Jump to content
nikos

Ελάφρωμα

Recommended Posts

Guest stel-th

τι ειναι το βολαν?

το βολαν ειναι ενας μεταλικος δισκος

βρισκεται μεταξυ του κιβωτιου ταχυτητων και του σασμαν

η κινηση απο τον κινητηρα στον πρωτευοντα αξονα του σαμαν μεταδιδεται ωσ εξης

το βολαν ειναι βιδωμενο στον στροφαλο και γυρναει μαζι του

ο δισκος ακουμπαει στο βολαν

και το πλατο ειναι ενας συνδιασμος μεταλικου δισκου και ελασματων

οταν πατας συμπλεκτη η δυναμη που ασκεις "τραβα" το βολαν και σταματα να πιεζει τον δισκο πανω στο βολαν οποτε ο κινητηρας ανεξαρτητοποιηται απο το σασμαν

οι τροποι να ελαφρωσεις το βολαν ειναι δυο

η το λεπταινεις

η το τρυπας

τα πλεονεκτηματα ο κινητηρας εχει μικροτερες αδρανειες να υπερνικισει οποτε ανεβαζει και κατεβαζει πιο γρηγορα στροφες στροφαρισμα

τα μειονεκτηματα ομως πιστευω πως ειναι περισσοτερα

το βολαν εχει ενα συγκεκριμενο βαρος και ο σκοπος του ειναι να βοηθα τον κινητηρα να κρατα ρελαντι και να δουλευει ομοιομορφα

να σου δωσω να καταλαβεις

αν αφερεσεις τελειος το βολαν θα εχεις ρελαντι γυρω στις 4000 και ο κινητηρας θα ανοιγει σαν να εχει βηχα εκτος αυτου ταλαιπωρεις και ολα τα παρεμφερει

για μεγαλητερη αναλυση τα λεμε στο ολυμπικο

post-85-1105286003_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Χεχεχε... :) Έχετε ακούσει saxorallo με εκκεντροφόρους και ελαφρωμένο βολάν? tongue.giftongue.giftongue.gif

Μιλάμε για τρελλό γέλιο. Ο εγκέφαλος παλεύει μάταια να κρατήσει το ρελαντί, και το στροφόμετρο να παίζει σά να έχει Parkinson στο ρελαντί... :):)upyours.gif

Πέρα απο αυτό, στα VW (κυρίως της παλιότερης γενιάς), μπορείς να κερδίσεις πάρα πολλά σε "ευστροφία", γιατί έχω την εντύπωση οτι έχουν αρκετά "χοντροκομμένα", βαριά βολάν. Και ότι ισχύει για το βολάν έχε υπ' όψιν σου οτι μετράει για όλα τα περιστρεφόμενα κομμάτια του αυτοκινήτου, όπως οι ΡΟΔΕΣ. Ναί οι ρόδες. ¶ν κόβεις 200 γρ απο το βολάν για να βάλεις 2 κιλά στις ρόδες σου με μεγαλύτερη ζάντα, μάλλον κάνεις μια τρύπα στο νερό. Για την ακρίβεια, το ελάφρωμα του βολάν, όσον αφορά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ (πέρα απο ρελαντί και τέτοια), ισοδυναμεί στην πραγματικότητα με ελάφρωμα του αυτοκινήτου (ας μήν μπώ εγώ στην φυσική του πράγματος, όσο απλή κι' άν είναι γιατι θα βαρεθείτε), αλλά σκέψου οτι να κόψεις Π.Χ. 200 γρ. απο το βολάν μπορεί να ισοδυναμεί με το να ελαφρώσεις το αμάξι 20-30 κιλά. ΠΟΛΥ ΧΟΝΤΡΙΚΑ. Πάρε και ένα link με πολύ καλές και λεπτομερείς πληροφορίες πάνω στο θέμα.

Lightening Flywheels

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Εχετε δει ποτε στροφαλο βελτιωσης? Αν εξαιρεσεις την τιμη (καπου 800 Ε) αυτο το μαυρο πραγμα κανει θαυματα σε saxoralla. Αν δεν αξιζε τον κοπο θα ειχαν φτασει σε τετοια σημεια οι βελτιωτες?

Παντως το να ελαφρωσεις λιγο το στροφαλο για μενα (που ηδη τον εχω ελαφρωσει) προσφερει αρκετα σε ευστροφια και ας εχει ελαχιστο παρασανταλο δουλεμα ο κινητηρας. Οποτε go for it οποιος σκεφτεται εκτεταμενη βελτιωση.

Link to comment
Share on other sites

Εχετε δει ποτε στροφαλο βελτιωσης? Αν εξαιρεσεις την τιμη (καπου 800 Ε) αυτο το μαυρο πραγμα κανει θαυματα σε saxoralla. Αν δεν αξιζε τον κοπο θα ειχαν φτασει σε τετοια σημεια οι βελτιωτες?

Εννοείται οτι κάνει θαύματα, δεν εννοούσα αυτό!!! Απλά με το ήδη ελαφρύ σχετικά μοτέρ, πλέον χωρίς λίγη αδράνεια να σταθεροποιεί το ρελαντί, τα saxoralla πολύ συχνά λένε bye-bye se κάθε σταθερότητα του ρελαντί!

Ώπα. είπες ΣΤΡΟΦΑΛΟ βελτίωσης :) ? Όχι βολάν? Περίεργο μου φαίνεται βάλε κανα link άν έχεις να το δώ!

Link to comment
Share on other sites

Guest golfmania

Και γιατί να μην πας σε κάτι έτοιμο παρά να κάνεις μοντιφιές? Νομίζω ότι είναι πιο σίγουρη επιλογή και η τιμή δε θα έχει τεράστιες διαφορές. Ξέρει κανείς τιμές (επιβεβαιωμένες) για να πάρουμε μια γεύση?

Link to comment
Share on other sites

BOLAN ALOUMIMIOU THS FIDANZA.

TIMH=600 EYRA

DYSTYXWS MONO GIA 1.8T

PREPEI NA KERDIZEI 5 ATIA, DEN EIAMI SIGOYROS

AN EXEI KANEIS 1.8T MPOREI KAI NA VALEI ELAFRYTERES TROXALIES THS UNORTHODOX KAI NA KERDISEI PANW APO 7 ALOGA XALARA

AAAXXX!!!GAMHMENO MOTER, POU THA PAW?DE THA SE VALW STO AMAKSI MOY?ME TO 1600 THA MEINW?YPOMONH NA MAZEPSOUME TO MAROYLI!

Link to comment
Share on other sites

Guest golfmania
BOLAN ALOUMIMIOU THS FIDANZA.

TIMH=600 EYRA

DYSTYXWS MONO GIA 1.8T

PREPEI NA KERDIZEI 5 ATIA, DEN EIAMI SIGOYROS

AN EXEI KANEIS 1.8T MPOREI KAI NA VALEI ELAFRYTERES TROXALIES THS UNORTHODOX KAI NA KERDISEI PANW APO 7 ALOGA XALARA

AAAXXX!!!GAMHMENO MOTER, POU THA PAW?DE THA SE VALW STO AMAKSI MOY?ME TO 1600 THA MEINW?YPOMONH NA MAZEPSOUME TO MAROYLI!

Στο burnout είχα δει μια διαφήμιση σαλονικιάς εταιρίας που είχε ελαφρομένες τροχαλίες για golf iv 1,4 στην τιμή των 300 ευρώ. Σε ένα μεταλλικό μπλέ χρώμα....... κ@υλα....!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest golfmania

Σόρυ λάθος. Το είχα δει στο vwtuning (αν θυμάμαι καλά τον τίτλο). Ξέρετε, αυτό το διμηνιαίο περιοδικό από Θεσσαλονίκη. Το έχω κάπου το περιοδικό. Θα το βρώ και θα σου το δώσω μέχρι αύριο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν το εχω σε φωτο αλλα τα εχω δει και επαθα πλακα. Η τιμη ειναι μονο για το βολαν.

ΟΚ γιατι η ιδέα να ελαφρώσεις το στρόφαλο μου φάνηκε μάλλον περίεργη :angry:

Θα ήθελα επίσης να προσθέσω κάτι για τα ελαφρωμένα βολάν-τροχαλίες: Παίζει κάτι που πολύς κόσμος αγνοεί, οτι η "ισχύς" που προσφέρουν είναι λίγο... Όχι ακριβώς ισχύς. Εξηγώ: Μπορείς να πείς για ένα αυτοκίνητο οτι πήρε 5 ή 10 άλογα επειδή το ελάφρωσες? Όσο και να το ελαφρώσεις, όχι, όχι και πάλι όχι. Θα επιταχύνει καλύτερα, θα φρενάρει καλύτερα, θα στρίβει καλύτερα, αλλά δέν έχει πάρει ούτε μισό γαιδούρι κι ας το κάνεις 500 κιλά απο 50 τόνους. ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο παίζει με το βολάν. Παιδιά επιμένω οτι το ελάφρωμα του βολάν μπορείς πολύ καλύτερα να το προσομοιάσεις με ελάφρωμα του αμαξιού γενικά και όχι με άλογα. Όσες αλουμινένιες τροχαλίες και να βάλεις το αμάξι δέν θα πάρει καθόλου τελική (που θα έπαιρνε άν προσέθετες άλογα με κάποια μοντίφα).

Ακόμα να προσθέσω οτι επειδή το βολάν περιστρέφεται στις στροφές της μηχανής, το αποτέλεσμά του ελαφρώματός του είναι τόσο μεγαλύτερο όσο η αναλογία στροφών μηχανής/ρόδας είναι μικρότερη. Οπότε, σου προσθέτει πάρα πολύ στην επιτάχυνση (γράψε σπινιάρισμα :unsure: ) πρώτης, πολύ στην επιτάχυνση με δευτέρα, λιγότερο με τρίτη κ.ο.κ. Συγκριτικά (με δανεισμένα νούμερα) ενα ελάφρωμα ξέρω γώ πόσα ένα κιλό πές απο την περιφέρεια του βολάν μπορεί να ισοδυναμεί με 40-50-60 κιλά ελαφρύτερο αμάξωμα με πρώτη, ενώ με 3-5 κιλα ελαφρύτερο αμάξωμα με πέμπτη.

Το αλουμινένιο βολάν επίσης δεν είναι και πολύ ανθεκτικό, για μένα ίσως να είναι καλύτερα να κρατούσα το δικό μου απο χυτοσίδηρο με κάποιο ελάφρωμα απο καλό (ΚΑΛΟ!!!) τεχνίτη παρά να βάλω αλουμινένιο και να το αλλάζω μαζί με δίσκο-πλατώ... thumbsdown.gif

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορω να πω οτι συμφωνω με ολα οσα εγραψες.

Κατ' αρχην ελαφρωμα γινεται και στο στροφαλο και τα πιστονια και στο βολαν. Ολα αυτα ειναι ιπποδυναμη παραπανω. Τα επωνυμα βελτιωτικα προϊοντα τους ειναι φτιαγμενα για να αντεχουν και γι'αυτο ειναι πανακριβα.

Κατι αλλο, οσο ελαφρωνουν τα κινουμενα μερη του κινητηρα τοσο ευκολοτερα ανεβαζει στροφες ο κινητηρας που και παλι μεταφραζεται σε δυναμη. Τα αγωνιστικα (ή και τα μηχανακια) που βαζουν δυο ελατηρια στο πιστονι γιατι νομιζεις οτι το κανουν? Οταν κανεις μαχαιρι το στροφαλο γιατι τον κανεις? Οσο μικροτερες ειναι οι τριβες κερδιζεις σε ιπποδυναμη. Και μην ξεχναμε οτι οι απωλεις του καθε κινητηρα ειναι καπου εκει.

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορω να πω οτι συμφωνω με ολα οσα εγραψες.

Κατ' αρχην ελαφρωμα γινεται και στο στροφαλο και τα πιστονια και στο βολαν. Ολα αυτα ειναι ιπποδυναμη παραπανω. Τα επωνυμα βελτιωτικα προϊοντα τους ειναι φτιαγμενα για να αντεχουν και γι'αυτο ειναι πανακριβα.

Κατι αλλο, οσο ελαφρωνουν τα κινουμενα μερη του κινητηρα τοσο ευκολοτερα ανεβαζει στροφες ο κινητηρας που και παλι μεταφραζεται σε δυναμη. Τα αγωνιστικα (ή και τα μηχανακια) που βαζουν δυο ελατηρια στο πιστονι γιατι νομιζεις οτι το κανουν? Οταν κανεις μαχαιρι το στροφαλο γιατι τον κανεις? Οσο μικροτερες ειναι οι τριβες κερδιζεις σε ιπποδυναμη. Και μην ξεχναμε οτι οι απωλεις του καθε κινητηρα ειναι καπου εκει.

Εξακολουθώ να διαφωνώ με την ιδέα της ιπποδύναμης για τον απλούστατο λόγο οτι το οποιοδήποτε ελάφρωμα έχει νόημα ΜΟΝΟ κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου, ενώ η πραγματική ιπποδύναμη/ ροπή ισχύει κατα την επιτάχυνση ή κατα σταθερό φορτίο ή υπο οποιεσδήποτε συνθήκες κίνησης. Ισχύει χαρακτηρηστικά το παράδειγμα που είπα με την τελική ταχύτητα. Αυτό που θέλω να πώ είναι οτι με ελάφρωμα θα επιταχύνεις με πρώτη σαν να'χεις 10 άλογα παραπάνω, με δευτέρα σαν να έχεις 5 άλογα παραπάνω, κ.ο.κ. αλλά εν τω μεταξύ, η τελική σου και η ροπή του κινητήρα π.χ. σε μιά ανηφόρα θα είναι η ίδια. Οπως και νάχει δεν είναι και τόσο σημαντικό το θέμα στην τελική του θέματος.

Για το άλλο τώρα. Μπορείς να ελαφρώσεις ό,τι θες, το ζήτημα είναι πόσο αποτέλεσμα θα έχει. Για να το εξηγήσω καλύτερα: ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ: (Το ελάφρωμα γίνεται για να μειωθεί η ενέργεια που σου "κλέβουν" τα κινούμενα τμήματα του αυτοκινήτου, και ιδίως τα περιστρεφόμενα, ΟΧΙ ΜΕΣΩ ΤΡΙΒΩΝ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΣΤΡΑΦΟΥΝ. Αυτή η ενέργεια είναι η ταχύτητα περιστροφής τους στο τετράγωνο επί τη ροπή αδρανέιας τους. Η ροπή αδρανείας τους είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ακτίνας τους, δηλαδή άν ένα βολάν έχει ακτίνα ξερω γω 20 πόντους θα αποθηκεύει (κλέβει) 4 φορές παραπάνω ενέργεια απο ένα στρόφαλο ακτίνας ξερω γώ 10 πόντους, και αυτή η διαφορά πολλαπλασιάζεται ακόμα περισσότερο γιατι ο στρόφαλος έχει την μάζα του συγκεντρωμένη στο κέντρο του και εκεί και θα τον ελαφρώσεις, το οποίο έχει στην τελική μηδαμινό αποτέλεσμα στη ροπή αδρανείας του, σά να λέμε η διαφορά μπορεί να φτάσουμε να πούμε οτι ένα βολάν 2κιλά ελαφρωμένο θα έχει 10 φορές μεγαλύτερο αποτέλεσμα απο ένα στρόφαλο ελαφρωμένο 2 κιλά, ίσως και πολύ μεγαλυτερη) ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ

Για πιστόνια κ.λπ. δεν ξέρω ακριβείς λεπτομέρειες αλλά υποθέτω οτι τόσο γρήγορα που κινούνται πρέπει να παίζει αρκετά μεγάλο ρόλο το βάρος του, οπότε μάλλον αξίζει ελάφρωμα εκεί.

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Guest golfmania

Το ίδιο πράγμα λέτε ρε παιδιά νομίζω. Ο ένας λέει ότι παίρνει άλογα και ο άλλος ότι δεν παίρνει. Αλλά στην ουσία συμφωνείτε ότι πάει καλύτερα το κάρο. Μήπως τελικά παίρνεις εκείνα τα άλογα που λόγω τριβών δεν βγήκαν στη ρόδα γιατί τον κατασκευαστή τον ένοιαζε περισσότερο η ασφάλεια παρά η τριβή? Λέω μήπως....

Link to comment
Share on other sites

Εμενα ειναι μεσα στο αιμα μου να πειραζω μεχρι στιγμης κερδισμενος εχω βγει! Εγω θα το ελαφρωνα μονος μου και μην σου πω θα το εβαφα και μονος μου μετα!

Link to comment
Share on other sites

Εμενα ειναι μεσα στο αιμα μου να πειραζω μεχρι στιγμης κερδισμενος εχω βγει! Εγω θα το ελαφρωνα μονος μου και μην σου πω θα το εβαφα και μονος μου μετα!

Είσαι αρχηγός Κωστή :D

Η αποψή μου είναι να μην ελαφρώνει κάποιος το βολάν.... το βάρος του βοηθάει ώστε να φέρνει σε ισορροπία και να ελλατώνει τους κραδασμούς του άξονα που όπως είναι γνωστόν οι κραδασμοί είναι ο κύριος εχθρός του μοτέρ!!!

Τώρα σε περίπτωση που κάποιος ψάχνει και το τελευταίο άλογο τότε πρίν ελαφρύνει το βολάν ζυγίζει τον στόφαλο σε άλλες στροφές.... ώστε το μοτέρ να μην ταλαιπωρηθεί απο τους κραδασμούς....

anyway, η αποψή μου πιο απλά .... πολλά φράγκα για μικρό όφελος thumbsdown.gif

Link to comment
Share on other sites

Ξέρει κανείς στην Ελλάδα κάνει κανείς ΣΟΒΑΡΑ και ΚΑΛΑ αυτή τη δουλειά? Πόσο μπορεί να πάρει?

Link to comment
Share on other sites

Eγω προσωπικα δεν θα προτεινα κανεναν στην ελλαδα για ελαφρωμα βολαν ειδικα τωρα που μπορεις να βρεις ετοιμες λυσεις.Δεν ξεχναω πριν χρονια οτι το ιδιο βραδυ που τοποθετησα ελαφρωμενο βολαν σε γνωστο ρεκτιφιε εκοψα τον στροφαλο σε 1,8 16 v turbo.........

Την επομενη μερα διαπιστωσαμε πως δεν ειχε γινει σωστο ελαφρωμα.Φυσικα ουτε λογος για αποζημιωση και φυσικα οι κλασσικες δικαιολογιες λες και δεν αλλαζα στις 8000 για 2 χρονια τουλαχιστον μεχρι τοτε.

Απο τεστ που εχουμε κανει με s3 με τα ιδια ακριβως αλογα οταν τοποθετησαμε ελαφρυ βολαν στο 1 ειδαμε οτι σε ρεπριζ το βελτιωμενο πεταγοταν 2 καροτσες περιπου και στη συνεχεια εμενε εκει.Αυτο σε κοντρα δινει 2 καροτσες περιπου αλλα σιγουρα σε μια ανηφορικη διαδρομη με πολλα ανοιγματα ενδιαμεσα θα δωσει μεγαλη διαφορα στο τελος.

Γενικα παντως ειμαι πολυ δυσπιστος σε ελαφρωματα εδω στο greece γιατι δεν εχω καμια εμπιστοσυνη σε ρεκτιφιε.Οχι οτι υποτιμω τα οφελη των ελαφρωματων αλλα οταν γινει η στραβη που δυστυχως συχνα συμβαινει ολοι κανουν τους κινεζους.

Στο 1,8 20 v υπαρχει βολαν ετοιμο της unorthodox racing και αν καποιος ενδιαφερεται τα εχει ο Λαμπρος Στρατης στο βυρωνα.Εγω μολις το τοποθετησα ειδα μια μικρη διαφορα στο αρπαγμα αλλα σε χιλιομετρα στον καρεα που μετραω δεν ειδα διαφορα.Επισης επειδη το βολαν του 1,8 τ ειναι διπλης μαζας και παιζει τον ρολο των ελατηριων του δισκου μιας και ο δισκος δεν εχει ελατηρια με την αντικατασταση με αλουμινενιο υπαρχει καποιος κραδασμος στο ρελαντι και γενικα υψηλοτερος θορυβος απο το σασμαν.

Ολα αυτα σε συνδιασμο με την αλλαγη και της τροχαλιας στροφαλου , δυναμο και τρομπας νερου με ελαφρυτερες.

Να σημειωσω οτι πολλοι βελτιωτες πχ hans dahlback απαγορευουν δια ροπαλου την αλλαγη των εξωτερικων τροχαλιων με αλλες.

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Η ερώτηση ισχύει ακόμα, γιατί δεν έχει πάρει απάντηση. Ξέρει κανείς κάποιον που να κάνει αυτή τη δουλειά, παρακαλώ μην μου πείτε δεν ξέρω κανέναν που να το κάνει σωστά, ευχαριστώ πολύ ούτε και εγώ. Επίσης ναί το ξέρω οτι πολλές εταιρίες βγάζουν αλουμινένια, αλλά για όνομα θεού προτιμώ να αλλάζω δίσκο και 'οχι βολάν... Δεν είναι σοβαρό υλικό για βολάν το αλουμίνιο, το μαντέμι μου κάνει μιά χαρά ευχαριστώ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.