miltellas Posted July 20, 2006 Report Share Posted July 20, 2006 (edited) Πώς αλλάζεις την βαλβολίνη στο σασμάν σου: 1) Ξεκινάς την διαδικασία με ζεστό σασμάν ώστε η παλιά βαλβολίνη να έχει καλή ροή και να αδειάσει όλη εύκολα και γρήγορα. 2) Ξεβιδώνεις πρώτα την πάνω τάπα του σασμάν για να παίρνει αέρα και να βοηθήσει το άδειασμα. 3) Ξεβιδώνεις την κάτω τάπα και αδειάζεις σε έναν κάδο που έχεις τοποθετήσει από κάτω. Αφήνεις να στραγγίξει καλά. 4) Καθαρίζεις την βαλβολινιέρα (η σύρριγγα που χρησιμοποιείς για να ρουφήξεις βαλβολίνη από το μπουκάλι και να την αδειάσεις στο σασμάν) ώστε να μην έχει κατάλοιπα από παλιά βαλβολίνη (τα στερεά κατάλοιπα μας φοβίζουν περισσότερο). Πολλές φορές οι μηχανικοί όταν επισκευάζουν σασμάν χρησιμοποιούν -κακώς- ξανά την παλιά βαλβολίνη και την ξαναρουφάνε από τον κάδο για να την ξαναβάλουν - γι αυτό σου εφιστώ την προσοχή στην καθαριότητα της σύριγγας. 5) Βιδώνεις ξανά την κάτω τάπα και αρχίζεις την διαδικασία γεμίσματος από την επάνω τάπα. Επειδή είναι δύσκολο να ρουφήξει την βαλβολίνη από τον πάτο του μπουκαλιού, αδειάζεις το ελάχιστο περιεχόμενο του 1ου στο 2ο μπουκάλι και μετά η εναπομείνουσα βαλβολίνη του 2ου μπουκαλιού αδειάζεται με το μπουκάλι στο πίσω μέρος της σύριγγας. Αυτή η βαλβολίνη που μένει στο λάστιχο που εξέχει από την σύριγγα αδειάζει εύκολα στο σασμάν αν το ξεβιδώσουμε ή το τραβήξουμε πρώτα από την σύριγγα για να πάρει αέρα στο πίσω μέρος και έτσι αμέσως αδειάζει. Το πιθανότερο είναι ότι το σασμάν θα έχει γεμίσει και δεν θα χρειάζεται καν να κάνεις όλα αυτά τα "κόλπα" για να χρησιμοποιήσεις και τα τελευταία γραμμάρια βαλβολίνης. 6) Βιδώνεις και την επάνω τάπα και είσαι έτοιμος. Την 1η μέρα δεν κάνεις γρήγορες αλλαγές. Οδήγα νορμάλ. Αν οδηγάς ούτως ή άλλως νορμάλ κανένα πρόβλημα. Από την 2η και 3η μέρα θα πάρεις το μάξιμουμ από την βαλβολίνη. Μπορεί να χρειαστεί να περάσουν σταδιακά και 10 μέρες αλλά αν είναι καλοκαίρι δεν θα πάρει τόσο. Τα πρόσθετα (χημικά και εστέρες) ενεργοποιούνται σταδιακά σε όλο το φάσμα θερμοκρασιών και χρειάζονται χρόνο για να επικαλύψουν όλα τα μέταλλα αντικαθιστώντας και το φιλμ της παλιάς βαλβολίνης. Το ίδιο συμβαίνει και στους κινητήρες αλλά εκεί επειδή οι θερμοκρασίες είναι ασύγκριτα πιο υψηλές όλα γίνονται πιο γρήγορα. Edited July 20, 2006 by Miltellas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted July 21, 2006 Report Share Posted July 21, 2006 εγώ είχα ακούσει ότι τα VW έχουν long-life (ή κάπως έτσι!!) βαλβολίνη η οποία λέει δε χρειάζεται ποτέ αλλαγή.. παίζει κάτι τέτοιο??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted July 21, 2006 Report Share Posted July 21, 2006 Μπορεί 30φυλλε, σήμερα όμως εγώ την άλλαξα και έβαλα AMSOIL 75-90 GL-4 συνθετική και ένα εχω να πώ: Και είναι ακόμα η πρώτη μερα! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted July 22, 2006 Report Share Posted July 22, 2006 για πες που άλλαξες και πόσο σου βγήκε?!!? τη βαλβολίνη την είχες αγοράσει απέξω ή την είχε εκεί ο μάστορας?? άντε στείλε κανά πμ!! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSAKHS-EYBOIA Posted July 22, 2006 Report Share Posted July 22, 2006 έβαλα AMSOIL 75-90 GL-4 συνθετική και ένα εχω να πώ: - δηλαδη ? πρωτα γρατζουναγε στην αλλαγη/κολλαγε ο λεβιες και τωρα οχι ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milix Posted July 22, 2006 Report Share Posted July 22, 2006 Αλλαξε η αίσθηση, εγινε πιο μαλακη, οι ταχύτητες μπαίνουν πιο "ευκολα" τώρα. Η διαφορά εγινε ιδιαίτερα αισθητή στην 1η και την αλλαγή 1ης-2ας. Πρωτα σαν να "σκαλωνε" λιγο σε καποιο σημείο, τωρα παει με τη μια αβίαστα. 30φυλλε, αυτη τη βαλβολίνη λιγο δύσκολο να τη βρεις στα συνεργεία, τα οποια έχουν απο συνθετικες κυρίως GL-5, είναι ρίσκο να τις βάλεις. Εγω την βρήκα μεσω ενός γνωστού 36 ¤ τα δύο μπουκάλια (τοσα χρειάζονται για το golf). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimhs Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 ωραιο το τοπικ "αλλαγη βαλβολινης" αλλα δεν μασ ειπες που ειναι οι βιδες... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 βασικά δε μας είπες το βασικότερο. Πότε ξέρουμε ότι γέμισε; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSAKHS-EYBOIA Posted September 20, 2006 Report Share Posted September 20, 2006 - εαν εχει ντιζα με ατερμονα στο κιβωτιο βλεπεις την σταθμη ξεβιδωνοντας τον γιατι ειναι σαν μετρητης σταθμης αλλα την φτανεις δυσκολα και θελει επιπεδο εδαφος συνεργειου για να βγει ακρη - το καλυτερο ειναι να συμβουλευτεις το βιβλιαρακι ποσα λιτρα παιρνει ωστε να μην ριξεις ακριβως ωστε να μην πεσει παραπανω και στο πεταξει απο την φλαντζα (!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkiv Posted September 21, 2006 Report Share Posted September 21, 2006 (edited) Αλλαξε η αίσθηση, εγινε πιο μαλακη, οι ταχύτητες μπαίνουν πιο "ευκολα" τώρα. Η διαφορά εγινε ιδιαίτερα αισθητή στην 1η και την αλλαγή 1ης-2ας. Πρωτα σαν να "σκαλωνε" λιγο σε καποιο σημείο, τωρα παει με τη μια αβίαστα. 30φυλλε, αυτη τη βαλβολίνη λιγο δύσκολο να τη βρεις στα συνεργεία, τα οποια έχουν απο συνθετικες κυρίως GL-5, είναι ρίσκο να τις βάλεις. Εγω την βρήκα μεσω ενός γνωστού 36 τα δύο μπουκάλια (τοσα χρειάζονται για το golf). Τάσο τις βρήκα Αθήνα και μου είπαν οτι οι 75-90 gl4 δεν υφιστανται πλεον και οτι πρεπει να παρω τις gl5 επειδη η τεχνολογια προχωρησε λεει!!! Επειδή μου είχες πει οτι ειναι λίγο ρίσκο οι 5αρες και δεν θέλω να κλαίω τα λεφτά μου, σε παρακαλώ στειλε μου ενα pm και και αν μπορεις και θελεις φερε με σε επαφη με το παλικαρι στην θεσσαλονικη που στις πουλησε να μου στειλει 2 λιτρα 75-90 gl4 .. Εμενα η κατασταση στην αλλαγη απο 1η σε 2α ειναι τραγελαφικη μιλαμε!!!! SOS! Edited September 21, 2006 by mkiv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltellas Posted September 29, 2006 Author Report Share Posted September 29, 2006 Τάσο τις βρήκα Αθήνα και μου είπαν οτι οι 75-90 gl4 δεν υφιστανται πλεον και οτι πρεπει να παρω τις gl5 επειδη η τεχνολογια προχωρησε λεει!!! Επειδή μου είχες πει οτι ειναι λίγο ρίσκο οι 5αρες και δεν θέλω να κλαίω τα λεφτά μου, σε παρακαλώ στειλε μου ενα pm και και αν μπορεις και θελεις φερε με σε επαφη με το παλικαρι στην θεσσαλονικη που στις πουλησε να μου στειλει 2 λιτρα 75-90 gl4 .. Εμενα η κατασταση στην αλλαγη απο 1η σε 2α ειναι τραγελαφικη μιλαμε!!!! SOS! ¶ργησα να το διαβάσω... ¶λλο η AMSOIL MTG 75W90 GL-5 και άλλο η AMSOIL SVG 75W90 GL-5. Αυτός που σου είπε ότι η τεχνολογία προχώρησε και η GL-5 αντικατέστησε την GL-4 απλά δεν ξέρει από λιπαντικά. Το τί σημαίνει το GL και τί πρέπει να προσέχουμε το ανέλυσα επαρκώς σε τόπικ για βαλβολίνες στην θεματολογία του Polo. Δεν πουλάω λιπαντικά. Απλά αγοράζω από Αθήνα σαν PRC Club και συχνά έχω κάποια μικροποσότητα και για φιλαράκια. Τα δίνω όσο μου κοστίζουν, χωρίς κέρδος. Σχεδίαζα να ανοίξω μαγαζί αλλά το μετάνιωσα γιατί στην ελληνική αγορά κυκλοφορεί ο Χάρος προσωποποιημένος... Ελπίζω ο Αγγελόπουλος (επίσημος εισαγωγέας AMSOIL) να σε εξυπηρέτησε. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...