Jump to content
danichro

Cryogenics

Recommended Posts

Το θέμα μου ήρθε ξανα στο μυαλό εντελως τυχαια όταν σήμερα πηγα να πάρω ένα σετακι χορδες για την ηλεκτρική μου κιθάρα!Ηξερα ότι οι χορδες που χρησιμοποιώ ειναι κρυογενικά κατεργασμένες αλλα μιας και ανεκαθεν χρησιμοποιούσα τις συγκεκριμένες χορδές δεν μπορουσα ουσιαστικά να δώ τα ωφέλη τους..Μεχρι που τον περασμένο μήνα δοκίμασα ενα σετ φθηνοτερων χορδών μη κρυογενικα κατεργασμενων φυσικα...Το αποτελεσμα?Ενω οι κρυογενικά κατεργασμενες χορδες διατηρουσαν την λάμψη τους και κυριως την τονικότητα τους 3-5 μήνες ίσως και παραπάνω οι απλες χορδες σε ενα μηνα μέσα βγήκαν Off...Στην συνεχεια θυμηθηκα ενα αρθρο στο POWER 65 σχετικά με την cryo motorsports μια ελληνική εταιρεια η οποια αναλαμβάνει να"ψυξει" κρυογενικά , εξαρτηματα του αυτοκινήτου τα οποια καταπωνουνται (δίσκοι , κιβώτια , τουρμπίνες , χταπόδια κλπ) υποσχόμενη αυξημένη αξιοπιστία και απόδοση..Μαλιστα αναφερει ενα παράδειγμα για ενα turbo που αντεξε μετα βιας 6 περασματα στο πρωταθλημα tractor pulling(???) , αντεξε 126 όντας κρυογενικά επεξεργασμένο..Η διαδικασία γίνεται με σταδιακή κατάψυξη του αντικειμένου στους -300 F , παραμονη του για 30-36 ώρες , σταδιακή επαναφορά της θερμοκρασίας και θερμανση στους 150-180 C.Η εταιρέια αναφέρει πωε η τεχνολογία χρησιμοποιειται στην F1..Το ερώτημα μου ειναι κατα πόσο μπορει να περάσει και στα αυτοκίνητα παραγωγής εφόσον συμπιεστει το κόστος...Αν καποιος γνωρίζει κατι περισσότερο εκθεσει την εμπειρία του...Φυσικά η διαφορά της τιμής για τις χορδες ειναι ανεκτη (απο 6 ευρώ στα 10 ) αλλα ειναι διαφορα πάνω απο 50%..Στην μαζική παραγωγή τι θα μπορουσε να ωφελήσει?

Link to comment
Share on other sites

Guest stel-th

η κρυογενεση εχει σαν σκοπο την αυξηση της μηχανικης αντοχης των εξαρτηματων

πχ στο πρωταθλημα nascar στην αμερικη οταν τερχουν σε οβαλ πιστες τα ελατηρια της αναρτησης καταπονουνται παρα πολυ απο την δεξια μερια με αποτελεσμα στο τελος του αγωνα να καθονται τα ελετηρια και το αυτοκινητο να ειναι πιο χαμηλο απο την μια μερια βγαινοντας εκτος κανονοισμων

τωρα στην καθυμερινη μας ζωη.....

μπορεις να βαλεις ακριβες δισκοπλακες και με την κατεργασια αυτη να αντεξουν παραπανω

η να τρυπισεις δισκοπλακες (που ειναι λαθος) αλλα με την κρυογενεση να επαναφερεις το υλικο στη σωστη του μηχανικη αντοχη

αν φτιαξεις ενα μοτερ περνας καποια εξαρτηματα που καταπονουνται πολυ πχ πιστονια βαλβιδες

το να κανεις ολοκληρο το μοτερ πρεπει εκτος απο να το πας βιδες να εχεις και 500 ευροπουλα

απο εκει και περα ειναι 12 ευρο τπ κιλο

μια καλη ιδεα ειναι οταν αλλαζεις φλαντζα κεφαλης και βιδες να πας τις βιδες.

Link to comment
Share on other sites

Επισης γνωριζω πως αυτο το συστημα χρησιμοποιειται και στα φρενα ωστε να ψυχει την δισκοπλακα για να αντιστεκονται στη φθορα απο της υψηλες θερμοκρασιες που "ρουφανε" οι δισκοπλακες στην προσπαθεια τους να μετατρεψουν την κινητικη ενεργεια σε θερμικη

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.