Jump to content
raven

Αποδοτικοτητα Υγραεριο-Βενζινη

Recommended Posts

LPG (αγγ. – Liquified Petroluem Gas – υγροποιημένο αέριο πετρελαίου) είναι το μείγμα από το προπάνιο (C3H8) και βουτάνιο (C4H10), το οποίο χρησημοποιείται ως το καυσαέριο, ως το ψυκτικό μέσο στα φυγεία και καταψύκτες και επίσης ως προωθητικό αεροζόλης (αναφορικά με τη μικρότερη βλαπτικότητα για το στρώμα του οζόντος). Βέβαια χρησημοποιείται επίσης ως καύσιμα για τις κινήτηρες. Τα συστατικά του LPG είναι οι οργανικές υδρογονανθρακικές ένωσεις από τη ομάδα αλκανίων, τα οποία είναι άχρωμα, άοσμα και εύφλεκτα γκάζια. LPG αποθηκεύεται στην υγρά κατάσταση, αλλά χρησημποιείται στη πτιτική κατάσταση μετά την προηγούμενη εξάτμιση. Λόγο υγροποίησης μεγαλώνει η πυκνότητα της μαζευμένης ενεργείας, το οποίο έχει μεγάλη σημασία σε περίπτωση, στην οποία αυτό το γκάζι χρησημοποιείται στις κινητήρες αυτοκινήτων (από 1 λίτρο γκάζι στην υγρά κατάσταση έχουμε 260 λίτρα γκάζι στη πτιτική κατάσταση).

Το LPG συμπιέζεται και αποθηκεύεται στην υγρά κατάσταση πρωτΆ απΆ τα άλλα για την πιο εύκολη απόθεμα και ματαφορά. Δεν χάνει και δεν αλλάζει με τον καίρο τις ιδιότητές του, δεν χάνει το άρωμα του και δεν αλλάζει την κατάσταση κτλ. μπορεί να αποθηκεύεται πολύ χρόνο χωρίς να χάσει την αποδοτικότητα του και την ποιότητα του. Ο αριθμός οκτανίων στο γκάζι είναι καλήτερος από τον αριθμό στη βενζίνη ή στο πετρελαίο ντίζελ. Εξαρτάται από το ποσοστό του προπάνιου και βουτάνιου, και είναι μεταξύ 90 και 110 οκτανίων. Ενεργητική αποδοτικότητα του LPG είναι όμως χαμιλότερη από τα παραδοσιακά καύσιμα, γιατί έχει μικρότερο ποσό της ενέργειας στη μια μονάδα όγκου (μολονότι αυτή είναι ψηλότερη στη μονάδα μάζας). Αυτό αγεί στη μεγαλήτερη καύση σε σύγκριση με τη βενζίνη από 10-20%, αλλά η τιμή, η οποία είναι 50% χαμιλότερη από την τιμή της βενζίνης, αναπληρώνει την μεγαλήτερη απαίτηση.

Το LPG είναι εκ φύσεως γκάζι και δεν χρειάζεται να «ψεκάζεται» στις φιάλτες, όπως η βενζίνη και γιΆαυτό καίει πιο αποδοτικά και πιο ασφαλώς για τον κινητήρα, επίσης όταν ο κινητήρας είναι κρύος. LPG καίει σχετικά καθαρά, χωρίς καπνό και σκόνη. Αυτό είναι αίτιο για μικρότερη ρύπανση του περιβάλοντος.

Σε σύγκριση με το πετρελαίο ντίζελ:

*

90% χαμιλότερο ποσοστό των στερεών μόριων

*

90% χαμιλότερο ποσοστό νιτρικού οξιδίου

*

70% μικρότερο δυναμικό για την δημιουργία οζόντος

*

60% χαμιλότερο ποσοστό του διοξείδου του άνθρακα

Το LPG δεν ρυπαίνει τις υπόγειες πηγές, γιατί δεν είναι διαλυτό στο νερό.

Γιατί το γκάζι μυρίζει;

Λόγο της ασφάλειας της χρησιμοποίησης, το υγρό μείγμα του προπάνιου και του βουτάνιου δίνεται οσμή. Η οσμή του LPG πρέπει να είναι δυσάρεστη και αίσθητη στον αέρα όταν η συγκέντρωση του είναι 1/5 κατώτατου βαθμού εκρηκτικότητας. Για να δίνεται οσμή το υγρό γκάζι προσθετούμε την εθανοθειόλη (αιθυλική μερκαπτάνη, η οποία παρέχει, μεταξύ άλλων ένωσεις θείου). Αυτή είναι μια οργανική ένωση, η οποία υπάρχει στο πετρέλαιο σε μικρές δόσεις, και είναι γνωστός για την πολύ δυνατή και δυσάρεστη οσμή. Αυτή η οσμή είναι αίσθητη στον αέρα όταν η συγκέντρωση είναι 0,00035 ppm.

Τον 2000 σύμφωνα με το βιβλίο καταγραφής παγκόσμιων ρεκόρ Γκίνες η εθανοθειόλη ήταν η ένωση, η οποία μύριζε πιο δυνατά.

Το να δίνεται οσμή το LPG έχει σχέση με την μείωση επιπέδου θείου στα καύσιμα. Το να έχει το υγρό γκάζι το παρόμοιο επίπεδο θείου (σύμφωνα με τον κανονισμό από το έτο 2009) όπως τα παραδοσικά καύσιμα (10 pmm – 10 μόρια θείου για 1 εκατομμύριο μόριων διάλυσης), είναι πολύ δύσκολο, γιατί η εθανοθειόλη αυξάνει το επίπεδο αυτού του στοιχείου. Το επίπεδο θείου μετά την προσθέση της εθανοθειόλη μπορεί να είναι max. 50 mg/kg.

πηγη http://www.car-gaz.pl/index.php?id=243&L=5

Link to comment
Share on other sites

και είναι μεταξύ 90 και 110 οκτανίων

καπου διαβασα για 115 οκτανια.δεν θυμαμαι που ομως(γεραματα) sillyhorse1rb5.gif

Link to comment
Share on other sites

πολυ χημεια!!!!το καψαμε!!οπως και να εχει το σιγουρο ειναι πως αξηζει!το θεμα ειναι για ποσο...

Link to comment
Share on other sites

σας ξεφυγε ομως ισως το κυριοτερο κατ'εμε κομματι

Ενεργητική αποδοτικότητα του LPG είναι όμως χαμιλότερη από τα παραδοσιακά καύσιμα, γιατί έχει μικρότερο ποσό της ενέργειας στη μια μονάδα όγκου (μολονότι αυτή είναι ψηλότερη στη μονάδα μάζας). Αυτό αγεί στη μεγαλήτερη καύση σε σύγκριση με τη βενζίνη από 10-20%, αλλά η τιμή, η οποία είναι 50% χαμιλότερη από την τιμή της βενζίνης, αναπληρώνει την μεγαλήτερη απαίτηση.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.