Jump to content

sil_unique

Members
  • Posts

    24
  • Joined

  • Last visited

About sil_unique

User Information

  • Gender
    Male
  • Νομός
    Μη ορισμένος

Other Info

  • Car Type
    Jetta

sil_unique's Achievements

VWClub Member

VWClub Member (1/1)

0

Reputation

  1. Πρέπει να πήρα τα ίδια από το ίδιο κατάστημα στην τιμή που λες - ο τύπος είχε τα πάντα σε σωστές τιμές [είχα πάει για φίλτρα]
  2. Παρασκεύη κατά τις 17:00 μαύρο polo με φιμέ και αυτοκόλλητο στο τρίτο φρένο στο Ηράκλειο - έστριψε στην Ηρακλειδών.
  3. καλησπέρα, ορίστε η homemade εμπειρία μου:
  4. Καλησπέρα, βλέποντας τις φωτό & μαθαίνουμε πολλά όπως ότι σε κάθε πλευρά η πλακέτα του έχει από μια αντίσταση των 240Ω παράλληλα για φορτίο δηλαδή σύνολο 2 αντιστάσεων 240Ω που παράλληλα αντιστοιχούν σε μια των 120Ω η οποία καταναλώνει περίπου 1,63W. Οπότε βάζοντας και ότι καίνε τα 2 led που έχει πρέπει να ξεπερνά τα 2W κατανάλωση - σίγουρα θα ζεταίνεται και αρκετά αλλά λόγω του ότι είναι σχετικά ακριβό κανείς δεν έχει αναφέρει ανησυχία για το θέμα της θερμοκρασίας απότι είδα για το συγκεκριμένο. Εγώ προχώρησα σε αγορά led χωρίς ενσωματωμένη αντίσταση και τους πρόσθεσα μετά. . Μεσα στην πλαστική βάση χώρεσαν 3 αντιστάσεις του 1kΩ στα 0,25W παράλληλα συνδεδεμένες. Λόγω της υψιλής θερμοκρασίας των led έβαλα και δυο διόδους σε σειρά με τα led ώστε να έχω πτώση τάσης 1,4V και ελαφρή μείωση θερμοκρασίας. Τέλος γέμισα όλο το κενό με σιλικόνη καθώς τα led ήταν στερεωμένα αρχικά μόνο από τα συρματάκια. Η συνολική κατανάλωση είναι περίπου 2,2W και από αυτά μόνο τα 0,58W είναι από τις αντιστάσεις ενώ τα υπόλοιπα μοιράζονται στα 5 led. Ζεστένεται αρκετά αλλά δουλεύει ένα μήνα τώρα στο αμάξι και αρκετές ώρες πρίν σε δοκιμές στο σπίτι. Ορίστε και το αποτέλεσμα: Εννοείται ότι απλά το τοποθέτησα και δεν με ενοχλεί και δεν το ενοχλώ [σαν δοκιμή ήταν το τρίτο που έπαιξε καθώς ήθελε πειράματα για να βρώ τον ιδανικό αριθμό αντιστάσεων που χωράνε μέσα στο πλαστικό περίβλημα καθώς και τις ιδανικές τιμές αυτών]. Τα led μου κόστισαν περίπου 6 € το ζευγάρι.
  5. Καλησπερα, Η κάθε αντίσταση έιναι 380Ω στο 1W αλλά επειδή τις χρησιμοποίησα ανα δύο παράλληλα συνδεμένες το αποτέλεσμα είναι σαν να είχα μόνο δύο αντιστάσεις 190Ω [το μισό από τα 380] στα 2W [το διπλάσιο του 1W]. Ομοίως με εσένα δεν βρήκα τις αντιστάσεις που ήθελα δηλαδή 190Ω στα 2W και απλά δημιούργησα το ισοδυναμό τους. Η θερμότητα που παράγεται είναι αναγκαίο κακό αφού κάπου πρέπει να "καίς" τουλάχιστον 1W ώστε να φαίνεται ότι υπάρχει λάμπα. Καθώς τις αντιστάσεις τις τέσταρα στο σπίτι πρώτα, διαπιστώσα ότι με την θερμότητα που παράγει το 1W στην αντίσταση δεν υπάρχει λόγος να ανησυχώ μήπως λιώσει το πλαστικό - με παραπάνω watt μπορεί να υπάρχει πρόβλημα. Τώρα με τις αντιστάσεις που έχει βάλει θα ανησυχούσα με την 180 W καθώς την δουλεύεις πάνω από το όριο ασφαλείας του 1W [είσαι στο 1,08W]. To xειρότερο σε αυτή την περίπτωση που μπορεί να γίνει είναι να καεί η αντίσταση. Το φλας των led ίσως θα μπορούσε να διορθωθεί ή έστω να εξομαλυνθεί με την τοποθέτηση παράλληλα σε αυτά κάποιου πυκνωτή μεγάλης χωρήτικότητας όπου οι παλμοί του ρεύματος δεν θα προλαβαίνουν να τον φορτίσουν αρκετά ώστε η τάση στα άκρα του να φτάνει για να δουλέψουν τα led. Το συγκεκριμένο πάντως δεν με απασχολεί ιδιαίτερα καθώς παρατηρείται δύσκολα ιδίως όταν το ξέρει μόνο ο οδηγός και αυτός με το ζόρι προλαβαίνει να το παρατηρήσει όταν γυρίσει το κλειδί.
  6. Μια εύκολη λύση υπάρχει εδώ http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=28229 με την προυπόθεση ότι δεν έχει μεγάλη διαφορά το passat με το jetta στο χώρο της λάμπας
  7. @Νίκος: πολύ καλή η περίπτωση με τα έτοιμα φανάρια ιδίως για το ότι δίνει διπλά φώτα όπισθεν όπως και ομίχλης αντί από ένα αλλά για μένα είναι λίγο αργά γιατί περιμένω ήδη από μέρα σε μέρα τα LED για να ανοίξω τα φανάρια [είναι και το θέμα του budget στη μέση]. @archon_r: η μαύρη σιλικόνη που αναφέρεις έχει κάτι το διαφορετικό από την διάφανη γιατί εγώ για διάφανη σκευτόμουν + ότι η μαύρη νομίζω ότι θα φαίνεται στο πλάστικό.
  8. Καλησπέρα σε όλους, Σήμερα βρήκα τον χρόνο και δοκίμασα την πρόσβαση στα πίσω φώτα. Συγκεκριμένα χρειάζεται ένα 10άρι γερμανικό κλειδί ή καστάνια. Τα φώτα βγαίνουν και μπαίνουν πάλι πίσω πολύ εύκολα. Το πρόβλημα είναι ότι τα πλαστικά των φαναριών είναι κολλημένα μεταξύ για αδιαβροχοποίηση και για ανοιχτεί θα χρειαστεί προσπάθεια με κατσαβίδι και έπειτα την τοποθέτηση LED καλό σφράγισμα για την υγρασία αλλά και για να μην ψάχνουμε έπειτα το εξωτερικό του φαναριού στο δρόμο [ίσως με σιλικόνη να είναι εντάξει]. Ακόμα δοκίμασα τη αφαίρεση της ταπετσαρίας για την πρόσβαση στην παροχή ρεύματος της πινακίδας. Χρειάζεται να γίνει αφαίρεση 4 βιδών [θέλει πολυκατσάβιδο με αστεράκι] και έπιτα τράβηγμα για να ξεκουμπώσουν οι βάσεις που το κρατάνε στην λαμαρίνα [στην μεριά που είναι οι βίδες έχει 4 βάσεις και υποθέτω άλλες 4 στην άλλη πλευρά που δεν άνοιξα]. 'Εχω σε δοκιμές και 10 LED [περιμένω άλλα 40] και απότι φαίνεται η έντασή τους θα ξεπερνά κατά πολύ τα εργοστασιακά σε σημείο να είναι ενοχλητικό σε όποιον ακολουθεί. Λύση για το συγκεκριμένο θέμα μπορεί να δοθεί με ένα κύκλωμα PWM [pulse width modulation] το οποίο όπως και το εργοστασιακό οδηγεί τα LED με παλμούς και αλλάζοντας την συχνότητα αυτών ρυθμίζεται και η φωτεινότητα - ένα θέμα με το οποίο ασχολούμαι ήδη.
  9. Σε τέτοια περίπτωση θα είσαι εντάξει με αντίσταση 1/4W και άμα βάλεις παραπάνω από 1 LED καλύτερα να μην τα συνδέσεις μεταξύ τους παράλληλα και μετά σε αντίσταση αλλά όλα σε σειρά μαζί με την αντίσταση[έτσι η αντίσταση αναλαμβάνει μικρότερη πτώση τάσης και θα καίει λιγότερα Watt].
  10. DIY: Spray tinting tail lights (Euro LED Jetta tail lights)
  11. Φαντάζομαι ότι έγινε ένα μπέρδεμα εδώ, θεωρώ ότι ο φίλος Professor λέγοντας πλαφονιέρα εννοούσε για το φώς της πινακίδας καθώς οι εσωτερικές πλαφονιέρες που αν κατάλαβα και πάλι καλά ο φιλος Christos4mot αναφέρει δεν χρειάζονται αντίσταση αφού δεν τις εποπτεύει ο εγκέφαλος [αν και καποιος θα τοποθετούσε μια σε περίπτωση που τον ενοχλεί το φαινόμενο ότι τα LED σιγοφέγγουν όταν είναι σβηστά]. Ακόμη παρατήρησα ότι το φαινόμενο που αναφέρει ο Professor κατά το γύρισμα του κλειδιού συμβαίνει και σε εμένα. Συγκεκριμένα μόλις γυρίσει το κλειδί η πινακίδα αναβοσβήνει 3 φορές - προφανως ο εγκέφαλος τεστάρει όλα τα φώτα [το ίδιο κάνουν όλα τα πίσω LED] απλά με τους παλίους λαμτήρες ο παλμός ρεύματος καθότι γρήγορος δεν προλάβαινε να τα φωτίσει ενώ τα LED έχουν πολύ γρήγορη απόκριση και φωτιζουν.
  12. Φαντάζομαι για να έκανες δουλιά με αντίσταση 720Ω έχει πάρει LED με υψηλή κατανάλωση αφού η αντίσταση καταναλώνει μόλις 0,27W. Τώρα για να υπερθερμαίνεται τόσο πολύ μήπως έχει βάλει αντίσταση 1/4W ή αλλιώς 0,25W και την δουλεύεις παραπάνω απ' ότι πρέπει. Το θέμα της θερμότητας υπάρχει αλλά θεωρώ ότι τα υλικά αφού αντέχουν την θερμότητα που παράγεται από τους λαμπτήρες των 5W θα αντέχουν και την θερμότητα του 1W και κάτι.
  13. Απάντηση για την ερώτησή μου http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2933494
  14. Ζητώ συγνώμη που δεν συστήθηκα - Μιχάλης, για τα LED πινακίδας άνοιξα καινούριο topic για να μην τα μπλέκουμε [http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=28229]. Τα LED του εμπορίου καθώτι και αυτά διάφανα δεν θα φάινονται μεχρι να τα ανάψεις. Τώρα όσο για το φανάρι είχα βρεί ένα DIY για να μαυρισείς τα φανάρια - μόλις βρώ τα link θα το έχεις. Για τα μπροστά LED τα Τ10 ασχολούμαι ήδη, έχω βρεί κάποια άκρη για να δουλέυει αλλά το έχω σε burn test γιατί ανεβάζει πολύ θερμοκρασία [οι ανακλαστήρες στα φανάρια τι υλικό είναι;] - μόλις δω ότι είναι ΟΚ και το φορέσω θα κάνω σχετικό post. Τώρα στο θέμα μας αφού ευχαριστήσω και τον φίλο Νίκο για τις οδηγίες αφαίρεσης του φαναριού και των ρυθμίσεων θα ήθελα να ρωτήσω πώς αποκτά κανείς πρόσβαση στην παροχή ενέργειας της πινακίδας εσωτερικά, δηλαδή πως αφαιρείται και η μοκέτα. Σήμερα μέτρησα και την τάση της μπαταρίας : περίπου 12,5V με σβηστή μηχανή [δεν έδωσα πολύ σημασία] και 14,15V στο ρελαντί με σβησμενα τα φώτα [ανάβοντας μεσαία σκάλα περίπου 14V και τους προβολείς 13,98V] δηλαδή μικροδιάφορες. Η μέτρηση έγινε στο φώς απο το σκιάδιο του οδηγού για λόγους ευκολίας.
  15. Σε συνέχεια άλλου topic παραθέτω εύκολο τρόπο μετατροπής των λαμπτήρων πινακίδας σε LED. Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν ο εγκέφαλος άνεσης δεν εντοπίζει το πολύ μικρό φορτίο των LED και τα απενεργοποιεί με ταύτοχρονη ένδειξη καμμένης λάμπας. Κυκλοφορούν ήδη στο εμπόριο LED με ενσωματωμένη αντίσταση που λύνουν το πρόβλημα αλλά λόγω κόστους λίγοι τα βάζουν. Η ιδέα είναι η ίδια να τοποθετηθούν αντιστάσεις παράλληλα με τα LED ώστε να υπάρχει ανιχνεύσιμο φορτίο από τον εγκέφαλο άνεσης και χωρίς χρήση VAG-COM. Σε δοκιμές με διάφορες αντιστάσεις διαπίστωσα ότι άν το συνολικό φορτίο και στις δύο θέσεις [δεν έχει σημασία άν η αντισταση βρίσκεται μόνο στη μια θέση] αν είναι πάνω από 2W τότε όλα ΟΚ. Για καλύτερη διάχυση της παραγώμενης θερμότητας επέλεξα να τοποθετήσω αντίσταση και στις δύο θέσεις. Χρησιμοποίησα 4 αντιστάσεις 380Ω/1W ανά 2 παράλληλα ενω τα LED τύπου festoon έιναι 39mm μήκος. Η κάθε αντίσταση καταναλώνει 0,5W οπότε ανα ζεύγος 1W. Το φορτίο που αντέχει το κάθε ζεύγος είναι 2W, τα διπλάσια απ' ότι χρειάζεται για λόγους ασφαλείας. Στην πράξη κάνουμε στεφάνι με τα άκρα των αντιστάσεων ώστε να αγκαλιάζουν τις επαφές των λαμπτήρων. Μετά όταν τοποθετηθεί το σύνολο στη βάση ασφαλίζει από τις μεταλλικές επαφές και στέκεται στη θέση του: Εγώ χρησιμοποίησα LED εμπορίου χαμηλής κατανάλωσης - σε περίπτωση χρήσης LED ισχύος μπορεί να χρησιμοποιηθούν μόνο 2 αντιστάσεις λόγω της υψηλής κατανάλωσης από αυτά [δοκίμασα και τέτοια αλλά το αποτέλεσμα μοιάζει με UFO car αφού φωτίζει πολύ ο δρόμος]. Το αποτέλεσμα είναι λευκό φως με κατανάλωση λίγο πάνω από 2W όταν οι εργοστασιακες λάμπες καταναλώνουν 10W σύνολο. Για τους μη γνώστες τα LED έχουν πολικότητα +/- οπότε αν δεν δουλέψουν με την πρώτη απλά τα βάζετε ανάποδα. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να το ψάξει παρακάτω μπορώ να αναφέρω και τους τύπους για τον υπολογισμό των αντιστάσεων και των Watt.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.