ότι έχεις βρει πρόγραμμα που μπαίνει στο αμάξι σου, καλύτερα ξεκίνα από εκεί και μετά βάζεις ολόσωμη εξάτμιση (και ξανά επαναπρογραμματισμό). Από κει και πέρα:

Αν δεν έχεις διάθεση να το ψάξεις πας σε έτοιμη λύση όπως Milltek και άλλες που δεν γνωρίζω αν βγάζουν για το αμάξι σου όπως APR, Unitronic, Eurojet και ένα εκατομμύριο ακόμα. Εφ' όσον υπάρχει επιλογή, επιλέγεις αν θες decat ή με καταλύτη που οι περισσότερες έχουν τους δικούς τους όπως η APR (η Milltek απ' όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω βάζει HJS, και πάλι δεν ξέρω για το αμάξι σου), επιλέγεις μέγεθος μπούκας και πάλι αν υπάρχει επιλογή, όπως και αν επιθυμείς catback ή ολόσωμη (αν φοράς turbo και θες βελτίωση όχι μόνο ήχο, πας στις λεγόμενες turboback exhausts ή TBE). Η Milltek συγκεκριμένα έδινε αυτήν και τις προηγούμενες επιλογές σε άλλα αμάξια. Με τις έτοιμες, επώνυμες λοιπόν έχεις την σιγουριά ότι παίρνεις προϊόν δοκιμασμένο σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης με τη σφραγίδα μιας εταιρίας διεθνούς φήμης και κύρους. Ξέρεις ότι είναι στάνταρ η ποιότητα, στάνταρ ο ήχος και παίρνεις ακριβώς αυτό που πληρώνεις. Οι τιμές είναι συνήθως τσιμπημένες, στο δικό μου αμάξι μια turboback με καταλύτη ξεκινούσε από τα 1.500€ (Eurojet), ανέβαινε στα 1.700€ (Milltek) και έφτανε λίγο πάνω από 2.000€ (APR).

Αν έχεις κάποιες πολύ βασικές γνώσεις ή έχεις φίλο με αυτές τις γνώσεις, μπορείς να ψάξεις ανάμεσα σε μερικούς γνωστούς Έλληνες κατασκευαστές, όπως ο Exhaust Flow Δανελάτος, ο NS Racing Ποπάυ, ο Racing Exhaust Μαυροειδάκος και άλλοι. Ποιοτικά, θα βρεις από μάπα μέχρι πάρα πολύ καλές που σχεδόν αγγίζουν ποιοτικά μερικές από τις κορυφαίες που ανέφερα παραπάνω. Πολύ σημαντικό είναι ο εξατμισάς να διαθέτει κουρμπαδόρο και πριν παραγγείλεις, να δεις δείγματα δουλειάς του, εκεί μπαίνουν οι βασικές γνώσεις που προανέφερα. Από ήχο εξωτερικά, θα βρεις τα πάντα, πολύ περισσότερα από όσα θα βρεις σε έτοιμη λύση, γιατί πολύ απλά με τις custom έχεις πολύ περισσότερες επιλογές, π.χ. τι μέγεθος downpipe και catback θες, θες μακρύ τελικό καζάνι ή κοντό, θες να έχεις μεσαίο, πόσες κυψέλες ο καταλύτης, τι γωνία να κάνει ο τάδε σωλήνας κτλ. Τώρα εσωτερικά δηλ. μέσα στην καμπίνα, εδώ τα πράγματα δυστυχώς δεν είναι τόσο ιδανικά όσο π.χ. η πανάκριβη APR RSC ή η επίσης πολύ ακριβή Milltek, εκτός και γουστάρεις ήχο και δεν σε νοιάζει. Τι εννοώ, με την APR π.χ. έχεις φασαρία για να γουστάρεις όταν πατάς, αλλά στο χαλαρό νομίζεις ότι είσαι μαμά οπότε πας και το ταξιδάκι σου κυριλέ. Με μία καλή custom, είναι δύσκολο να το βρεις αυτό, οπότε το πιθανότερο είναι να σου δώσει από τη μία τη φασαρία που θες στο πάτα, ίσως και καλύτερα από τις έτοιμες, αλλά θα κάνει βουητό και στο χαλαρό που μπορεί να σε εκνευρίσει. Βέβαια υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις για να μετριάσεις τον ήχο, όπως να προσθέσεις μεσαίο καζάνι και να επιλέξεις ένα μακρύ για πίσω, αλλά ίσως χάσεις παραπάνω ήχο απ' όσο θα ήθελες. Μπορεί τελικά και να πετύχεις ακριβώς αυτό που θες, απλά δεν μπορείς να ξέρεις. Η αλήθεια είναι ότι είναι καλύτερα να ακούσεις από κοντά ένα αμάξι σαν το δικό σου και να ρωτήσεις τι φοράει. Το youtube θα σου δώσει κάποια ιδέα αλλά μην βασίζεσαι πολύ γιατί πολλές φορές η πραγματικότητα διαφέρει. Από τιμές, στο δικό μου αμάξι μία turboback ξεκινούσε από €500 decat, γύρω στα €1000 με HJS καταλύτη και έφτανε μέχρι σχεδόν €1500. Τελικά επέλεξα Exhaust Flow Δανελάτο με HJS, που σεληνιάζεται στο πάτα κυριολεκτικά ουρλιάζει αλλά όταν πηγαίνω χαλαρά έχω ένα βουητό μέσα στην καμπίνα. Γενικά μέχρι 2000 στροφές είναι αρκετά υποφερτό σε σημείο που το ξεχνάω μετά από λίγο, αλλά σε ταξίδι αν πάω με 80 θα βαρεθώ και θα γυρίσω πίσω. Στα 140 όμως π.χ. το βουητό γίνεται σχετικά έντονο, που προς το παρόν το αντιμετωπίζω με συχνότερες στάσεις και είμαι οκ, αλλά αν μου σπάσει τα @@ στο μέλλον ίσως προσθέσω μεσαίο καζάνι γιατί την πήρα χωρίς (έχω και κοντό τελικό). Πάντως όταν πατάω με πορώνει, μόνο θέλει προσοχή γιατί είναι cop magnet.

Να τονίσω και πάλι ότι δεν ξέρω ποιές από αυτές βγάζουν για σένα, ούτε σε τι τιμές (μόνο ενδεικτικά σου ανέφερα τις τιμές για το δικό μου), όπως επίσης τι εμπειρία πάνω στο αμάξι σου έχουν οι Έλληνες κατασκευαστές. Γενικές κατευθύνσεις σου δίνω βάσει της δικής μου εμπειρίας αλλά και από άλλες περιπτώσεις που γνωρίζω καλά. Κάτι τελευταίο, καλό είναι να είσαι εκεί στην τοποθέτηση, είτε είναι έτοιμη είτε custom, ειδικά custom. Πού ξέρεις, όλο και κάτι μπορεί να σε χαλάσει και αν είσαι εκεί του λες του μηχανικού τι θες και στο κάνει. Έτσι κι αλλιώς μπορεί να χρειαστεί να ξαναπάς μετά απο ένα διάστημα για ένα καλιμπράρισμα, αν κάτι βρίσκει π.χ. Αυτά, καλή χρονιά με υγεία και πολλά λεφτά.

Edited by DarkX
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα. Εχω polo tdi 1.4 κ μου αρεσε πολυ το τελικο(αν το λεω σωστα)της εξάτμισης απο το polo blue gt του κουμπαρου μ.

Σκεφτομαι να το βαλω για ομορφια αλλα εχω 3 απορίες.

1) αν θα εχω θεμα με την εγγύηση

2)αν υπαρχει θεμα επειδή ειμαι tdi

3) λογικα θελει κόψιμο ο προφυλαχτηρας κ φοβαμε το ξεφλουδισμα

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.