Jump to content
Quasar

Επισκευή ταχυτήτων σε Golf 2

Recommended Posts

Λοιπόν, αυτό το how-to είναι ένα καλούδι για όλους τους Golf2άρηδες που έχουν τον μηχανισμό για τις ταχύτητες του GTi, δηλαδή (τουλάχιστον) όσους έχουν Golf 2 με 1.6 και 1.8 κινητήρες 8ν, 16ν, GTi κ.λπ. Αξίζει τον κόπο να δείτε αν έχετε αυτόν τον μηχανισμό, γιατί με τόσες μετατροπές που παίζουν σε Golf 2... μπορεί να τον βρείτε και σε καρμπυρατεράτο 1000άρι.

Η δυσκολία είναι ΜΕΤΡΙΑ, δηλαδή, έχει λιγάκι μπελά (να φτάσετε κάποια παξιμάδια σε δύσκολα μέρη), αλλά μπορείτε σίγουρα να το κάνετε, δέν κινδυνεύετε να καταστρέψετε κάτι, και άν μπορέσετε να προχωρήσετε την δουλειά, μετά σίγουρα μπορεί να την αντιστρέψετε. Χρόνος: 2-3 ωρίτσες, υποθέτω. Μπορεί να το κάνετε και σε μία. Είναι σχετικώς ακίνδυο, δηλαδή δεν υπάρχει κάτι που να διαλύσετε χωρίς να μπορείτε με ευκολία να το ξαναφτιάξετε, σε αυτό το How-To.

Τελειώνοντας απο δώ, θα πείτε αντίο σε όλα τα παιξίματα, τριξίματα, μπόσικα, (του λεβιέ ταχυτήτων), σε δυσκολίες στις αλλαγές, στις ταχύτητες που δεν μπαίνουν, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΣΑΣΜΑΝ!!! Δεν μπορούμε να διορθώσουμε τα παιξίματα που προέρχονται μέσα απο το σασμάν, εκτός άν το αλλάξουμε. Μπορέις επίσης, αν είσαι ψείρας, μετά το πέρας της επισκευής, να αλλάξεις και τις βάσεις του σασμάν και μηχανής (ειδικά άν έχετε τις ελεεινές υδραυλικές), για να δείτε τί θα πεί ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ στην αίσθηση και τις αλλαγές. Θα νομίζετε οτι το αμάξι σας (όσον αφορά τις αλλαγές) βγήκε απο το εργοστάσιο χτές.

Να παρατηρήσω οτι όλα αυτά που θα γράφω θα ακούγονται σα να πέσαν απο τον ¶ρη, αλλά μόλις τα δείς πάνω στο αμάξι, είναι μάλλον αυτοεξηγουμενα.

Ο μηχανισμός για τις ταχύτητες (σχήμα 1) αποτελέιται απο τον λεβιέ με τα παρελκόμενά του, που δίνει κίνηση σε μια ντίζα. Απο δώ και πέρα ξεκινά το ενδιαφέρον. Χρησιμοποιείται ένας εξαιρετικά περίπλοκος μηχανισμός για την μεταφορά της κίνησης του λεβιέ στο κιβώτιο ταχυτήτων, που σπάει την κίνηση σε δύο τμήματα, μια κίνηση μπρός-πίσω του λεβιέ αντιστοιχεί σε κίνηση μπρός-πίσω για να μπούν οι ταχύτητες (διαλέγει ανάμεσα σε (R-1η-3η-5η) και (2η-4η)), και μιά περιστροφική της ντίζας (selector shaft) απο το δεξιά-αριστερά του λεβιέ (διαλέγει ανάμεσα σε ®, (1η-2α), (3η-4η), ή (5η)). Για να συνεννοούμαστε και για τις ονομασίες που χρησιμοποιώ, δείτε σχήμα 2.

Θα γράψω δύο κομμάτια του How-to, ένα για τις "εύκολες" δουλειές, που γίνονται στο γκαράζ ασχέτως συνθηκών, και ένα δεύτερο, για το τμήμα που απαιτεί ράμπα ή κάτι τέτοιο για τις δουλειές που πρέπει να κατέβει η εξάτμιση. Ειρωνικά, η εξάτμιση πρέπει να κατέβει για να επισκευασθούν τα κομμάτια που είναι ΜΕΣΑ στο αυτοκίνητο (λεβιές και ντίζα (main shift rod), κ.λπ.)

Το πρώτο τμήμα: Αρθρώσεις απο την ντίζα μέχρι το σασμάν:

Θα χρειαστούμε:

* Βαζελίνη (πονηρούλη, για τα λαστιχάκια τη θέλουμε!)

* Μιά, κατα προτίμηση μεγάλη, καστάνια, με καρυδάκι Νo 13, και, άν γίνεται, Νο 1/2" (μισή ίντσα). Το μισής ίντσας θα μπαίνει λίγο πιό στενά στα 13άρια μπουλωνάκια, και μπορεί να μας βολέψει καλύτερα στα πολύ σφιχτά. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ. Επίσης μιά προέκταση για την καστάνια. ΑΝ δεν τα έχουμε, μια κινέζικη καστάνια και ένα καρυδάκι Νο 13 κάνουν 3+1+1.5 = 5.5 ευρώ στα σιδηρικά της γειτονιάς.

* Ένα 13αράκι κλειδί γαλλικό, όσο πιό μικρό μήκος, τόσο καλύτερα, για να κρατάμε κόντρα σε παξιμάδια, όταν χρειάζεται.

* Ένα κατσαβίδι ευθύγραμμο (όχι σταυροκατσάβιδα) μετρίου ή μικρού μεγέθους.

* Τα ακόλουθα ανταλλακτικά, απο την αντιπροσωπεία:

(1) 171 711 067 Β (x2) Σινεμπλόκ για τον μηχανισμό με την μπάλα (relay shaft) (άνω και κάτω), διάφανα.

(2) 171 711 181 (x2) Σινεμπλοκ για το ραβδάκι με τις δύο γωνίες (connecting link)

(3) 171 711 590 Α (x2) Σινεμπλόκ για το μεταλλικό κομματάκι μέταλλο με τα δυο μπαλάκια πάνω του (δεν φαίνετασι καλά στο σχήμα)

(4) Χρειάζεται επίσης το 171 711 965 (x4), αλλά δέν υπάρχει πλέον. Ευτυχώς, είναι περίπου το μόνο κομμάτι πάνω σε όλο αυτό το σύστημα που μπορούμε να φτιάξουμε εύκολα, και "λάθος" να κάνουμε, δεν προκαλεί μπόσικα. Είναι μιά ροδελίτσα απο (αφρώδες) λάστιχο, σε διαστάσεις 18mm x 6mm x 4mm (εξωτερική διάμετρος, εσωτερική διάμετρος, πάχος), δηλαδή ένα δισκάκι 18mm διάμετρο με 4mm πάχος με μιά τρύπα 6mm στη μέση. Περίπου ό,τι διαστάσεις και να χρησιμοποιήσετε, κάνει. Εγώ βρήκα σε μαγαζί με υδραυλικά λαστιχένιες ροδελίτσες 22mm, επι 5mm, με τρύπα 4-5mm, και κάνα μιά χαρά, μάλλον καλύτερα απο το original. Χρειαζόμαστε 4 τέτοιες.

Οι ροδελίτσες αυτές σταθεροποιούν το ένα μεταλλικό στραβό λεβιεδάκι με τα άσπρα πλαστικά άκρα χουφτίτσες (selector rod), και το μικρό άσπρο πλαστικό λεβιεδάκι με τα άκρα χουφτίτσες (selector rod). Μάλιστα, όντας λίγο χοντρότερες και σκληρότερες, τα κρατούσαν και καλύτερα! Η τρύπα στη μέση ούτως ή άλλως είναι μόνο για να περάσει μέσα απο τις μπαλίτσες που πιάνουν οι χουφτίτσες, και μικρότερη να είναι, κάνει.

Όλα τα παραπάνω είναι 100% σίγουρο οτι θα βγούν σε κομμάτια απο το αυτοκίνητό σας. Αποκλείεται να έχουν αντέξει τα 15 χρόνια ηλικίας που έχουν τα Golf 2, και είναι και η κυρίως αιτία για ασάφεια στις ταχύτητες. Απλά αποκλείεται να την έχουν γλιτώσει.

Επίσης μπορεί να χρειαστούν τα εξής (να έχουν υποστεί φθορά), αλλά μπορείς να ξεκινήσεις χωρίς αυτά.

Η μεγάλη μπάλα που είναι πάνω στο μεταλλικό λεβιέ (relay shaft). Σε οποιοδήποτε μαγαζί με ανταλλακτικά, άν την δίνουνε μαζί με το λεβιέ (relay shaft) είναι αλμυρούτσικη (10-20 ευρώ)

Τα δύο λεβιεδάκια (selector rod), ένα άσπρο πλαστικό με χουφτίτσες (195 711 595 Α) ή (195 711 595 για το τετρατάχυτο), και ένα στραβό μεταλλικό με πλαστικές άσπρες χουφτίτσες (195 711 594). Αυτά θα τα βρούμε σε οποιοδήποτε μαγαζί με ανταλλακτικά, ή την αντιπροσωπεία.

EDIT: Ανακάλυψα, κάπως αργά, οτι το repair kit του λεβιέ απο το εμπόριο διαφερει απο αυτό της αντιπροσωπίας, περιέχει δηλαδή καί τα παραπάνω ανταλλακτικά (τα σινεμπλόκ και τα λαστιχένια δαχτυλίδια). Περιέχει το repair kit του λεβιέ όπως δίνεται απο την αντιπροσωπία (που περιέχει τα ανταλλακτικά για τον λεβιέ), + τα παραπάνω σινεμπλοκάκια και λαστιχάκια, + ένα επιπλέον της ντίζας. ¶ν σκοπεύετε να φτιάξετε και τον λεβιέ μετά, συμφέρει σαφώς απο πλευράς τιμής.

Όλα τα παρακάτω θα τα βρούμε πίσω απο τη μηχανή, όπως κοιτάμε (απο πάνω) προς τα δεξιά, προς τη μεριά του οδηγού, δεξιά δηλαδή απο το χταπόδι.Το πρώτο πράγμα που θα δούμε είναι μάλλον το relay shaft με το μπαλάκι.

Ξεκινάμε λοιπόν.

Το πρώτο πράγμα που θα ήταν καλό να κάνουμε, είναι να βγάλουμε τελείως τα δυο λεβιεδάκια (selector rod) με τις πλαστικές χουφτίτσες απο το αμάξι, είναι αδύνατο να τις βάλουμε αλλού για αλλού ούτως ή άλλως, και απλά εμποδίζουν. Μπορεί να μην φανεί με την πρώτη, αλλά έχουν ένα κλίπ που τις κρατάει σφιχτές πάνω στις μπαλίτσες τους. ¶ν είναι δυνατόν, με ένα κατσαβιδάκι ανοίγουμε τα κλιπσάκια, και μετά με κάποιο τρόπο τραβάμε τις χουφτίτσες απο τις μπαλίτσες. Τις έβγαλα και με κλειστά τα κλίπς, αλλά με παιδέψανε. Το καλύτερο είναι με ένα γαλλικό κλειδάκι ή τσιμπίδα, τις πιάνεις απο κάτω και τις σπρώχνεις. Κάποια στιγμή θα βγουν. Φορετή (περασμένη κολλάρο) στην μπαλίτσα είναι η ροδελίτσα 4 (ή ό,τι έχει μείνει απο αυτή). Βγάζουμε και τις 4, και παίρνουμε τις ανταλλακτικές μας (4), τις καλύπτουμε με βαζελίνη (για να γλυστράνε και να ζήσουν και λίγο παραπάνω), και, άν είναι δυνατόν καί με τα 2 χέρια για να μην μας φύγουν, τις περνάμε μία σε κάθε μπαλίτσα. Πάει αυτό.

Μετά βγάζουμε το στραβό ραβδάκι (connecting link) απο το έλασμα με τις δύο γωνίες, έχει δυο στραβά σιδεράκια σάν ασφάλειες που περνάνε απο τρυπίτσες στο ραβδάκι (εύκολα), και αφού τα καλύπτουμε με βαζελίνη (παντα), αλλάζουμε τα σινεμπλοκάκια (2), ένα στo έλασμα με τα 2 τσακίσματα (relay lever), και ένα στο πρώτο έλασμα πανω στο σασμάν (selector shaft lever). Όλα τα σινεμπλοκάκια έχουν μιά εγκοπή για να πατάνε σταθερότερα. Προσέχουμε να πάει στο σωστό σημείο (προφανές). Το βάζουμε στην άκρη μαζί με τις ασφάλέιές του. Πάνε και αυτά.

Μετά πάμε στην μπάλα. Παίρνουμε το 13αράκι (ή το μισής ίντσας) μας με την προέκταση, και με κάποιο τρόπο σταθεροποιούμε τo relay shaft. Εγώ χρησιμοποίησα ένα γερμανικό κλειδί στο έλασμα relay lever και το στήριξα σε μιά βίδα στο σασμάν. Όπως και να έχει, το στηρίζουμε απο τη μία, και μετά ξεσφίγγουμε (ούυυννννγκ!) το παξιμάδι ασφαλείας πάνω απο το relay shaft, το βγάζουμε με τη ροδέλα του, βγάζουμε το relay lever, και κατόπιν, τραβάμε το selector lever (στην άκρη της ντίζας) προς τα πίσω για να βγάλουμε την μπάλα απο την εγκοπή της στο selector lever. Το relay shaft τώρα μπορεί να κινηθεί προς τα κάτω. Στην κάτω μεριά του είναι μιά ασφάλεια σε σχήμα Π γύρω απο ένα αυλάκι. Βάζουμε το κατσαβίδι στην πάνω μεριά του Π και την ξεπερνάμε (θα την βρείς κάτω απο το αμάξι μετά!). Τέλεια. Αυτό ήταν το τμήμα που συνήθως "ξεχνάνε" (βαριούνται/δεν ξέρουν) να κάνουν πολλά συνεργεία. Τώρα βγάζουμε όλο το relay shaft απο το αυτοκίνητο. Στις δυο τρύπες απο τις οποίες περνούςε, μπαίνουν τα δυό διάφανα σινεμπλοκάκια (1), τα καλύπτουμε κλασσικά με βαζελίνη και τα βάζουμε ΣΩΣΤΑ με την εγκοπή ευθυγραμμισμένη. Μπαίνουν απο έξω προς τα μέσα, με τη φαρδιά πλευρά έξω. ¶ν η μπάλα έχει κοπέι/σπάσει, βάζουμε καινούρια. ¶ν δεν έχει κοπέι-σπάσει, ή χρησιμοποιούμε καινούρια, μπορούμε να κάνουμε την εξής πατέντα. Τραβάμε και βγάζουμε την μπάλα απο τo relay shaft, και την γεμίζουμε με υγρό λάστιχο, εποξική ή κάτι αντίστοιχο, την ξαναπερνάμε στην θέση της, σκουπίζουμε τα έξτρα και την γυρνάμε για λίγο να βεβαιωθούμε οτι δεν μπλοκάρει. Μπορούμε επίσης και να την καλύψουμε με εποξική. Θα φύγουν αρκετά μπόσικα, και θα είναι η τελευταία που θα αλλάξουμε για τα επόμενα 20 χρόνια. Αφού τελειώσουμε με αυτά, και άν χρησιμοποιήσαμε λάστιχο/εποξική περιμένουμε να στεγνώσει, την ξαναπερνάμε στην θέση της, την σπρώχνουμε λίγο χαμηλότερα, βάζουμε την ασφαλειούλα Π στην θέση της (μπαίνει με το χέρι με λίγο ζόρι, με τα ελάσματα προς την άκρη του relay shaft, ωστε η "επίπεδη" επιφάνειά της να ακουμπάει το σινεμπλοκάκι), βάζουμε την μπάλα μέσα στην εγκοπή της στην ντίζα (τραβώντας την ντίζα προς την μηχανή κατα προτίμηση), περνάμε τελείως στην θέση του όλο το relay shaft, ξαναπερνάμε το relay lever στην εγκοπή του, και έτσι ωστε to relay lever να σηκώνεται προς τα επάνω (και όχι να κατεβαίνει πάνω στο σασμάν), ξαναπερνάμε τη ροδέλα, το παξιμάδι ασφαλείας (κατά προτίμηση καινούριο, αλλά μην ζητάω πολλά, έεε?), και σφίγγουμε όσο μπορούμε το παξιμαδι ασφαλείας, προσέχοντας να μπεί στην θέση του το relay lever. Πάει και αυτό. Μέχρι εδώ πρέπει να έχετε γλιτώσει 70% μπόσικα.

Τελευταίο τμήμα. Το κομματάκι αυτό δεν φαίνεται καλά στην φωτογραφία, και είναι λίγο διαφορετικό συνήθως, αλλά είναι εύκολο να το βρείτε. Είναι το έλασμα που εχει πάνω του 2 μπαλίτσες, το κομμάτι δηλαδή οπου πιάνουν καί τα 2 selector rods. Κρατιέται στην θέση του απο μιά 13 βίδα και ένα 13 παξιμαδάκι απο κάτω. Περνάτε κάπως το χέρι σας απο κάτω, βρίσκετε το παξιμαδάκι και το πιάνετε με το 13αράκι. Το δύσκολο είναι να πιάσετε το παξιμαδάκι με το 13αράκι, τα υπόλοιπα είναι piece of cake. Βάζετε την καστάνια με ένα άλλο 13άρι απο πάνω, και το ξεσφίγγετε. Βγάλτε βίδα, παξιμάδι και ροδέλα τελείως. Βγάζετε όλο το μεταλλικό κομματάκι με τισ μπαλίτσες απο τη θέση του, και θα βρείτε εκεί που έπιανε τα απομεινάρια απο 2 σινεμπλοκάκια, αντικαταστήστε τα με τα (3). Μπαίνουν: το πάνω, απο πάνω προς τα κάτω με το φαρδύ πάνω, και το κάτω, απο κάτω προς τα πάνω, με το φαρδύ κάτω, δώστε πολύ προσοχή στις εγκοπές. ¶ν πάτε να ξαναβάλετε το μεταλλάκι στην θέση του και σφηνώνει, μιά απο τις εγκοπές δεν έχει κάτσει στην θέση της. Πάντα καλυμμένα με βαζελίνη. ¶ν θέλετε να μειώσετε ακόμα περισσότερο τα παιξίματα, προσθέστε μιά ψιλή ροδελίτσα ανάμεσα στο μεταλλάκι και το σινεμπλοκάκι για να εφαρμόζει πιό σφιχτά. Επίσης μπορείτε να χτυπησετε με ένα σφυράκι απο τη μία και κόντρα ξερω γώ μια βίδα απο την άλλη, για να στενέψετε ανεπαίσθητα την μικρή τρύπα στο μεταλλικό κομμάτι που βγάλατε, και να μήν παίζει τόσο πολύ η βίδα στην τρύπα. Ξαναβάλτε το μεταλλάκι στην θέση του, βάλτε την βίδα, περάστε τη ροδέλα και το παξιμαδάκι με το χέρι στην βίδα (απο κάτω), και μετά, σταθεροποιήστε απο κάτω με το 13αράκι και σφίχτε απο πάνω με την καστάνια με το 13άρι. Πάει και αυτό!

Ξαναβάλτε το connecting link στη θέση του, και βάλτε του τις κοπίλιες του (ασφαλειούλες). Βάλτε λίγη βαζελίνη στα 4 μπαλάκια, ανοίξτε καλά τα κλιπσάκια στις 4 χουφτίτσες στα selector rods που βγάλατε, ξαναβάλτε τα στην θέση τους, ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΑ ΚΛΙΠΣΑΚΙΑ ΤΟΥΣ (κλείνουν άνετα με το χέρι), και.... Και... εεε... Τελειώσαμε. Αυτό ήταν. Πάει. Τέρμα. Το πρώτο τμήμα τέλειωσε. Πηγαίνετε να δοκιμάσετε τις ταχύτητές σας. Καλές αλλαγές.

Παρατηρήσεις: ¶ν ο λεβιές ταχυτήτων είχε λάθος κέντρο, τώρα θα φανεί, γιατι ο μηχανισμός δεν θα έχει πιά μπόσικα. ¶ν δεν μπαίνει 1η-2α, πρέπει να μετακινηθεί πιό αριστερά. Αν δεν μπαίνει 5η, πρέπει πιό δεξιά. Ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το VW special tool no. 3104 (ναι καλά), για να το κεντράρετε ακριβώς χωρίς ψάξιμο. Για να κεντράρετε, ΜΕ ΝΕΚΡΑ χρησιμοποιείτε το 13αράκι απο κάτω και το 1/2 απο πάνω στην βίδα που σφίγγει την άκρη της ντίζας, (main shift rod, η βίδα είναι ένα σφιγκτηράκι πολύ κοντά στην μπάλα). Την χαλαρώνετε αρκετά, μπαίνετε στο αμάξι, κεντράρετε το λεβιέ εκεί που πρέπει (με το special tool ή ανάλογα το ποιά ταχύτητα δεν μπαίνει, που "βρίσκει" δηλαδή ο λεβιές), και ξανασφίγγετε την ντίζα. Με αυτά και με αυτά, πρέπει να έχουν φύγει όλα τα μπόσικα στο μπρος-πίσω του λεβιέ (εκτός απο τα μπόσικα του σασμάν, πάντα!), και αρκετο τμήμα (40%) απο τα μπόσικα στο πλάι. Τα υπόλοιπα σε επόμενο How-to, για τα μπόσικα πάνω-κάτω του λεβιέ, και τα υπόλοιπα δεξιά αριστερά. Η όποια ασάφεια έχετε τώρα στο λεβιέ είναι απο τα υπόλοιπα κομμάτια (που δεν είπαμε ακόμα), δηλαδή την ντίζα, και τον ίδιο τον λεβιέ.

Happy shifting, καλές κόντρες, τώρα που μπορείτε να κάνετε και καλές αλλάγές χωρίς να κόβετε 10 χρόνια απο τη ζωή του σασμάν σε κάθε αλλαγή!

Θα με θυμηθείτε...

Edited by Quasar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

rocks.jpg

Μπράβο quazar, πολύ χρήσιμο θέμα που αφορά και δικό μου πρόβλημα. Μάλλον αυτά δεν ισχύουν στον 1.3 μου..αλλά πόσο διαφορετικά να είναι πια (:D.

Link to comment
Share on other sites

Το δικό σου και όλου του κόσμου... Δεν νομίζω να υπάρχει Golf 2 που να μήν το εμφάνισε αυτό το πρόβλημα 1-2 φορές μέχρι σήμερα... Φίλε μου δέν νομίζω να διαφέρει και πάρα πολύ υποθέτω, βάλε κάποιον μέσα στο αμάξι πάντως να βάλει μια μία όλες τις ταχύτητες, και κάτσε να χαζεύεις τί κινήσεις κάνει ο μηχανισμός των ταχυτήτων, πού έχει μπόσικα κ.λπ., απο το σασμάν μέχρι την ντίζα. Μετά άνοιξε το ETKA και προσπάθησε να τα βρείς κομμάτι κομμάτι. Νομίζω θα βγάλεις άκρη. Στην τελική λύστο και δές τί χρειάζεται άλλαγμα (οτιδήποτε λαστιχένιο?) . Δέν είναι τόσο τραγικά δύσκολο, απλά λύνε το 1-1 κομμάτι για να μην μπερδευτείς. Και όπου έχει μπόσικα χωρίς να λείπει/έχει καταστραφεί κομμάτι (όπως π.χ. η μπάλα στον μηχανισμό μου που και καινούρια να είναι μπορεί να παίζει πολύ), κάνε μιά πατέντα να τα μειώσεις...

Μπορείς τώρα εσύ να μου πείς που θα βρώ μια ράμπα (που να μήν την πληρώσω χεχε) για να κατεβάσω την εξάτμιση να φτιάξω και τα υπόλοιπα???

Link to comment
Share on other sites

:D:angry2::D THANKS!!! :D:D:D

Λοιπόν ,κατόπιν επισταμένης ερεύνης, καταλήγουμε στα εξής:

¶ν έχεις το 1.4 ή 1.6 ο μηχανισμός είναι θεωρητικά μάλλον άλλος, αρκετά απλούστερος, και που φαίνεται να μήν χρειάζεται επισκευή (παρ' όλα αυτά ΄πάντα μπορεί να χρειάζεται ο λεβιές και η ντίζα, αλλά για αυτά δεν έχω γράψει ακόμα). ¶ν έχεις 1.8 ή 2.0, σου έχω καλά νέα, κακά νέα και καλύτερα νέα. Ο μηχανισμός που χρησιμοποιείται στα 1.8, 1.9 και 2.0 (εκτός απο αυτά που έχουν το κιβώτιο 1z, μή ρωτάς παραπάνω δεν ξέρω, αυτά ήταν τα κακά νέα), είναι πρακτικά ο ίδιος. Νομίζω οτι με τις μικροδιαφορές θα τα βγάλεις πέρα, άν ακολουθήσεις το σχήμα αγνοώντας οτι μερικά κομμάτια σε σένα έχουν μικρές διαφορές (άλλο σχήμα/μέγεθος/στυλ, π.χ. αυτό που το δικό μου σχήμα λέει connecting link σε εσένα πρέπει να έχει ένα αντίβαρο, οπότε δε μοιάζει πιά με ραβδάκι αλλά με λουκάνικο, και το στραβό σιδεράκι με τις δυο χουφτίτσες σε σένα είναι ίσιο, κ.λπ.), αλλά βασικά κάνουν τα ίδια πράγματα.

Τα καλύτερα νέα είναι οτι καί οι κωδικοί ανταλλακτικών που αναφέρω είναι οι ίδιοι, εκτός απο τον (1), που είναι 171 711 067 (χωρίς το Β), οπότε μπορείς να ακολουθήσεις τον οδηγό κανονικά.

Κοινώς, ρίξε μιά ματιά πίσω απο το μοτέρ (απο πάνω), απο το χταπόδι προς τη μεριά του οδηγού με ένα φακό. ¶ν καταφέρεις να βρείς κάπου εκει γύρω στο τέρμα της ντίζας του λεβιέ (αυτήν την έχουν όλα χεχε) το Τ με την μπαλίτσα (relay shaft), τότε έχεις τον μηχανισμό που περιγράφω (στο περίπου). Εάν όχι, έχεις κάποιον απο τους άλλος (και το How-To δεν θα σε βοηθήσει)...

Για το ΕΤΚΑ πρέπει να βρείς κάποιον με DVD recorder...

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Έγινε Edit στα ανταλλακτικά... Τα repair kit του εμπορίου εν τέλει περιέχουν τα σινεμπλοκάκια που περιγράφω μαζί με τα ανταλλακτικά για την επισκευή του λεβιέ.

Link to comment
Share on other sites

Στην αντιπροσωπεία υπάρχει τέτοιο κιτ ή να περάσω από τον Σαββέλο;

Link to comment
Share on other sites

Στην αντιπροσωπία θα βρείς το κίτ μόνο για το λεβιέ (μπάλα, ελατήριο κ.λπ.). Στο εμπόριο (και στο Σαββέλο :D), το κιτάκι έχει εκτός απο αυτά και ό,τι άλλα κομμάτια χρειάζεσαι, συγκεκριμένα για το δικό σου αμάξι.

Link to comment
Share on other sites

Δεν θυμαμαι ακριβώς, κάτω απο 30 νομλιζω. Μπορεί και 20 μπορεί και 15..

Link to comment
Share on other sites

μια ερωτηση φιλε quasar: το ΜΚΙΙΙ γνωριζεις αν εχει τον ιδιο μηχανισμο με το ΜΚΙΙ στο σασμαν?

νομιζω πως εχουν το ιδιο, 'η του ΜΚΙΙ αλλα βελτιωμενο....

ρωταω γιατι μετα απο 177.000χλμ το δικο μου σασμαν εχει λιγο απο ολα τα συμπτωματα. Λιγο δυσκολια στο κουμπωμα, λιγο σφυριγμα απο τα ρουλεμαν .... θελει μια συντηρησουλα

ΩΠΑ ΒΙΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΠΟΣΤΑΡΩ

ΣΟΡΡΥ

Edited by mkiii
Link to comment
Share on other sites

quazar τελικά το κομμάτι του λεβιέ το επισκεύασες; Μέσα στο set επισκευής έχει ένα πορτοκαλί κυλινδρικό λάστιχο που μπαίνει γύρω από το selector shaft. Αφού το έχουμε αφαιρέσει από το μεταλλικό κουτί του επιλογέα, και έχουμε αφαιρέσει και το λάστιχο που είναι γύρω του (που παραπιπτόντως έκοψα και μάλλον δεν υπάρχει τέτοιο ανταλλακτικό)...μετά πως βγάζουμε το σκληρό, σχεδόν σφαιρικό, πλαστικό που το περικλύει;;;;;

Link to comment
Share on other sites

Το έχω φτιάξει Γιώργο αλλά ξέχασα να τα ποστάρω...

Το πορτοκαλί σινεμπλόκ υπάρχει σε δύο σημεία.

Ενα στο housing του λεβιέ ταχυτήτων, και βρίσκεται μέσα σε ένα δαχτυλίδι απο κάπως σκληρότερο πλαστικό. ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ, βγαίνει όλο το δαχτυλίδι σπρώχνοντάς το μέσα στο housing για να μπορέσει να βγεί όλη η ντίζα, και αλλάζεται όλο μαζί το σύστημα (πλαστικό και πορτοκαλί σινεμπλόκ). Εγώ με κάποιον ανεκδιήγητο τρόπο έβγαλα μόνο το πορτοκαλί σινεμπλόκ απο μέσα (σα να της βγάζεις το κιλοτάκι χωρίς να της έχεις βγάλει το παντελόνι πρώτα ήταν!!) και το άλλαξα, αλλά δεν προτείνεται

Ενα ακόμα πορτοκαλί σιινεμπλοκάκι είναι στην άλλη μεριά της ντίζας, εκεί δηλαδή που ξεκινάν οι μηχανισμοί, αλλά εκεί τα πράγματα είναι μάλλον απλούστερα.

ΕΠΕΙΔΗ ΠΛΑΤΕΙΑΖΩ:

Στην αντιπροσωπία πουλάν όλο το μαύρο δαχτυλίδι μαζί με το πορτοκαλί σινεμπλοκάκι του. Καλή τύχη να το βγάλεις θεωρητικά θέλει μόνο ζόρι...

Link to comment
Share on other sites

πως διάολο το κατάφερες;;; Και άντε πες το βγάζεις με σχετικό ζόρι...μετά πως βάζεις το καινούργιο;

Τώρα που το είπες πάντως ναι, στο ETKA όλα είναι 1 κομμάτι. Καλή φάση.

υ.γ. το σκληρό πλαστικό μήπως με κάποιο τρόπο ανοίγει; αν και μάλλον το πορτοκαλί από μέσα βγαίνει τραβώντας το

Edited by bit
Link to comment
Share on other sites

το κατάφερα το έβγαλα, αλλά το καινουργιο δε μπαίνει με την καμία. Δευτέρα πάω να το αγοράσω ολόκληρο! Quasar για πέσμου και συ την γνώμη σου. Πως σου φαίνεται η ιδέα να αφήσω το ντιζάτο σασμάν του g60 πάνω στο ατμοσφαιρικό 16v; Θα κάνει δουλειά ή θα κρεμάσει παντού;

Link to comment
Share on other sites

Ντιζάτο? Το G60? Εννοείς με συρματόσχοινα, έτσι δεν είναι? Αν θυμάμαι καλά...

Οπως και να'χει, νομίζω είναι πολύ ανθεκτικό κβώτιο.... Τώρα άν θα κρεμάσει είναι άλλο story, αλλά δε φαντάζομαι να είναι και τόσο άσχημα...

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.