Jump to content
serreos73

Επιδικαση Αποζημιωσης Λογω Ελλατωματικων Αεροσακων

Recommended Posts

http://www.nooz.gr/greece/apozimiosi-se-suggeneis-nearoi-pou-skoto8ike-epeidi-den-anoikse-o-aerosakos

σημαντικη δικαστικη αποφαση...και αχρειαστοι να μας ειναι..αλλα καλο ειναι να ζηταμε να κανουν ελεγχο στα συνεργεια που παμε..

Απόφαση - σταθμός για θανατηφόρο τροχαίο στο οποίο δεν άνοιξε ο αερόσακος

Ο Άρειος Πάγος επιδίκασε ως αποζημίωση για ψυχική οδύνη το ποσό των 200.000 ευρώ στους γονείς και 80.000 ευρώ στην αδελφή 22χρόνου ο οποίος σκοτώθηκε τον Φεβρουάριο του 2000 επειδή δεν άνοιξε ο αερόσακος του αυτοκίνητου κατά την πρόσκρουση του σε δένδρο.

Ειδικότερα, στις 5 Φεβρουαρίου του 2000, 22χρόνος οδηγούσε το σχεδόν καινούργιο αυτοκίνητό του -με το οποίο είχε διανύσει μόνο 21.762 χλμ.- επί της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, με κατεύθυνση προς την Θεσσαλονίκη.

Έξω από την Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στον οδικό άξονα μεταξύ Σίνδου και Χαλάστρας το αυτοκίνητο εκτράπηκε από την πορεία του, μπήκε σε χωράφι, προσέκρουσε με την αριστερή πλευρά σε δέντρο και στη συνέχεια ανατράπηκε.

Ο άτυχος νέος διακομίστηκε στα εξωτερικά ιατρεία του Γενικού Νοσοκομείου «Παναγία» της Θεσσαλονίκης με πολλαπλά συντριπτικά κατάγματα και κακώσεις στο θώρακα και τους πνεύμονες. Εν συνέχεια μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης, στο οποίο διαγνώστηκε εσωτερική αιμορραγία και εισήλθε στο χειρουργείο, αλλά εξέπνευσε πριν καν να εγχειριστεί.

Όπως αναφέρεται στην δικαστική απόφαση κατά την πορεία του αυτοκινήτου μέσα στα χωράφια και την σφοδρή πρόσκρουσή του στο δένδρο δεν ενεργοποιήθηκε το σύστημα του αριστερού πλευρικού αερόσακου, ο οποίος ήταν ελαττωματικός. Επίσης, δεν ενεργοποιήθηκε ο προεντατήρας της ζώνης ασφαλείας, ο οποίος αποτελεί αλληλοσυμπληρούμενο με τους αερόσακους σύστημα ασφαλείας

Σύμφωνα με την αρεοπαγιτική απόφαση ήταν εργοστασιακό το ελάττωμα με τους αερόσακους, ενώ το σύστημα των αερόσακων είχε παρουσιάσει πρόβλημα και πριν το ατύχημα. Οι τεχνικοί του συνεργείου της εταιρείας που πώλησε το αυτοκίνητο, επιδιόρθωσαν την βλάβη στον αερόσακο. Η βλάβη ήταν -κατά τους ισχυρισμούς τους- ότι ένα φις δεν έκανε καλή επαφή στο δεξιό αερόσακο. Ωστόσο οι τεχνικοί δεν έκαναν ευρύτερο έλεγχο σε όλο το σύστημα ασφαλείας αερόσακων, προκειμένου να εντοπίσουν και να διορθώσουν το ελάττωμα του αριστερού αερόσακου.

Η εταιρεία επικαλέστηκε ότι στη μνήμη των αυτόματων ηλεκτρονικών ελέγχων του αυτοκινήτου κατά την ημέρα του ατυχήματος δεν καταγράφονται σφάλματα στο σύστημα των αερόσακων και του προεντατήρα ζώνης.

Αντίθετα, αναγνωρίστηκαν από τους τεχνικούς δύο σφάλματα στο σύστημα των ζωνών ασφαλείας (τεντωτήρας), τα οποία χαρακτηρίστηκαν «σποραδικά εμφανιζόμενο λάθος». Δηλαδή λάθος το οποίο δεν εμφανίζεται συνεχώς, αλλά ορισμένες μόνο φορές. Ακόμη, η εταιρεία επικαλέστηκε έκθεση της Siemens και μάρτυρα που υποστήριξαν ότι το σφάλμα εμφανίστηκε 25 λεπτά μετά το ατύχημα. Και τους δύο αυτούς ισχυρισμούς, όπως και όλους τους άλλους που προέβαλε η εταιρεία, ο Άρειος Πάγος δεν τους δέχθηκε.

Οι αρεοπαγίτες αφού έλαβαν υπόψη τους ότι ο άτυχος νέος επέδειξε αμέλεια κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου του, καθώς εξετράπη της πορείας του, επιδίκασε τα εν λόγω ποσά στους συγγενείς του ως εύλογη χρηματική ικανοποίηση για την ψυχική οδύνη που υπέστησαν.

Edited by Speedy
Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή η κίνηση σου !

Προστέθηκε και το κείμενο με quote ώστε να υπάρχει κι εδω για μελλοντική χρήση :drinks:

Link to comment
Share on other sites

μπράβο πολύ ωραίο θέμα.

οι αερόσακοι έχουν ημερομηνία λήξης? γινοντε ελεγχοι στις αντιπροσωπείες? αυτές είναι οι απορίες μου

σχετικά με το παραπάνω συμβάν φίλος θείου μου είχε τουμπάρει το αμάξι χωρίς να ανοίξει ούτε ένας αερόσακος κεφαλης...αμαξι (auris)

Link to comment
Share on other sites

εγω σκεφτομαι να εκτυπωσω το συγκεκριμενο να το εχω και σε επομενο ελεγχο να το δειξω και στο συνεργειο καλοπροαιρετα βεβαια για να κανουν οντως σωστους ελεγχους..

Link to comment
Share on other sites

Με ποιον τροπο να γινει ελεγχος αν ανοιγη ή οχι ο αεροσακκος? μην λεμε και τρελα πραγματα.

Link to comment
Share on other sites

συμφωνα με το παραπανω αρθρο αν διαβασεις... "Η βλάβη ήταν -κατά τους ισχυρισμούς τους- ότι ένα φις δεν έκανε καλή επαφή στο δεξιό αερόσακο. Ωστόσο οι τεχνικοί δεν έκαναν ευρύτερο έλεγχο σε όλο το σύστημα ασφαλείας αερόσακων, προκειμένου να εντοπίσουν και να διορθώσουν το ελάττωμα του αριστερού αερόσακου"

Link to comment
Share on other sites

συμφωνα με το παραπανω αρθρο αν διαβασεις... "Η βλάβη ήταν -κατά τους ισχυρισμούς τους- ότι ένα φις δεν έκανε καλή επαφή στο δεξιό αερόσακο. Ωστόσο οι τεχνικοί δεν έκαναν ευρύτερο έλεγχο σε όλο το σύστημα ασφαλείας αερόσακων, προκειμένου να εντοπίσουν και να διορθώσουν το ελάττωμα του αριστερού αερόσακου"

Τις δικαστικές αποφάσεις ειναι δύσκολο να τις ερμηνεύσεις και να καταλάβεις τι ακριβώς εχει γινει. Το διάβασα και ειναι προφανές το πρόβλημα, εγω μίλησα πιο πανω για ελέγχους που δεν είναι εφικτοί και αστοχία υλικού.

Link to comment
Share on other sites

όλα αυτα απόσο ξέρω ελέγχονται στατιστικα... προφανώς δεν μπορουν να τρακαρουν το αμάξι στο εργοστασιο για να δουν αν ανοιγει...κατι αντίστοιχο ας πουμε είναι οι σφαίρες ή τα προφυλακτικα.... το μόνο που μπορούν να κανουν ειναι να παρουν δειγματα και απλα να βελτιώσουν τα υπολοιπα!

Link to comment
Share on other sites

όλα αυτα απόσο ξέρω ελέγχονται στατιστικα... προφανώς δεν μπορουν να τρακαρουν το αμάξι στο εργοστασιο για να δουν αν ανοιγει...κατι αντίστοιχο ας πουμε είναι οι σφαίρες ή τα προφυλακτικα.... το μόνο που μπορούν να κανουν ειναι να παρουν δειγματα και απλα να βελτιώσουν τα υπολοιπα!

Δηλαδη ο αεροσακος εχει 97% πιθανοτητες να ανοιξει και 3% να μην ? sillyhorse1rb5.gif

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδη ο αεροσακος εχει 97% πιθανοτητες να ανοιξει και 3% να μην ? sillyhorse1rb5.gif

Γιατι πιστευεται οτι σε ολα τα αυτοκίνητα 100% θα ανοίξουν οι αερόσακοι?

Link to comment
Share on other sites

εντάξει, παντα υπάρχουν πιθανότητες λάθους αλλά προσπαθούν να τα φέρνουν κοντά στο 0, δηλαδή 100% επιτυχία! τωρα ακριβές ποσοστό δεν ξέρω <_<

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδη ο αεροσακος εχει 97% πιθανοτητες να ανοιξει και 3% να μην ? sillyhorse1rb5.gif

Γιατι πιστευεται οτι σε ολα τα αυτοκίνητα 100% θα ανοίξουν οι αερόσακοι?

εντάξει, παντα υπάρχουν πιθανότητες λάθους αλλά προσπαθούν να τα φέρνουν κοντά στο 0, δηλαδή 100% επιτυχία! τωρα ακριβές ποσοστό δεν ξέρω :pardon:

Μακρια απο εμας και να μην χρειαστει ποτε να το ανακαλυψουμε!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ξερω φιλο του ατομου.....οι γονεις εκαναν ολο αυτο για το "ΓΑΜΩΤΟ".... και τελικα οπως φενεται κερδισαν....Τραγικη ειρωνια....φιλος πριν 2 χρονια με gt επεσε σε μια στροφη καπου στον 3λοφο (πολλοι θ ατο θυμαστε ηταν ενα κοκκινο Gt)...εκεινο το βραδυ του αναψε το λαμπακι ..για προβλημα...το αμαξι διαλυθηκε ευτυχως δεν υπηρχε δεντρο κτλλ...και βγηκε ζωντανος..αλλα αεροσακος ΟΥΤΕ ανοιξε...(ναι μεν υπηρχε προειδοποιηση απο το σφαλμα ) ....κοινος φιλος...μας ειχε πει 2 βδομαδες πριν για το παλιακρι που δεν του ανοιξαν οι αεροσακοι... ...αλλα τι να πεις...οταν οι φυσες ειναι εντελως απροστατευτες και τα καλωδια μπορουν να τραβηχθουν ακομα και κατα το σκουπισμα του αυτοκινητου ???

Link to comment
Share on other sites

Το συμπέρασμα που έβγαλα εγώ. Αν ανάψει λαμπάκι για τον αερόσακο, κλειδώστε το αμάξι, καντε κανενα ευχελαιο/εξορκισμό/κτλ και πάρτε ταξί για καμιά εβδομάδα :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Πως μπορεί να γίνει έλενχος για το αν λειτουργούν ή οχι οι αερόσακοι ; Και αν πάω και εγώ και σκάσω σε ένα δέντρο θα περιμένω να σωθώ απο τον αερόσακο ;

Link to comment
Share on other sites

εαν δεν βγει κατι σε διαγνωστικο...τοτε No prob ...(θεωρητικα παντα...) ....Παντως δεν ειναι μονο προνομιο της vag τα προβληματα με αεροσακους... εχει συμβει το ιδιο και σε αλλη εταιρια με πολυ ακριβα αυτοκινητα αλλα χωρις θανατο ευτυχως...αλλα τρεχανε σαν τρελοι να στειλουν το αμαξι οπως ηταν γερμανια .Και απο οτι εμαθα παρολο που εφταιγε ο οδηγος η ηδια η εταιρια ανελαβε το 80% του κοστους του νεου αυτοκινητου μονο και μονο για το a/b failure.Τους αεροσακους τους φτιαχνει μια εταιρια....αντε 2 ...και απο αυτο το 1% τα προβληματα οφειλωνται κατα 90% σε αλλο υποσυστημα και οχι αυτο καθε αυτο στον αεροσακο(καψουλι-μπαλονι)...εχω παρακολουθησει ντοκιμαντερ για την κατασκευη τους και εκτος του οτι ειναι πολυ απλη σαν κατασκευη,,,εχουνς εξαιρετικα μικρο failure...

Link to comment
Share on other sites

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=154148&cid=11

και αλλη υποθεση με αεροσακους που δεν ανοιξανε!

Off Topic

απορώ πως υπολόγισε τα 236.306¤ .... μάλλον τόσα θα της έλειπαν ...
Link to comment
Share on other sites

Και που να δειτε περιστατικο που γνωριζω εγω.Σε citroen c4 ανοιξε ξαφνικα ο πλευρικος του οδηγου χωρις να τρακαρει το αυτοκινητο και ο οδηγος ταλαιπωρηθηκε αρκετο καιρο στο νοσοκομειο.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.