Jump to content
Guest Stoilas

Xenon Lights

Recommended Posts

Guest Stoilas
Posted (edited)

Xenon ή αλλιώς HID (High Intensity Discharge Lights)

Διαφορές μεταξύ Xenon και Halogen

Η κύρια διαφορά των λαμπών Xenon με τις απλές λάμπες αλογόνου (Halogen Lamps) είναι ότι στις λάμπες Xenon δεν υπάρχει κάποιος αγωγός ο οποίος πυρακτώνεται για να παραχθεί το φως αλλά από την ηλεκτρική εκκένωση που δημιουργείται μεταξύ 2 ηλεκτροδίων που βρίσκονται αεροστεγώς κλεισμένα μέσα σε γυαλί γεμάτο από αέριο Xenon (Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο δεν καίγονται εύκολα οι λάμπες xenon αφού οι κραδασμοί του αυτοκινήτου δεν επηρεάζουν κάποιο λεπτό συρματάκι (να το πω απλά) το οποίο παράγει φως.

clrtemp8qc.gif

Το γαλάζιο-άσπρο φως που παράγουν αυτές οι λάμπες είναι πιο ασφαλές επειδή είναι πιο κοντά στο χρώμα της ημέρας από ότι είναι οι απλές λάμπες. Το φως που παράγει μία λάμπα Xenon 35W είναι μέχρι και 300% περισσότερο από αυτό που παράγει μία λάμπα αλογόνου των 55W! Επίσης οι λάμπες Xenon τραβάνε λιγότερο ρεύμα από το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου μας, άρα το καταπονούν και λιγότερο. Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε την απόδοση ενός HID kit σε σχέση με απλές λάμπες αλογόνου. Βλέπουμε δηλαδή πόσο μακριά φτάνει το φως της λάμπας και με τι ένταση.

untitled18nn.jpg

Θερμοκρασία χρώματος

Μετριέται σε βαθμούς Kelvin (K) και δηλώνει την απόχρωση του λευκού χρώματος που παράγεται από την λάμπα. Πολλοί πιστεύουν λανθασμένα ότι τα Κ είναι η φωτεινότητα της λάμπας. Αυτό είναι λάθος! Και μάλιστα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Όσο περισσότερα είναι τα Κ τόσο χαμηλότερη είναι η φωτεινότητα. Το χρώμα του λευκού όμως γίνεται όλο και περισσότερο μπλε μέχρι τα 10.000 όπου και αρχίζει και μωβίζει. Ακολουθεί σχεδιάγραμμα με την αντιστοιχία Κ και χρώματος, πίνακας με κάποιες τιμές Κ-Lumens-Lifetime και 3 εικόνες με λάμπες Xenon διαφόρων Kelvin.

chromaticitylrg2uy.jpg

untitled20qf.jpg

untitled12142ca.jpg

Οι λάμπες Xenon δουλεύουν με άλλες, μεγαλύτερες τάσεις από αυτές που χρειάζονται οι απλές λάμπες, και μάλιστα όταν ανάβουν χρειάζονται γύρω στα 20.000V στιγμιαία τάση ώστε να πιάσουν τη σωστή τους θερμοκρασία. Αφού ανάψουν ενώ οι κανονικές λάμπες λειτουργούν με τάση 12V οι Xenon λειτουργούν στα 85V. Γι’ αυτό το λόγο όλα τα “Hid Kits” διαθέτουν τα λεγόμενα “Ballasts” τα οποία παίρνουν σαν είσοδο τα 12V που παρέχει το ηλεκτρικό μας σύστημα και αναλαμβάνουν να δώσουν τα απαραίτητα ρεύματα στις λάμπες Xenon. Ακολουθεί μία εικόνα με ένα ballast.

philipslvq2127er.jpg

Σημαντικό επίσης είναι ότι οι λάμπες Xenon λειτουργούν σε χαμηλότερη θερμοκρασία από ότι οι απλές λάμπες και γι’ αυτό και δεν υπάρχει κίνδυνος να κάψουμε τα κάτοπτρα των φώτων μας.

Μια λεπτομέρεια που πολλοί αγνοούν. Τα φώτα στα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα είναι 2 τύπων. Με reflectors ή με projectors. Για να καταλάβετε καλύτερα παραθέτω 1 φωτογραφία από τον κάθε τύπο αντίστοιχα. Επειδή τα πρώτα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν με Xenon είχαν όλα projectors πολλοί νομίζουν ότι για να έχεις Xenon πρέπει να αλλάξεις φανάρια. Αυτό είναι λάθος και Xenon μπορείς να εγκαταστήσεις σε οποιοδήποτε από τους 2 τύπους φώτων.

untitled34np.jpg

Τα Hid Kits λοιπόν χαρακτηρίζονται από τον τύπο λάμπας που διαθέτουν και τη θερμοκρασία αυτής. ¶ρα μπορούμε να εγκαταστήσουμε σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο Xenon Lights και φυσικά σε οποιαδήποτε απόχρωση του λευκού. Μόνος περιορισμός είναι το μήκος της λάμπας που πολλές φορές είναι μεγαλύτερο από τις απλές λάμπες και δεν ταιριάζει σε μερικά φανάρια που έχουν μπροστά από την λάμπα ένα προστατευτικό καπάκι. Στο παρακάτω σχήμα βλέπετε όλους τους διαθέσιμους τύπους λαμπών.

bulblist4bf.jpg

Edited by Stoilas
Guest Stoilas
Posted

Θα ακολουθήσει εκτενέστερη ανάλυση λίγο αργότερα, με περισσότερες φωτογραφίες και στοιχεία.

Guest Stoilas
Posted

Φίλε Δημήτρη λογικό δεν είναι? Αλλιώς ακούγεται Phillips και αλλιώς ΜcCoulloch. Και μόνο αυτό να σκεφτείς φτάνει. ¶λλες διαφορές μπορεί να είναι ο χρόνος εγγύησης που μπορεί να δίνει η εταιρεία αλλά και η ποιότητα. Πάντως γενικά νομίζω ότι από ποιότητα είναι όλες ΟΚ. Η πλάκα είναι πως μερικές εταιρείες πουλάνε ένα κιτ με λάμπες και ballasts της Hella ή της Phillips αλλά με αλλαγμένα αυτοκόλλητα που λένε πως είναι άλλη μάρκα και τα πουλάνε μισή τιμή από ότι έχουν τα original. Οπότε πάμε πάλι στο πρώτο σκεπτικό, ότι δηλαδή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το κύρος ενός ονόματος.

Posted

ποιο όνομα μου έρχεται στο νου όταν ακούω για xenon

να δεις πως τον λένε..... Μιχάλη νομίζω.... και το Mike κάτι μου λέει επίσης! :):cry: :cry:

Guest alkis
Posted

παντος αλλο πραγμα ειναι το original φαναρι xenon και αλλο οι πατεντες πχ.xenon kit ετσι? thumbsdown.gif

Guest Stoilas
Posted

Γιατί το λες αυτό? Θες να μας εξηγήσεις? Δεν βλέπω κάποια διαφορά εγώ.

Posted

Alki...Εισαι λαθος...Αλλa anyway...Πιστεψε με, θα ειχα βγαλει και τα aftermarket και θα τα αλλαζα με μαμα αν ειχα εστω και το παραμικρο προβλημα...Ασε που ειναι πολυ πιο εντυπωσιακα...Και απο αποδοση τα μαμα, περα απο την αυτοματη ρυθμιση, δεν βλεπω να πλεονεκτουν πουθενα των δικων μου..Πολυ ευχαριστως να μου αποδειξει καποιος το αντιθετο

Posted

δεν εχω δει τα after market, αλλα τα μαμα μην ξεχναμε οτι ειναι bi-xenon

και η αυτοματη ρυθμιση καθ'υψος δεν ειναι λιγο

Guest Stoilas
Posted (edited)

Και τα πλυστικά δεν είναι άσχημα αλλά μιλάμε για αντίστοιχη απόδοση με καλύτερα λεφτά !

Edited by Stoilas
Posted

Αν θεωρεις Bi-Xenon αυτα που εχει το 5αρι, τοτε πολυ ευχαριστως ελα μια μερα να σου δειξω σε A4 new,τι παει να πει Bi-Xenon...

Εκει, θα δεις μονο τον γλομπο, και την ψειρα...Καμια Η7 στην εσωτερικη μερια...

ΝΑΙ, η αυτοματη ρυθμιση υψους δεσμης ειναι κατι το πολυ καλο. Αλλα εγω πλεον δεν στραβωνω τον απεναντι. Τα εχω σωστα ρυθμισμενα.

ΟΧΙ, το αυτοματο πλυσιμο, δεν ειναι κατι σημαντικο. Εινια κατι περα για περα αχρηστο και εφετζιδικο. Στο Α4 που το χρησιμοποιοω, δεν κανει τιποτα αν δεν κατεβεις να καθαρισεις το φαναρακι. Το ιδιο σε E-Class κολλητου μου.

Guest Stoilas
Posted

Παρ'όλα αυτά ο νόμος σε χώρες του εξωτερικού τα κρίνει απαραίτητα. Και ο γλόμπος που λες λέγεται projector.

Posted

Απλα Κωστη, αν το πω Projector, δεν ξερω ποσο κατανοητος θα γινω.. ;)

Τεσπα...Ο projector λοιπον, ειναι κατι που μπορουμε να βαλουμε ευκολα με ενα aftermarket φαναρι...Δεν ξερω αν θα το κανω...Μια μεση τιμη για Angel Eyes για το δικο μου, ειναι 400 ευρω...Δεν ξερω αν αξιζει...

Posted (edited)
Αν θεωρεις Bi-Xenon αυτα που εχει το 5αρι, τοτε πολυ ευχαριστως ελα μια μερα να σου δειξω σε A4 new,τι παει να πει Bi-Xenon...

Εκει, θα δεις μονο τον γλομπο, και την ψειρα...Καμια Η7 στην εσωτερικη μερια...

του 5 ειναι, bixenon, και ακριβως τα ιδια ειναι σε mercedes & bmw (πχ σε cls & x3 που τα ειδα)

ΝΑΙ, η αυτοματη ρυθμιση υψους δεσμης ειναι κατι το πολυ καλο. Αλλα εγω πλεον δεν στραβωνω τον απεναντι. Τα εχω σωστα ρυθμισμενα.

μα η ρυθμιση γινεται αναλογα με το φως απο απεναντι (δηλαδη αν ερχεται καποιος η οχι), αν ειναι μονιμα σε μια θεση πωσ γινεται να ειναι σωστα ρυθμισμενα ?

υγ: just συζητηση ε? no hard feelings ... ;)

Edited by Thief of Always
Guest Stoilas
Posted

Συμφωνώ, δεν μπορείς να συγκρίνεις κάτι τόσο εξελιγμένο τεχνολογικά με την ατάκα "Τα έχω ρυθμίσει". Και τα original Xenon ρυθμίζονται μόνα τους, συνεχώς, που σημαίνει πως όταν είσαι κατηφόρα και ο απέναντι ανεβαίνει δεν θα τον τυφλώσεις. Και μην πεις Mike ότι έχεις ρυθμίσει γιατί θα σε πυροβολήσω!!! . Πώς να το κάνουμε, το καλύτερο πρέπει να λέγεται!!!

Posted

Stoila σε παραπεμπω στο post μου ανωτερω, και σου λεω οτι ΝΑΙ, ειναι καλυτερα στο συνολο. Αλλιως αν ηταν κι εμεις δεν θα διναμε γυρω στα 1700 στο Α4 για Bi-Xenon και adaptive light. Θα βαζαμε aftermarket, να μας ερθει και τσαμπα.

Απλα αυτο που λεω, ειναι οτι στο καθαρο μερος του φωτισμου, δεν εχουν να ζηλεψουν τιποτα απο τα μαμα.

Πλεον εχουν βγει και aftermarket bi-xenon στην τιμη που ειχα αγορασει εγω τα δικα μου Xenon...

Οσο για την ρυθμιση, ναι ειναι πολυ καλο, και δεν στραβωνει ποτε. Εμενα αντιθετως, σε ανηφορα, θα στραβωσουν λιγο τον απεναντι και το ξερω. Σπανια ομως.

Επισης να πω εδω, πως εχω την εντυπωση πως τα φωτα δεν προσαρμοζονται βασει του φωτος απο απεναντι, αλλα απο το αν ειναι σε κλιση το αμαξι, καθως και σε επιταχυνση(σηκωαμ μουρης,) και σε επιβραδυνση (βυθισμα) οποτε παλι καταληγουμε στην κλιση...

Posted

αν το αμαξι εχει ρυθμιστη για τα φωτα αλογονου, τοτε τα aftermarket xenon ανεβοκατεβαινουν απο εκει :whistling:

Guest Stoilas
Posted

Όχι αυτόματα όμως!

Επισης να πω εδω, πως εχω την εντυπωση πως τα φωτα δεν προσαρμοζονται βασει του φωτος απο απεναντι, αλλα απο το αν ειναι σε κλιση το αμαξι, καθως και σε επιταχυνση(σηκωαμ μουρης,) και σε επιβραδυνση (βυθισμα) οποτε παλι καταληγουμε στην κλιση...

Αυτό είναι ορθόν.

Posted

Ε ναι Πετρο, εννοειται οτι ανεβοκατεβαινουν απο εκει, απλα δεν μπορεις να εισαι συνεχεια με το χερι εκει, αυτο εννοουν τα παιδια... :whistling:

Posted

εγω τα εχω ρυθμιζμενα μονιμα αρκετα χαμηλα, και δεν ενοχλω κανεναν.

παρ'ολα αυτα εχω εξαιρετικη ορατοτητα, που δεν συγκρινεται με κανενα φως αλογονου.

και οταν ειμαι εθνικη στα τελειως σκοταδια, τα σηκωνω και οσο θελω παραπανω και δεν εχω ποτε και πουθενα προβλημα ορατοτητας.

για μενα πιο χρησιμα ειναι τα πιτσιλιστηρια :) , παρα η αυτοματη ρυμιση..

Guest Stoilas
Posted

Εγώ πάντως χτύπησα αυτά τα φανάρια στο ebay και τα περιμένω σε καμιά εβδομάδα. Πιστεύω πως θα χάσω λίγο σε εντυπωσιασμό αλλά θα κερδίσω σε σωστότερη φωτεινότητα...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.