Jump to content
Chris_dIRE

Τετρακίνηση στα επιβατικά

Recommended Posts

Η Audi έχτισε ολόκληρη την εταιρική της εικόνα γύρω από την τετρακίνηση και η Subaru απαρνείται κάθε άλλη μορφή μετάδοσης σε λιγότερους από δύο άξονες. Είναι όμως πραγματικά χρήσιμη η τετρακίνηση στα επιβατικά αυτοκίνητα ή είναι και αυτό ένα κόλπο του μάρκετινγκ;

«Περισσότερο ίσον και καλύτερο.» Αυτό το σύνθημα κρύβεται πίσω από τα περισσότερα δημιουργήματα του μάρκετινγκ και η κίνηση στους τέσσερις έναντι των δύο μόνο τροχών μπορεί εύκολα να θεωρηθεί ένα από αυτά. Η άλλη οπτική λέει πάλι πως ότι έχει να κάνει με το πως πατάει ένα αυτοκίνητο στην άσφαλτο, οι τέσσερις είναι πάντα καλύτεροι από δύο. Όμως η αλήθεια κρύβεται κάπου στη μέση.

Από τη μία πλευρά, ένα αυτοκίνητο στο οποίο η ροπή μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς βοηθιέται από το γεγονός πως μεταφέρει λιγότερη δύναμη σε κάθε του πάτημα και άρα έχει λιγότερες πιθανότητες να σπινάρει. Επιπλέον ακόμη και αν ένας τροχός σπινάρει υπάρχουν ακόμη τρεις να συνεχίσουν να σπρώχνουν το αυτοκίνητο εμπρός. Αν και με τα ελεύθερα διαφορικά που χρησιμοποιούνται αυτό δεν ισχύει πάντα.

Θα πίστευε κανείς πως η τετρακίνηση είναι η καλύτερη λύση ανάμεσα στην κίνηση εμπρός ή πίσω. Τα σπορ όμως αυτοκίνητα παραμένουν πισωκίνητα αφού προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό και περισσότερη εμπλοκή του οδηγού. Τα απλά αυτοκίνητα παραμένουν προσθιοκίνητα ώστε να προσφέρουν τους μέγιστους δυνατούς χώρους και χαμηλό κόστος.

Η τετρακίνηση θα έλεγε κανείς πως έρχεται να κλείσει την ψαλίδα ανάμεσα στα δύο παρά να συγκριθεί μαζί τους. Η Audi δεν είχε ποτέ πισωκίνητα αυτοκίνητα και πέρασε στην τετρακίνηση για να επιτύχει τους premium στόχους της. H Subaru από την άλλη τη χρησιμοποίησε για να ξεχωρίσει, τονίζοντας τις επιτυχίες τις στα ράλι.

Στα βασικά προσθιοκίνητα μοντέλα, η τετρακίνηση προστίθεται σαν επιπλέον χρηστικότητα, όπως στο Skoda Octavia5 Scout ή το Renault Kangoo 4x4. Εναλλακτικά χρησιμοποιείται για να βελτιώσει την πρόσφυση ισχυρών εκδόσεων, όπως το VW Golf R32, ή τα Audi TT και S3. Το ίδιο έκανε και η Saab στο 9-3 ΧWD ενώ πλέον τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν τα μεσαία μοντέλα που αναζητούν premium στοιχεία, όπως τα νέα Opel Insignia και Skoda Superb. Ο λόγος εδώ είναι πως με την εξάλειψη της υποστροφής και του σπιναρίσματος στην επιτάχυνση δημιουργείται ένα αίσθημα σιγουριάς που αναδεικνύει το μοντέλο, όχι άδικα.

Όμως η τετρακίνηση δεν έχει μόνο θετικά. Τουλάχιστον σε ότι αφορά τα μηχανικά συστήματα με τρία διαφορικά όπως το quattro της Audi (Α4 και πάνω) και AWD της Subaru, υπάρχουν σημαντικές απώλειες ισχύος που μεταφράζονται αμέσως σε αυξημένη κατανάλωση. Αυτός είναι ο λόγος που η Audi και ο όμιλος VW γενικά κάνει χρήση του συμπλέκτη Haldex στα αυτοκίνητα με χαμηλότερη ισχύ. Εκτός όμως από την κατανάλωση, τα περισσότερα κινούμενα μέρη επιβαρύνουν και την ανάρτηση αλλά και την ποιότητα κύλισης. Δεν είναι τέλος λίγες οι φορές που οι κατασκευαστές εμπιστευόμενοι την αυξημένη πρόσφυση της τετρακίνηση αμελούν τη σχεδίαση της ανάρτησης με μέτρια τελικά αποτελέσματα στο πως πατάει το αυτοκίνητο. Η προηγούμενη γενιά Subaru Impreza έπασχε από αυτό.

Όσον αφορά στην αναγκαιότητα ύπαρξής της σε ένα οικογενειακό, αυτό έχει να κάνει με τη χρήση. Βλέπουμε ότι τόσο η BMW και η Mercedes που έχουν πισωκίνητα μοντέλα προσφέρουν τετρακίνητες εκδόσεις με στόχο ειδικές αγορές όπως της Ελβετίας, αν και χώρες με πολύ χιόνι όπως οι σκανδιναβικές δεν τα προτιμούν.

Για την Ελλάδα θα έλεγε κανείς πως η κακή ποιότητα της ασφάλτου χρειάζεται την τετρακίνηση. Εσείς γιατί τη θέλετε; Για το δρόμο, τα χιόνια, το κράτημα; Σας απασχολεί η κατανάλωση και η συντήρηση; Ή τη θεωρείτε περιττή;

Πηγή

Link to comment
Share on other sites

Έχοντας μπει στο αυτοκινητο της φωτογραφιας(Saab 9-3 ΧWD 2.0 Τ σε πιστα και έχοντας οδηγησει Saab 9-3 Convertible XWD 2.0 Τ στο δρομο ) εχω να πω πως η τετρακινηση ειναι απίστευτα χρήσιμη ΜΟΝΟ στην πιστα , χωμα και στα χιονια , ενω στον καθημερινο δρομο ειναι ελαχιστα χρησιμη .

Link to comment
Share on other sites

αναλογα τι ζηταει ο καθενας απο τον τροπο οδηγησης του... αλοι θελουν μπροστα αλλοι πισω αλλοι παντου!

εγω ψηφιζω τετρακινηση!

Link to comment
Share on other sites

Guest Grouper_8L

Είχα μπει σε impreza 1.6T 4x4 το οποίο υπερηφανευόταν ο οδηγός του ότι ήταν 150 άλογα. Ήταν μεγάλη έκπληξη. Τράβαγε λιγότερο και ήταν πιο αργό από 1.6FSi. Πουθενά νεύρο , πουθενά turbo, πουθενά ροπή.

Για την απορία μου κοίταξα και νούμερα σε περιοδικά που επιβεβαιώθηκα και είδα ότι το impreza κάνει

+1 δευτερόλεπτο (11,9) για το 0-100 από το golf. Σαφώς χωρίς την τετρακίνηση η συμπεριφορά του αυτοκινήτου αυτού θα ήταν πολύ πιο σπιρτόζικη...Οπότε τι να την κάνεις?

Καλό είναι όταν στα μικρά σου δίνεται η επιλογή όπως η Susuki στο swift-ignis 4x4 ή όπως ήταν τα Golf 4Motion ή όπως είναι τα Audi quattro.

Για αυτοκίνητα των 200+ ίππων σίγουρα η τετρακίνηση είναι σημαντική.

Στα δικά μου που το ένα είναι 60 άλογα και το άλλο 115 να μου λείπει.

Edited by Grouper
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.