mike21 Posted July 23, 2011 Report Posted July 23, 2011 Κατάλαβα μετά από ψάξιμο πάνω κάτω τη λειτουργία του καθενός, αλλά επειδή είμαι και άσχετος , μπορεί κανείς να μου εξηγήσει πώς σχετίζονται αυτά τα 2 μεταξύ τους ? Γενικά, τί είναι πιο καλό και ακριβές όσον αφορά την ένδειξή του για να σου δώσει σωστές πληροφορίες για το πρόγραμμα και την ασφάλεια του αυτοκινήτου σου ? Quote
geo.petin Posted July 24, 2011 Report Posted July 24, 2011 (edited) Κατάλαβα μετά από ψάξιμο πάνω κάτω τη λειτουργία του καθενός, αλλά επειδή είμαι και άσχετος , μπορεί κανείς να μου εξηγήσει πώς σχετίζονται αυτά τα 2 μεταξύ τους ? Γενικά, τί είναι πιο καλό και ακριβές όσον αφορά την ένδειξή του για να σου δώσει σωστές πληροφορίες για το πρόγραμμα και την ασφάλεια του αυτοκινήτου σου ? Το πυρόμετρο μετράει την θερμοκρασία καύσεως (ουσιαστικά των εκβαλλομένων καυσαερίων) και σου δίνει την τελική εικόνα της ποιότητάς της. Αν το καυσαέριο έχει πολύ μεγάλη θερμοκρσία >950 'C, σημαίνει ότι την συγκεκριμένη στιγμή, στις συγκεκριμένες στροφές είτε το μείγμα βενζίνης /αέρα είναι πολύ φτωχό σε καύσιμο ή ότι λόγω της παρατεταμένης πιέσεως του κινητήρα στα όριά του η καύση έχει "στεγνώσει" αφού το μοτέρ προσπαθεί να επιτύχει τη μέγιστη απόδοση που του ζητάς! Αν αυτό συμβαίνει στα τέρματα δεν είναι απαραίτητα κακό αλλά σου χτυπάει "καμπανάκι" να μην πιέσεις άλλο γιατί υπάρχει κίνδυνος λιωσίματος μετάλλων (μαντεμιού turbo, πολλαπλής κ.λπ) Το όργανο μέτρησης αναλογίας καυσίμου/αέρα (AFR) σου μετρά ΕΞΑΡΧΗΣ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ της καύσεως ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ το μοτέρ με βάση την ρυθμισμένη αναλογία καυσίμου/αέρα! Δηλαδή βλέπεις εξ' αρχής αν το μείγμα σου είναι "πλούσιο" ή "φτωχό" σε βενζίνη πριν στο δείξει το πυρόμετρο, οπότε σε περίπτωση μεγάλης αποκλίσεως (π.χ 13:1) και σκληρής χρήσεως του μοτέρ...ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΤΟ "ΜΠΑΜ"! Αν ανεβαίνει ψηλά σε τιμές εύκολα (από σχετικά χαμηλές ή μεσαίες στροφές), τότε το μείγμα σου είναι "χάλια" και πρέπει να το διορθώσεις! Το ποιά είναι κάθε φορά η σωστή αναλογία το γνωρίζει ΚΑΛΑ μόνο ο (καλός) προγραμματιστής ή εν πάσει περιπτώσει η εταιρία που κατασκεύασε το "έτοιμο" πρόγραμμα και σχετίζεται με το στάδιο βελτιώσεως, τα περιφερειακά και τον κινητήρα (π.χ οι TFSI έχουν εξαρχής πολύ σκληρά μέταλλα λόγω άμεσου ("φτωχού") ψεκασμού και αντέχουν περισσότερο-μέχρις ενός ορίου βέβαια). Γενικά όμως με τη χρήση πυρομέτρου και οργάνου μετρήσεως AFR (wideband), βλέπεις αν το πρόγραμμα είναι σωστό (π.χ όχι με extreme ρυθμίσεις) ή αν δουλεύει σωστά αφού π.χ μπορεί να έχει αποσυνδεθεί κάτι, να μη το ξέρεις και να το "μάθεις" όταν το μοτέρ "σε αφήσει χρόνους"(με "εκρηκτικό" πάντα τρόπο!) Σε βελτιώσεις 1ου σταδίου η τοποθέτηση κατά τη γνώμη μου είναι περιττή αφού οι προγραμματιστές, επειδή τα αμάξια συνήθως στερούνται περιφερειακών, δίνουν πάντα σχετικά "πλούσιες" σχέσεις AFR κοντά στο 10.8:1 οπότε όλα μια χαρά σε αυτό το θέμα. "Πιο πάνω" όμως που τα πράγματα σοβαρεύουν η χρήση KAI των δύο οργάνων αυτών είναι must εκτός αν είσαι πολύ "φραγκάτος" και δεν "καταλαβαίνεις τίποτα" που έλεγε ο κατά τα άλλα συμπαθής Γιώργος Κοινούσης! Edited July 24, 2011 by G.PET.VF34 Quote