kapoulos Posted February 25, 2006 Report Share Posted February 25, 2006 (edited) Καλησπέρα συνφορουμίτες Εχθές παρέλαβα τον αεραγωγό του Evo από πολυεστέρα.Θα ήθελα να τον περάσω στο καπώ,αλλά με την διαφορά ότι θα ήθελα να το κάνω μόνος μου. Θα παρακαλούσα όποιον ασχολείται με τέτοιες δουλειές και ξέρει πέντε πράγματα,να με βοηθήσει σε θεωρητικό επίπεδο,για το ποιά θα πρέπει να είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσω.Κάτι σαν ένα μικρό how to... Επίσης,εάν υπάρχει κάποιο link με φωτό στο net από τέτοια δουλειά,θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο. Ευχαριστώ πολύ Edited March 2, 2006 by kapoulos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted March 1, 2006 Report Share Posted March 1, 2006 καταρχήν δε το έχω κάνει ποτέ, απλά έχω διαβάσει πως γίνεται. λοιπόν πρώτη διόρθωση εγώ θα κόλλαγα με εποξική κόλλα. Δε μπορώ να σκεφτώ κανέναν λόγο για να βάλω σιλικόνη. αν βάλεις κόλλα εποξική δε θα χρειαστούν πριτσίνια τα οποία για να τα καλύψεις θα χρειαστείς τόνους στόκου. αφήνεις αρμούς, αλλιώς λόγω της διαφορετικής συστολής των υλικών και των δονήσεων οι στόκοι θα σκάσουν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 2, 2006 Author Report Share Posted March 2, 2006 Ένα μικρό Photo How To μέχρι στιγμής... Αυτός είναι ο αεραγωγός από πολυεστέρα και αυτό είναι το καπό του αυτοκινήτου Λοιπόν... Βήμα 0.Τοποθετούμε τον αεραγωγό στο καπό και αφού σιγουρευτούμε για την θέση του,μαρκάρουμε με έναν μαρκαδόρο τα σημεία τα οποία θα κόψουμε (για να είναι λειτουργικός και όχι μούφα).Κατόπιν με μια σέγα,κόβουμε την σημειωμένη περιοχή.(Προσοχή στα νεύρα από κάτω...καλό είναι να μην τα κόψουμε,αλλά και να το κάνουμε δεν πειράζει) Βήμα 1.Κολλάμε τον αεραγωγό στο καπό με ΕΠΟΞΙΚΗ κόλλα αλλά ΕΛΑΣΤΙΚΗ και όχι σαν αυτές των 2 συστατικών που όταν ξερένονται γίνονται βράχος και σπάνε από τους κραδασμούς... Βήμα 2.Με ένα τρυπανάκι "γαζώνουμε" τον αεραγωγό περιμετρικά με τρύπες για να πιαστούν ΜΙΚΡΑ πριτσίνια.Εάν δεν χρησιμοποιήσουμε πριτσίνια τον αεραγωγό θα τον "ψάχνουμε"στα πρώτα χιλιόμετρα... Βήμα 3.Τρίβουμε περιμετρικά του αεραγωγού το χρώμα στο καπό,μέχρι να βγούμε λαμαρίνα. Βήμα 4.Παίρνουμε τον πολυεστερικό στόκο και στοκάρουμε πάλι περιμετρικά την ένωση του αεραγωγού(μαζί και τα πριτσίνια,έτσι)με το καπό,έτσι ώστε να μην φαίνεται (αφού τρίψουμε τον στόκο) η "ένωση" του με το καπό ώς σκαλοπάτι αλλά ώς ένα απλό και διακριτικό φούσκωμα Ελπίζω οι φωτό να βοηθήσανε όποιον ενδιαφέρεται να καταπιαστεί με αυτές τις δουλειές (όπως η χάρη μου). Το ξέρω ότι είναι πιό εύκολο να πας το καπό σε λαμαρινά να σου κάνει την δουλειά αλλά...όσοι έχουν το μικρόβιο του DIY μέσα τους,θα με καταλάβουν.Σημασία έχει να το έχεις ΦΤΙΑΞΕΙ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ... Τις θερμές μου ευχαριστίες στον KeLeYTiS για την πολύτιμη βοήθειά του (ουσιαστικά,δικό του είναι το θεωρητικό μέρος του project) Παρακαλώ για τις γνώμες σας Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stoilas Posted March 2, 2006 Report Share Posted March 2, 2006 (edited) Στην θέση σου δεν θα το έκανα με προτσίνια. Ξέρεις πόσο στόκο θα χρειαστείς? Μετά από λίγους μήνες θα γίνει χάλια Edited May 28, 2006 by Peryrho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 (edited) Οι καλές κόλλες δεν ξεκολλάν με τπτ. Σκέψου ότι σε πολλά αυτοκίνητα πλέον διάφορα panel, το πίσω φτερό ας πούμε, τα πιάνουν με κόλλες και όχι με πόντες. Μπράβο πάντως που το προσπαθείς μόνος, σε πάω . Edited March 3, 2006 by bit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 (edited) μιας που άρχισα να γράφω ας ρίξω και μερικές φωτογραφίες: και παράθεση από ένα άλλο forum: "Fusor makes an adhesive for installing scoops and other plastic and fiberglass parts, they recomend applying epoxy primer to the bare metal first. I've installed scoops this way and they hold up just fine-haven't seen a failure yet. Finish it off with Mat and resin, everglass and regular bodyfillers." Edited May 28, 2006 by Peryrho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 3, 2006 Author Report Share Posted March 3, 2006 (edited) Πω,πω ρε bit...τι μου κάνεις τώρα...!!! Παίρνω ιδέες λέμε... Edited May 28, 2006 by Peryrho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stoilas Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 (edited) Η 3η φωτό δεν είναι με αεραγωγό από EVO? Edited May 28, 2006 by Peryrho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super sayian Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 (edited) ναι κωστα αυτη ειναι ,αν κ εχω ακουσει οτι την λενε κ οτι ειναι απο φεραρρι!δε ξερω τι κ πως! Edited May 28, 2006 by Peryrho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fondas Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 εγω θα σου ελεγα να μην το κανεις.λογω δουλειας εχω βαψει εκατομμυρια τετραγωνικα λαμαρινας και εχω ολα τα καταληλλα εργαλεια και παλι δεν το σκεφτομαι καν γιατι φοβαμαι οτι το αποτελεσμα θα ειναι σαν....τα μουτρα μου.βλεπεις οσο μικρα πριτσινια και να βαλεις ακομα και αν κανεις "φρεζα"(ανοιγεις ελαφρα το εξωτερικο μερος της τρυπας με ενα μεγαλυτερο τρυπανι ΧΩΡΙΣ να ξετρυπησεις-μεγαλωσεις την τρυπα) στο σημειο που θα μπουν τα πριτσινια παλι θα προεξεχει το¨"κεφαλι" τους.θα πρεπει η να γεμισεις ολο το αμαξι με στοκο και να εισαι κυριολεκτικα καλλιτεχνης για να μην φαινεται χαλια η να τροχισεις πολυ τα σημεια με τα πριτσινια με αποτελεσμα να τα διαλυσεις οποτε...δωρον αδωρον!!! αντιθετως ομως αν θες να κανεις ανοιγματα του τυπου σαν την Νο 5 φωτο του bit δηλαδη απλα να μπαινει προς τα μεσα η ιδια λαμαρινα του καπω μπορεις να το κανεις ευκολα και με καλυτερα αποτελεσματα ασχετως μεγεθους η σχηματος του ανοιγματος.απλα χρειαζεσαι μια καλη κολληση (κατα προτιμηση TIC που δεν ζεσταινει πολυ το καπω) εναν καλο τροχο με σμιριδοπανο λιγη σητα για το τελος της τρυπας και...βαφη!! μεχρι που μου μπηκαν ιδεες τωρα!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 αν και SEATακιας σωστά ομίλησες ;) για fiberglass καπό έχεις σκεφτεί; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 4, 2006 Author Report Share Posted March 4, 2006 αντιθετως ομως αν θες να κανεις ανοιγματα του τυπου σαν την Νο 5 φωτο του bit δηλαδη απλα να μπαινει προς τα μεσα η ιδια λαμαρινα του καπω μπορεις να το κανεις ευκολα και με καλυτερα αποτελεσματα ασχετως μεγεθους η σχηματος του ανοιγματος.απλα χρειαζεσαι μια καλη κολληση (κατα προτιμηση TIC που δεν ζεσταινει πολυ το καπω) εναν καλο τροχο με σμιριδοπανο λιγη σητα για το τελος της τρυπας και...βαφη!!μεχρι που μου μπηκαν ιδεες τωρα!! Μπορείς να μας διαφωτίσεις λίγο περισσότερο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα?Κάποια πιό συγκεκριμένη οδηγία για να το κάνουμε μόνοι μας?Την βρίσκω εξαιρετική ιδέα και μου άρεσε οπτικά στις φωτό του bit. Τελικά πήρα απόφαση ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΛΩ πριτσίνια.Θα το κάνω όπως λέει ο φίλος bit... Μου ακούγεται καλύτερη ιδέα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fondas Posted March 4, 2006 Report Share Posted March 4, 2006 bit διαβασε την υπογραφη μου.οταν λεω "γερμανικη καρδια" το εννοω.πιο γερμανικη απο golf III δεν γινεται φιλε μου δεν μπορω να δωσω απο δω απαντησεις σε τετεια ερωτηση ειδικα αφου δεν εχω και πολυ γνωση απο pc και δεν μπορω να ανεβασω γραφημματα και φωτο.λιγη υπομονη ομως γιατι η ιδεα μου αρεσε και μπορει αυτες τις μερες να το προσπαθησω Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gordons Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 (edited) Γειά σας και απο εμένα.. Διάβασα όλες τις απαντήσεις και μπράβο σε όλα τα παιδιά για την βοήθεια που προσφέρουν στον φίλο μας... Επειδή λοιπόν το έχω σκεφτεί και εγω να τοποθετήσω αεραγωγό στο καπώ μου μόνος μου...μκ3...(άλλος ενας τρελός του DIY) Μετά απο πάρα πολύ σκέψη βρήκα την λύση... πας σε μια μάντρα... βρίσκεις ενα καπώ απο μκ2 και το σουλουπώνεις εσυ όπως θες.. το κόβεις το ράβεις το βάφεις...και λάθος να κάνεις..΄πάλι θα έχεις το καπώ σου άθικτο, και τον αεραγωγό επίσης. εγω το καπώ μου το βρίσκω απο μάντρα 50,00 πιστεύω οτι στην Αθήνα-Θεσσ θα είναι σχεδόν τζάμπα. σκέψου το... και καλή επιτυχία φίλε μου.. περιμένω τα αποτελέσματα!!!!!!! Edited March 8, 2006 by Gordons Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 πάντως πλέον έχουν βγει και μεταλλικοί αεραγωγοί που απλά κάθονται με ηλεκτροκόλληση και από εκεί και περά ειναι η κλασσική φαναρτζοδουλειά για να μπορέσει να βαφτεί ολόκληρο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 9, 2006 Author Report Share Posted March 9, 2006 Αυτό το Σαβ/κο,με το καλό,θα ξεκινήσω το project EVO scoop !!! Φορτίζω την φωτογραφική,την παίρνω αγγαλιά και...ξεκινάμε.Θα βγάλω φωτό σε όλες τις φάσεις της κατασκευής για να τις μοιραστώ μαζί σας.Ελπίζω όλα να πάνε καλά... See you soon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 11, 2006 Author Report Share Posted March 11, 2006 (edited) Λοιπόν παίδες,γεια χαρά και πάλι Μόλις γύρισα από το γκαράζ.Μαζί με δύο κολλητούς (Βαγγέλης και Μάκης) καθώς και με την πολύτιμη βοήθεια του πατέρα του Βαγγέλη,κυρίου Λευθέρη,προχωρίσαμε σε αυτό το DIY.Παρακάτω σας παραθέτω τις φωτό βήμα προς βήμα μέχρι εδώ που φτάσαμε. Μερικά στοιχεία. Συνολικός χρόνος απασχόλησης : 4 ώρες Κοστολόγιο μέχρι στιγμής : Αεραγωγός 75 ευρώ,κόλλα 3.5 ευρώ,στόκος δύο συστατικών 4 ευρώ Πάμε... Πρώτα μετρήθηκε και σημειώθηκε ολόγυρα η θέση του αεραγωγού Στη συνέχεια κόπηκε όπου ήταν απαραίτητο για να "κάτσει"σωστά στο καπό Ο Ευάγγελος επί το έργον! Ο Μάκης παρατηρεί και...διορθώνει Αφού σημειώθηκαν λοιπόν οι θέσεις των τρυπών,η αφεντιά μου άρχισε το...σφάξιμο Κατόπιν,κολλήθηκαν οι σίτες και απλώθηκε κόλλα περιμετρικά και εσωτερικά του αεραγωγού Edited March 11, 2006 by kapoulos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 11, 2006 Author Report Share Posted March 11, 2006 Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ο αεραγωγός στο καπό,αλλά (σημείωση) ΗΤΑΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΚΑΤΣΕΙ ΣΩΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΙΤΣΙΝΙΑ.Μιλάμε για κενά των 1.5 με 2 εκατοστών.Και αυτό γιατί αφενός ο αεραγωγός δεν είναι και πολύ καλοφτιαγμένος,αφετέρου το καπό έχει μια ελαφρια κλίση προς τα εμπρός.Δεν υπήρχε λοιπόν άλλη λύση και αφού τοποθετήθηκε με την κόλλα,άρχισε το γάζωμα με ένα τρυπανάκι και από πίσω το πριτσίνωμα Ο Μάκης καταπιάστηκε με τον καθαρισμό ολόγυρα της κόλλας που προεξείχε Στη συνέχεια,έπιασα τον τροχό και έτριψα το περίγραμμα του αεραγωγού,όσπου να βγω λαμαρίνα για να πιάσει αργότερα ο στόκος και να κρατήσει χωρίς προβλήματα Τελικό αποτέλεσμα για σήμερα Την Δευτέρα θα πέσει λίγο ακόμα τρίψιμο ολόγυρα και θα αρχίσουμε το στοκάρισμα.Θα καλυφθούν τα πριτσίνια και μόλις τελειώσουμε με το στοκάρισμα θα μείνει το καπό έτσι για μια εβδομάδα προκειμένου να στεγνώσει πολύ καλά ο στόκος. Μετά αρχίζουμε ακόμα λίγο τρίψιμο και μπαίνουμε για βάψιμο. Φυσικά θα βγάλω κι από την υπόλοιπη διαδικασία φωτό και θα τις ανεβάσω... Να προσθέσω σε αυτό το σημείο ότι ο αεραγωγός μέχρι στιγμής έγινε ΜΠΕΤΟΝ !!! Δεν έχει την παραμικρή υποψία κίνησης και έχει δέσει πολύ γερά !!! To Be Continued... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MANOS GOLF Posted March 11, 2006 Report Share Posted March 11, 2006 Έτσι συνέχυσε και θα γίνει τέλειο …….. μπράβο για τη προσπάθεια που κάνεις στο τέλος θα το χαζεύεις . Να ρωτήσω κάτι , εκεί που του κόβεις τα νεύρα , μετά δεν θα έχει πρόβλημα ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 11, 2006 Author Report Share Posted March 11, 2006 Ευχαριστώ φίλε Μάνο Δεν υπάρχει πρόβλημα στο κόψιμο τον νεύρων πιστεύω.¶σε που προσωπικά ΠΟΤΕ δεν αφήνω το καπό να "πέσει" για να κλείσει.Επειδή έχω και τα άγγιστρα στις άκρες μπροστά,πάντα το κλείνω με ελαφριά πίεση και ΟΧΙ με κοπάνημα. Κατά τα άλλα,προσπάθησα να κόψω όσο λιγότερα νεύρα ήταν δυνατόν Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted March 11, 2006 Report Share Posted March 11, 2006 (edited) αφότου θα έχει κολλήσει ο αεραγωγός γιατί δε τρυπάτε τα πριτσίνια ώστε να τα αφαιρέσετε; Πραγματικά μου φαίνεται αδύνατο το να μπορέσετε να τα καλύψετε με στόκο!!! Πέρα από το ότι θα χαλάσετε τις γραμμές τους αεραγωγού. Αν το μετανιώσεις πάντως έχω ένα μαμά καπό . Καλή συνέχεια, καλά τα πήγατε μέχρι εδώ. Edited March 11, 2006 by bit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 11, 2006 Author Report Share Posted March 11, 2006 Αν το μετανιώσεις πάντως έχω ένα μαμά καπό biggrin.gif. Καλή συνέχεια, καλά τα πήγατε μέχρι εδώ.Ευχαριστώ πολύ bit.....και καλά έκανες και ανέφερες το extra καπό.Που ξέρεις καμμιά φορά Πραγματικά μου φαίνεται αδύνατο το να μπορέσετε να τα καλύψετε με στόκο!!! Μην ανησυχείς.Ειδικά στην φάση του στοκαρίσματος,θα τραβήξω αρκετές φωτό για να δείτε καλύτερα την όλη διεργασία. Υπ'όψιν,είμαι παντελώς ΑΡΧΑΡΙΟΣ σε αυτές τις δουλειές.Αλλά ψοφάω να μάθω.Που θα μου πάει... αφότου θα έχει κολλήσει ο αεραγωγός γιατί δε τρυπάτε τα πριτσίνια ώστε να τα αφαιρέσετε; ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να κάτσει μόνο με κόλλα (όποια κι αν είναι αυτή) ο συγκεκριμένος αεραγωγός.Μιλάμε ότι,μόλις τον αφήναμε για λίγο ελεύθερο,πεταγόταν επάνω από δυο μεριές.Με τα πριτσίνια έδεσε πολύ γερά και δεν υπάρχει περίπτωση να πάει πουθενά.Μόλις τον στοκάρουμε δεν θα φαίνεται τίποτα από αυτά.Δεν ξέρω,αλλά πιστεύω πολύ σε αυτό που σου λέω. Η νεκροψία θα δείξει Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 18, 2006 Author Report Share Posted March 18, 2006 (edited) Να'μαι πάλι... Λοιπόν,σήμερα βρήκα λίγο χρόνο και είπα να συνεχίσω την δουλειά στο καπό.Τηλέφωνο στον Μάκη και τον Βαγγέλη και συνάντηση εκ νέου στο συνεργείο του Βαγγέλη.Σήμερα έπεσε τρίψιμο όλου του καπό και στοκάρισμα του αεραγωγού για την ομαλή ένωσή του με το καπό,καθώς και την κάλυψη των πριτσινιών.(Αυτό το τελευταίο,συζητήθηκε αρκετά εδώ) Κατά το πρώτο τρίψιμο,κοιτώντας λίγο καλύτερα τα σημεία όπου είχα εγκαταστήσει παλαιότερα τα άγγιστρα,μπροστά δεξιά και αριστερά,ανακάλυψα ότι το χρώμα είχε κάνει φουσκώματα...Αποφάσισα να το τρίψω και εκεί για να διαπιστώσω τελικά ότι είχε αρπάξει σκουριά και μάλιστα...προχωρούσε προς το εσωτερικό! Με το μάτι,δεν καταλάβαινα τίποτα,αλλά μόλις είδα πως πετούσε το χρώμα μόλις το άγγιζα με την σπάτουλα,έπαθα πλάκα! Παραθέτω φωτό για να δείτε και να καταλάβετε τί εννοώ... Edited May 28, 2006 by Peryrho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 μάλλον όταν είχες ανοίξει τρύπες παλαίοτερα δεν είχε ασταρώσει ε; ..τώρα έμαθες Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapoulos Posted March 19, 2006 Author Report Share Posted March 19, 2006 (edited) μάλλον όταν είχες ανοίξει τρύπες παλαίοτερα δεν είχε ασταρώσει ε; ..τώρα έμαθες Αν έμαθα λέει... Σωστος!!! Συνεχισε ετσι μεγαλε!!!Οσο για τις φωτο, σηκωσε τες σε καποιο hosting, και βαλε τα λινκς για να βγαινουν απευθειας! Αυτό θα κάνω koukouroukou Edited May 28, 2006 by Peryrho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...