Jump to content
Haldol

Στραβή Ζάντα - Είδα Το Χάρο Με Τα Μάτια Μου!

Recommended Posts

Πριν μία ώρα, πάνω σε γέφυρα με αριστερή στροφή από την οποία έχω περάσει άπειρες φορές. Σταθερή ταχύτητα και όχι ιδιαίτερα μεγάλη, ίδια επίπεδα με πάντα. Δίνω μια ελαφριά κλίση προς τα αριστερά στο τιμόνι, το αμάξι με γράφει και πάει τέρμα δεξιά πάνω στη μπάρα! Προσπαθώ να ισιώσω, δεν θέλει. Ανάποδα το τιμόνι, τα δικά του αυτό. Στο τέλος αποφασίζω ότι ή θα το ακινητοποιήσω ή θα τρώγαμε κόλλυβα. Λίγο φρένο στην αρχή μήπως το μαζέψει, τίποτα. Πλακώνομαι στα φρένα, το ABS να κάνει λες και γίνεται σεισμός... τίποτα. Εκεί σηκώνω σταδιακά το χειρόφρενο μπας και... και γυρνάει (!) αφήνοντας ροδιές κάτω στην άσφαλτο. Τουλάχιστον σταμάτησε, έστω και σε αντίθετη φορά πάνω στη γέφυρα.

dead.gif

Αφού έφυγε το πρώτο σοκ, φεύγω και σταματάω 30 μέτρα πιο κάτω που τελείωνε η γέφυρα μπας και βγάλω άκρη. Βγαίνω έξω, βλέπω το τάσι του αριστερού τροχού σπασμένο σε ένα σημείο και τη σιδερόζαντα να έχει «στραβώσει» κάνοντας μια αξιοσέβαστου μεγέθους μύτη-γωνία προς τα μέσα! Σε σημείο να προκαλεί μεγάλο βαθούλωμα στο λάστιχο.

Κλείνω και πάω στο σημείο να ελέγξω για λάδια ή τίποτα περίεργο. Όλα οκ. Οπότε ότι έγινε από εμένα ήταν.

Υπάρχει περίπτωση να είχα στραβή ζάντα από πριν και να προκλήθηκε κάτι τέτοιο; Ή το προκάλεσε κάτι άλλο και η ζάντα στράβωσε τη στιγμή που έγινε, από τη σβούρα που έφερε το αυτοκίνητο ίσως; Σημειωτέον, το αυτοκίνητο δε χτύπησε πουθενά όσο έγινε αυτό. Ούτε το σώμα ούτε ο τροχός. Γενικότερα δεν έχει χτυπήσει ποτέ τροχός.

Επίσης, πέρα από τα παραπάνω... η ζάντα επισκευάζεται ή θα πρέπει να την αλλάξω; Και σε κάθε περίπτωση πόσο θα πάει το κόστος;

Link to comment
Share on other sites

Πριν μία ώρα, πάνω σε γέφυρα με αριστερή στροφή από την οποία έχω περάσει άπειρες φορές. Σταθερή ταχύτητα και όχι ιδιαίτερα μεγάλη, ίδια επίπεδα με πάντα. Δίνω μια ελαφριά κλίση προς τα αριστερά στο τιμόνι, το αμάξι με γράφει και πάει τέρμα δεξιά πάνω στη μπάρα! Προσπαθώ να ισιώσω, δεν θέλει. Ανάποδα το τιμόνι, τα δικά του αυτό. Στο τέλος αποφασίζω ότι ή θα το ακινητοποιήσω ή θα τρώγαμε κόλλυβα. Λίγο φρένο στην αρχή μήπως το μαζέψει, τίποτα. Πλακώνομαι στα φρένα, το ABS να κάνει λες και γίνεται σεισμός... τίποτα. Εκεί σηκώνω σταδιακά το χειρόφρενο μπας και... και γυρνάει (!) αφήνοντας ροδιές κάτω στην άσφαλτο. Τουλάχιστον σταμάτησε, έστω και σε αντίθετη φορά πάνω στη γέφυρα.

dead.gif

Αφού έφυγε το πρώτο σοκ, φεύγω και σταματάω 30 μέτρα πιο κάτω που τελείωνε η γέφυρα μπας και βγάλω άκρη. Βγαίνω έξω, βλέπω το τάσι του αριστερού τροχού σπασμένο σε ένα σημείο και τη σιδερόζαντα να έχει «στραβώσει» κάνοντας μια αξιοσέβαστου μεγέθους μύτη-γωνία προς τα μέσα! Σε σημείο να προκαλεί μεγάλο βαθούλωμα στο λάστιχο.

Κλείνω και πάω στο σημείο να ελέγξω για λάδια ή τίποτα περίεργο. Όλα οκ. Οπότε ότι έγινε από εμένα ήταν.

Υπάρχει περίπτωση να είχα στραβή ζάντα από πριν και να προκλήθηκε κάτι τέτοιο; Ή το προκάλεσε κάτι άλλο και η ζάντα στράβωσε τη στιγμή που έγινε, από τη σβούρα που έφερε το αυτοκίνητο ίσως; Σημειωτέον, το αυτοκίνητο δε χτύπησε πουθενά όσο έγινε αυτό. Ούτε το σώμα ούτε ο τροχός. Γενικότερα δεν έχει χτυπήσει ποτέ τροχός.

Επίσης, πέρα από τα παραπάνω... η ζάντα επισκευάζεται ή θα πρέπει να την αλλάξω; Και σε κάθε περίπτωση πόσο θα πάει το κόστος;

Κατ' αρχή να πάς να ανάψεις ένα κεράκι.

Εκ δευτέρου, στραβή ζάντα δε σε βγάζει από το δρόμο.

Από εκεί και πέρα, εκτιμώ ότι κάπου βρήκες και δεν το πήρες πρέφα. Τόσο στραβή ζάντα θα σου έκανε κραδασμούς και πριν το συμβάν αν ήταν έτσι όπως την περιγράφεις. Ίσως κάτι να πάτησες κι αυτό να σε πέταξε έξω.

Οι σιδερένιες ζάντες επισκευάζονται εύκολα.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης, πέρα από τα παραπάνω... η ζάντα επισκευάζεται ή θα πρέπει να την αλλάξω; Και σε κάθε περίπτωση πόσο θα πάει το κόστος;

Κατ' αρχήν κι εγώ νομίζω ότι η ζημιά στην ζάντα προυπήρχε.

Απλά δεν την είχες πάρει είδηση.

Μπορεί να την προκάλεσες εσύ, μπορεί να την προκάλεσε κάποιος άλλος που έπεσε πάνω της.

Επειδή ο μόνος τρόπος για ίσιωμα σιδερένιων ζαντών είναι ζέσταμα και βαριοπούλα (ή μόνο με βαριοπούλα, ανάλογα με τη ζημιά), γι' αυτό ποτέ δεν πρόκειται να γίνει σαν καινούργια.

Αν έχει "πάρει ο αφαλός" της δεν ισιώνει, θα ισιώσει το χείλος αλλά ουσιαστικά θα είναι ακόμη στραβή.

Ο αφαλός ελέγχεται στη ζυγοστάθμιση. Αν είναι στραβός πέτα την και βρες μια καλή μεταχείρω.

Κανα 25άρι κάνει.

Αν κρατήσεις την παλιά, να την βάλεις πίσω ;)

Link to comment
Share on other sites

Κατ' αρχήν κι εγώ νομίζω ότι η ζημιά στην ζάντα προυπήρχε.

Απλά δεν την είχες πάρει είδηση.

Μπορεί να την προκάλεσες εσύ, μπορεί να την προκάλεσε κάποιος άλλος που έπεσε πάνω της.

Επειδή ο μόνος τρόπος για ίσιωμα σιδερένιων ζαντών είναι ζέσταμα και βαριοπούλα (ή μόνο με βαριοπούλα, ανάλογα με τη ζημιά), γι' αυτό ποτέ δεν πρόκειται να γίνει σαν καινούργια.

Αν έχει "πάρει ο αφαλός" της δεν ισιώνει, θα ισιώσει το χείλος αλλά ουσιαστικά θα είναι ακόμη στραβή.

Ο αφαλός ελέγχεται στη ζυγοστάθμιση. Αν είναι στραβός πέτα την και βρες μια καλή μεταχείρω.

Κανα 25άρι κάνει.

Αν κρατήσεις την παλιά, να την βάλεις πίσω ;)

Και επειδή το ξέχασα, συμπληρώνω:

Αν αγοράσεις άλλη ζάντα, να προσέξεις να έχει τα ίδια στοιχεία με της δικής σου (εννοώ πλάτος και offset)

Είναι πολύ εύκολο να την πατήσεις

Όλες φαίνονται να είναι ίδιες sillyhorse1rb5.gif

Link to comment
Share on other sites

Το σημείο δεν είχε τίποτα. Κι εγώ προσπαθούσα να καταλάβω πως σ**τά γίνεται να φύγει έτσι το αμάξι ενώ το οδόστρωμα ήταν πεντακάθαρο. Τέλος πάντων, αφού βγήκα σώος ό,τι και να ήταν ας ήταν.

Πριν λίγο αντικατέστησα τον τροχό με τη ρεζέρβα. Ευτυχώς η ρεζέρβα μου είναι ίδια διάσταση και φοράει ίδια λάστιχα με τους κανονικούς τροχούς, οπότε μπορώ να τη χρησιμοποιήσω κανονικά μέχρι να βγάλω άκρη. Αύριο πάντως θα πάω τον χτυπημένο τροχό σε ένα βουλκανιζατέρ εδώ κοντά να δω τι μπορεί να γίνει. ¶μα φτιάχνεται με λίγα χρήματα έχει καλώς, τον φτιάχνω (κι ας μην είναι τέλειος) και κρατάω αυτόν για ρεζέρβα.

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις! :)

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα!

Μόλις γύρισα από το βουλκανιζατέρ, την φτιάξαμε με σφυρί. Τη γλύτωσα με 10¤ μονάχα... βέβαια η ζάντα δεν είναι 100% όπως ήταν, οπότε την κρατάω για ρεζέρβα. Με τους άλλους τροχούς τι να κάνω όμως; Πλέον ο αριστερός έχει καινούριο λάστιχο αφού του φόρεσα τη ρεζέρβα ενώ ο δεξιός το παλιό - αυτό που είχε. Να μεταφέρω στη θέση του δεξιού κάποιο τροχό από τους πίσω, ή να μην ασχοληθώ;

* Επίσης στην επόμενη αλλαγή ελαστικών αλλάζω σε μεγαλύτερα. Και ζάντες φυσικά. Κι ας χάσω και λίγη επιτάχυνση από το ήδη «αδύναμο» 9N3 75HP. Το προτιμώ από το να φεύγει με την πρώτη δυσκολία σε μια στροφή.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα!

Μόλις γύρισα από το βουλκανιζατέρ, την φτιάξαμε με σφυρί. Τη γλύτωσα με 10¤ μονάχα... βέβαια η ζάντα δεν είναι 100% όπως ήταν, οπότε την κρατάω για ρεζέρβα. Με τους άλλους τροχούς τι να κάνω όμως; Πλέον ο αριστερός έχει καινούριο λάστιχο αφού του φόρεσα τη ρεζέρβα ενώ ο δεξιός το παλιό - αυτό που είχε. Να μεταφέρω στη θέση του δεξιού κάποιο τροχό από τους πίσω, ή να μην ασχοληθώ;

* Επίσης στην επόμενη αλλαγή ελαστικών αλλάζω σε μεγαλύτερα. Και ζάντες φυσικά. Κι ας χάσω και λίγη επιτάχυνση από το ήδη «αδύναμο» 9N3 75HP. Το προτιμώ από το να φεύγει με την πρώτη δυσκολία σε μια στροφή.

Αν θες να κάνεις σωστή δουλειά, να φέρεις και τα δύο πίσω λάστιχα στη θέση των μπροστινών, αφού τα ζυγοσταθμίσεις (εφ' όσον είναι σε καλή κατάσταση βέβαια).

Το υπάρχον σώο μπροστινό, μαζί με αυτό της ρεζέρβας βάλτα πίσω.

Βέβαια μπορείς να μην κάνεις και τίποτα, απλά λέω :wacko: τί θα έκανα ΕΓΩ :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.