stgolf Posted January 12, 2012 Report Posted January 12, 2012 (edited) Μπορεί να βοηθήσει κανείς για τα ποσοστά που δίνει ο έλεγχος του ΚΤΕΟ για τα αμορτισέρ; Δηλαδή με καινούρια αμορτισέρ τι ποσοστό πρέπει να δίνει; Μετά από ποιό ποσοστό αρχίζουμε να ανυσηχούμε για αλλαγή; Παρεπιπτόντως έχω GT 170HP του 2007, με 75000km και άλλος μου λέει οτι θέλουν αλλαγή και άλλος οτι είναι σαν καινούρια και αρκεί μόνο η αλλαγή των σινεμπλόκ που τα έχουν ψιλοπάρει. Thank's in advance ST Edited September 18, 2017 by nikdev Quote
Stelios_Golf 6 Posted January 12, 2012 Report Posted January 12, 2012 Μπορεί να βοηθήσει κανείς για τα ποσοστά που δίνει ο έλεγχος του ΚΤΕΟ για τα αμορτισέρ; Δηλαδή με καινούρια αμορτισέρ τι ποσοστό πρέπει να δίνει; Μετά από ποιό ποσοστό αρχίζουμε να ανυσηχούμε για αλλαγή; Παρεπιπτόντως έχω GT 170HP του 2007, με 75000km και άλλος μου λέει οτι θέλουν αλλαγή και άλλος οτι είναι σαν καινούρια και αρκεί μόνο η αλλαγή των σινεμπλόκ που τα έχουν ψιλοπάρει. Thank's in advance ST Εξαρτάται από το οδηγικό σου style. Προσωπικά θεωρώ πως θέλουν αλλαγή αν έχουν 75.000km. To KTEO τι νούμερα σου έδωσε ? Quote
Stoilas Posted January 12, 2012 Report Posted January 12, 2012 Tι ακριβώς κάνει το αμορτισερόμετρο; To αμορτισερόμετρο μετράει την απόσβεση της ανάρτησης σε ποσοστό επί τοις εκατό. Ουσιαστικά, μετράει την πρόσφυση του τροχού σε μία ταλάντωση. Το αμορτισερόμετρο προκαλεί ταλαντώσεις διαφόρων συχνοτήτων (μετριούνται σε hertz). Αν, λοιπόν, η κάθετη δύναμη χωρίς ταλάντωση, που ασκείται μεταξύ τροχού και οδοστρώματος, δηλαδή το βάρος που σηκώνει ο τροχός, είναι για παράδειγμα 100 κιλά, τότε σε μία ταλάντωση της ανάρτησης, το ποσοστό του βάρους που σηκώνει ο τροχός (έστω 70 κιλά) θα είναι μικρότερο από το βάρος που σηκώνει όταν δεν υπάρχει ταλάντωση, δηλαδή 70%. Συνεπώς, η ένδειξη του αμορτισερόμετρου είναι η αναλογία του βάρους που σηκώνει ο τροχός σε μία συγκεκριμένη τιμή ταλάντωσης, προς το βάρος που σηκώνει ο τροχός με το όχημα στατικό. Το ποσοστό απόσβεσης Επειδή γίνονται ταλαντώσεις σε διαφορετικές συχνότητες, όπου υπάρξει η μεγαλύτερη διαφορά, αυτή ορίζεται ως ποσοστό απόσβεσης. Ποσοστό 0% σημαίνει, ότι στο απόγειο μίας συγκεκριμένης συχνότητας ταλάντωσης, ο τροχός έχασε επαφή με το οδόστρωμα. Το διπλανό γράφημα βοηθά στην κατανόηση των παραπάνω (στη συγκεκριμένη περίπτωση, στην ταλάντωση κοντά στα 12 hertz υπήρξε η μικρότερη τιμή της κάθετης δύναμης μεταξύ τροχού και οδοστρώματος, που είναι περίπου στο 20% της δύναμης (βάρους) με το όχημα ακίνητο). Άρα, η απόσβεση του συγκεκριμένου αμορτισέρ είναι περίπου 20%, δηλαδή όχι καλή. Όσο πιο κοντά στο 100%, τόσο πιο καλή θεωρείται η λειτουργία της ανάρτησης. Τι σημαίνουν τα αποτελέσματα; Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Κατασκευαστών Αμορτισέρ (EuSAMA), τα ποσοστά απόσβεσης που μας δίνει το αμορτισερόμετρο ως αποτελέσματα, έχουν τις εξής διαβαθμίσεις και ερμηνείες. Όπως προείπαμε, όσο πιο κοντά στο 100%, τόσο καλύτερα λειτουργεί η ανάρτηση ενός αυτοκινήτου. Βέβαια, πολύ σπάνια κάποιο αυτοκίνητο ξεπερνά το 90%, ειδικά στον πίσω άξονα, όπου τα περισσότερα αυτοκίνητα παραγωγής είναι πολύ πιο ελαφριά. Το δικό μου αυτοκίνητο πότε κόβεται; Οι προδιαγραφές σύμφωνα με τις οποίες δουλεύουν όλα τα Κ.Τ.Ε.Ο, ιδιωτικά και δημόσια, είναι συγκεκριμένες και ορίζονται από νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, του Τεχνικού Ελέγχου Αυτοκινήτων στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας, ισχύουν τα εξής: A. Ανά τροχό: Η απόδοση του αμορτισέρ δεν πρέπει να είναι μικρότερη του 21%. Αν το ποσοστό είναι μεταξύ 21% και 40%, τότε το πρόβλημα είναι δευτερεύουσας σημασίας και οι άνθρωποι του ΚΤΕΟ απλά μας προειδοποιούν, ότι πρέπει να διορθώσουμε κάτι στην ανάρτηση. B. Ανά άξονα: Η διαφορά στην απόδοση των αμορτισέρ μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 30%. Αν η διαφορά αυτή κυμαίνεται από 15% έως 30%, τότε το πρόβλημα είναι δευτερεύουσας σημασίας και καλό θα είναι σύντομα να επισκεφθούμε ένα συνεργείο. H κόπωση των αμορτισέρ σε αριθμού Στον παρακάτω πίνακα βλέπετε τα αποτελέσματα από τις μετρήσεις των αμορτισέρ ανά τροχό και ανά άξονα κάθε αυτοκινήτου, πριν και μετά το σλάλομ. Τα γενικό χαρακτηριστικό όλων των αποτελεσμάτων είναι, ότι το ποσοστό απόσβεσης των αμορτισέρ παρουσιάζεται σε όλα μειωμένο μετά το σλάλομ, δείγμα ότι οι αναρτήσεις πραγματικά "κουράστηκαν". Η μέση απόκλιση φτάνει σε κάποια αυτοκίνητα ακόμη και στο 11,56%, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια ιδιαίτερα κακή επίδοση. Το μέγιστο ποσοστό απόσβεσης εμφάνισε η εμπρός αριστερή ανάρτηση του Opel Astra πριν το slalom βέβαια. Πηγή Autotriti 1 Quote
stgolf Posted January 12, 2012 Author Report Posted January 12, 2012 (edited) Θεωρώ ότι το ποστ του STOILA είναι καταπληκτικό. Πέρυσι το Μάρτιο πέρασα ΚΤΕΟ και τα ποσοστά ήταν από 79% έως 82% με μέσο όρο 80%. Προχθές μετά τις συζητήσεις με τους ειδήμονες τεχνικούς τριών συνεργείων, ξαναπήγα στο ίδιο ΚΤΕΟ και ζήτησα να μου κάνουν μία μέτρηση. Το αποτέλεσμα σχεδόν το ίδιο. Πάνω κάτω + ή - 1% με 2% το καθένα. Πάλι μέσο όρο 80% μετά από 10 μήνες και 15000km. Δηλαδή έχω 5 χρονών αυτοκίνητο με 75000 km, με τέλεια αμορτισέρ και μάλιστα σε σπορ ανάρτηση. Θα τρελαθούμε τελείως ή τα αμορτισέρ της μαμάς δε χαλάνε ποτέ; Τι λέτε και σεις; Κανένας άλλος με μετρήσεις για GT υπάρχει; Edited January 12, 2012 by stgolf Quote
Stelios_Golf 6 Posted January 12, 2012 Report Posted January 12, 2012 Θεωρώ ότι το ποστ του STOILA είναι καταπληκτικό. Πέρυσι το Μάρτιο πέρασα ΚΤΕΟ και τα ποσοστά ήταν από 79% έως 82% με μέσο όρο 80%. Προχθές μετά τις συζητήσεις με τους ειδήμονες τεχνικούς τριών συνεργείων, ξαναπήγα στο ίδιο ΚΤΕΟ και ζήτησα να μου κάνουν μία μέτρηση. Το αποτέλεσμα σχεδόν το ίδιο. Πάνω κάτω + ή - 1% με 2% το καθένα. Πάλι μέσο όρο 80% μετά από 10 μήνες και 15000km. Δηλαδή έχω 5 χρονών αυτοκίνητο με 75000 km, με τέλεια αμορτισέρ και μάλιστα σε σπορ ανάρτηση. Θα τρελαθούμε τελείως ή τα αμορτισέρ της μαμάς δε χαλάνε ποτέ; Τι λέτε και σεις; Κανένας άλλος με μετρήσεις για GT υπάρχει; Με συγχωρείς ρε φίλε, στο δρόμο δεν βλέπεις πως πάει το αμάξι.. Quote
gtse Posted January 13, 2012 Report Posted January 13, 2012 σήμερα πέρασα το δικό μου ΚΤΕΟ 4 χρόνια 57.000km και οι τιμές των αμορτησέρ είναι παρακάτω πολύ καλύτερες από αυτές που περίμενα πάντως ειδικά τα πίσω έχω την αίσθηση ότι πάνε προς το βάρκα αλλά ο έλεγχος ήταν άψογος. ΕΑ ΕΔ 84% 81% ΠΑ ΠΔ 65% 66% Quote
stgolf Posted January 13, 2012 Author Report Posted January 13, 2012 Εμένα τα πίσω είναι 78% και 79% Πέρυσι ήταν 80% και 79%. Μπροστά είναι 83% και 81%. Το θέμα είναι φίλε Στέλιο οτι κάτι ψιλοτριξίματα από τα χρόνια, κάτι από τζόγο στα λαστιχένια μέρη, σου δημιουργούνται απορίες . Και άμα σου λέει ο άλλος ο μαμάω ο μηχανικός οτι πας για αμορτισέρ.... ε πως να το κάνουμε πρέπει να απόφασίσεις άμα θα τα χώσεις ρωτώντας αν κσέρει και κάποιος άλλος. Εκτός και αν πρέπει να εμπιστευόμαστε τους μηχανικούς που τα συνεργεία και οι αντιπροσωπίες τους αλλάζουν σαν τα πουκάμισα Quote
Stelios_Golf 6 Posted January 13, 2012 Report Posted January 13, 2012 Εμένα τα πίσω είναι 78% και 79% Πέρυσι ήταν 80% και 79%. Μπροστά είναι 83% και 81%. Το θέμα είναι φίλε Στέλιο οτι κάτι ψιλοτριξίματα από τα χρόνια, κάτι από τζόγο στα λαστιχένια μέρη, σου δημιουργούνται απορίες . Και άμα σου λέει ο άλλος ο μαμάω ο μηχανικός οτι πας για αμορτισέρ.... ε πως να το κάνουμε πρέπει να απόφασίσεις άμα θα τα χώσεις ρωτώντας αν κσέρει και κάποιος άλλος. Εκτός και αν πρέπει να εμπιστευόμαστε τους μηχανικούς που τα συνεργεία και οι αντιπροσωπίες τους αλλάζουν σαν τα πουκάμισα Στις στροφές φένεται αν το αμάξι θέλει αλλαγή αναρτήσεων. Πάει σαν βάρκα ή οχι ? Quote
stgolf Posted January 13, 2012 Author Report Posted January 13, 2012 (edited) Όχι, δεν πάει σαν βάρκα. Απλά τη νιώθω ποιο μαλακιά, ποιο άνετη από παλιότερα. Βέβαια έχει και καινούρια λάστιχα GOOD YEAR Asymetric 2, που δεν ξέρω τι συμμετοχή στη συμπεριφορά έχουν. Απλά έπεσαν όλα μαζί και είναι και οι απόψεις των "μηχανικών", που όπως και να το κάνουμε επηρεάζουν. Edited January 13, 2012 by stgolf Quote
Stelios_Golf 6 Posted January 13, 2012 Report Posted January 13, 2012 (edited) Όχι, δεν πάει σαν βάρκα. Απλά τη νιώθω ποιο μαλακιά, ποιο άνετη από παλιότερα. Βέβαια έχει και καινούρια λάστιχα GOOD YEAR Asymetric 2, που δεν ξέρω τι συμμετοχή στη συμπεριφορά έχουν. Απλά έπεσαν όλα μαζί και είναι και οι απόψεις των "μηχανικών", που όπως και να το κάνουμε επηρεάζουν. Άμα έχεις την οικονομική δυνατότητα και είσαι οδηγός που το "κυνηγάς" το αμάξι άλλαξε τα γιατί είναι αρκετά τα km που έχουν. Edited January 13, 2012 by STELIOS_GOLF 6 TSI Quote
stgolf Posted January 13, 2012 Author Report Posted January 13, 2012 (edited) Ευχαριστώ για την αποψη σου. Μάλλον αυτό θα κάνω με κάτι οικονομικό σαν Bilstein B6 sport. Edited January 13, 2012 by stgolf Quote
Stelios_Golf 6 Posted January 13, 2012 Report Posted January 13, 2012 Ευχαριστώ για την αποψη σου. Μάλλον αυτό θα κάνω με κάτι οικονομικό σαν Bilstein B6 sport. Quote
playmaker Posted January 14, 2012 Report Posted January 14, 2012 παντως μου χουν πει οτι στα coilover δεν ειναι αξιοπιστες οι μετρησεις! 1 Quote
stgolf Posted January 15, 2012 Author Report Posted January 15, 2012 (edited) Το Θέμα είναι και ποιος το λέει και γιατί. Πάντως μηχανικός γνωστός μου που έχει δουλέψει χρόνια στη VW στη Γερμανία μου είπε ότι τα αμορτισέρ σαν του GT δεν χαλάνε εύκολα και στη πενταετία γενικά δεν βγάζουν κάτω από 75% εκτός και αν το σπας συνέχεια το αμάξι. Edited January 15, 2012 by stgolf Quote
playmaker Posted January 15, 2012 Report Posted January 15, 2012 τα δικα μου στο κτεο τα βγαλαν 99% τα πισω και τα δυο και 82%μπροστα και τα δυο με 3.000κμ και φουλ προσοχη τι να σας πω!τα χα ομως σε μικρη σκαλα 1/10 Quote
stgolf Posted January 16, 2012 Author Report Posted January 16, 2012 (edited) Δεν είναι μεγάλη η διαφορά μπροστά-πίσω; Εμένα όπως είδες όλα είναι στο 80% μετά 5 χρόνια και 75000κμ. Δηλαδή τα δικά μου τα μπροστινά μαμά και τα δικά σου δουλεύουν το ίδιο στο δρόμο; Τι γίνεται τελικά; Edited January 16, 2012 by stgolf Quote
playmaker Posted January 16, 2012 Report Posted January 16, 2012 Δεν είναι μεγάλη η διαφορά μπροστά-πίσω; Εμένα όπως είδες όλα είναι στο 80% μετά 5 χρόνια και 75000κμ. Δηλαδή τα δικά μου τα μπροστινά μαμά και τα δικά σου δουλεύουν το ίδιο στο δρόμο; Τι γίνεται τελικά; φαντασου ειμαι και υπερπροστατευτικος!2.000κμ ειχαν!γι αυτο με τα coilover κατι παιζει δεν μου το πε αυτος π μ τα βαλε αλλα φιλος! Quote
stgolf Posted January 16, 2012 Author Report Posted January 16, 2012 Υπάρχει κανένας μηχανικός γνώστης, που να μπορεί να μας πει υπεύθυνα; Quote
stgolf Posted January 18, 2012 Author Report Posted January 18, 2012 Κατάλαβα... Δεν μπορεί κανείς να μας διαφωτίσει. Quote
giev Posted January 20, 2012 Report Posted January 20, 2012 Όχι, δεν πάει σαν βάρκα. Απλά τη νιώθω ποιο μαλακιά, ποιο άνετη από παλιότερα. Βέβαια έχει και καινούρια λάστιχα GOOD YEAR Asymetric 2, που δεν ξέρω τι συμμετοχή στη συμπεριφορά έχουν. Απλά έπεσαν όλα μαζί και είναι και οι απόψεις των "μηχανικών", που όπως και να το κάνουμε επηρεάζουν. Τα λάστιχα παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην αίσθηση της άνεσης, οπότε μη βγάλεις τα αμορτισέρ σου άχρηστα ακόμα! Ιδίως τα Goodyear προσωπικά τα βρίσκω γτπ γενικώς.. σαπούνια.. Πιο ασφαλή συμπεράσματα για τα αμορτισέρ θα βγάλεις σε ένα στροφιλίκι με σβέλτους ρυθμούς και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Αν δεις αυξημένες κλίσεις και τάση του αυτοκινήτου να "πλέει" (αργή ταλάντωση πάνω-κάτω) τότε θα πρέπει να ψαχτείς για αμορτισέρ. Αν όχι, όλα καλά! Quote
stgolf Posted January 20, 2012 Author Report Posted January 20, 2012 (edited) Μετά τα μαμά DUNLOP και τα MICHELIN PS3, τα ASYMETRIC 2 έχουν κάνει το GT αθόρυβο και πολύ πιο άνετο. Ναι υπάρχει μια μικρή ταλάντωση από το λάστιχο λόγω του πλαϊνού του. Αλλά βάρκα επ' ουδενί. Στα στροφιλίκια που λες δεν δείχνει πρόβλημα. Μάλλον τελικά είναι η αίσθηση λόγω του λάστιχου και το τσίγκλισμα του γάτου του μηχανικού για αμορτισέρ. Πάντως όσον αφορά τα λάστιχα είχα να διαλέξω ανάμεσα σε νέα μοντέλα και από τα τεστ που διάβασα ήμουνα ανάμεσα στο ASYMETRIC 2 και το CONTINENTAL 5. Διάλεξα τα GOOD YEAR για λιγότερο θόρυβο, περισσότερη άνεση, λιγότερες μούρες και μεγαλύτερη διάρκεια. Θα δείξει. Είπαμε έχει αλλάξει η συμπεριφορά του GT αυτό είναι σίγουρο. Edited January 20, 2012 by stgolf Quote
playmaker Posted January 20, 2012 Report Posted January 20, 2012 εγω εχω να πω οτι τα goodyear που εβαλα ειναι πολυ ανωτερα απο τα pireli pzero roso που ειχα πριν Παντου μαις και μιλαμε και για πιο πανω κατηγορια!και πιο καλα απο τα ps3 που επισης τα ειχα παλια πολυ καλο λαστιχο απλα τα goodyear ειναι λιγο πιο σπορ Quote
thanos.k Posted March 11, 2012 Report Posted March 11, 2012 τα good year asymetric 2 ειναι απλα τοπ.... Quote
georgek7 Posted March 11, 2012 Report Posted March 11, 2012 να μπω και γω στην συζητηση. golf gti v 105 000 km metrhsh κτεο 80-83 % και στα 4 αμορτισερ.το αμαξι ποτε δεν εχει φορτωθει πανω απο 1 σακουβαγιαζ και αντε 4 ζευγαρια γοβες της γυναικασ για σ/κ. .....τι τραβαμε ρε!!!!!!! γιατι δηλαδη να θελουν αλλαγη??επειδη ο μηχανικος θελει να οικονομησει??μια χαρα ειναι το αμαξι. και στριβει και φρεναρει...τωρα αμα θελουμε οδηγηση στην πιστα λαθοσ αμαξι πηραμε!!! Quote
thanos.k Posted March 11, 2012 Report Posted March 11, 2012 Οπως τα λες φιλε μια χαρα ειναι το αμαξακι και αν το προσεχεις ανετα βγαζεις αλλα 50.000 ... πολλα ειναι και υπερβολες παντως...εαν οδηγεις normal εως και λιγο σπορ δεν εχεις κανενα προβλημα ... Quote