Το Bora ολοκληρώνει τη φετινή χρονιά τον κύκλο ζωής του και η VW πήρε την απόφαση να μην δώσει το ίδιο όνομα στον αντικαταστάτη του. Μία πιθανή αιτία, είναι ίσως ότι το Bora ποτέ δεν απέκτησε τη δυναμική που χαρακτηρίζει τα υπόλοιπα μοντέλα στη γκάμα της VW, γεγονός που αποτυπώθηκε και στους αριθμούς των πωλήσεων. Από την άλλη μεριά, η επάνοδος του ονόματος Jetta στην Ευρώπη, έρχεται να υπογραμμίσει ακριβώς αυτό, την πολύ καλή δηλαδή εμπορική πορεία του μοντέλου αυτού στις ΗΠΑ, όπου αποτελεί όχι απλώς το πιο εμπορικό μοντέλο της VW, αλλά των ευρωπαϊκών μοντέλων που πωλούνται εκεί.
Το νέο Jetta, του οποίου το λανσάρισμα θα ξεκινήσει τον Ιούνιο (Γερμανία) και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2006, διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αισθητικά τα σύγχρονα VW. Η γρίλια από χρώμιο σε σχήμα V στη μάσκα συναντάται στο νέο Golf GTI και το Passat. Και μιας και γίνεται αναφορά στα μοντέλα αυτά, να πούμε πως το νέο Jetta δείχνει να προέκυψε από τη μίξη στοιχείων από αυτά τα δύο μοντέλα. Το μπροστινό του τμήμα παραπέμπει σε Golf, ενώ το πίσω έχει πολλές ομοιότητες με το νέο Passat και χαρακτηρίζεται από τα φώτα LED.
Όπως αναμενόταν, το νέο Jetta είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το Bora. Συγκεκριμένα, με μήκος που φτάνει τα 4,56 μέτρα, 18,2 εκ. περισσότερα από το Bora, το Jetta είναι ένα μοντέλο που φλερτάρει με την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία. Το πλάτος του είναι 1,76 μέτρα (+2,5 εκ.) και το ύψος του 1,46 μέτρα (+1,5 εκ.). Όσο για το μεταξόνιο, είναι αυξημένο κατά 6,5 εκ. (πάντοτε σε σύγκριση με το Bora) φτάνοντας τα 2,58 μέτρα. Με τέτοιες διαστάσεις αμαξώματος, μοιραία ο χώρος για τις αποσκευές είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, φτάνοντας τα 527 λίτρα, 72 περισσότερα από του Bora!
Kατά το λανσάρισμα, το Jetta θα διατίθεται σε τρεις βενζινοκίνητες και δύο ντίζελ εκδόσεις. Στην πρώτη περίπτωση, έχουμε τους κινητήρες 1.6 FSI (115 ίπποι), 2.0 FSI (150 ίπποι) και 2.0 TFSI (200 ίπποι). Οι εκδόσεις ντίζελ περιλαμβάνουν τον κινητήρα 1.9 TDI (105 ίπποι) και τον 2.0 TDI (140 ίπποι). Αμφότεροι οι κινητήρες ντίζελ θα συνδυάζονται με το προηγμένο κιβώτιο DSG, ενώ η ανάρτηση θα περιλαμβάνει γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το σύστημα διεύθυνσης θα είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο.