Jump to content
auber002b

Dsg - S Tronic - Tiptronic - Pdk?

Recommended Posts

Ας γράψουμε εδώ τι ισχύει για τα παραπάνω αυτόματα κιβώτια , ποιες οι διαφορές τους και ποιο θεωριτικά ή και πρακτικά είναι αποδοτικότερο !

Αν δεν κάνω λάθος το DSG είναι το ίδιο ακριβώς με το S Tronic απλά το 2ο το ονομάζει έτσι η AUDI στα μοντέλα της ?

(άρα είναι το ίδιο πράγμα αλλιώς αν κάνω λάθος σε τι διαφέρει ?)

Το Tiptronic τώρα που το έχει και η VW (π.χ. Passat Tiguan κτλ.) και η AUDI τι διαφορές έχει με το DSG στην λειτουργία του ?

(το οποίο π.χ. για την Porsche είναι πλέον παρελθόν και τη θέση του παίρνει το PDK, το οποίο προσφέρει καλύτερες επιδόσεις αλλά και, το σημαντικότερο, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου )

DSG

πιο γνωστό στους περισσότερους μας γιατί είναι το πιο συνηθισμένο στα αυτοκίνητα της VW και το έχουμε δοκιμάσει στην πράξη κιόλας .

Αυτό που γνωρίζω για το DSG από περιοδικά και από κάποιο τεχνικό άρθρο που βρήκα στο internet , είναι ότι βασίζεται σε ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τριών αξόνων. Σε αντίθεση, όμως, με τη συμβατική διάταξη, στο DSG ο πρωτεύων άξονας αποτελείται από έναν εξωτερικό κοίλο άξονα και έναν εσωτερικό. Tα γρανάζια της 1ης, 3ης, 5ης ταχυτήτας, όπως και της όπισθεν, είναι τοποθετημένα στον εσωτερικό άξονα, ενώ ο εξωτερικός κοίλος άξονας συνεργάζεται με τα γρανάζια της 2ης, 4ης και 6ης.Kαθένας από τους δύο άξονες εμπλέκεται από έναν ηλεκτροϋδραυλικό «υγρό» πολύδισκο συμπλέκτη. Kατά αυτόν τον τρόπο, όταν το αυτοκίνητο κινείται, για παράδειγμα, με πρώτη ταχύτητα και λίγο πριν από το σημείο στροφών που ορίζει την αλλαγή σχέσης, η δευτέρα προεπιλέγεται, χωρίς όμως να εμπλακεί ο συμπλέκτης της.

Kατά τη διαδικασία αλλαγής ταχύτητας, ο συμπλέκτης της 2ας εμπλέκεται και παράλληλα απεμπλέκεται ο συμπλέκτης της 1ης και η αλλαγή μπορεί να πραγματοποιείται κάτω από φορτίο, με αποτέλεσμα τη διατήρηση σταθερής ροής ισχύος, αλλά και τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου σε μόλις 0,2 δλ. Tο ίδιο, βέβαια, ισχύει και για τις αλλαγές των υπόλοιπων σχέσεων, αφού, όπως προαναφέραμε, οι μισές ταχύτητες βρίσκονται πάνω στον κοίλο άξονα και οι άλλες μισές στον εξωτερικό. H ίδια διαδικασία ισχύει και για τα «κατεβάσματα», αφού διάφοροι αισθητήρες ―ταχύτητας, φορτίου, ακόμη και κλίσης του δρόμου― συλλέγουν συνεχώς δεδομένα, δίνοντας στην ηλεκτρονική μονάδα τη δυνατότητα να «καταλάβει» τις προθέσεις του οδηγού και να δώσει εντολή για προεπιλογή μεγαλύτερης ή μικρότερης σχέσης στο κιβώτιο. Tέλος, στη διαδικασία του «κινκντάουν», σε περίπτωση που το κατέβασμα αφορά δύο σχέσεις του ίδιου άξονα (π.χ. από 6η σε 2η), τότε χρησιμοποιείται το τρικ της επιλογής μιας ενδιάμεσης σχέσης του έτερου άξονα (π.χ της 5ης), με αναπόφευκτο, βέβαια, αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου της αλλαγής.

επίσης υπάρχει πλέον και το νέο DSG 7σχέσεων

Η καινοτομία του DSG 7 σχέσεων είναι ότι δε χρειάζεται οποιοδήποτε είδος συντήρησης, ενώ η διάρκεια "ζωής", σύμφωνα με τη VW, είναι απεριόριστη (εάν σκεφτεί κάποιος ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας αναφέρουν, ότι αντοχές του φτάνουν μέχρι και τα 300.000 χιλιόμετρα). Το κιβώτιο αυτό χρησιμοποιεί 1,7 λίτρα λαδιού (σε αντίθεση με τα 6,5 λίτρα του DSG 6) και δεν χρειάζεται αλλαγή. Ο τρόπος λειτουργίας του είναι παρόμοιος με αυτόν του DSG 6 σχέσεων, με κύρια διαφορά ότι ο διπλός πολύδισκος συμπλέκτης είναι ξηρού τύπου. Οι ταχύτητες μεταδίδουν την κίνηση από τους συμπλέκτες με ξεχωριστούς άξονες. Στον πρώτο άξονα εμπλέκονται η 1η, 3η, 5η και 7η ταχύτητα, ενώ στο δεύτερο εμπλέκονται η 2η, 4η, 6η και η όπισθεν ταχύτητα. Η ισχύς του κινητήρα μεταδίδεται γραμμικά χωρίς διακοπές, αφού οι ταχύτητες προεπιλέγονται και όταν επιλεγεί η επόμενη ταχύτητα, ο συμπλέκτης της, μεταδίδει απευθείας την κίνηση. Το βάρος του DSG 7 σχέσεων είναι 77 κιλά, 16 κιλά λιγότερα από αυτό των 6 σχέσεων, ενώ το μήκος του είναι μικρότερο (μήκος 36,9 εκατοστά), για να μπορεί να "χωράει" και σε μικρότερα μοντέλα, όπως είναι το Polo. Αν και ο διπλός συμπλέκτης είναι μεγαλύτερος σε μήκος από αυτόν του DSG 6 σχέσεων, η μείωση βάρους επετεύχθη με μείωση όγκου του υπολοίπου κορμού του σασμάν.

Όμως ανταποκρίνεται σε ροπές μέχρι 250 NM και σε ιπποδυνάμεις μικρότερες των 170 ίππων (το DSG 6 σχέσεων μπορεί να ανταποκριθεί σε ροπές μέχρι 350 NM και σε ισχύ μέχρι 300 ίππων). Αυτό σημαίνει, ότι δε θα αλλάξει κάτι στο ήδη υπάρχον DSG 6 σχέσεων για μοντέλα όπως το GTI . Το κιβώτιο αυτό έχει κατασκευαστεί για αυτοκίνητα προσθιοκίνητα, γι αυτό και δε θα το δούμε σε τετρακίνητα μοντέλα, όπως είναι το Tiguan.

όποιος γνωρίζει για τα υπόλοιπα ας συνεχίσει...

Edited by AntonisR
Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος το DSG είναι το ίδιο ακριβώς με το S Tronic απλά το 2ο το ονομάζει έτσι η AUDI στα μοντέλα της ?

(άρα είναι το ίδιο πράγμα αλλιώς αν κάνω λάθος σε τι διαφέρει ?)

Όμως ανταποκρίνεται σε ροπές μέχρι 250 NM και σε ιπποδυνάμεις μικρότερες των 170 ίππων (το DSG 6 σχέσεων μπορεί να ανταποκριθεί σε ροπές μέχρι 350 NM και σε ισχύ μέχρι 300 ίππων). Αυτό σημαίνει, ότι δε θα αλλάξει κάτι στο ήδη υπάρχον DSG 6 σχέσεων για μοντέλα όπως το GTI . Το κιβώτιο αυτό έχει κατασκευαστεί για αυτοκίνητα προσθιοκίνητα, γι αυτό και δε θα το δούμε σε τετρακίνητα μοντέλα, όπως είναι το Tiguan.

όποιος γνωρίζει για τα υπόλοιπα ας συνεχίσει...

Ερωτηση...

Το dsg7 το οποιο ειναι ιδιο με το S Tronic γιατι δεν σηκωνει πανω απο 250 kg ροπης οταν το S Tronic στο Q5 ας πουμε(211hp) σηκωνει 35,7 kg ροπης???????

Πραγματικα ρωταω......Εχω μπερδευτει πολυ!

Edited by Speedy
Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος το DSG είναι το ίδιο ακριβώς με το S Tronic απλά το 2ο το ονομάζει έτσι η AUDI στα μοντέλα της ?

(άρα είναι το ίδιο πράγμα αλλιώς αν κάνω λάθος σε τι διαφέρει ?)

Όμως ανταποκρίνεται σε ροπές μέχρι 250 NM και σε ιπποδυνάμεις μικρότερες των 170 ίππων (το DSG 6 σχέσεων μπορεί να ανταποκριθεί σε ροπές μέχρι 350 NM και σε ισχύ μέχρι 300 ίππων). Αυτό σημαίνει, ότι δε θα αλλάξει κάτι στο ήδη υπάρχον DSG 6 σχέσεων για μοντέλα όπως το GTI . Το κιβώτιο αυτό έχει κατασκευαστεί για αυτοκίνητα προσθιοκίνητα, γι αυτό και δε θα το δούμε σε τετρακίνητα μοντέλα, όπως είναι το Tiguan.

όποιος γνωρίζει για τα υπόλοιπα ας συνεχίσει...

Ερωτηση...

Το dsg7 το οποιο ειναι ιδιο με το S Tronic γιατι δεν σηκωνει πανω απο 250 kg ροπης οταν το S Tronic στο Q5 ας πουμε(211hp) σηκωνει 35,7 kg ροπης???????

Πραγματικα ρωταω......Εχω μπερδευτει πολυ!

το dsg7 δεν είναι ακριβώς το ίδιο με το 7ταχυτο s-tronic του Q5

σε αντίθεση με το 1o dsg (το 6ταχυτο) που είναι ίδιο με το αντίστοιχο 6ταχ. stronic

ενώ όπως φαίνεται στις καινούργιες 7ταχυτες εκδόσεις υπάρχει μια διαφορά , ότι το Stronic βγαίνει έκδοση και για τετρακίνητα και για παραπάνω ροπή όπως π.χ. το Q5 που ανέφερες ,

σε αντίθεση με το dsg7 που δεν συνεργάζεται με τετρακίνητα

αν δεις π.χ. η Audi στο A3 1.8tsi 160hp δίνει το 7ταχυτο Stronic (κάτι σαν το dsg7) ενώ στο ίδιο μοντέλο A3 2.0TFSI 200hp δίνει το 6ταχυτο Stronic

είπαμε ίδιο group αλλά κάτι κρατάει και για την Audi που δεν δίνει στην vw ή ακόμα περισσότερο σε seat & skoda...

(χαρακτηριστικό παράδειγμα το avs που στους 2.0tsi της Audi έχουμε 211hp & 35κ ροπή ένώ στην VW και στο νέο GTI 211hp & 28.5κ ....)

Link to comment
Share on other sites

το dsg7 δεν είναι ακριβώς το ίδιο με το 7ταχυτο s-tronic του Q5

σε αντίθεση με το 1o dsg (το 6ταχυτο) που είναι ίδιο με το αντίστοιχο 6ταχ. stronic

ενώ όπως φαίνεται στις καινούργιες 7ταχυτες εκδόσεις υπάρχει μια διαφορά , ότι το Stronic βγαίνει έκδοση και για τετρακίνητα και για παραπάνω ροπή όπως π.χ. το Q5 που ανέφερες ,

σε αντίθεση με το dsg7 που δεν συνεργάζεται με τετρακίνητα

αν δεις π.χ. η Audi στο A3 1.8tsi 160hp δίνει το 7ταχυτο Stronic (κάτι σαν το dsg7) ενώ στο ίδιο μοντέλο A3 2.0TFSI 200hp δίνει το 6ταχυτο Stronic

είπαμε ίδιο group αλλά κάτι κρατάει και για την Audi που δεν δίνει στην vw ή ακόμα περισσότερο σε seat & skoda...

(χαρακτηριστικό παράδειγμα το avs που στους 2.0tsi της Audi έχουμε 211hp & 35κ ροπή ένώ στην VW και στο νέο GTI 211hp & 28.5κ ....)

Παντως φιλε Αντωνη, η ABT ισχυριζεται πως ανεβαζει τη ροπη σε golf tsi 160 dsg7!(290 Nm)

http://bol.abt-sportsline.gr/eCatalog/eCat...fvl44_17284.pdf

Link to comment
Share on other sites

Παντως φιλε Αντωνη, η ABT ισχυριζεται πως ανεβαζει τη ροπη σε golf tsi 160 dsg7!(290 Nm)

http://bol.abt-sportsline.gr/eCatalog/eCat...fvl44_17284.pdf

το έχω δει και εγώ αυτό , είναι ένα θέμα , δεν ξέρω πόσο αντέχει , απλά τα στοιχεία που έχει δώσει η ίδια η vw έγραψα παραπάνω.

πάντως για την ιστορία και στο dsg6 τα ίδια έλεγαν ότι δεν αντέχει και υπάρχουν αυτοκίνητα μεχρι και σχεδόν 40κιλά ροπή !

οπότε ας περιμένουμε,

αν και το παραδειγμα που είπα πριν ισχύει , δηλ. στα 1.4tsi είναι το καινούργιο dsg7 & A3 1.8tsi το αντίστοιχο 7αρι stronic , ενώ στα 2.0tsi το 6ταχυτο dsg & stronic στο mk6GTI & A3 2.0TFSI αντίστοιχα .

Link to comment
Share on other sites

το έχω δει και εγώ αυτό , είναι ένα θέμα , δεν ξέρω πόσο αντέχει , απλά τα στοιχεία που έχει δώσει η ίδια η vw έγραψα παραπάνω.

πάντως για την ιστορία και στο dsg6 τα ίδια έλεγαν ότι δεν αντέχει και υπάρχουν αυτοκίνητα μεχρι και σχεδόν 40κιλά ροπή !

οπότε ας περιμένουμε,

αν και το παραδειγμα που είπα πριν ισχύει , δηλ. στα 1.4tsi είναι το καινούργιο dsg7 & A3 1.8tsi το αντίστοιχο 7αρι stronic , ενώ στα 2.0tsi το 6ταχυτο dsg & stronic στο mk6GTI & A3 2.0TFSI αντίστοιχα .

το dsg του ibiza cupra οπου ειναι και αυτο 7αρι εχει 25.5 kgm ροπης και 180 αλογα τα dsg σασμαν εχουν ξεχωριστους εγκεφαλους οπου πλεον τα 6αρια επαναπρογραματιζονται και βγαζουν τους περιοριστες ροπης....δεν εχουν προβλημα στην διαχειριση της ιπποδυναμης αλλα στην διαχειριση ροπης οποτε επειδη καπου πιο πανω αναφερες οτι αντεχει μεχρι 300 αλογα αυτο δεν ισχυει αλλα ισχυει οτι αντεχει μεχρι 40+ κιλα ροπης με την μαμα χαρτογραφηση σαν μηχανικα μερη πιστεψε με αντεχει και παραπανω...καπου στα 48+ ειναι του jimakou (αν μπορει να το επιβεβαιωσει) και δεν νομιζω να εχει καποιο ιδιαιτερο προβλημα!!!

το tiptronic ειναι σε συντηρηση σαν ενα dsg6 απλα δεν χρησιμοποιει 2 συμπλεκτες αλλα ενα και ειναι αρκετα παλαιοτερης τεχνολογιας απο τα dsg (υπαρχει σε Α6 '98 μοντελο του πατερα μου 1.8τ) οπου εκει οι περιορισμοι ροπης ηταν παρα πολυ μεγαλοι

Link to comment
Share on other sites

το dsg του ibiza cupra οπου ειναι και αυτο 7αρι εχει 25.5 kgm ροπης και 180 αλογα τα dsg σασμαν εχουν ξεχωριστους εγκεφαλους οπου πλεον τα 6αρια επαναπρογραματιζονται και βγαζουν τους περιοριστες ροπης....δεν εχουν προβλημα στην διαχειριση της ιπποδυναμης αλλα στην διαχειριση ροπης οποτε επειδη καπου πιο πανω αναφερες οτι αντεχει μεχρι 300 αλογα αυτο δεν ισχυει αλλα ισχυει οτι αντεχει μεχρι 40+ κιλα ροπης με την μαμα χαρτογραφηση σαν μηχανικα μερη πιστεψε με αντεχει και παραπανω...καπου στα 48+ ειναι του jimakou (αν μπορει να το επιβεβαιωσει) και δεν νομιζω να εχει καποιο ιδιαιτερο προβλημα!!!

το tiptronic ειναι σε συντηρηση σαν ενα dsg6 απλα δεν χρησιμοποιει 2 συμπλεκτες αλλα ενα και ειναι αρκετα παλαιοτερης τεχνολογιας απο τα dsg (υπαρχει σε Α6 '98 μοντελο του πατερα μου 1.8τ) οπου εκει οι περιορισμοι ροπης ηταν παρα πολυ μεγαλοι

σωστά όλα αυτά ,

εγώ απλά στο 1ο post έγραψα τι υποστηρίζει η ίδια η vw για το dsg6 ".....ροπές μέχρι 350 NM και σε ισχύ μέχρι 300 ίππων...." που όπως είπα και σε επόμενο Post ,στην πράξη έχουμε δει πολύ παραπάνω !

δεν λέμε κάτι διαφορετικό !

τώρα για το tiptronic , είναι όντως πολύ παλιότερο αλλά δεν γνωρίζω ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας του όπως περιέγραψα αναλυτικά για τα dsg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.