Blackadder Posted July 14, 2005 Report Posted July 14, 2005 Οι περισσότεροι ξέρουμε (το έχουμε γευτεί) ότι το πολάκι δεν στρίβει πολύ καλά. Έχω ακούσει για τον Παναγιώτη (F1 pilot) από Θεσσαλονίκη από τον Χρόνη, μακάρι να ξέραμε ακριβώς τι έχει κάνει!!! Εγώ ρε παιδιά δεν μπορώ να το ευχαριστηθώ πολύ (το ευχαριστιέμαι είναι παιχνιδιάρικο αλλά θέλω και λίγη ασφάλεια !!!). Να πω τι έχω βάλει στο πολάκι για να μου προτείνετε τι άλλο να κάνω-βάλω Λοιπόν, 1. Ανάρτηση blistein χοντροκάλαμα 40mm με ελατήρια H&R 2. Καινούργια λάστιχα Michelin pilot exalto 2 (καλά ε!! μεταμόρφωση προς το καλύτερο το car, μήπως επειδή είχαν γίνει slick τα προηγούμενα????) 3. Συνεμπλόκ ψαλιδιών ενισχυμένα 4. Μπάρα θόλων Omp αλουμινίου Σκέφτομαι για 1. Αντιστρεπτική πίσω, ξέρετε κάτι για αυτό? Υπάρχει? Θα δούμε αλλαγή? 2. Αποστάτες ??? θα αυξηθεί το μετατρόχιο, θα δούμε αλλαγή? Τιμές ξέρουμε για αυτά?? Quote
DubbeR_ChRoniS Posted July 14, 2005 Report Posted July 14, 2005 φιλε ανδρεα συγνωμη αλλα θα σε στεναχωρησω.. οτι και να κανεις παραπανω το πολο δεν θα στριψει ποτε... αυριο θα ψαξω να βρω αυτα που ειχε ΕΚΕΙΝΟ το πολο.. και θα βαρεσετε ΟΛΟΙ προσοχη.... Quote
Quasar Posted July 14, 2005 Report Posted July 14, 2005 Έλα ρε συ Χρόνη μην τον ισοπεδώνεις έτσι τον άνθρωπο... Οτι γίνεται γίνεται, απλά τρέχα γύρευε πώς. Quote
DubbeR_ChRoniS Posted July 14, 2005 Report Posted July 14, 2005 θα βρω αυριο το χαρτι και θα τα γραψω για να καταλαβεις γιατι ειμαι ΤΟΣΟ απολυτος Quote
GolfRS Posted July 14, 2005 Report Posted July 14, 2005 Ο Παναγιώτης είχε δώσει πάνω απο εκατομύριο για την ανάρτηση απο ότι θημάμαι... Ακόμα και ψαλίδια είχε αλλάξει..... Quote
ftd Posted July 15, 2005 Report Posted July 15, 2005 Παιδια το αμαξι στριβει μια χαρα. Ο παναγιωτης ειχε κανει πολλα στο αυτοκινητο συμφωνα με τα γουστα του χωρις να σημαινει πως ηταν πατεντες τρελλες κ μπορει κ επικινδυνες για τους μη γνωστες. Οποτε αφου κανεις δεν προκειτε να λαβει μερος σε πρωταθλημα μι9α αναρτηση καλη αντιστρεπτικες κ ελατηρια ειναι οτι πρεπει. Quote
meco Posted July 15, 2005 Report Posted July 15, 2005 φιλε ανδρεα συγνωμη αλλα θα σε στεναχωρησω..οτι και να κανεις παραπανω το πολο δεν θα στριψει ποτε... Ti εννοείς, δεν θα στρίψει ποτέ??? Quote
DubbeR_ChRoniS Posted July 15, 2005 Report Posted July 15, 2005 Ti εννοείς, δεν θα στρίψει ποτέ??? ← ......καλυτερα απ οτι στριβει τωρα. Quote
meco Posted July 15, 2005 Report Posted July 15, 2005 ......καλυτερα απ οτι στριβει τωρα. ← Έτσι μπορώ να το ψιλοδεχτώ... Πάντως με σκληρότερα αμορτισέρ θα δεις σημαντική βελτίωση. Το χαμήλωμα είναι χαμένος κόπος και χρήμα. Μόνο αν βρείτε πραγματικά σκληρότερα ελατήρια θα δείτε διαφορά... Quote
DubbeR_ChRoniS Posted July 15, 2005 Report Posted July 15, 2005 Έτσι μπορώ να το ψιλοδεχτώ...Πάντως με σκληρότερα αμορτισέρ θα δεις σημαντική βελτίωση. Το χαμήλωμα είναι χαμένος κόπος και χρήμα. Μόνο αν βρείτε πραγματικά σκληρότερα ελατήρια θα δείτε διαφορά... ← πολυ σωστα αυτα που λες φιλε meco αλλα επειδη ειχα μια πολυ καλη εμπειρια με πολο που πραγματικα ΣΤΡΙΒΕΙ(δεν ξερω αν στριβει ακομα ) αυτα τα σκετα αμορτισερ δε μου λενε πραγματικα τιποτα παραπανω εκτος του οτι απλα καλυτερευσε το κρατημα.Ως εκει ομως... (το βραδυ θα γραψω για το τι εστι στισιμο στο πολο αν βρω το χαρτι που τα εχω γραμμενα) Quote
Blackadder Posted July 16, 2005 Author Report Posted July 16, 2005 (edited) Παιδια το αμαξι στριβει μια χαρα. Ο παναγιωτης ειχε κανει πολλα στο αυτοκινητο συμφωνα με τα γουστα του χωρις να σημαινει πως ηταν πατεντες τρελλες κ μπορει κ επικινδυνες για τους μη γνωστες. Οποτε αφου κανεις δεν προκειτε να λαβει μερος σε πρωταθλημα μι9α αναρτηση καλη αντιστρεπτικες κ ελατηρια ειναι οτι πρεπει. ← θα θελαμε καλυτερο στριψιμο!! με τα τεσσερα παμε στις στροφες Αντιστρεπτικη που? πισω? ξερεις τιμες? εχει δοκιμαστει, κανει δουλεια? (το βραδυ θα γραψω για το τι εστι στισιμο στο πολο αν βρω το χαρτι που τα εχω γραμμενα) ← Τι εγινε που το εχεις καταχονιασει το ριμαδι το χαρτι Με αποστατες??? εχει δει κανεις αποτελεσματικη δουλεια? χαλαμε την γεωμετρια του αυτοκινητου, αλλα ειναι προς το καλο? Edited July 16, 2005 by Blackadder Quote
Guest f1pilot Posted July 18, 2005 Report Posted July 18, 2005 Μετά από παράκληση (αφου με κυνηγούσε τηλεφωνικά σε όλη την Κρήτη!) του φίλου μου του Χρόνη θα μπω να γραψω λίγα πράγματα. Πρώτα από όλα, πρέπει να διαχωρίσουμε την απόλυτη πρόσφυση (grip) από την οδική συμπεριφορά (handling). Το μαμά gti δεν είναι ιδιαίτερα κακό στο πρώτο αλλά στο δεύτερο θέλει πολύ δουλειά. Το θέμα είναι ότι το handling είναι καθαρά υποκειμενικό. Για το λόγο αυτό μπορεί κάποιος οδηγός να είναι ποιο αργός με ένα ποιο γρήγορο/απόλυτο setup από ότι με ένα που του ταιριάζει περισσότερο. Με την έννοια αυτή λοιπόν δεν μπορούμε να κάνουμε υποδείξεις σε κανένα για λογαριασμό του ιδίου. Το πόλο έχει πολλές παραμέτρους περα από αμορτισερ/ελατήριο που το εμποδίζουν να στρίψει γρηγορότερα. Κάποιοι από αυτούς είναι αναλογία μετατροχίων εμπρός/πίσω, υψος αλλά και διαμήκης θέση του κέντρου βάρους, χαρακτηριστικά καμπύλων κάμπερ εμπρός και πίσω. Όσον αφορά το πολο μου είχε: Ρυθμιζόμενα Bilstein PSS διάφορους συνδιασμούς στενών ελατηρίων (μπροστά/πίσω είχα 330/220, 280/280,220/280, 280/330 αλλά κατέληξα στο 280/280) ρυθμιζόμενα αλουμινένια χειροποίητα topmounts ρυθμιζόμενα σωληνωτά ψαλίδια uniballs παντού αντί για σινεμπλόκ 23άρα αντιστρεπτική πίσω από 18 που είναι η μαμα (δοκιμάστικαν και 30 και 25) Αποτέλεσμα αυτών μετά τις ρυθμίσεις ήταν μια αύξηση μετατροχίου εμπρός 7 πόντων, μεταξονίου κατά 1 πόντο, διαφορετική γεωμετρία (ψηλότερο roll center, διαφορετικές εμπρός καμπύλες κάμπερ, βασιλικό πείρο, αύξηση κάστερ κατά 1,5 μοίρες, στατική κάμπερ 3,5 μοίρες, το bumpsteer μηδενίστηκε και γενικώς άλλαξαν τα πάντα). Χρησιμοποιήθηκαν προγράμματα υπολογισμού μεταφοράς φορτίου και γεωμετρίας. Πάρτε και μια φωτό Την υλοποίηση της μετατροπής επιμελήθηκε η Jamsport στη Θεσσαλονίκη. Πρόταση μου είναι μια PSS στα μέτρα σας από τη Jamsport, με ελατήρια 280 μπρος/πίσω και συγκεκριμένο χαμήλωμα. Σαν δεύτερο θα πρότεινα αλλαγή κορωνοπήνιου απο 1,4 ώστε να μπορέσετε να βάλετε 195/50/15 semislick (πχ τα Hankook Z211 είναι αρκετά πολιτικά για να μην έχετε μεγάλο πρόβλημα σε πολλή βροχή) και τέλος ένα μπλοκέ διαφορικό. Με αυτά το αυτοκίνητο θα είναι αγνώριστο. Όλα αυτά βέβαια για όσους ενδιαφέρονται για ουσιαστικό στρίψιμο περα από ένα όριο. Και βέβαι να θυμάστε ότι το κανένα αυτοκίνητο δεν στρίβει, ο οδηγός στρίβει και το αμάξι εκτελεί τις προσταγές του οδηγού του... Quote
Quasar Posted July 18, 2005 Report Posted July 18, 2005 (edited) Φίλε μου f1pilot νομίζω οτι μπορώ να πώ οτι έχεις κάνει τρομακτικό ψάξιμο στο στήσιμο, κορυφαίο τουλάχιστον για δεδομένα ελλάδας/αυτοκίνητο δρόμου, και σίγουρα επαγγελματικό και αξιόλογο γενικά!!! Δεν έχω ξαναακούσει κάτι παρόμοιο. Θα ήθελα λοιπόν εκτός άν έχεις λόγο για το αντίθετο) να μας λύσεις κάποιες απορίες (σε μάς τα "ψάρια" ). Τί διαφοροποιήσεις βρήκες με τα διαφορετικά ελατήρια? Κυρίως σε θέμα υπο/υπέρ στροφής εννοώ... Τί διαφοροποιήσεις βρήκες με τις διάφορες αντιστρεπτικές? Πώς καί δεν ψάχτηκες καθόλου με αντιστρεπτική μπροστά? Ρωτάω τα τρία αυτά πράγματα, γιατί οι όσες "συνταγές" έχω ακούσει, είναι γενικά αντιφατικές μεταξύ τους και θα ήθελα μια απο πρώτο χέρι εμπειρία των αποτελεσμάτων που προκαλούν... Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων... Edited July 18, 2005 by Quasar Quote
Guest f1pilot Posted July 18, 2005 Report Posted July 18, 2005 Φίλε μου f1pilot νομίζω οτι μπορώ να πώ οτι έχεις κάνει τρομακτικό ψάξιμο στο στήσιμο, τουλάχιστον για δεδομένα ελλάδας/αυτοκίνητο δρόμου!!! Δεν έχω ξαναακούσει κάτι παρόμοιο. Θα ήθελα λοιπόν εκτός άν έχεις λόγο για το αντίθετο) να μας λύσεις κάποιες απορίες (σε μάς τα "ψάρια" wink.gif ).Τί διαφοροποιήσεις βρήκες με τα διαφορετικά ελατήρια? Κυρίως σε θέμα υπο/υπέρ στροφής εννοώ... Τί διαφοροποιήσεις βρήκες με τις διάφορες αντιστρεπτικές? Πώς καί δεν ψάχτηκες καθόλου με αντιστρεπτική μπροστά? Ρωτάω τα τρία αυτά πράγματα, γιατί οι όσες "συνταγές" έχω ακούσει, είναι γενικά αντιφατικές μεταξύ τους και θα ήθελα μια απο πρώτο χέρι εμπειρία των αποτελεσμάτων που προκαλούν... Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων... Φίλε μου δεν υπάρχουν "ψάρια", κι εγώ κάποτε δεν ήξερα τίποτα, ενώ ακόμα προσπαθώ να μαθω και άλλα... Μια και είπες για την αντιστρεπτική εμπρός ξέχασα να πω ότι την έβγαλα... (ξέρω σοκάρει μερικούς...)!(δεν προτείνεται βέβαια χωρις τις υπόλοιπες αλλαγές...) Δυστυχώς αυτά που με ρωτάς (καλά κάνεις) δεν θα ήταν σωστό να τα απαντήσω με δυο αράδες καθώς δεν θα βγαλεις ασφαλη συμπεράσματα. Το θέμα ανάρτησης είναι τεράστιο. Θα κοιτάξω να βρω λίγο χρόνο να κάνω ένα αρθράκι για να φωτίσω λίγο το σκοτεινό αυτό θέμα. Quote
Quasar Posted July 18, 2005 Report Posted July 18, 2005 Χεχε... Με το "ψάρια" δεν αυτοπροσβαλλόμουν, χαριτολογώ απλά γιατι η εμπειρία μου με την ανάρτηση είναι αρκετά μειωμένη (συγκριτικά με μηχανολογικά κ.λπ.)... Ο καθένας στα δικά του, και δέν υπάρχει κανείς που να τα ξέρει όλα! Σίγουρα ένα αρθράκι θα είναι the best, πάντως απλά στην συγκεκριμμένη περίπτωση (εμένα τουλάχιστον) θα μου έφταναν οι εμπειρίες σου με τις συγκεκριμένες επιλογές! Πάντως όπως το προτιμάς! Θα περιμένω νεότερα... Quote
Guest f1pilot Posted July 19, 2005 Report Posted July 19, 2005 Οι συγκεκριμένες επιλογές ήταν σε ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο το οποίο είχε αρκετές διαφορές από το δικό σου. Ας πουμε απλά ότι όσο σκληρένεις ενα τμήμα (είτε από αντιστρεπτική είτε από ελατήριο) τόσο πιο γρήγορη απόκριση θα έχεις και θα υποβαθμίζεις το κράτημα του συγκεκριμένου άξονα. Το αυτοκίνητο θα γίνεται πιο απαιτητικό από τον οδηγό του αλλά και από την ποιότητα του οδοστρώματος. Το αν και πόσο θα χάσεις πρόσφυση με τη σκλήρυνση εξαρτάται από άλλους παράγοντες κι εδώ αρχίζει να γίνεται επιτακτική η ανάγκη της εμβάθυνσης που μόνο ένα άρθρο προσφέρει... Quote
DubbeR_ChRoniS Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 Έλα ρε συ Χρόνη μην τον ισοπεδώνεις έτσι τον άνθρωπο... Οτι γίνεται γίνεται, απλά τρέχα γύρευε πώς. ← καταλαβες τωρα πως γινετε mister quasar? και γιατι τον ισοπεδωσα ετσι τον ανθρωπο? Quote
bit Posted July 22, 2005 Report Posted July 22, 2005 f1pilot όταν λες απόκριση τι ακριβώς εννοείς; Quote
Guest f1pilot Posted August 9, 2005 Report Posted August 9, 2005 (edited) Απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του τιμονιού καθώς ένα σκληρότερο setup μικραίνει το χρόνο που απαιτείται για τη μεταφορά φορτίου, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να βρίσκεται στη νεα θέση ισσοροπίας (που τα χέρια σου μέσω του τιμονιού επέβαλλαν) γρηγορότερα. Φυσικά, επειδή ότι αναρτήσεις και να βάλετε την αλλαγή κατεύθυνσης, όπως και όλα τα υπόλοιπα, την κάνουν τα ελαστικά όταν το setup της ανάρτησης έχει την ικανότητα να κάνει γρηγορότερη μεταφορά από ότι τα ελαστικά μπορούν, τη δεδομένη στιγμή στην δεδομένη άσφαλτο, να αντέξουν απλά γλιστράμε μέχρι να μπορέσουν τα λάστιχα να παράγουν την ικανή πρόσφυση, σημείο το οποίο δυστυχώς για τους φίλους του θεάματος πλεόν είναι χαμηλότερο από ότι αν δεν είχαν αρχίσει να ολισθένουν με αποτέλεσμα χαμένα δεύτερα κ.ο.κ... Edited August 9, 2005 by f1pilot Quote
JoVi Posted March 12, 2007 Report Posted March 12, 2007 Γιατι το ξεχασατε το θεμα??? Ειναι πολυ ενδιαφερον! Quote