Jump to content
ConstantineX

Polo 1.2 6Nr Tsi Tuning Options.

Recommended Posts

Παιδιά έψαξα λίγο απο δω και απο κει αλλα επειδή τα ποστ για τα Polo 1.2 απ οτι βλέπω ειναι περσινά τα περισσότερα και εχουν αλλάξει και εχουν εμφανιστεί καινούρια πράγματα απο τοτε στον κοσμο του tuning αποφάσισα να κανω καινούριο ποστ για να ειναι και λιγο πιο συγκεκριμένο στις απορίες που εχω.

Καταρχάς ειμαι καινούριος στον κοσμο του tuning και του VWclub, θα ηθελα να μαθω τα ποιο up-to-date tuning options για τον 1.2 TSI κινητήρα καθως εχω μαζέψει κάποια χρήματα στην άκρη για να γίνει μια βελτίωση απο την παρθενιά της μαμάς στο καινούριο Polaki.

Ποια ειναι τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα του παράλληλου εγκεφάλου σε σχεση με την αλλαγή του προγράμματος και τι αλλες επιλογές αναβάθμισης θα μπορούσα να κοιτάξω?

Υπάρχει κανείς απο εδω που εχει δοκιμάσει παράλληλο εγκέφαλο, και ποιες ηταν οι εντυπώσεις του?

Εμένα μου πρότειναν να παω για παράλληλο εγκέφαλο αντί για αλλαγή του προγράμματος και πειράξω την τεχνολογία της μαμάς. Και εχω βρει την εξής προσφορά απο την "Chip Tronic" που θα ήθελα να μου πείτε την γνώμη σας απο άποψη τιμής και εμπειρίας της συγκεκριμένης εταιρίας (εάν γνωρίζει κανείς) και τι θα μου προτείνατε εσείς αντίστοιχα:

"Παράλληλος εγκέφαλος για Group VAG 1.2 TSI 105hp 490€ μαζί με Δυναμομέτρηση πριν και μετά την βελτίωση.

Αύξηση δύναμης στα 137hp και ροπής στα 230Nm (+ 2 χρόνια εγγύηση)"

Αυτή την στιγμή το Polo βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και μολις έστρωσε τα 3.500χλμ φρέσκο πράμα απο μαμά.

VW Polo 6NR (2010)

Κινητήρας: 1.2 TSI

Ιπποδύναμη: 105PS

Μέγιστη ταχύτητα: 190km/h

Επιτάχυνση: 0 - 100 km/h 9,7 sec

Ροπή: 175 Νm / 1.550 - 4.100 σ.α.λ.

Edited by ConstantineX
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά έψαξα λίγο απο δω και απο κει αλλα επειδή τα ποστ για τα Polo 1.2 απ οτι βλέπω ειναι περσινά τα περισσότερα και εχουν αλλάξει και εχουν εμφανιστεί καινούρια πράγματα απο τοτε στον κοσμο του tuning αποφάσισα να κανω καινούριο ποστ για να ειναι και λιγο πιο συγκεκριμένο στις απορίες που εχω.

Καταρχάς ειμαι καινούριος στον κοσμο του tuning και του VWclub, θα ηθελα να μαθω τα ποιο up-to-date tuning options για τον 1.2 TSI κινητήρα καθως εχω μαζέψει κάποια χρήματα στην άκρη για να γίνει μια βελτίωση απο την παρθενιά της μαμάς στο καινούριο Polaki.

Ποια ειναι τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα του παράλληλου εγκεφάλου σε σχεση με την αλλαγή του προγράμματος και τι αλλες επιλογές αναβάθμισης θα μπορούσα να κοιτάξω?

Υπάρχει κανείς απο εδω που εχει δοκιμάσει παράλληλο εγκέφαλο, και ποιες ηταν οι εντυπώσεις του?

Εμένα μου πρότειναν να παω για παράλληλο εγκέφαλο αντί για αλλαγή του προγράμματος και πειράξω την τεχνολογία της μαμάς. Και εχω βρει την εξής προσφορά απο την "Chip Tronic" που θα ήθελα να μου πείτε την γνώμη σας απο άποψη τιμής και εμπειρίας της συγκεκριμένης εταιρίας (εάν γνωρίζει κανείς) και τι θα μου προτείνατε εσείς αντίστοιχα:

"Παράλληλος εγκέφαλος για Group VAG 1.2 TSI 105hp 490€ μαζί με Δυναμομέτρηση πριν και μετά την βελτίωση.

Αύξηση δύναμης στα 137hp και ροπής στα 230Nm (+ 2 χρόνια εγγύηση)"

Αυτή την στιγμή το Polo βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και μολις έστρωσε τα 3.500χλμ φρέσκο πράμα απο μαμά.

VW Polo 6NR (2010)

Κινητήρας: 1.2 TSI

Ιπποδύναμη: 105PS

Μέγιστη ταχύτητα: 190km/h

Επιτάχυνση: 0 - 100 km/h 9,7 sec

Ροπή: 175 Νm / 1.550 - 4.100 σ.α.λ.

Μιας και όπως λες είσαι καινούριος στο χώρο του tuning, καταρχή θα σου πώ να μην ανησυχείς, γιατί όλοι έτσι ξεκινήσαμε! :( Οι απορίες σου είναι ενδιαφέρουσες αλλά το θέμα των παράλληλων εγκέφαλων νομίζω ότι το έχει θίξει ωραία ένας συνάδελφος στο οικείο topic για τη βελτίωση του κινητήρα σου. Όμως επειδή κάνοντας τον κόπο να ανοίξεις το θέμα αυτό κάνεις λόγο γενικότερα για options στη βελτίωση του 1.2 Tsi θα σου πω περιληπτικά ότι αυτή τη στιγμή ΟΝΤΩΣ υπάρχουν λύσεις βελτιώσεως: Έχουν ήδη βγάλει "έτοιμα" (=γενικής εφαρμογής σε όλα τα μοτέρ συγκεκριμένου τύπου) προγράμματα οι ΑΒΤ και μάλλον και η REVO που είναι στο τελικό στάδιο δοκιμής (απ'ό,τι ακούστηκε).Ίσως και η ΜΤΜ αλλά δεν είμαι σίγουρος.Από την άλλη έχουν υπάρξει και λύσεις από προγραμματιστές οι οποίοι προγραμματίζουν την ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης επί τόπου σε δυναμόμετρο και σου φτιάχνουν τα χαρακτηριστικά απόδοσης όπως θέλεις εσύ-πάντα βέβαια στο πλαίσιο ασφάλειας για το μοτέρ, αφού δε χρειάζεται να σου πω ότι το δίπτυχο: "επιθετικές ρυθμίσεις, τους περνάω όλους"= α ν α τ ί ν α ξ η :notfair: Ο παράλληλος εγκέφαλος απλώς αλλάζει το "σήμα" που παρέχει ο βασικός εγκέφαλος του κινητήρα και ουσιαστικά ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΟΝΙΜΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΗ των εργοστασιακών ρυθμίσεων. Απλά "ξεγελά" και παρεμβαίνει διαρκώς -όσο είναι συνδεμένος- στις εντολές που δίνει για τη διαχείρηση του κινητήρα. Είναι μια πρόχειρη λύση τάχα "ανακούφιση" όσων ανησυχούν για τη μετάλλαξη της αρχικής απόδοσης του κινητήρα αφού είναι "βάλε-βγάλε" κι όλοι <<χαρούμενοι>>. Εσύ που όταν βαρεθείς το "πετάς στην άκρη" κι ούτε γάτα ούτε ζημιά, ο νέος ιδιοκτήτης που όταν του πουλήσεις το αμάξι δεν θα δει -αν είναι υποψιασμένος- το reflash (και τις παλιές "δόξες" του μοτέρ) και όσοι άλλοι στην οικογένεια τυχόν "γκρινιάζουν" στην ιδέα του "πουσαρίσματος". Όμως κάποιες φορές μπορεί ο βασικός εγκέφαλος να μην εφαρμόσει ασφαλιστικές δικλείδες, αφού πάντα κάτι το "εξωτερικό" του "παραμορφώνει" τις αρχικές λειτουργίες και γενικότερα δεν είναι ουσιαστική και σε βάθος βελτίωση.

Πάντως ίσως θα ήταν καλύτερο να βλέπεις το τί γράφουν ή να κάνεις περαιτέρω ερωτήσεις στο οικείο topic του "POLO 1.2 Tsi Tuning", γιατί μπορεί να μην υπάρξει άλλο ενδιαφέρον σ' αυτό το "παρόμοιου ενδιαφέροντος" topic! Kαλές αποφάσεις...

Edited by G.PET.VF34
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά έψαξα λίγο απο δω και απο κει αλλα επειδή τα ποστ για τα Polo 1.2 απ οτι βλέπω ειναι περσινά τα περισσότερα και εχουν αλλάξει και εχουν εμφανιστεί καινούρια πράγματα απο τοτε στον κοσμο του tuning αποφάσισα να κανω καινούριο ποστ για να ειναι και λιγο πιο συγκεκριμένο στις απορίες που εχω.

Καταρχάς ειμαι καινούριος στον κοσμο του tuning και του VWclub, θα ηθελα να μαθω τα ποιο up-to-date tuning options για τον 1.2 TSI κινητήρα καθως εχω μαζέψει κάποια χρήματα στην άκρη για να γίνει μια βελτίωση απο την παρθενιά της μαμάς στο καινούριο Polaki.

Ποια ειναι τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα του παράλληλου εγκεφάλου σε σχεση με την αλλαγή του προγράμματος και τι αλλες επιλογές αναβάθμισης θα μπορούσα να κοιτάξω?

Υπάρχει κανείς απο εδω που εχει δοκιμάσει παράλληλο εγκέφαλο, και ποιες ηταν οι εντυπώσεις του?

Εμένα μου πρότειναν να παω για παράλληλο εγκέφαλο αντί για αλλαγή του προγράμματος και πειράξω την τεχνολογία της μαμάς. Και εχω βρει την εξής προσφορά απο την "Chip Tronic" που θα ήθελα να μου πείτε την γνώμη σας απο άποψη τιμής και εμπειρίας της συγκεκριμένης εταιρίας (εάν γνωρίζει κανείς) και τι θα μου προτείνατε εσείς αντίστοιχα:

"Παράλληλος εγκέφαλος για Group VAG 1.2 TSI 105hp 490€ μαζί με Δυναμομέτρηση πριν και μετά την βελτίωση.

Αύξηση δύναμης στα 137hp και ροπής στα 230Nm (+ 2 χρόνια εγγύηση)"

Αυτή την στιγμή το Polo βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και μολις έστρωσε τα 3.500χλμ φρέσκο πράμα απο μαμά.

VW Polo 6NR (2010)

Κινητήρας: 1.2 TSI

Ιπποδύναμη: 105PS

Μέγιστη ταχύτητα: 190km/h

Επιτάχυνση: 0 - 100 km/h 9,7 sec

Ροπή: 175 Νm / 1.550 - 4.100 σ.α.λ.

Το συγκεκριμενο (Chiptronic Box) το φοράει ενα ξαδερφακι μου χωρις κανενα προβλημα εδω και 6μηνες περιπου.Εκανε και το πρωτο service και δεν πειρανε χαμπάρι στην αντιπρωσοποια . :thumbsup:

Edited by Boostmaniac
Link to comment
Share on other sites

Το συγκεκριμενο (Chiptronic Box) το φοράει ενα ξαδερφακι μου χωρις κανενα προβλημα εδω και 6μηνες περιπου.Εκανε και το πρωτο service και δεν πειρανε χαμπάρι στην αντιπρωσοποια . :nea:

Ο.Κ! Καλό χρυσό και άγιο το "παράλληλο" προγραμματάκι! Όμως ξέρεις ότι σαν νορμάλ "παίζει" από 125ΗΡ και πάνω με 20Kg.m+ ροπή; Το δικό μου "εγραψε" προχθές στο υπερσύγχρονο Dyno του Μαραβέλια 128,9ΗΡ (έστω με ΕΚΟ 100 Speed). Mα να δώσει κάποιος 500€άρικο για +9-12ΗΡ;; :devil: Λίγα πράγματα θα "νιώσει" και ίσως υπό το πρίσμα αυτό, καλύτερα να το αφήσει νορμάλ! Τέλος πάντων όλες οι λύσεις, εφόσον είναι αξιόπιστες (όπως είπες για το Polaki του παιδιού) είναι υπό συζήτηση και εναπόκειται σε αυτόν που θα αποφασίσει τί είναι καλύτερο για το αμάξι του...

Edited by G.PET.VF34
Link to comment
Share on other sites

Ο.Κ! Καλό χρυσό και άγιο το "παράλληλο" προγραμματάκι! Όμως ξέρεις ότι σαν νορμάλ "παίζει" από 125ΗΡ και πάνω με 20Kg.m+ ροπή; Το δικό μου "εγραψε" προχθές στο υπερσύγχρονο Dyno του Μαραβέλια 128,9ΗΡ (έστω με ΕΚΟ 100 Speed). Mα να δώσει κάποιος 500€άρικο για +9-12ΗΡ;; :crazy: Λίγα πράγματα θα "νιώσει" και ίσως υπό το πρίσμα αυτό, καλύτερα να το αφήσει νορμάλ! Τέλος πάντων όλες οι λύσεις, εφόσον είναι αξιόπιστες (όπως είπες για το Polaki του παιδιού) είναι υπό συζήτηση και εναπόκειται σε αυτόν που θα αποφασίσει τί είναι καλύτερο για το αμάξι του...

Δεν ξερω αν το εργοστάσιο έχει πεσει τοσο εξω απο 105Hp σε 128Hp :crazy: γιατι αν ψαξεις και στο εξωτερικο δεν περναει κανενα τα 115Hp , παντος του ξαδερφου μου ειχε βγαλει 114Hp normal και μετα πηρε +25Hp , και άλλα πολλα που ειδαμε εκει μετρημένα πανω κατω τα ίδια ήτανε , παντα φιλικα μιλαω και φυσικα ειναι στην αποφαση του καθενα τη θα κανει με το αμαξι του και την τσεπη του , την γνωμη μας λεμε εδω μεσα και της εμπειρίες μας .

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω αν το εργοστάσιο έχει πεσει τοσο εξω απο 105Hp σε 128Hp :crazy: γιατι αν ψαξεις και στο εξωτερικο δεν περναει κανενα τα 115Hp , παντος του ξαδερφου μου ειχε βγαλει 114Hp normal και μετα πηρε +25Hp , και άλλα πολλα που ειδαμε εκει μετρημένα πανω κατω τα ίδια ήτανε , παντα φιλικα μιλαω και φυσικα ειναι στην αποφαση του καθενα τη θα κανει με το αμαξι του και την τσεπη του , την γνωμη μας λεμε εδω μεσα και της εμπειρίες μας .

Στο δικό μου όπως είπα είχα 100άρα βενζίνη, ενώ δεν αποκλείω να ήταν και από το εργοστάσιο κάπως πιο αποδοτικό! Όμως δεν ανέφερες σε τί dyno του έδειξε η εταιρία chiptronic 114ΗΡ ως normal και τί βενζίνη χρησιμοποιήθηκε (θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε!), γιατί τελικά κανένα dyno δεν είναι ίδιο! Πάντως ανεξάρτητα από την απόλυτη τιμή που μπορεί να φτάσει αυτό το μοτέρ, η τουρμπίνα του είναι τόσο μικρή που αποκλείεται κατά τη γνώμη μου να "παίρνει" σκέτα (χωρίς εισαγωγές, εξατμίσεις κ.λπ) με οποιοδήποτε πρόγραμμα +25ΗΡ που λές. Αυτό το υποστηρίζω γιατί ήδη από μαμά -τουλάχιστον το δικό μου και με λογκαρίσματα on dyno- είχε 0,9bar overboost και ο,7 σταθερό! Τώρα δουλεύει 1,1-1,15 over και 0,9 σταθερό! Δηλαδή και ως νορμάλ ήταν "ψιλοπιεσμένο"! Επομένως δύσκολο απόδοση +25 αλόγων με αύξηση μόνο κατά 0,2bar! Δηλαδή αν άντεχαν οι μπιέλες και είχε μεγαλύτερο cooler θα έφτανε σχεδόν 170ΗΡ με 1,2bar σταθερό; :crazy:Τότε όλοι με POLO GTI να τρέξουν να τα πουλήσουν! Δεν μπορεί αυτή η τουρμπίνα να δώσει πάνω από 145ΗΡ αλλά και από την άλλη μου φαίνεται αδύνατο με 0,9bar σταθερό να έχει μόνο 114ΗΡ! Βέβαια άλλο Fabia κι άλλο Polo θα μου πείς αλλά θεωρώ αδιανόητο το V.A.G να δέχεται να είναι "ριγμένο" το δικό του(Polo) -στο κάτω-κάτω- καλύτερο προ'ι'όν.

Πάντως αφού και το chiptronic φτάνει τα 140ΗΡ δυναμομετρημένα θα είναι αρκετά καλό (για "παράλληλο")

Edited by G.PET.VF34
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά,

Διάβασα κ το αντίστοιχο topic "Polo 1.2 Tsi Tuning" και ως συμπέρασμα βγάζω ότι το εγκεφαλάκι είναι (πλέον) αρκετά αξιόπιστο για κάτι προσωρινό το οποίο μπορείς να το βγάλεις ανά πάσα στιγμή για να μην επηρεάσει την εγγύηση και τους άλλους που ΘΑ το οδηγήσουν. Ενώ το πρόγραμμα είναι κάτι το οποίο είναι κατασκευασμένο για το συγκεκριμένο αμάξι και πιο έμπιστο όσο αναφορά το tuning του αυτοκινήτου εφόσον προγραμματίζεται εκείνη την στιγμή για τις προδιαγραφές του συγκεκριμένου αμαξιού άλλα συνήθως επηρεάζει την εγγύηση (με εξαίρεση REVO και ABT?) και είναι μια μόνιμη παραμετροποίηση.

Διορθώστε με αν λέω βλακείες.

Όσο αναφορά έμενα πιστεύω ότι καλύτερο εφόσον είμαι και καινούριος στο tuning είναι να πάω για τον εγκέφαλο διότι είναι κάτι προσωρινό το οποίο δεν επηρεάζει την εγγύηση και τους επόμενους οδηγούς. Αλλά εάν ήθελα ένα πιο σοβαρό tuneαρισμα καλύτερα να περιμένω για το προγραμματάκι από την REVO?

Έχω κάποιες ερωτησούλες πάνω στο θέμα που θα ήθελα να με διαφωτίσετε,

1. Ποια είναι η διάφορα κόστους από ένα εγκέφαλο/πρόγραμμα απλό και ένα πρόγραμμα της REVO?

2. Το tuning είναι αντίστοιχο με το overclocking για PC? Δηλαδή, παίρνεις το boostαρισμα του κινητήρα χωρίς να επηρεάζει επιπλέον άλλα χαρακτηριστικά του αμαξιού (όπως ηλεκτρολογικά κ.α. λόγω αύξησης θερμοκρασίας στο κάπο) απλός μακροπρόθεσμα μειώνει την διάρκεια ζωής του κινητήρα?

3. Με ενδιέφερε αυτό που είπε ο φίλος G.PET.VF34 για τους προγραμματιστές που το κάνουν στα "μέτρα" σου το tuning, τι σημαίνει ακριβώς αυτό (τι διαφορετικό θα ήθελε κανείς από ένα αξιόπιστο balanced πρόγραμμα?), πόσο αξιόπιστο είναι και ποια η διαφορά κόστους? Αντίστοιχα θα μπορούσε κανείς να αλλάξει τις παραμέτρους του παράλληλου εγκεφάλου για να είναι στα μέτρα του έτσι ώστε να "δοκιμάσει" κάτι προσωρινά?

4. Με βάση την προηγούμενη ερώτηση, θα μπορούσε κανείς αντί να boostαρει το αμάξι του σε άλογα/ροπή απλός να το tuneαρει για μειώσει την κατανάλωση (της τάξης του 20% μείωση) διατηρώντας την δύναμη του αυτοκινήτου? Αν ναι ποια είναι τα μειονεκτήματα σε αυτή την περίπτωση και πως επηρεάζει τον κινητήρα?

Ελπίζω να είναι σαφείς οι ερωτήσεις μου και να μην έχω μπλέξει τα μπούτια μου με όλα αυτά που λέει ο καθένας στα post του.

Edited by ConstantineX
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά,

Διάβασα κ το αντίστοιχο topic "Polo 1.2 Tsi Tuning" και ως συμπέρασμα βγάζω ότι το εγκεφαλάκι είναι (πλέον) αρκετά αξιόπιστο για κάτι προσωρινό το οποίο μπορείς να το βγάλεις ανά πάσα στιγμή για να μην επηρεάσει την εγγύηση και τους άλλους που ΘΑ το οδηγήσουν. Ενώ το πρόγραμμα είναι κάτι το οποίο είναι κατασκευασμένο για το συγκεκριμένο αμάξι και πιο έμπιστο όσο αναφορά το tuning του αυτοκινήτου εφόσον προγραμματίζεται εκείνη την στιγμή για τις προδιαγραφές του συγκεκριμένου αμαξιού άλλα συνήθως επηρεάζει την εγγύηση (με εξαίρεση REVO και ABT?) και είναι μια μόνιμη παραμετροποίηση.

Διορθώστε με αν λέω βλακείες.

Όσο αναφορά έμενα πιστεύω ότι καλύτερο εφόσον είμαι και καινούριος στο tuning είναι να πάω για τον εγκέφαλο διότι είναι κάτι προσωρινό το οποίο δεν επηρεάζει την εγγύηση και τους επόμενους οδηγούς. Αλλά εάν ήθελα ένα πιο σοβαρό tuneαρισμα καλύτερα να περιμένω για το προγραμματάκι από την REVO?

Έχω κάποιες ερωτησούλες πάνω στο θέμα που θα ήθελα να με διαφωτίσετε,

1. Ποια είναι η διάφορα κόστους από ένα εγκέφαλο/πρόγραμμα απλό και ένα πρόγραμμα της REVO?

2. Το tuning είναι αντίστοιχο με το overclocking για PC? Δηλαδή, παίρνεις το boostαρισμα του κινητήρα χωρίς να επηρεάζει επιπλέον άλλα χαρακτηριστικά του αμαξιού (όπως ηλεκτρολογικά κ.α. λόγω αύξησης θερμοκρασίας στο κάπο) απλός μακροπρόθεσμα μειώνει την διάρκεια ζωής του κινητήρα?

3. Με ενδιέφερε αυτό που είπε ο φίλος G.PET.VF34 για τους προγραμματιστές που το κάνουν στα "μέτρα" σου το tuning, τι σημαίνει ακριβώς αυτό (τι διαφορετικό θα ήθελε κανείς από ένα αξιόπιστο balanced πρόγραμμα?), πόσο αξιόπιστο είναι και ποια η διαφορά κόστους? Αντίστοιχα θα μπορούσε κανείς να αλλάξει τις παραμέτρους του παράλληλου εγκεφάλου για να είναι στα μέτρα του έτσι ώστε να "δοκιμάσει" κάτι προσωρινά?

4. Με βάση την προηγούμενη ερώτηση, θα μπορούσε κανείς αντί να boostαρει το αμάξι του σε άλογα/ροπή απλός να το tuneαρει για μειώσει την κατανάλωση (της τάξης του 20% μείωση) διατηρώντας την δύναμη του αυτοκινήτου? Αν ναι ποια είναι τα μειονεκτήματα σε αυτή την περίπτωση και πως επηρεάζει τον κινητήρα?

Ελπίζω να είναι σαφείς οι ερωτήσεις μου και να μην έχω μπλέξει τα μπούτια μου με όλα αυτά που λέει ο καθένας στα post του.

Μια χαρά τα λες (καθόλου βλακείες) και οι απορίες σου απόλυτα λογικές

Α) Για τον "παράλληλο" εγκέφαλο ισχύει ό,τι έχει γενικά ειπωθεί για τις βασικές αρχές λειτουργίας του! Όσο είναι συνδεμένος "παίζει" κανονικά, "παραμορφώνοντας" κι όχι τροποποιώντας τις παραμέτρους διαχειρίσεως της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης κινητήρα με όσα "υπέρ" και "κατά" συνεπάγεται αυτό (επιφανειακό τρόπο τινά tuning που κάνει τη δουλειά του αλλά μη μόνιμο, το οποίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να αποκρυφτεί) Κάπου όμως διάβασα -δεν μπορώ να θυμηθώ σε ποιό forum- ότι κάποιοι που έβαλαν ένα "παράλληλο" (χωρίς να συγκρατήσω ποιό) είχαν "κοψίματα" (=δυσλειτουργία στιγμιαίων ενοχλητικών παύσεων σωστής λειτουργία κινητήρα, δηλ. σημαντική μείωση απόδοσής του),σε συνθήκες έντονου κρύου ή μετά από σύντομες διαδρομές όπου ο κινητήρας δεν προλάβαινε να ζεσταθεί και τελικά ΤΟ ΕΒΓΑΛΑΝ. Σίγουρα δεν επηρεάζεται η εγγύηση αν τύχει βλάβη που δεν σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία του κινητήρα αφού το βγάζεις και το παίζεις στην αντιπροσωπεία αθώος :angel: αλλά κι αυτό είναι σχετικό. Π.χ σε μια μεγάλη ζημιά η V.A.G έχει την τεχνογνωσία να ελέγξει και ΝΑ ΒΡΕΙ :gym: αν το turbo κάποια στιγμή ξεπέρασε το ανώτατο προβλεπόμενο boost (π.χ να "δει" 1,3bar αντί 0,:crazysmile:και να σε "τσακώσει" :zoro:παρόλο που ο εγκέφαλος δεν θα διαθέτει κάποιο "ίχνος" από reflash.

Β)Τα Revo, ABT, MTM OETTINGER, κ.λπ είναι πολύ πιο ακριβά και από το παράλληλο και φυσικά από "χειροποίητα"(customized) έως 100 ή και 150%+. (Π.χ custom 400-450€ -αναλόγως δυσκολίας- τα Revo 850-900€ και το ΑΒΤ 1000-1200€)

Γ) Το overclocking den xero ti inai!! :roadrage:

Δ) Η δυνατότητα παραμετροποιήσεως ενός custom προγράμματος έχει να κάνει με το ότι επειδή ο προγραμματιστής το μελετά και το τροποποιεί ουσιαστικά παρουσία σου σύμφωνα με την υψηλή τεχνογνωσία που ασφαλώς διαθέτει, είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις επιθυμίες για το πώς θες να αποδίδει το μοτέρ σου. π.χ άλλος θέλει η πίεση του turbo να ανεβαίνει σταδιακά γιατί κάνει κόντρες και θέλει πρόσφυση στα ξεκινήματα. Άλλος που "τρέχει" μόνο στην εθνική και γκαζώνει "στα πολλά", θέλει το μοτέρ να "σκοτώνει" παντού και να έχει τη μέγιστη δυνατή (ΣΕ ΑΣΦΑΛΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΝΤΑ) πίεση για boost, άλλος θέλει μια μέση σταθερή πίεση για πιο ήπιες καταστάσεις και πάει λέγοντας! Επίσης η δυνατότητα παραμετροποίησης έχει να κάνει με το ότι το πρόγραμμα που σου φτιάχνει ο προγραμματιστής λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του δικού σου κινητήρα (π.χ τα περιφερειακά του και την standard ρο'ι'κότητά του που μπορεί να διαφέρει από κομμάτι σε κομμάτι. Π.χ όλοι οι 1.2Tsi που βγήκαν ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ και θέλουν τη δική τους αποκλειστική ρύθμιση για να αποδώσουν τα μέγιστα ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΩΣ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΙ). Η κονσερβοποιημένη όμως ως Universal ρύθμιση που σου πωλούν οι εταιρίες μπορεί να είναι καλή και ωραία αλλά τέτοιες δυνατότητες δεν μπορεί να σου προσφέρει πλην κάποιων εξαιρέσεων (π.χ Revo που σου λέει ότι διαθέτει μια ανώτερη διαβάθμιση όπως stage2 αλλά και αυτή ακόμα είναι "προσχεδιασμένη" να δέχεται τα περιφερειακά που προβλέπει ο προγραμματιστής τα οποία εσύ μπορεί να μην τα θέλεις όλα ή να θες κάτι πιο ενδιάμεσο!)

Τα custom πάντως, αν ο προγραμματιστής ξέρει τη δουλειά του (γιατί δυστυχώς συμβαίνουν και ατυχήματα-κυρίως από όσους ζητούν το "απόλυτο" και ο προγραμματιστής τους "υποκύπτει"- είναι ΕΞΙΣΟΥ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΌ ΤΑ "ΕΤΟΙΜΑ".

Ε)Οι παράμετροι νομίζω στον "παράλληλο" εγκέφαλο δεν παραμετροποιούνται αφού κι αυτός έχει κατασκευαστεί να παρέχει "έτοιμες" εντολές. Δεν ξέρω επίσης αν η εταιρία που τον πουλάει έχει κάποιο demo για να δεις αν σου αρέσει.

ΣΤ) Το τελευταίο που ζητάς μοιάζει με ένα είδος downgrade των επιδόσεων του αυτοκινήτου σου και καλύτερα να μη το συζητάμε γιατί μου φαίνεται σαν ευνουχισμός και δεν θα σου άρεσε ΚΑΘΟΛΟΥ! Να μειώσεις την κατανάλωση 20% με tuning και ταυτόχρονα να έχεις τις ίδιες επιδόσεις;;;;; :startle: Πρέπει να κατέβει στη γη ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός! Μόνο αυτός μπορεί να το καταφέρει (θαύμα!)

Link to comment
Share on other sites

Μια χαρά τα λες (καθόλου βλακείες) και οι απορίες σου απόλυτα λογικές

Α) Για τον "παράλληλο" εγκέφαλο ισχύει ό,τι έχει γενικά ειπωθεί για τις βασικές αρχές λειτουργίας του! Όσο είναι συνδεμένος "παίζει" κανονικά, "παραμορφώνοντας" κι όχι τροποποιώντας τις παραμέτρους διαχειρίσεως της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης κινητήρα με όσα "υπέρ" και "κατά" συνεπάγεται αυτό (επιφανειακό τρόπο τινά tuning που κάνει τη δουλειά του αλλά μη μόνιμο, το οποίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να αποκρυφτεί) Κάπου όμως διάβασα -δεν μπορώ να θυμηθώ σε ποιό forum- ότι κάποιοι που έβαλαν ένα "παράλληλο" (χωρίς να συγκρατήσω ποιό) είχαν "κοψίματα" (=δυσλειτουργία στιγμιαίων ενοχλητικών παύσεων σωστής λειτουργία κινητήρα, δηλ. σημαντική μείωση απόδοσής του),σε συνθήκες έντονου κρύου ή μετά από σύντομες διαδρομές όπου ο κινητήρας δεν προλάβαινε να ζεσταθεί και τελικά ΤΟ ΕΒΓΑΛΑΝ. Σίγουρα δεν επηρεάζεται η εγγύηση αν τύχει βλάβη που δεν σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία του κινητήρα αφού το βγάζεις και το παίζεις στην αντιπροσωπεία αθώος :roadrage: αλλά κι αυτό είναι σχετικό. Π.χ σε μια μεγάλη ζημιά η V.A.G έχει την τεχνογνωσία να ελέγξει και ΝΑ ΒΡΕΙ :roadrage: αν το turbo κάποια στιγμή ξεπέρασε το ανώτατο προβλεπόμενο boost (π.χ να "δει" 1,3bar αντί 0,:drinks:και να σε "τσακώσει" :tongue:παρόλο που ο εγκέφαλος δεν θα διαθέτει κάποιο "ίχνος" από reflash.

Β)Τα Revo, ABT, MTM OETTINGER, κ.λπ είναι πολύ πιο ακριβά και από το παράλληλο και φυσικά από "χειροποίητα"(customized) έως 100 ή και 150%+. (Π.χ custom 400-450€ -αναλόγως δυσκολίας- τα Revo 850-900€ και το ΑΒΤ 1000-1200€)

Γ) Το overclocking den xero ti inai!! :roadrage:

Δ) Η δυνατότητα παραμετροποιήσεως ενός custom προγράμματος έχει να κάνει με το ότι επειδή ο προγραμματιστής το μελετά και το τροποποιεί ουσιαστικά παρουσία σου σύμφωνα με την υψηλή τεχνογνωσία που ασφαλώς διαθέτει, είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις επιθυμίες για το πώς θες να αποδίδει το μοτέρ σου. π.χ άλλος θέλει η πίεση του turbo να ανεβαίνει σταδιακά γιατί κάνει κόντρες και θέλει πρόσφυση στα ξεκινήματα. Άλλος που "τρέχει" μόνο στην εθνική και γκαζώνει "στα πολλά", θέλει το μοτέρ να "σκοτώνει" παντού και να έχει τη μέγιστη δυνατή (ΣΕ ΑΣΦΑΛΗ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΝΤΑ) πίεση για boost, άλλος θέλει μια μέση σταθερή πίεση για πιο ήπιες καταστάσεις και πάει λέγοντας! Επίσης η δυνατότητα παραμετροποίησης έχει να κάνει με το ότι το πρόγραμμα που σου φτιάχνει ο προγραμματιστής λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του δικού σου κινητήρα (π.χ τα περιφερειακά του και την standard ρο'ι'κότητά του που μπορεί να διαφέρει από κομμάτι σε κομμάτι. Π.χ όλοι οι 1.2Tsi που βγήκαν ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ και θέλουν τη δική τους αποκλειστική ρύθμιση για να αποδώσουν τα μέγιστα ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΩΣ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΙ). Η κονσερβοποιημένη όμως ως Universal ρύθμιση που σου πωλούν οι εταιρίες μπορεί να είναι καλή και ωραία αλλά τέτοιες δυνατότητες δεν μπορεί να σου προσφέρει πλην κάποιων εξαιρέσεων (π.χ Revo που σου λέει ότι διαθέτει μια ανώτερη διαβάθμιση όπως stage2 αλλά και αυτή ακόμα είναι "προσχεδιασμένη" να δέχεται τα περιφερειακά που προβλέπει ο προγραμματιστής τα οποία εσύ μπορεί να μην τα θέλεις όλα ή να θες κάτι πιο ενδιάμεσο!)

Τα custom πάντως, αν ο προγραμματιστής ξέρει τη δουλειά του (γιατί δυστυχώς συμβαίνουν και ατυχήματα-κυρίως από όσους ζητούν το "απόλυτο" και ο προγραμματιστής τους "υποκύπτει"- είναι ΕΞΙΣΟΥ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΌ ΤΑ "ΕΤΟΙΜΑ".

Ε)Οι παράμετροι νομίζω στον "παράλληλο" εγκέφαλο δεν παραμετροποιούνται αφού κι αυτός έχει κατασκευαστεί να παρέχει "έτοιμες" εντολές. Δεν ξέρω επίσης αν η εταιρία που τον πουλάει έχει κάποιο demo για να δεις αν σου αρέσει.

ΣΤ) Το τελευταίο που ζητάς μοιάζει με ένα είδος downgrade των επιδόσεων του αυτοκινήτου σου και καλύτερα να μη το συζητάμε γιατί μου φαίνεται σαν ευνουχισμός και δεν θα σου άρεσε ΚΑΘΟΛΟΥ! Να μειώσεις την κατανάλωση 20% με tuning και ταυτόχρονα να έχεις τις ίδιες επιδόσεις;;;;; :startle: Πρέπει να κατέβει στη γη ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός! Μόνο αυτός μπορεί να το καταφέρει (θαύμα!)

Το +1 reputation δεν δουλεύει έτσι? Γιατί σου αξίζει και με το παραπάνω!

Μου λύθηκαν οι περισσότερες απορίες, άλλα κάποια πράγματα είναι αλήθεια πως δεν μου είναι ξεκάθαρα εντελώς.

Δηλαδή, το πρόγραμμα από την REVO, ΑΒΤ κτλ κοστίζει 100% παραπάνω από το custom που μπορεί να είναι ακόμα και καλύτερο από αυτά(??), για ποιον λόγο λοιπόν κάποιος να ξοδέψει αυτά τα extra 500 ευρώπουλα ,ειδικά αυτόν τον καιρό, εκτός αν του τρέχουν απ την τσέπη. Κάτι χάνω εδώ, ίσως όταν λες "χειροποίητα" εννοείς ότι και αυτά τα προγράμματα είναι καθαρά custom made κ όχι "έτοιμα" και πληρώνεις την τεχνογνωσία, εμπειρία, το όνομα και τις απόλυτες επιδόσεις που δεν θα σου προσφέρει άλλο πρόγραμμα?

Το overclocking είναι το αντίστοιχο tuning του επεξεργαστή του υπολογιστή, του microchip δηλαδή που έχει τους πυρήνες επεξεργασίας (τον εγκέφαλο ουσιαστικά του PCσιου) που μπορείς να τον συγκρίνεις με τον κινητήρα του αυτοκινήτου πιστεύω. Αυτό που κάνεις στο overclock (OC) είναι να αλλάξεις κάποιες παραμέτρους του επεξεργαστή για να δουλεύει(ουν) πιο γρήγορα ο(οι) πυρήνας(ες) του με μονή ουσιαστική συνέπεια άμεση να αυξάνετε η θερμοκρασία του chip και συνολικά του κουτιού του Υ/Π που αυτό με ένα καλό σύστημα cooling αποτρέπεται εντελώς χωρίς να έχει καμία περαιτέρω συνεπεία, ΕΚΤΟΣ απ'ότι η διάρκεια ζωής του επεξεργαστή μειώνετε ανάλογα με το πόσο boost του έχεις κάνει βέβαια αλλά με ένα balanced OC η διάρκεια ζωής από τα 10-15 χρονιά του chip θα μειωθεί στα 2-4 που αν το σκεφτείς είναι υπέρ αρκετά για την διάρκεια ζωής ενός Υ/Π (τουλάχιστον για μένα διότι ως ηλεκτρολόγος Η/Υ καταλαβαίνεις ότι τους αλλάζω/αναβαθμίζω κάθε χρόνο σχεδόν). Γιαυτό λοιπόν έρχεται και η αντίστοιχη ερώτηση από την δικιά μου μεριά όσο αναφορά τον κινητήρα του αυτοκινήτου, αλλάζοντας τις παραμέτρους του κινητήρα σίγουρα θα έχει κάποιες συνέπειες, εάν όχι άμεσες, έμμεσες και μακροπρόθεσμες, είναι αντίστοιχες με αυτές του overclocking και σε τι βαθμό? Δηλαδή, σίγουρα πιέζοντας τον κινητήρα να πάει παρα-πέρα θα αυξάνεται η θερμοκρασία του και κατα συνέπεια οι θερμοκρασίες τον υπολοίπων οργάνων μέσα στο καπό, ίσως αυτό να χρειάζεται καλύτερο cooling για να μην υπάρχουν περαιτέρω συνέπειες? Και όσο αναφορά την διάρκεια ζωής του κινητήρα, πως επηρεάζεται? Σίγουρα επειδή το μεγαλύτερο κομμάτι του είναι μηχανολογικό δεν θα έχει δραματική διαφορά όπως στον επεξεργαστή του Υ/Π, άλλα αν πεις ότι η διάρκεια ζωής του, κάτω από κανονικές συνθήκες, είναι 10 χρόνια, πόσο θα μειωθεί? Με ενδιαφέρει αρκετά αυτό το ζήτημα διότι σκοπεύω το αμαξάκι να μου κρατήσει κάμποσο καιρό και δεν θα ήθελα να τα φτύσει πριν έχω τα χρήματα για άλλο κινητήρα η αμάξι ανάλογα.

Όσο αναφορά την ερώτηση μου για την μείωση της κατανάλωσης αυτό προήλθε από το'τι είδα τι προσφέρει υποτίθεται ο παράλληλος εγκέφαλος (βλ. Chiptronic Box) που πέρα από τα άλογα και ροπή λέει ότι μειώνει την κατανάλωση από 5 έως 15%(!!) που μου φάνηκε εξωφρενικό διότι πίστευα πως τουλάχιστον μια συνέπεια του tuning θα ήταν να καις και κάτι τις παραπάνω. Και σκέφτηκα τώρα με το ταπεινό μου μυαλό ότι εφόσον μπορείς να βελτιώσεις τις επιδόσεις και να μειώσεις και την κατανάλωση ταυτόχρονα τότε γιατί απλά να μην μπορείς να κρατήσεις τις επιδόσεις και να μειώσεις την κατανάλωση περαιτέρω? Εκτός εάν κάναν κάποιο λάθος από την εταιρεία και αντί για αύξηση βάλαν μείωση, τι να πω!

Edited by ConstantineX
Link to comment
Share on other sites

Το +1 reputation δεν δουλεύει έτσι? Γιατί σου αξίζει και με το παραπάνω!

Μου λύθηκαν οι περισσότερες απορίες, άλλα κάποια πράγματα είναι αλήθεια πως δεν μου είναι ξεκάθαρα εντελώς.

Δηλαδή, το πρόγραμμα από την REVO, ΑΒΤ κτλ κοστίζει 100% παραπάνω από το custom που μπορεί να είναι ακόμα και καλύτερο από αυτά(??), για ποιον λόγο λοιπόν κάποιος να ξοδέψει αυτά τα extra 500 ευρώπουλα ,ειδικά αυτόν τον καιρό, εκτός αν του τρέχουν απ την τσέπη. Κάτι χάνω εδώ, ίσως όταν λες "χειροποίητα" εννοείς ότι και αυτά τα προγράμματα είναι καθαρά custom made κ όχι "έτοιμα" και πληρώνεις την τεχνογνωσία, εμπειρία, το όνομα και τις απόλυτες επιδόσεις που δεν θα σου προσφέρει άλλο πρόγραμμα?

Το overclocking είναι το αντίστοιχο tuning του επεξεργαστή του υπολογιστή, του microchip δηλαδή που έχει τους πυρήνες επεξεργασίας (τον εγκέφαλο ουσιαστικά του PCσιου) που μπορείς να τον συγκρίνεις με τον κινητήρα του αυτοκινήτου πιστεύω. Αυτό που κάνεις στο overclock (OC) είναι να αλλάξεις κάποιες παραμέτρους του επεξεργαστή για να δουλεύει(ουν) πιο γρήγορα ο(οι) πυρήνας(ες) του με μονή ουσιαστική συνέπεια άμεση να αυξάνετε η θερμοκρασία του chip και συνολικά του κουτιού του Υ/Π που αυτό με ένα καλό σύστημα cooling αποτρέπεται εντελώς χωρίς να έχει καμία περαιτέρω συνεπεία, ΕΚΤΟΣ απ'ότι η διάρκεια ζωής του επεξεργαστή μειώνετε ανάλογα με το πόσο boost του έχεις κάνει βέβαια αλλά με ένα balanced OC η διάρκεια ζωής από τα 10-15 χρονιά του chip θα μειωθεί στα 2-4 που αν το σκεφτείς είναι υπέρ αρκετά για την διάρκεια ζωής ενός Υ/Π (τουλάχιστον για μένα διότι ως ηλεκτρολόγος Η/Υ καταλαβαίνεις ότι τους αλλάζω/αναβαθμίζω κάθε χρόνο σχεδόν). Γιαυτό λοιπόν έρχεται και η αντίστοιχη ερώτηση από την δικιά μου μεριά όσο αναφορά τον κινητήρα του αυτοκινήτου, αλλάζοντας τις παραμέτρους του κινητήρα σίγουρα θα έχει κάποιες συνέπειες, εάν όχι άμεσες, έμμεσες και μακροπρόθεσμες, είναι αντίστοιχες με αυτές του overclocking και σε τι βαθμό? Δηλαδή, σίγουρα πιέζοντας τον κινητήρα να πάει παρα-πέρα θα αυξάνεται η θερμοκρασία του και κατα συνέπεια οι θερμοκρασίες τον υπολοίπων οργάνων μέσα στο καπό, ίσως αυτό να χρειάζεται καλύτερο cooling για να μην υπάρχουν περαιτέρω συνέπειες? Και όσο αναφορά την διάρκεια ζωής του κινητήρα, πως επηρεάζεται? Σίγουρα επειδή το μεγαλύτερο κομμάτι του είναι μηχανολογικό δεν θα έχει δραματική διαφορά όπως στον επεξεργαστή του Υ/Π, άλλα αν πεις ότι η διάρκεια ζωής του, κάτω από κανονικές συνθήκες, είναι 10 χρόνια, πόσο θα μειωθεί? Με ενδιαφέρει αρκετά αυτό το ζήτημα διότι σκοπεύω το αμαξάκι να μου κρατήσει κάμποσο καιρό και δεν θα ήθελα να τα φτύσει πριν έχω τα χρήματα για άλλο κινητήρα η αμάξι ανάλογα.

Όσο αναφορά την ερώτηση μου για την μείωση της κατανάλωσης αυτό προήλθε από το'τι είδα τι προσφέρει υποτίθεται ο παράλληλος εγκέφαλος (βλ. Chiptronic Box) που πέρα από τα άλογα και ροπή λέει ότι μειώνει την κατανάλωση από 5 έως 15%(!!) που μου φάνηκε εξωφρενικό διότι πίστευα πως τουλάχιστον μια συνέπεια του tuning θα ήταν να καις και κάτι τις παραπάνω. Και σκέφτηκα τώρα με το ταπεινό μου μυαλό ότι εφόσον μπορείς να βελτιώσεις τις επιδόσεις και να μειώσεις και την κατανάλωση ταυτόχρονα τότε γιατί απλά να μην μπορείς να κρατήσεις τις επιδόσεις και να μειώσεις την κατανάλωση περαιτέρω? Εκτός εάν κάναν κάποιο λάθος από την εταιρεία και αντί για αύξηση βάλαν μείωση, τι να πω!

Tο αν αξίζει να δοθούν διπλάσια χρήματα προκειμένου να τοποθετηθεί "επώνυμο" βελτιωτικό software σε ένα αμάξι, δεν μπορεί να απαντηθεί εύκολα και δεν μπορεί κανείς άνευ άλλου τινός να πει ως "έξυπνη" επιλογή το φθηνότερο χειροποίητο (custom) και να υπονοείται ότι όσοι έβαλαν π.χ το πολύ ακριβότερο Revo είναι περίπου "κορόιδα"! Κάθε άλλο! Επαναλαμβάνω ότι τα έτοιμα προγράμματα εταιριών με πολύχρονη πείρα στο χώρο (οι οποίες μάλιστα έχουν κατακτήσει τον άτυπο τίτλο του "επίσημου" βελτιωτή μιας εταιρίας, π.χ η ΑΒΤ στη V.W) είναι ε ξ α ι ρ ε τ ι κ ά και σίγουρα δοκιμασμένα πριν βγουν προς διάθεση. Όμως επειδή οι εποχές δυστυχώς είναι δύσκολες αλλά το μεράκι τηε βελτίωσης "άσβεστο", αν κανείς ψάξει, ρωτήσει, διασταυρώσει και ελέγξει περιπτώσεις σοβαρών επαγγελματιών (Ο.Κ δεν είναι πολλοί αλλά διαρκώς εμφανίζονται νέοι στην αγορά), τότε μπορεί με σαφώς λιγότερα χρήματα να κάνει το ί δ ι ο κ α λ ά την δουλειά του και έπιπλέον όπως προείπα, να ρυθμίσει -αν είναι μερακλής- με περισσότερη λεπτομέρεια τον τρόπο που θα αποδίδει. Στο κάτω-κάτω οι επιλογές στην αγορά για όλα τα προ'ι'όντα έχουν να κάνουν και με κριτήρια συναισθηματικά αλλά και prestige. Π.χ ένας εύπορος ιδιοκτήτης που μια ζωή αγόραζε Mercedes και τώρα θέλει να το αλλάξει, όσο κι αν του πουν ότι μπορεί να αγοράσει ένα εξίσου ποιοτικό και τεχνολογικά εξελιγμένο AUDI στην ίδια κατηγορία με τα ίδια αξεσσουάρ, πάλι Mercedes θα αγοράσει ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ; Θα λέει σε όσους δεν γνωρίζουν ενδεχομένως πολλά από αυτοκίνητα, ότι είναι ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ακόμα κι αν ειδικοί δοκιμαστές περιοδικών αυτοκινήτου έχουν αποφανθεί ότι το AUDI είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟ, ότι δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή!

Η βελτίωση ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ αν την κάνεις για να αξιοποιείς ανά πάσα στιγμή τις νέες αυξημένες δυνατότητες του αυτοκινήτου, μ ε ι ώ ν ει τη ζωή του κινητήρα σου και είναι φυσικό!: Λειτουργεί πέρα από τα κατασκευαστικά του όρια και την αρχική μελέτη. Το πόσο θα αντέξει-εκτός από τον τρόπο χρήσης- έχει να κάνει με την ποιότητα των εξαρτημάτων του και τις "ανοχές" που ηθελημένα ή τυχαία έχει δώσει ο κατασκευαστής του προκειμένου να διασφαλίσει μια καλύτερη αξιοπιστία στο μέλλον (όχι γιατί μας...αγάπησε και θέλει να επιτύχει το πιθανό "γαργάλημα"!) Αν όμως χρησιμοποιεί κάποιος με σύνεση το μοτέρ του και "πυροβολή" με αυτό σποραδικά κι όχι κατά ριπάς, τότε μπορεί να επιτύχει ένα ανάλογο προσδόκιμο ζωής-πάντα πιο κάτω όμως από το αρχικά προβλεπόμενο.

Σε σχέση τέλος με την κατανάλωση, αν κάποιος εκμεταλλεύεται την αυξημένη ροπή της βελτιώσεως και δε το "στίβει" διαρκώς για να επιβεβαιώνει τις επιδόσεις του αλλά οδηγεί στρωτά με αύξηση στροφών και υποπιέσεις χωρίς συχνό overboost, είναι πιθανό να δει μια βελτίωση της καταναλώσεως (κυρίως στο ταξίδι) της τάξεως του 3-5%, που ίσως δεν το καταλάβει κιόλας αλλά είναι υπαρκτή. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η βελτίωση αυξάνει την κατανάλωση, γιατί συνήθως το αμάξι σου το¨"φτιάχνεις" για να πηγαίνεις δυνατότερα κι όχι όπως πριν. Αυτά... κι ελπίζω να λύθηκε κι η τελευταία απορία σου!

Edited by G.PET.VF34
Link to comment
Share on other sites

Tο αν αξίζει να δοθούν διπλάσια χρήματα προκειμένου να τοποθετηθεί "επώνυμο" βελτιωτικό software σε ένα αμάξι, δεν μπορεί να απαντηθεί εύκολα και δεν μπορεί κανείς άνευ άλλου τινός να πει ως "έξυπνη" επιλογή το φθηνότερο χειροποίητο (custom) και να υπονοείται ότι όσοι έβαλαν π.χ το πολύ ακριβότερο Revo είναι περίπου "κορόιδα"! Κάθε άλλο! Επαναλαμβάνω ότι τα έτοιμα προγράμματα εταιριών με πολύχρονη πείρα στο χώρο (οι οποίες μάλιστα έχουν κατακτήσει τον άτυπο τίτλο του "επίσημου" βελτιωτή μιας εταιρίας, π.χ η ΑΒΤ στη V.W) είναι ε ξ α ι ρ ε τ ι κ ά και σίγουρα δοκιμασμένα πριν βγουν προς διάθεση. Όμως επειδή οι εποχές δυστυχώς είναι δύσκολες αλλά το μεράκι τηε βελτίωσης "άσβεστο", αν κανείς ψάξει, ρωτήσει, διασταυρώσει και ελέγξει περιπτώσεις σοβαρών επαγγελματιών (Ο.Κ δεν είναι πολλοί αλλά διαρκώς εμφανίζονται νέοι στην αγορά), τότε μπορεί με σαφώς λιγότερα χρήματα να κάνει το ί δ ι ο κ α λ ά την δουλειά του και έπιπλέον όπως προείπα, να ρυθμίσει -αν είναι μερακλής- με περισσότερη λεπτομέρεια τον τρόπο που θα αποδίδει. Στο κάτω-κάτω οι επιλογές στην αγορά για όλα τα προ'ι'όντα έχουν να κάνουν και με κριτήρια συναισθηματικά αλλά και prestige. Π.χ ένας εύπορος ιδιοκτήτης που μια ζωή αγόραζε Mercedes και τώρα θέλει να το αλλάξει, όσο κι αν του πουν ότι μπορεί να αγοράσει ένα εξίσου ποιοτικό και τεχνολογικά εξελιγμένο AUDI στην ίδια κατηγορία με τα ίδια αξεσσουάρ, πάλι Mercedes θα αγοράσει ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ; Θα λέει σε όσους δεν γνωρίζουν ενδεχομένως πολλά από αυτοκίνητα, ότι είναι ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ακόμα κι αν ειδικοί δοκιμαστές περιοδικών αυτοκινήτου έχουν αποφανθεί ότι το AUDI είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟ, ότι δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή!

Η βελτίωση ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ αν την κάνεις για να αξιοποιείς ανά πάσα στιγμή τις νέες αυξημένες δυνατότητες του αυτοκινήτου, μ ε ι ώ ν ει τη ζωή του κινητήρα σου και είναι φυσικό!: Λειτουργεί πέρα από τα κατασκευαστικά του όρια και την αρχική μελέτη. Το πόσο θα αντέξει-εκτός από τον τρόπο χρήσης- έχει να κάνει με την ποιότητα των εξαρτημάτων του και τις "ανοχές" που ηθελημένα ή τυχαία έχει δώσει ο κατασκευαστής του προκειμένου να διασφαλίσει μια καλύτερη αξιοπιστία στο μέλλον (όχι γιατί μας...αγάπησε και θέλει να επιτύχει το πιθανό "γαργάλημα"!) Αν όμως χρησιμοποιεί κάποιος με σύνεση το μοτέρ του και "πυροβολή" με αυτό σποραδικά κι όχι κατά ριπάς, τότε μπορεί να επιτύχει ένα ανάλογο προσδόκιμο ζωής-πάντα πιο κάτω όμως από το αρχικά προβλεπόμενο.

Σε σχέση τέλος με την κατανάλωση, αν κάποιος εκμεταλλεύεται την αυξημένη ροπή της βελτιώσεως και δε το "στίβει" διαρκώς για να επιβεβαιώνει τις επιδόσεις του αλλά οδηγεί στρωτά με αύξηση στροφών και υποπιέσεις χωρίς συχνό overboost, είναι πιθανό να δει μια βελτίωση της καταναλώσεως (κυρίως στο ταξίδι) της τάξεως του 3-5%, που ίσως δεν το καταλάβει κιόλας αλλά είναι υπαρκτή. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η βελτίωση αυξάνει την κατανάλωση, γιατί συνήθως το αμάξι σου το¨"φτιάχνεις" για να πηγαίνεις δυνατότερα κι όχι όπως πριν. Αυτά... κι ελπίζω να λύθηκε κι η τελευταία απορία σου!

Αυτό με την αύξηση της θερμοκρασίας που έλεγα δηλαδή δεν είναι τόσο εμφανές και δεν είναι απαραίτητο έχεις καλύτερη ψύξη με βελτιωμένο κινητήρα?

Επειδή δεν είμαι πολύ σχετικός, και όταν μιλάμε με αριθμούς μου είναι πιο κατανοητά τα πράγματα, πόσο περίπου είναι η διάρκεια ζωής ενός κινητήρα (κλάσης VAG) και πόση θα είναι η μείωση (με βάση τις "ανοχές" που έχει δώσει και σε άλλους παλαιότερους κινητήρες) του όταν όπως είπες και εσύ χρησιμοποιείς σποραδικά το overboost και σε λογικά πλαίσια?

Όσο αναφορά την κατανάλωση δηλαδή το 15% μείωση που λέει στις προδιαγραφές του εγκεφάλου είναι μπούρδες με λίγα λόγια (5% max) και αυτό που είπα για την μείωση της κατανάλωσης κρατώντας τις επιδόσεις απλά δεν είναι εφικτό σωστά?

Με συγχωρείς για την όσο να ναι επανάληψη των ερωτήσεων άπλα θέλω λίγο να μου γίνουν λιανά.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό με την αύξηση της θερμοκρασίας που έλεγα δηλαδή δεν είναι τόσο εμφανές και δεν είναι απαραίτητο έχεις καλύτερη ψύξη με βελτιωμένο κινητήρα?

Επειδή δεν είμαι πολύ σχετικός, και όταν μιλάμε με αριθμούς μου είναι πιο κατανοητά τα πράγματα, πόσο περίπου είναι η διάρκεια ζωής ενός κινητήρα (κλάσης VAG) και πόση θα είναι η μείωση (με βάση τις "ανοχές" που έχει δώσει και σε άλλους παλαιότερους κινητήρες) του όταν όπως είπες και εσύ χρησιμοποιείς σποραδικά το overboost και σε λογικά πλαίσια?

Όσο αναφορά την κατανάλωση δηλαδή το 15% μείωση που λέει στις προδιαγραφές του εγκεφάλου είναι μπούρδες με λίγα λόγια (5% max) και αυτό που είπα για την μείωση της κατανάλωσης κρατώντας τις επιδόσεις απλά δεν είναι εφικτό σωστά?

Με συγχωρείς για την όσο να ναι επανάληψη των ερωτήσεων άπλα θέλω λίγο να μου γίνουν λιανά.

Η καλύτερη ψύξη σε βελτιωμένο turbo κινητήρα πάντα ευπροσδεκτη αλλά σε μια "συνετή" βελτίωση πρώτου σταδίου δεν είναι τόσο απαραίτητη και αρκεί μια κάποια απελευθέρωση της εξαγωγής (π.χ αφαίρεση προκαταλύτη ή αλλαγή του καταλύτη) κι αυτό αρκεί!

Για το πόσο θα αντέξει ο βελτιωμένος κινητήρας σε αριθμούς χρόνων μπορεί να το προβλέψει μόνο κάποια... "αστρολόγα" :sorcerer: και πάλι θα πρέπει να ξέρει και τον...ωροσκόπο του :D (τόπο και ώρα ολοκληρώσεως εργοστασιακής παραγωγής) χα!, χα! Τί να λέμε τώρα! :p (Οι ανοχές-ουσιαστικά αντοχές- κινητήρα του δεν είναι κάτι μετρήσιμο ούτε μπορεί κάθε φορά να υπολογίζεται, μόνο και μόνο γιατί κάποια μοτέρ της V.A.G "βγήκαν γερά". Απλά αν ένα μοτέρ αντέχει ως νορμάλ πολύ (αλλά αυτό θα φανεί σε τέτοιο βάθος χρόνου που αν περιμένεις για να το δεις το αμάξι θα έχει παλιώσει και μάλλον θα το έχεις βαρεθεί για να ενδιαφέρεσαι για βελτίωση), τότε λέμε ότι είναι πιθανότατα ανθεκτικό ΚΑΙ στις βελτιώσεις-χωρίς να είναι σίγουρο αφού παίζει πάντα ρόλο η μεταχείριση! Φυσικά βελτιώνοντας παίρνεις ρίσκα ενώ από τους "ανυπόμονους" επωφελούνται όσοι περιμένουν για να δούν τα πρώτα "πειραματόζωα"!

Για ουσιαστική μείωση κατανάλωσης με διατήρηση επιδόσεων τα είπαμε (δεν "παίζει") και πας μετά LPG, αν θες οικονομία (αλλά από το κόστος καυσίμου ΚΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ)

Edited by G.PET.VF34
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.