AceGRC Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 Καλημέρα. Είναι αρκετές οι φορές που φρενάρω και το αυτοκίνητο νομίζω πως δεν θα σταματήσει και άλλες φορές η πέδηση είναι τέλεια. Έχω ακούσει αρκετά για τα φρένα και υπάρχει ανάλογο thread στο forum. Εχθές λοιπόν ήμουν σταματημένος σε ένα κατηφορικό δρόμο με κίνηση και έιχα το A/C ανοιχτό, αποφάσισα να ανοίξω το παράθυρο και έκλεισα το A/C. Εκέινη τη στιγμη λοιπον παρατήρησα πως το φρένο "ελάφρυνε", όπως ακριβώς όταν βάζεις μπροστά με το φρένο πατημένο, όχι όμως σε τόσο μεγάλο βαθμό. Το ξανατέσταρα στην ευθεία και η αντίδραση ήταν η ίδια με λιγότερο να μαλακώνει το φρένο αυτή τη φορά ίσως γιατί δεν πατούσα πολύ δυνατα το πεντάλ του φρένου. Μίλησα τηλεφωνικώς με ένα σύμβουλο service και μου είπε πως δεν έχει σχέση το κύκλωμα του A/C με το κύκλωμα των φρένων και καλό θα ήταν να το πάω από εκεί για έναν έλεγχο. Όσο περνάει ο καιρός και προσπαθώ να ανακαλέσω από τη μνήμη μου περιστατικά που φρέναρα και νόμιζα ότι δεν θα σταματήσει, δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιο που να μήν έκανα ταυτόχρονη χρήση του A/C. Ίσως είναι η ιδέα μου... ίσως και όχι... Ήθελα να ρωτήσω αν κανείς έχει παρατηρήσει παρόμοια συμπεριφορά σε σχέση με τα φρένα και το A/C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostakisSs Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 γενικα μαλακωνει λιγο το πενταλ... δεν ξερω γιατι και σε εμενα το κανει... γενικα το V παντα θα φρεναρει πριν γινει η στραβη απλα δεν σου αφήνει σιγουρια μεχρι να το κανει!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ta6ape Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 (edited) Καλημέρα.Είναι αρκετές οι φορές που φρενάρω και το αυτοκίνητο νομίζω πως δεν θα σταματήσει και άλλες φορές η πέδηση είναι τέλεια. Έχω ακούσει αρκετά για τα φρένα και υπάρχει ανάλογο thread στο forum. Εχθές λοιπόν ήμουν σταματημένος σε ένα κατηφορικό δρόμο με κίνηση και έιχα το A/C ανοιχτό, αποφάσισα να ανοίξω το παράθυρο και έκλεισα το A/C. Εκέινη τη στιγμη λοιπον παρατήρησα πως το φρένο "ελάφρυνε", όπως ακριβώς όταν βάζεις μπροστά με το φρένο πατημένο, όχι όμως σε τόσο μεγάλο βαθμό. Το ξανατέσταρα στην ευθεία και η αντίδραση ήταν η ίδια με λιγότερο να μαλακώνει το φρένο αυτή τη φορά ίσως γιατί δεν πατούσα πολύ δυνατα το πεντάλ του φρένου. Μίλησα τηλεφωνικώς με ένα σύμβουλο service και μου είπε πως δεν έχει σχέση το κύκλωμα του A/C με το κύκλωμα των φρένων και καλό θα ήταν να το πάω από εκεί για έναν έλεγχο. Όσο περνάει ο καιρός και προσπαθώ να ανακαλέσω από τη μνήμη μου περιστατικά που φρέναρα και νόμιζα ότι δεν θα σταματήσει, δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιο που να μήν έκανα ταυτόχρονη χρήση του A/C. Ίσως είναι η ιδέα μου... ίσως και όχι... Ήθελα να ρωτήσω αν κανείς έχει παρατηρήσει παρόμοια συμπεριφορά σε σχέση με τα φρένα και το A/C. Το θέμα που έχεις όσον αφορά το ελάφρωμα (λίγο όμως) του πεντάλ φρένου με το κλείσιμο του A/C είναι φυσιολογικό. Τώρα το άλλο θέμα που δεν σου φρενάρει ή το ότι σου δίνει την αίσθηση ότι δεν θα σταματήσει τότε υπάρχει πρόβλημα είτε στην αντλία φρένων είτε στα υγρά φρένων που θέλουν αλλαγή και εξαέρωση. Καλό είναι να το πας να στο ελέγξουν σε συνεργείο. Τώρα είδα οτι έχεις το Golf 6 σίγουρα έχεις "φρέσκα" φρένα ακόμα και είναι θέμα στρωσίματος. Edited June 5, 2009 by ta6ape Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AceGRC Posted June 5, 2009 Author Report Share Posted June 5, 2009 στα 6.000χλμ νομίζω έχω περάσει το θέμα του στρωσίματος... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thanos.k Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 εχω το 6 ... Ημουν με 140 σε επαρχιακο μεσα σε βροχη ξαφνικα βλεπω μπροστα μου ατυχημα μετα απο μεγαλη ανοπιχτησ τροφη ..Τερμα τα φρενα και πατημα πενταλ με πολυ δυναμη ...το αυτοκινητο σταματησε...δεν γλυστρησε και σταματησε σε λιγοτερο χρονο-μετρα απο το αναμενωμενο ... Καταπληκτικο θα ελεγα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AceGRC Posted June 5, 2009 Author Report Share Posted June 5, 2009 εχω το 6 ... Ημουν με 140 σε επαρχιακο μεσα σε βροχη ξαφνικα βλεπω μπροστα μου ατυχημα μετα απο μεγαλη ανοπιχτησ τροφη ..Τερμα τα φρενα και πατημα πενταλ με πολυ δυναμη ...το αυτοκινητο σταματησε...δεν γλυστρησε και σταματησε σε λιγοτερο χρονο-μετρα απο το αναμενωμενο ... Καταπληκτικο θα ελεγα... για αυτό λεω οτι μου δίνει την αίσθηση... τα φρένα τα είναι μια χαρά, απλά δεν σου μεταφέρεται αυτή η αίσθηση μεσα από το υδραυλικό σύστημα στο πεντάλ. δηλαδή: πατάς μεχρι το σημείο που γίνεται "κούτσουρο" και ενώ νομίζεις οτι αυτο ήταν τράκαρα, αρχίζεις και το "τσαρουχώνεις" πιό πολύ και σταματάει εγκαίρως. εφόσον λοιπόν το πεντάλ του φρένου που ελαφρύνει με το σταμάτημα λειτουργίας του A/C είναι γενική συμπεριφορά, θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κανείς αν παραμένει σταθερή η πίεση στις δαγκάνες από το υδραυλικό σύστημα και το πεντάλ ελαφρύνει λόγω της παραπάνω δύναμης που είναι διαθέσιμη από τον κινητήρα. με άλλα λόγια, με την εμπλοκή/απεμπλοκή του A/C αλλάζει η συμπεριφορά του υδραυλικού συστήματος. Αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς είναι μόνο από τη μεριά του πεταλιού ή και από την μεριά των δαγκανών; ξέρει κανείς; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ta6ape Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 για αυτό λεω οτι μου δίνει την αίσθηση...τα φρένα τα είναι μια χαρά, απλά δεν σου μεταφέρεται αυτή η αίσθηση μεσα από το υδραυλικό σύστημα στο πεντάλ. δηλαδή: πατάς μεχρι το σημείο που γίνεται "κούτσουρο" και ενώ νομίζεις οτι αυτο ήταν τράκαρα, αρχίζεις και το "τσαρουχώνεις" πιό πολύ και σταματάει εγκαίρως. εφόσον λοιπόν το πεντάλ του φρένου που ελαφρύνει με το σταμάτημα λειτουργίας του A/C είναι γενική συμπεριφορά, θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κανείς αν παραμένει σταθερή η πίεση στις δαγκάνες από το υδραυλικό σύστημα και το πεντάλ ελαφρύνει λόγω της παραπάνω δύναμης που είναι διαθέσιμη από τον κινητήρα. με άλλα λόγια, με την εμπλοκή/απεμπλοκή του A/C αλλάζει η συμπεριφορά του υδραυλικού συστήματος. Αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς είναι μόνο από τη μεριά του πεταλιού ή και από την μεριά των δαγκανών; ξέρει κανείς; ¶μα ήταν και άλλαζε και η πίεση στις δαγκάνες δεν θα είχες σωστό φρενάρισμα και αυτή την φορά δεν θα ήταν απλά η αίσθηση σου. Αλλάζει μόνο η πίεση της αντλίας του πεντάλ φρένων, μετά υπάρχει άλλη αντλία φρένων που δίνει την πίεση στις δαγκάνες (στα κυλινδράκια κάθε δαγκάνας). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AceGRC Posted June 5, 2009 Author Report Share Posted June 5, 2009 ¶μα ήταν και άλλαζε και η πίεση στις δαγκάνες δεν θα είχες σωστό φρενάρισμα και αυτή την φορά δεν θα ήταν απλά η αίσθηση σου. Αλλάζει μόνο η πίεση της αντλίας του πεντάλ φρένων, μετά υπάρχει άλλη αντλία φρένων που δίνει την πίεση στις δαγκάνες (στα κυλινδράκια κάθε δαγκάνας). την ώρα που τσαρουχώνω τα φρένα ζορίζομαι για να κλείσω και το A/C για να δω τι ακριβώς παίζει. απλά μιλάω για μια σύγκριση στις 2 καταστασεις ξεχωριστα, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PERIS1964 Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 Παιδιά πιστεύω ότι γίνεται το εξής. Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν υποβοήθηση φρένων που λειτουργεί αξιοποιώντας την υποπίεση εισαγωγής του κινητήρα. Όταν εμπλέκεις το AC ανεβαίνουν ελαφρά οι στροφές στο ρελαντί για να δώσει την απαραίτητη ισχύ στον κομπρέσορα του AC και άρα ανεβαίνει η υποπίεση, που παρατηρείται από τον οδηγό ως ελάφρωμα στο πεντάλ του φρένου. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με μεγάλη ταχύτητα η υποπίεση είναι ήδη αρκετή και δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Τώρα η αίσθηση που δίνει κατά το φρενάρισμα σε διαδρομή έχει να κάνει και με το brake assiste. Σε φρενάρισμα "πανικού" επεμβαίνει αυτόματα υποβοηθώντας τον οδηγό να πετύχει το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konstadin Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 Παιδιά πιστεύω ότι γίνεται το εξής. Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν υποβοήθηση φρένων που λειτουργεί αξιοποιώντας την υποπίεση εισαγωγής του κινητήρα. Όταν εμπλέκεις το AC ανεβαίνουν ελαφρά οι στροφές στο ρελαντί για να δώσει την απαραίτητη ισχύ στον κομπρέσορα του AC και άρα ανεβαίνει η υποπίεση, που παρατηρείται από τον οδηγό ως ελάφρωμα στο πεντάλ του φρένου. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με μεγάλη ταχύτητα η υποπίεση είναι ήδη αρκετή και δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Τώρα η αίσθηση που δίνει κατά το φρενάρισμα σε διαδρομή έχει να κάνει και με το brake assiste. Σε φρενάρισμα "πανικού" επεμβαίνει αυτόματα υποβοηθώντας τον οδηγό να πετύχει το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα. Αυξηση των στροφών = ανοιγμα της πεταλούδας = μείωση της υποπιεσης κλείσιμο ΑC = κλείσιμο πεταλούδας γκαζίου= αυξηση υποπίεσης= άρα ελάφρωμα λογο σεβρό του πενταλ. συνοψίζοντας είναι φυσιολογικό αυτό που παρατηρείς στο πεταλ του φρένου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PERIS1964 Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 Αυξηση των στροφών = ανοιγμα της πεταλούδας = μείωση της υποπιεσηςκλείσιμο ΑC = κλείσιμο πεταλούδας γκαζίου= αυξηση υποπίεσης= άρα ελάφρωμα λογο σεβρό του πενταλ. συνοψίζοντας είναι φυσιολογικό αυτό που παρατηρείς στο πεταλ του φρένου. Το αντίθετο συμβαίνει. Αύξηση των στροφών = αύξηση της υποπίεσης (ή αν θέλεις μειώνεται η πίεση σε σχέση με την ατμοσφαιρική) και αυξάνεται η υποβοήθηση στο φρένο. Το ίδιο περίπου συμβαίνει και όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο ιδιαίτερα αν έχεις πατήσει το πεντάλ επανηλλειμένα και έχει χάσει όλη την υποπίεση. Λόγω της υποπίεσης που δημιουργείται κατά την εκκίνηση του κινητήρα υποβοηθείται το πεντάλ του φρένου το οποίο υποχωρεί ελαφρά . Νομίζω ότι στο ρελαντί (και μόνο) είναι φυσιολογικό να συμβαίνει και είναι εντονώτερο σε αυτοκίνητα με μικρό κυβισμό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konstadin Posted June 20, 2009 Report Share Posted June 20, 2009 Το αντίθετο συμβαίνει. Αύξηση των στροφών = αύξηση της υποπίεσης (ή αν θέλεις μειώνεται η πίεση σε σχέση με την ατμοσφαιρική) και αυξάνεται η υποβοήθηση στο φρένο. Το ίδιο περίπου συμβαίνει και όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο ιδιαίτερα αν έχεις πατήσει το πεντάλ επανηλλειμένα και έχει χάσει όλη την υποπίεση. Λόγω της υποπίεσης που δημιουργείται κατά την εκκίνηση του κινητήρα υποβοηθείται το πεντάλ του φρένου το οποίο υποχωρεί ελαφρά. Νομίζω ότι στο ρελαντί (και μόνο) είναι φυσιολογικό να συμβαίνει και είναι εντονώτερο σε αυτοκίνητα με μικρό κυβισμό. Κατα την επιτάχυνση full throat η διαφορά πίεσης πριν και μετά την πεταλούδα είναι μηδέν (περίπου). Μόλις αφήσεις το γκάζι και κλείσει η πεταλούδα τότε δημιουργείται υποπίεση. Αν πχ γκαζώσεις και με το αριστερό πατήσεις φρένο 3-4 φορές κατά τη διαρκεια επιτάχυνσης, τότε το πετάλ του φρένου γίνεται κούτσουρο. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει υποπίεση στο σεβρό. μόλις αφήσεις το γκάζι τότε ξαναζωντανεύει. Οι 3-4 φορές χρειάζονται για να φύγει η υποπίεση στη βαλβίδα μη επιστροφής του σεβρό. Συνοπτικά η υποπίεση δημιουργείται από την πεταλούδα. Τα ντιζελ λόγο μή ύπαρξης πεταλούδας έχουν αντλία υποπίεσης για τα σεβρό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...