Jump to content
TasosGti25

Afr...

Recommended Posts

Καλημερα....

Σημερα λεω να σας προβληματισω λιγακι...

Λοιπον προκειται για το AFR,ενα εγκεφαλακι της HKS και απο αλλες εταιρειες...

Συμφωνα με αυτο μπορουμε να τροποποιησουμε καποιες παραμετρους του εγκεφαλου μας με σκοπο καλυτερα λογο A/F που αυτο ισοδυναμει με:

1)οικονομια(ερχονται δυσκολοι καιροι.....)

2)επιδοσεις..

3)ασφαλεια του κινητηρα μας...(οπου κρινουμε εμεις...)

Ο προγραμματισμος του....ειναι ευκολος...διαθετει manual και με βασικες γνωσεις μηχανολογιας και υπολογιστει μπορεις να κανεις τα παραπανω...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτο μπορουμε να το καταφερουμε με αυξηση του λογου A/F...

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΟΤΕΡ

Εδω τι να πουμε ειναι κατι το οποιο μας απασχολει σχεδον ολους...

Θελουμε ολο και παραπανω δυναμη...

Ενα απλο κολπακι το οποιο γινεται με το "δικο μου" μοτερ ειναι να γυρισουμε την Ν75 αναποδα...

Αυτο εχει ως αποτελεσμα να αυξησουμε την πιεση μας περιπου στο 0.2-0.3 bar...

Αν κανουμε κατι τετοιο ομως πολυ απλα θα παρουμε τα πιστονακια μας στα χερια....αν δεν βρεθουν λιωμενα κομματια στο καρτερ μας..

Οποτε ειμαστε στο σταδιο που εχουμε πιεση απο τα 0.6 στα 0.8-0.9 bar(ct)...

Επομενο σταδιο ειναι να κανουμε το αμαξι μας πλουσιο...αλλα αναλογικα με πριν φτωχοτερο!!

Στα τούρμπο το air/fuel κάπου στο 11,2:1 είναι καλό για δύναμη και ασφαλές και δεν θα πρέπει να είναι πλουσιότερο του 10,5:1 και φτωχότερο του 12:1.

Τα αυτοκίνητα δουλεύουν στο στοιχειομετρικό μείγμα με τη βοήθεια του αισθητήρα λάμδα μόνο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ποτέ στο τέρμα γκάζι.

TI ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΟ ΑΒΑΝΣ ΑΦΟΥ ΕΚΕΙ ΜΕ ΤΟ afr ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΠΕΜΒΩ???

Η ανάφλεξη δεν ακολουθεί κάποιον γενικό κανόνα όσον αφορά τις μοίρες στις οποίες εκτελείται. Για το ιδανικό πρόγραμμα μόνο ένα δυναμόμετρο μπορεί να δείξει σε τι αρέσκεται ο κινητήρας αλλά χρειάζεται προσοχή ώστε να μην βαράει πειράκια το αυτοκίνητο και ειδικά στα τούρμπο όσο ανεβαίνει η πίεση τόσο πρέπει να πέφτει το αβανς.

Μια προσωπική εμπειρία είναι ότι όταν ξεπερνιέται το σημείο μέγιστης δύναμης του κινητήρα θα πρέπει να μειώνεται το αβανς μέχρι να επέμβει ο κόφτης. Αυτό βοηθά στο να κρατηθούν ψηλά τα νούμερα μετά το peak.

Θεωρητικα θα εχω προβλημα αφου θα εχω αρκετη πιεση υπερπληρωσης παραπανω και το ιδιο αβανσ αλλα παντα με περισσοτερο καυσιμο στο Peak...

Πρακτικα....θα δειξει αφου ιδιο αβανσ,παραπανω πιεση και παραπανω καυσιμο λογικα γινεται σωστη καυση

(αυτα το παραδειγμα το λεω λογω κατοχης ενος Y10 turbo πιτσιρικας και πειραματιζομουν,αβανς σαν καρμπυλατερ πειραζα απο το στριψιμο του ντριστιμπιτερ....αλλα εντελως μπακαλιστικα!!!!)!!!

ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Γιατι δεν αυξανουμε λιγο ακομη την αναλογια εκει που εχουμε πιεση...ωστε να ειναι πιο ασφαλες και πιο αποδοτικο???

Απαντηση...

το προβλημα στα τουρμπο οι συνθηκες λειτουργιας μοιαζουν με ατμοσφαιρικο κινητηρα υπο τεραστιο φορτιο.

Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να ειναι πολυ επιρρεπες στα πειρακια το τουρμπο (ειδικα οταν περναει απο υποπιεση σε πιεση αλλα και σε ψιλες στροφες) και να αναπτυσει πολυ μεγαλες θερμοκρασιες στο θαλαμο καυσης. Για να το "κρυωνουμε" λοιπον δινουμε περισσοτερη βενζινη σε σχεση με ενα ατμοσφαιρικο και ριχνουμε το αβανς οσο ανεβαινει η πιεση.

Θεωρητικά, εαν μπορουσαμε να γλυτωσουμε απο τα πειρακια (με κανα water injection πχ) και ειχαμε τιποτα τρελα υλικα που να αντεχουν τις θερμοκρασιες των 1000+ βαθμων σε καυσαερια εαν παιζαμε με φτωχοτερο μειγμα απο 12:1 το πιθανοτερο ειναι να βλεπαμε και παραπανω δυναμη χωρις προβλημα αξιοπιστιας.

Ομως καλο ειναι να σκεφτουμε και το εξης...

ενα μειγμε 11.. σε σχεση με ενα 12.5 , η διαφορα σε καθε κυκλο καυσης θα ειναι περιπου 4 βαθμους πιο δροσερη καυση στο 11 μειγμα, οποτε δεν ειναι ΤΡΑΓΙΚΗ η διαφορα..

το μιγμα οτα πρεσαρεται,λογω τουρμπο... γινεται πιο ΠΥΚΝΟ...

το πιο πυκνο.. ΚΑΙΓΕΤΑΙ πιο ΓΡΗΓΟΡΑ..

Να σημειωθει οτι με πλουσιο μιγμα κανεις παντα αποδεδειγμενα πιο αργη καυση...

Και ενα παραδειγμα συγκρισης πλλουσιου και φτωχου μιγματος!

Φιλος με custom μετατροπη ατμοσφαιρικου σε τουρμπο εβλεπε

12.2-12.3 μειγμα.. και αβανς ΣΤΟΝ ΑΔΗ..

ελυσε το μοτερ μετα απο καιρο και....

τα πιστονια και το μοτερ ειναι ΛΕΣ ΚΑΙ ΜΠΗΚΑΝ ΧΤΕΣ..

αλλο τουρμπατο μοτερ που για δικους του λογους το ειχανε κανει11.2-11.3

καρκινος ολο μεσα!!

Ολα αυτα ειναι βασικες αρχες remapping ecu...

Αιτια του post ενας μικρος προγραμματισμος HONDATA K-PRO...σε civic type-r ep3...

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΥ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ....ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩ ΑΙΣΘΗΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΝΑ afr????

Η ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΕΝΑΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ vag ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΝΧΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ???

Link to comment
Share on other sites

Kαλο θα ηταν να μην κανεις τιποτα απο τα παραπανω και να μην πειραματιζεσε!Ολα τα 1,8Τ πλεον ειναι 1000τεσταρισμενα και στανταρ πραγματα!Δεν χρειαζεσε ουτε παραλληλους ουτε κατι απο τα παραπανω..Αυτο που λες για την ν75 ειναι πιο ασχημο απο το να γυρισεις 2-3 σβουρες την WG σου και να εχεις και κατι παραπανω απο αυτο που λες πιεση!Επειδη δεν ειμαστε ουτε μηχανικοι-ουτε οι καταλληλοι για να ρυθμιζουμε αμαξι σε σχεση με βενζινες-μιγμα κτλπ καλο θα ηταν να απευθυνθουμε σε καποιο ποιον ειδικο!Καλο θα ηταν να πας σε καποιον να σου βαλει ενα προγραμμα και να ειναι jet...Δεν χρειαζονται πολλα απο αυτα που ψαχνεις!Καλο ειναι να ψαχνεσε και μπραβο σου και εγω ολο τανζανιες κανω αλλα προσπαθω να μαθαινω και να εφαρμοζω μονο οσα ειμαι σιγουρος γιατι το αμαξι ειναι περιουσια...Ειναι σαν να δοκιμαζεις μεσα στο σπιτι σου να ψησεις καφε με μπουκαλα υγραεριου αντι για γκαζακι..θα το εκανες? new_killother.gif

Οσο για τον ελεγχο μπορεις ευκολα να εχεις μονιμως το Vag com σε μια οθονη6-7-8-9 ιντζων και να το βλεπεις για το τι γινετε στο μοτερ σου!Μπορεις ευκολα να φτιαξεις ενα car pc και περα απο το vag com να εχεις και Gps και video να βλεπεις και οτι θες!Εχουμε φτιαξει με φιλο car pc καθως αυτη ειναι εν μερη η δουλεια μου!

Φιλικα παντα..Ελπιζω να μην παρεξηγησε απο το υφος μου!Αλλωστε τα λεμε σε ολα τα τοπικ για 1.8Τ!Ειναι ετσι το υφος μου..

Νικος

Edited by Golf_Mk2
Link to comment
Share on other sites

Εννοειται και δεν παρεξηγουμε Νικο!!!

Το club υπαρχει για να συζηταμε τις ανησυχιες μας....και να λεμε οτι κρινουμε εμεις καλυτερο!

Με αυτο δεν εννοω οτι ενα AFR ειναι πολυ καλυτερο απο ενα προγραμμα αλλα αν βαλω προγραμμα δεν θα μπορω να επεμβω...

καταλαβαινεις που πηγαινει η λογικη του afr....στην δημιουργια...!!!

Η αληθεια ειναι οτι μ αρεσει να ψαχνω πραγματα...και χαιρομαι που υπαρχουν αυτοκινητα με εγκεφαλους στα οποια επεμβαινεις απλα με ενα laptop...ενω στεναχωριεμαι που δεν εχω ενα απο αυτα!!!

Link to comment
Share on other sites

Εννοειται και δεν παρεξηγουμε Νικο!!!

Το club υπαρχει για να συζηταμε τις ανησυχιες μας....και να λεμε οτι κρινουμε εμεις καλυτερο!

Με αυτο δεν εννοω οτι ενα AFR ειναι πολυ καλυτερο απο ενα προγραμμα αλλα αν βαλω προγραμμα δεν θα μπορω να επεμβω...

καταλαβαινεις που πηγαινει η λογικη του afr....στην δημιουργια...!!!

Η αληθεια ειναι οτι μ αρεσει να ψαχνω πραγματα...και χαιρομαι που υπαρχουν αυτοκινητα με εγκεφαλους στα οποια επεμβαινεις απλα με ενα laptop...ενω στεναχωριεμαι που δεν εχω ενα απο αυτα!!!

Σε ενα custom προγραμμα μεσω obd μπορεις να επεμβεις και να αλλαξεις οτι θες!βεβαια πρεπει να ξερεις τι θες να πειραξεις και να γνωριζεις τι δικλυδες πρεπει να αλλαξεις!Εχω φιλο που ασχολειται μονιμως με αυτα και γνωριζει σχεδον τα παντα..το αμαξι του πραγματικα πεταει προς το καλυτερο!Σε ενα πατημα που κανει μπαινει με το λαπτοπ αλλαζει αβανς και μοιρες και το κανει σχεδον τερμα και μολις τελειωσει τα ξαναγυρναει σε φυσιολογικα επιπεδα!

Link to comment
Share on other sites

Σε ενα custom προγραμμα μεσω obd μπορεις να επεμβεις και να αλλαξεις οτι θες!βεβαια πρεπει να ξερεις τι θες να πειραξεις και να γνωριζεις τι δικλυδες πρεπει να αλλαξεις!Εχω φιλο που ασχολειται μονιμως με αυτα και γνωριζει σχεδον τα παντα..το αμαξι του πραγματικα πεταει προς το καλυτερο!Σε ενα πατημα που κανει μπαινει με το λαπτοπ αλλαζει αβανς και μοιρες και το κανει σχεδον τερμα και μολις τελειωσει τα ξαναγυρναει σε φυσιολογικα επιπεδα!

Νικο αυτο ακριβως θελω να κανω.....να μην εχω πιεσμενο μοτερ αλλα να μπορω να το κανω μια στο τοσο!

Link to comment
Share on other sites

Παντως αυτο με την αναποδη N75 το ειχα δοκιμασει και χτυπησε safe mode αμεσως.

Με την wastegate ειχα πειραματιστει, προς τα το τερμα ανοιχτα παλι χτυπουσε safe mode και τερμα σφυγμενη ανεβαζε αισθητα ροπη και σχεδον 0,1bar πιεση αλλα δεν επεφτε σε safemode γιατι ισως τοτε μου ειχε ξεσφηχτει μια βιδα απο την πολαπλη που κραταει την τουρμπινα και λειτουργουσε ως εξοδος και απο εκει. Μετα αργοτερα αφου ειχα αλαξει τουρμπινα εμαθα οτι δεν πρεπει να παιζεις με την wastegate κοινως οπως λενε και οι ξενοι... don't screw with the wastegate.!

Εγω εχω μια αλλη απορια σχετικα με την wastegate, την θετω εδω γιατι ετσι και αλλιως τα θεματα του mk4 μας τα εχουνε κανει κοινως σαλατα και αν ανοιξω θεμα θα συχωνευτει σιγουρα.!

Απο την στιγμη πχ στο δικο μου το οποιο εχει προγραμμα και ανεβαζει 1,2 σταθερα, η wastegate ομως ειναι η μανησια η οποια ανοιγει στα 0,5...μηπως πρεπει να αλαχτει με αλλη??? Δουλευει σωστα ετσι?? η μηπως αν βαλω μια αλλη η οποια θα ειναι για την πιεση λειτουργιας μου θα μου δωσει και τιποτα παραπανω??

To κεφαλαιο "wg" ειναι ατελειωτο νομιζω...

Τα ειχα φαει στην μαπα με το punto και απο τοτε λεω ποτε ξανα...

Τωρα νομιζω τα 20vt δεν εχουν ιδιαιτερο προβλημα με τις πιεσης λογω wg...

Το θεμα ειναι οτι απο ενα σημειο και μετα αρχιζουμε και ξεφουσκωνουμε σαν μπαλονια!!!

Νομιζω ομως με το να αλλαξουμε μια wg εινια πολυ καυτερα αποδοτικα αφου θα μπορεσουμε να δουμε πιεσεις αντι του 0.8bar στις 6000rpm της ταξης του 1.0++!

Αλλα εκει ανοιγει ενα κεφαλαιο για το ποσο θα αντεξει το μοτερ μας και συγκεκριμενα οι μπιελες μας το φορτιο απο την πιεση και απο τις στροφες ταυτοχρονα!

Αλλωστε εκει που ειναι να βαλεις μια wg βαζεις external και τρελενεσαι και μονο που το ακους!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Η external στα αλογα που συζηταμε δεν προσφερει τιποτα περα απο ηχο που οντως ειναι ακρως πορωτικος...περα απο αυτο φιλε Καραμαν ποσο over εχεις απο οταν πατησεις χαμηλα και ποσο σταθερο στον κοφτη?Για να δεις ποσο over εχεις ακριβως πατας απο 4η με 2500-3000 στροφες εκει που εχεις την περισσοτερη ροπη!Αν θες το κατι παραπανω αλλαζεις και wastegate με αυτη τις forge..οντως σου δινει καλυτερη σταθερη και κραταει λιγο παραπανω το overboost!Σε πολλα αμαξια που ειναι τσιτα 1α σταδια συνιθως περα του προγραμματος οι προγραμματιστες γυριζουν και λιγο την wg οσο χρειαζετε και ρυθμιζουν μετα απο το προγραμμα!για αυτο ισως θα εχετε ακουσει πολλους με 20vt να εχουν over 1,8-1,7-1,6 over με 1,1-1-0,95 σταθερο!Με το προγραμμα το καλυτερο που εχω ακουσει να επιτυγχανεις(χωρις να αλλαξεις-πειραξεις wg) ειναι 1,45-1,5 οver με 0,8-0,9 max σταθερο!

Edited by Golf_Mk2
Link to comment
Share on other sites

N75j πως δουλευει στα μοτερ μας χωρις προγραμμα?

κατι ακουσα στο site της seat οτι ξεφουσκωνει μετα τις 5000!

αληθευει?

και κατι αλλο ...ξερει κανεις σε τι πιεση μπαινει στο μοτερ μας safe mode?

Link to comment
Share on other sites

Oταν μπαινει safe mode πεφτει ακριβως σε 0,3 πιεση και το αμαξι δεν παει!Η J θεωρητικα ειναι λιγο πιο επιθετικη και εχεις 0,1bar παραπανω πιεση!Δεν την εχω δοκιμασει να πωτην αληθεια...Κaraman να κοιταξεις ολα τα κολαρα σου μηπως εχει σκιστει καποιο..την n75 μπορεις να την δοκιμασεις και ξεφυσωνοντας την εντελως απλα αν δεις και σηκωσει πανω απο 1,2-1,3 αφησε το καθως μπορει να σηκωσει και κανενα 2μπαρο(σπανια αλλα μπορει να γινει)!Αν σηκωσει πιεση παει να πει οτι φταιει αυτο..Αν ξεφυσωσεις και δεν κανει τιποτα παλι δεν ειναι αυτο μαλλον!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.