Jump to content
iliasP

Κροτάλισμα στο ρελαντί - πρόβλημα στο σασμάν

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους σας, έχω ένα Passat b6 1.6 Fsi μοντέλο 2006 με 250.000 km.

Πριν λίγες ημέρες με αφορμή ένα «κροτάλισμα» που άκουγα στο ρελαντί  - το οποίο σταματούσε όταν πατούσα συμπλέκτη  - επισκέφθηκα τον μηχανικό που κάνω τη συντήρηση του οχήματος για μια πρώτη εκτίμηση αν υπάρχει πρόβλημα στο σασμάν.

Η πρόταση του ήταν να κατεβάσουμε το σασμάν για να δούμε σε τι κατάσταση είναι. Αφού κατέβηκε το σασμάν, ανοίχτηκε το εύκολο μέρος με τα ρουλεμάν 5ης και 6ης τα οποία ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση και δεν ευθυνόταν για τον θόρυβο.

Η συνέχεια μας οδήγησε στο εξής δίλημμά.

1η επιλογή:

Να ανοίξουμε όλο το σασμάν και να ψάξουμε το πρόβλημα χωρίς ο μηχανικός μου να είναι όμως βέβαιος αν μπορεί να το επισκευάσει.

2η επιλογή

Περισσότερο ειδικευμένος συνεργάτης του μηχανικού από άλλη πόλη του είπε ότι δεν συμφέρει να ανοίξει τελείως το σασμάν γιατί τα ανταλλακτικά είναι πολύ ακριβά (ο άξονας για παράδειγμα κοστίζει 700€…) και οποιαδήποτε επισκευή θα ξέφευγε σε κόστος τα 1000€+++

Αντί αυτού πρότεινε να μας στείλει ένα super ανακατασκευασμένο σασμάν με όλα τα εξαρτήματα σε άψογη κατάσταση με 800€ και ένα έτος εγγύηση και να του στείλω το δικό μου σασμάν.

Δεν υπήρχε η δυνατότητα να ανακατασκευάσει το δικό μου σασμάν, μόνο να το αλλάξω με δικό του.

Δεν είχε σημασία σε τι κατάσταση ήταν το σασμάν μου, είτε στην αρχή το προβλήματος είτε διαλυμένο, το έστελνα και μου έδιναν το ανακατασευασμένο.

Η πρόταση δεν μου άρεσε και επειδή το πρόβλημα θεώρησα ότι δεν είναι επείγον ζήτησα από τον μηχανικό να αλλάξει δίσκο πλατό, να αλλάξει βαλβολίνες, να βάλει ξανά το σασμάν πάνω, πλήρωσα και 400€…και όσο με βγάλει.

Έχω μείνει όμως με πάρα πολλά αναπάντητα ερωτήματα…

Στο μυαλό μου είχα ότι θα ανοίξουμε το σασμάν θα βρούμε το ελαττωματικό ρουλεμάν, γρανάζι, άξονα, καπάκι… οτιδήποτε τελοσπάντον δημιουργεί το πρόβλημα και θα το αλλάξουμε με ένα λογικό κόστος…συγνώμη αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως 30cm άξονας κοστίζει 700€!

Γιατί ο συνεργάτης δεν ήθελε να επισκευάσει το δικό μου σασμάν?

Είναι όντως τόσο ακριβά τα ρουλεμάν και οι άξονες?

Υπάρχει καινούριο σασμάν και αν ναι πόσο κοστίζει?

Θα ήταν προτιμότερο να πάω στην αντιπροσωπία?

Link to comment
Share on other sites

Σε golf 5 1.6 FSI τα ιδια,το οτι σου εβγαλε θεμα μετα απο τοσα χλμ παλι καλα να λες.

Εμενα το σασμαν εκανε θορυβο στο ρελαντι εντονο,ιδιως στα τελειωματα,ειχα φτασει στο σημειο καλοκαιρι να σταματαω στο φαναρι και να περιμενω το πρασινο με πατημενο συμπλεκτη γιατι δεν αντεχα τον θορυβο.

 

Εχω κανει επισκευη 2 φορες,η πρωτη ηταν στα 135.000 χλμ και συνδιασα την επισκευη σασμαν με αλλαγη δισκο πλατο συμπλεκτη με κοστος ολα μαζι + εργατικα καπου στα 750-800 ευρω...

Απαντηση στο γιατι να μην ανασκευασει το δικο σου σασμαν κτλ δεν εχω,φανταζομαι ομως οτι και το δικο σου θα το επισκευαστει για να το πουλησει σε καποιον αλλον.

 

Το μονο που μπορω να σε συμβουλεψω,ως παθων,ειναι το εξης:

να ζητησεις απο τον μαστορα να ειναι ιδιαιτερα σαφης,πολυ σαφης,παρα πολυ σαφης....στο τι καλυπτει η εγγυηση επακριβως και με καθε λεπτομερεια και θα σε συμβουλευα να μην δεχτεις χρονικο διαστημα αλλα χλμ...για παραδειγμα ζητα του εγγυηση για 20,000χλμ.

 

Στο λεω αυτο γιατι την πρωτη φορα που αλλαξα σασμαν παρεμεινε αθορυβο για μολις ενα μηνα,επειτα ο θορυβος σταδιακα δυναμωνε σε ενταση και συχνοτητα φτανοντας στο σημειο που ηταν πριν την επισκευη σε διαρκεια μικροτερη του ενος ετους(η εγγυηση που εδωσε ο δικος μου μαστορας ηταν 6 μηνες).Τον επισκευτηκα 2 φορες οσο ημουν εντος εγγυησης,την πρωτη φορα μου ειπε οτι ειναι φυσιολογικο να κανει λιγο θορυβο(ενω το αμαξι εκανε αρκετουτσικο θορυβο αναλογικα με το οτι ειχε γινει επισκευη 3 μηνες πριν)την δευτερη μπηκε μεσα στο αυτοκινητο κλεινει πορτες και παραθυρα και μου απανταει οτι δεν ακουγεται τπτ ενω υπηρχε προβλημα και ηταν εμφανες...οπως καταλαβειανεις λοιπον απλα δεν ειχε την διαθεση να αναγνωρισει τπτ

 

Επειδη τα χρηματα δεν ειναι λιγα,ιδιως στις μερες μας,ξεκαθαρισε μαζι του απο την αρχη καποια πραγματα για να μην στα μασαει μετα.

Edited by kou
Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς είμαι στην επαρχία και από ότι κατάλαβα, ο μηχανικός μου απλά θα κατεβάσει το σασμάν, ο συνάδελφος στην άλλη πόλη θα μας στείλει το σασμάν που έχουν επισκευάσει τρίτοι συνεργάτες του! Όπως καταλαβαίνεις σε περίπτωση δυσλειτουργίας άντε να βγάλω άκρη! Για αυτό θα προτιμούσα να επισκευάσω το δικό μου σασμάν. Απλά δεν γνωρίζω που θα μπορούσε να γίνει αυτό στην Ήπειρο και με λογικό κόστος, οι χρεώσεις στα ανταλλακτικά και τα εργατικά που ζητάει κάθε μαστοράκος έχουν καταντήσει γελοία! 

Όταν ζητάς 200€ - 300€ εργατικά θα πρέπει να προσφέρεις και λύση!

Edited by iliasP
Link to comment
Share on other sites

Στο εμπόριο υπάρχουν ρουλεμάν διαφόρων ποιοτήτων και τιμών.

Όσον αφορά των άξονα των 30cm μπορεί να κατασκευαστεί καινούργιος στον τόρνο ή σε μηχάνημα CNC (ίσως για αυτό σου πουλάνε το επισκευασμένο σασμάν €800 όσο δηλαδή κάνει ο άξονας των 30cm).

Προτείνω να βάλεις ένα πρόσθετο στην βαλβολινη του σασμάν σου.

Γρήγορη ιστορία πριν χρόνια.

Έχω ένα R/C Kyosho fw05. Έχανε λάδια ο κινητήρας από τον στρόφαλο. Σε κατάστημα με είδη μοντελισμού προσπάθησαν να με  πείσουν ότι δεν σώζεται ο κινητήρας και πρέπει να αγοράσω καινούργιο στα €150. Εννοείται ότι δεν τσίμπισα. Έβγαλα με προσοχή τα ρουλεμάν. Αγόρασα από την Σπύρου Πάτση δύο σετ ρουλεμάν στα €18 τα οποία στροφάρουν 5Κ παραπάνω από τα εργοστασιακά τα τοποθέτησα και όλα ok.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago , iliasP said:

Δυστυχώς είμαι στην επαρχία και από ότι κατάλαβα, ο μηχανικός μου απλά θα κατεβάσει το σασμάν, ο συνάδελφος στην άλλη πόλη θα μας στείλει το σασμάν που έχουν επισκευάσει τρίτοι συνεργάτες του! Όπως καταλαβαίνεις σε περίπτωση δυσλειτουργίας άντε να βγάλω άκρη! Για αυτό θα προτιμούσα να επισκευάσω το δικό μου σασμάν. Απλά δεν γνωρίζω που θα μπορούσε να γίνει αυτό στην Ήπειρο και με λογικό κόστος, οι χρεώσεις στα ανταλλακτικά και τα εργατικά που ζητάει κάθε μαστοράκος έχουν καταντήσει γελοία! 

Όταν ζητάς 200€ - 300€ εργατικά θα πρέπει να προσφέρεις και λύση!

Να ξερεις οτι η συγκεκριμενη εργασια ειναι κοστοβορα και φανταζομαι απιθανο το ενδεχομενο να αφησεις το σασμαν ως εχει εκτος αν πας για αγορα νεου αυτοκινητου.

 

Εχω την εντυπωση οτι αν δεν ασχοληθεις με το θεμα το σασμαν ισως σπασει και σε αφησει στο δρομο,δεν ειμαι σιγουρος ρωτα τον μαστορα σου.

 

Απο την μερια μου το μονο που μπορω να σε συμβουλεψω ειναι να παρεις πολυ συγκεκριμενες απαντησεις σχετικα με την εγγυηση.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω σκοπό να το αφήσω να σπάσει, απλά θέλω να βρω την βέλτιστη λύση χωρίς βιασύνη. Μετά την αλλαγή δίσκο πλατό και βαλβολίνων ο συμπλέκτης είναι πλέον πολύ μαλακός και οι ταχύτητες μπαίνουν χωρίς ζόρι. Το θέμα είναι να βρούμε τι προκαλεί το κροτάλισμα στο ρελαντί, να το επιδιορθώσουμε και να τελειώνω, όχι να δώσω το σασμάν μου και να βάλω κάποιο ξένο.

Απλά περίμενα ότι θα υπήρχε συγκεκριμένη απάντηση στο ερώτημα πού οφείλεται ο θόρυβος στο ρελαντί ...

Edited by iliasP
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.