Jump to content
XIONOULIS

Waste Gate

Recommended Posts

χαιρετω,μηπως καποιος μπορει να μου εξηγησει τι ειναι το waste gate και πως σφιγγει και τι σημαινει αυτο,επισης θα θελα να ρωτησω μοτερ 150 με προγραμμα 196, εχει σφιγμενη waste gate???υποψην εχει μαμα τουρμπινα, και αν την σφιξω τι κερδιζω??? :D:thumbsup::lol::lol:ααα ακομα μια ερωτηση λετε και για cutback τι ειναι αυτο??? και τι κερδιζουμε???

αν μπορει καποιος να μου απαντησει γιατι ειμαι λιγο μπερδεμενος με ολα αυτα που διαβαζω για τα τουρμπο και επειδη απεκτησα ενα ,μην κανω καμια μαλακια...

Επισης το μοτερ ετσι χρειαζεται turbo timer????? γιατι ξερω οτι τα τουρμπο δεν πρεπει να τα σβηνεις αμεσως.Αλλα και πριν ο 1.4 ειχε αφου τον ειχα σβησει το βεντιλατερ δουλευει απο μοναχο του χωρις να του κανω τιποτα εγω,τωρα θα πρεπει να περιμενω??? :blink::blink::blink: :blink :blink: :

Edited by quicksilver
Link to comment
Share on other sites

λοιπον, η wastegate αυτη καθ'αυτη ειναι μια θυρίδα στο μαντέμι της τουρμπίνας (στο στροφειο της εξαγωγής) που μπορει να ανοίγει και να κλείνει ρυθμίζοντας ετσι την ποσότητα των καυσαερίων που φτάνουν τελικά στην φτερωτη της τουρμπίνας. Ας πουμε θελουμε το turbo μασ να δουλευει με 1 bar πιεση. Οσο η πιεση ειναι κατω απο 1 bar, η wastegate ειναι κλειστη. Μοιλις φτασει και ξεπερασει το 1 bar, η wastegate ανοίγει με αποτέλεσμα τα καυσαέρια να παρακάμπτουν τη φτερωτη και ετσι πεφτει η ταχυτητα της φτερωτης και κατ'επεκταση η πιεση πληρωσης. Ο ελεγχος της wastegate γινεται μεσω ενος πνευματικου actuator, (που ειναι συνδεδεμενο με την πολλαπλή εισαγωγής )και ενος ελατηριου (αυτο που αναφερεισ εσυ). Το ελατήριο κρατάει κλειστή τη wastegate, ενώ πνευματικό έμβολο τείνει να την ανοίξει ανάλογα με την ΄πιεση. οσο μεγαλώνει η πίεση, τοσο μεγαλώνει η δύναμη με την οποία το actuator τεινει να ανοίξει την wastegate. Μολις η δυναμη του actuator ξεπερασει τη δυναμη του ελατηριου, η wastegate ανοιγει.

Οπως καταλαβαίνεις, το που θα ανοίξει η wastegate (και κατ'επεκταση η πιεση πληρωσης)ειναι θεμα διαφορας δυναμεων μεταξύ ελατηρίου και actuator. Oποτε, η βαζουμε πιο σκληρο ελατηριο (δυσκολο DYI καθως πρεπει να εχεισ καμποσα και να δεις τι πιεση θα σου "βγαλει" με το καθε ενα, και ακομα και εαν ειναι ρυθμιζομενη η ταση του ελατηριου με βιδα, δεν μπορεις να κατεβαινεις με ενα γαλικο καθε φορα που θες να αλαξεις την πιεση), η το πιο διαδεδομένο (που το εχουμε δει απειρες φορες σε renault 5, uno turbo, punto gt ktl), ειναι να βαλουμε μια βαλβιδούλα στο σωληνάκι που πηγαίνει στο actuator, ωστε όποτε θέλουμε να το "ξεγελάμε", αφήνοντας το να "δει" μικρότερη πίεση, ωστε να ανοιξει τη wastegate σε πιο μεγάλη πίεση. (η βαλβιδουλα αυτη μπορει να ειναι και μεσα στην καμπινα ωστε να ρυθμιζουμε την πιεση απο μεσα και εν κινησει).

Λογικα ομως ανεβαζοντας με αυτο τον τροπο πιεση, θα εχεις προβλημα στο μειγμα????? Δεν γνωριζω τι γινεται με αυτο (δεν εχω turbατο) καποιος με περισσοτερες γνωσεις και εμπειρια ασ μασ δωσει τα φωτα του.

Το cutback δεν γνωριζω τι ειναι, αν ενοεις ομως cat-back, ειναι η εξατμιση απο τον καταλυτη (cat) και πισω (back).

To turbo-timer, πρεπει να υπάρχει αν δεν εχεις την υπομονη να περιμενεις λιγο ωστε να κατσουν τα λαδακια και να ερθει η τουρμπινα σε μια πιο "ηρεμη" κατασταση. Καλό κανει κακό δεν κάνει. (δεν εχει σχεση με το κυκλωμα νερων)

Edited by N/A Gti
Link to comment
Share on other sites

To bleed valve δε δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα στα μείγματα, απλά ανάλογα με το μέγεθος της τρυπίτσας, τα restrictors του, πόσο αέρα χρειάζεται να διώχνει κ.λπ. επηρεάζει πολύ το overboost, μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που φορτώνει το turbo και τέτοια...

Link to comment
Share on other sites

ευχαριστω για την αμεση ενημερωση πληροφοριων....

Link to comment
Share on other sites

To bleed valve δε δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα στα μείγματα, απλά ανάλογα με το μέγεθος της τρυπίτσας, τα restrictors του, πόσο αέρα χρειάζεται να διώχνει κ.λπ. επηρεάζει πολύ το overboost, μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που φορτώνει το turbo και τέτοια...

τι ειναι το bleed valve?

Link to comment
Share on other sites

...η το πιο διαδεδομένο (που το εχουμε δει απειρες φορες σε renault 5, uno turbo, punto gt ktl), ειναι να βαλουμε μια βαλβιδούλα στο σωληνάκι που πηγαίνει στο actuator, ωστε όποτε θέλουμε να το "ξεγελάμε", αφήνοντας το να "δει" μικρότερη πίεση, ωστε να ανοιξει τη wastegate σε πιο μεγάλη πίεση. (η βαλβιδουλα αυτη μπορει να ειναι και μεσα στην καμπινα ωστε να ρυθμιζουμε την πιεση απο μεσα και εν κινησει).

αυτό που είπε ο Ν/Α GTi...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.