Jump to content

Recommended Posts

Νέος περιστροφικός κινητήρας από τη Mazda

Η αναγέννηση του Βάνκελ

Ήταν φυσικό οι μηχανικοί της Mazda να επιλέξουν να εφοδιάσουν το RX-8 με έναν κινητήρα ο οποίος δε θα μπορούσε παρά να διαθέτει τεχνολογία αιχμής και να προσφέρει στο σπορ αυτοκίνητο επιδόσεις ανάλογες της εμφάνισής του. Το Mazda RX-8 κινεί ένας περιστροφικός κινητήρας -όπως και τα προηγούμενα μοντέλα της σειράς RX- που στην περίπτωση όμως του νέου μοντέλου δε διαθέτει υπερσυμπιεστή σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα των μοντέλων RX που διέθεταν. Βέβαια πραγματοποιώντας το σχεδιασμό και την κατασκευή του Renesis οι τεχνικοί στο εργοστάσιο της Χιροσίμα διατήρησαν τον προσφιλή κυβισμό των τελευταίων 20 ετών - 2x654 κ.εκ.- για τους δύο ρότορες που περιστρέφονται αντίθετα. Η βασική αιτία που απουσιάζει ο υπερσυμπιεστής από το νέο μηχανικό σύνολο είναι ότι έπρεπε να μειωθούν η κατανάλωση αλλά και οι εκπεμπόμενοι ρύποι και σύμφωνα με τους υπευθύνους της εταιρίας η εκπομπή καυσαερίων έχει μειωθεί κατά 20% σε σχέση με τον κινητήρα του RX-7. Ακόμα και χωρίς υπερσυμπιεστή η ιπποδύναμη του κινητήρα έχει διατηρηθεί στα ίδια περίπου επίπεδα αλλά η μέγιστη ροπή του RENESIS υστερεί κατά 28% συγκρινόμενη με τη μέγιστη ροπή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του RX-7. Επανασχεδιασμένες είναι οι θυρίδες εξαγωγής οι οποίες είναι διπλές και βρίσκονται εκατέρωθεν του θαλάμου καύσης και όχι στην περιφέρεια. Η ίδια τεχνική έχει χρησιμοποιηθεί και στις θυρίδες εισαγωγής. Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός συντελεί στο να αυξηθεί ο ρυθμός περιστροφής (κατά 2.000 σ.α.λ.) ενώ δεν επιτρέπει να γίνει μεταφορά άκαυστων αερίων στη διαδικασία εισαγωγής, έχοντας σαν αποτέλεσμα την καλύτερη καύση του μείγματος. Η έκδοση High Power των 231 ίππων διαθέτει τρεις θυρίδες εισαγωγής (δύο έχει η έκδοση standard power με τους 192 ίππους) μεταβλητού χρονισμού, χαρίζοντας 30% καλύτερη πλήρωση του θαλάμου καύσης. H ροπή στην έκδοση high power φτάνει τα 215 Nm στις 5.500 σ.α.λ ενώ στην έκδοση standart power τα 224 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Οι αυλοί εισαγωγής είναι πλαστικοί με μεταβλητό μήκος, ενώ το φίλτρο αέρα έχει διπλό άνοιγμα που ανοίγει όταν ανεβαίνουν οι στροφές, παρέχοντας περισσότερο αέρα. Οι τρεις ψεκαστήρες σε κάθε ρότορα που φροντίζουν για την τροφοδοσία ελέγχονται από ένα μικροεπεξεργαστή 32 bit ενώ σε κάθε ρότορα δύο μπουζί ευθύνονται για την ανάφλεξη του μείγματος. Σημειωτέον στο RX-8 ο κινητήρας είναι τοποθετημένος 40 χιλ. χαμηλότερα και 60 χιλ. πιο πίσω σε σχέση με την θέση του κινητήρα στο RX-7 συντελώντας στο να εξασφαλιστεί η ιδανική κατανομή βάρους (50-50%, με δύο επιβαίνοντες) ενώ μεταθέτει και το κέντρο βάρους πιο χαμηλά βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά.

Link to comment
Share on other sites

....κατασκευή του Renesis οι τεχνικοί στο εργοστάσιο της Χιροσίμα.....

στη Χιροσίμα φτιάχτηκε?? γι' αυτό είναι σαν πυρηνικό ατύχημα ο κινητήρας??? tongue.giftongue.giftongue.gif

πέρα από την πλάκα πάντως πολύ καλός σαν ιδέα (ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ μπορεί να αποδώσει περισσότερο από τον γνωστό κινητήρα με έμβολα) αλλά δυστυχώς δεν έχει δεχτεί την ανάλογη εξέλιξη γιατί πολύ λίγοι (ο εξής ένας: η ΜAZDA!) ασχολήθηκαν μαζί του. γι' αυτό είναι αναξιόπιστος και εγώ επιμένω...

ΜΑΚΡΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!

:o;):blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Drago

Απο εξελιξη καλα πηγαινει το πραμα αλλα η αντοχη των υλικων τριβης τα χαλανε. Οταν θα ρυθμισουν και αυτο τοτε ναι.

Link to comment
Share on other sites

Απο εξελιξη καλα πηγαινει το πραμα αλλα η αντοχη των υλικων τριβης τα χαλανε. Οταν θα ρυθμισουν και αυτο τοτε ναι.

υπαρχουν τα κεραμικα αλλα ειναι πανακριβα για την ευρεια παραγωγη

Link to comment
Share on other sites

Α και κατι ακομα εχω ανοιξει μερικες φορες με ροχι 8:) και εχω ακουσει γενικα πολλες φορες να ανοιγει ...σορυ παιδια αλλα η ευστροφια που κοκορευονται αυτη ειναι?.....΄΄΄΄΄?

ουτε σαν υποδυναμη δειχνει γερο το αμαξι..

Link to comment
Share on other sites

Κεραμεικα σε κινουμενα μερη κινιτηρα??????????????

Ρε τρελλάρα όταν λέμε κεραμεικά μην πάει το μυαλό σου στα βαζάκια και τα κεραμίδια... Και το Nicasil (Νi:νικέλιο-Ca:κάδμιο ή ασβέστιο, δεν είμαι σίγουρος-Sil:πυρίτιο) στα χιτώνια του Golf 5 κεραμεικό είναι, κεραμεικό είναι φαντάσου ένας mixed κρύσταλλος, σάν να λέμε παίρνει μόρια απο 3-4 διαφορετικά στοιχεία και τα αναγκάζει να κάτσουν με ένα συγκεκριμένο τρόπο για να πάρεις τις ιδιότητες που θές, οι οποίες σημειωτέον μπορούν να είναι εντελώς άσχετες με τα αρχικά υλικά, π.χ. τρελλές αντοχές σε τριβή και θερμοκρασία, φανταστική αγωγιμότητα ή τελοσπάντων ό,τι άλλο χρειάζονται. Περίπου. Σε κάλυψα? :excl:

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω και εγώ κάποια πραγματα που γνωρίζω

Το Nicasil είναι μια ακριβή τεχνολογία που χρησιμοποιείται για

την επένδυση των κυλίνδρων μόνο σε πολύ συγκεκριμένα μοντέλα προς το παρον

(ή και πολλών βελτιωμένων αν στήλεις το μπλόκ σου στην Αγγλία πχ)

Είναι ένα επίστρωμα φτιαγμένο από νικελιο και καρβίδιο

του πυριτίου. Το επίστρωμα Nicasil είναι πολύ σκληρό και ανθεκτικό

παρέχοντας έτσι μια πολύ μακροχρόνια επιφάνεια φθοράς για το

έμβολο και τα ελατήρια. Επίσης τα μόρια καρβιδίου του πυριτίου που είναι διασκορπισμένα σε όλο το νικέλιο διαμορφώνουν ένα στρώμα προσκολλησης του λαδιού με συνέπεια να υπάρχει πολύ καλύτερη λίπανση.

Η χαμηλότερη τριβή σημαίνει επίσης και γρηγορότερο αρχικο ξεκίνημα καθώς και λιγότερους κραδασμούς κατά την λειτουργία του μοτέρ.

Αν και η διαδικασία Nicasil είναι πολύ ακριβή, η προκύπτουσα αύξηση στη διάρκεια ζωής μηχανών, η απόδοση και η αξιοπιστία ίσως να αντισταθμίζουν το κόστος.

Λέγοντας κεραμικά υλικά φυσικά δεν εννοουμε την συσταση αλλά την επίστρωση η οποία και πάλι περιλαμβάνει νικέλιο αλλά και κάποιες άλλες φόρμουλες (PTFE και λοιπά παράγωγα) ανάλογα με την εταιρία.Σκοπός των κεραμικών επιστρώσεων ειναι περισσότερο η προστασία απο την θερμοκρασία ειδικα σε πολύ βελτιωμένους κινητήρες και γιαυτό εφαρμόζεται κυρίως σε έμβολα , βαλβίδες και πολαπλές εξαγωγής.Το κύριο αποτέλεσμα ειναι ότι μετατρέπουν την θερμίκη ενεργεια σε έργο σε μεγαλύτερο βαθμό απο τα συμβατικά υλικά.

Οι 2 παραπάνω λύσεις θα έλεγα οτι είναι περισσότερο αναγκαίες σε αγωνιστικά (πολλα στην Ελλάδα εχουν) και πολυ βελτιωμένα αυτοκίνητα βόλτας.

Αν και τα τελευταία χρονια όλο και περισσότερα μοντέλα χρησιμοποιούν περίπου πάντα τέτοιες εφαρμογές.

:)

Link to comment
Share on other sites

OK Αλλα ισως καποιοι να μην τα γνωριζουν :)

Επισης οι κεραμικες επιστρωσεις χρησιμοποιουνται σε μπλοκ , βαλβιδες , χταποδια , εμβολα ακομα και στο καπακι στον θαλαμο καυσης. Οχι ακριβως κεραμικη στο καπακι αλλα μια πατεντα Swain thermal coat.

Στις μπιελες δεν χρησιμοποιειται καμια επεξεργασια γιατι δεν υπαρχει λογος και γενικοτερα η μπιελα δεν πρεπει να πειραζεται ποτε.

Link to comment
Share on other sites

ΟΣΟΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΡΧ8 ΕΙΝΑΙ M@λ@κες,ξεχωριζουν αλλα επειοδη ενασ τρελοεπιστημονασ ηθελε να ξεχωρισει εφτιαξε μια πατατα

Link to comment
Share on other sites

σεβασμος στο βανκελ

οσα δεν φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια

και εγω 4 VW εχω και μια ζωη VW θα εχω και ΝΑΙ το ξερω ολοι οι καγκουρες εχουν παρει RX8 να το παιζουν μουρη αλλα αυτο δεν σημαινει οτι το αυτοκινητο ειναι χαλια ουτε οτι ο κινητηρας ειναι για πεταμα

ναι μεν υπαρχουν τα κλασικα προβληματα που προανεφεραν τα παιδα οσον αφορα στη στεγανοποιηση του θαλαμου καυσης στις κορυφες αλλα και στα πλαγια αλλα ομως μην ξεχναμε οτι εχει παρα πολλα πλεονεκτηματα σαν κινητηρας

και αν ηταν πιο διαδεδομενος , τωρα θα ειχαν ηδη βρει ΤΙΣ απιστευτες λυσεις για το θεμα της στεγανοποιησης

σαν αποδοση ειναι φοβερος , σαν στροφες επισης , κινουμενα μερη πολυ λιγα , υπερτροφοδοτειται με πολυ πιο ευκολο τροπο , ζυγιζεται πιο ευκολα

εχει και αρνητικα πολλα ,δεν λεω ,αλλα μην τα παρουσιασουμε ολα στραβα

κεραμικα δεν χρησιμοποιουν και στα δισκοφρενα ρε παιδια?

(θυμαμαι ακομα εκεινο το αρθρο που επεμενε ο φωτογραφος να του πυρωσει ο οδηγος μιας πορσε GT2 τα δισκοφρενα να βγαλει φωτο με τους δισκους πυρωμενους και δεν τα καταφερνε με τιποτα...κεραμικα...)

καμια προθεση για επιθεση φιλε μου , απλα ειπα την γνωμη μου μη το παρεις στραβα

Edited by BeetleJuice
Link to comment
Share on other sites

ΟΣΟΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΡΧ8 ΕΙΝΑΙ M@λ@κες,ξεχωριζουν αλλα επειοδη ενασ τρελοεπιστημονασ ηθελε να ξεχωρισει εφτιαξε μια πατατα

Φοβερο επιχειρημα... Ειπες μαλακες πολους απο τους φιλους μου. Μαλακες δεν ειναι αλλα ειναι κ@υλωμενοι με την οδηγηση. Τουλαχιστον αυτοι οταν μπαινουν στο αμαξι τους και πανε με 9000 στροφες κοφτη στον κινητηρα και μπενουν με τα τεσσερα στις στροφες πετοντας κωλους, ξεκ@υλωνουν. Κατι που εσυ με το αμαξακι που επελεξες να παρεις δεν προκειται να κανεις ποτε. Και πιστεψε με, αυτοι που αγοραζουν αυτα τα αμαξια εχουν αρκετα χρηματα ωστε οταν τους σπασει ο κινητηρας να αγορασουν αλλους 2 για να εχουν και εναν για καβατζα στο γκαραζ. Αυτοι που δεν εχουν κακως το πηραν. Ειναι σαν να μαζευεις 20 χρονια λεφτα για να παρεις μια Ferarri και μετα να μην εχεις λεφτα να της βαζεις 250 ευρω βενζινη τη μερα.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sir B

Μια απορία που έχω είναι γιατί η έκδοση με τους "λίγους" ίππους έχει περισσότερη ροπή από την έκδοση με τους "πολλούς"?

Link to comment
Share on other sites

Guest audi_gte

Ο κινητήρας του RX8 έχει πολύ μεγάλη κατανάλωση καυσίμου, αντίστοιχη με ενός ατμοσφαιρικού άνω των 3000 cc. η ροπή του είναι χάλι μαύρο σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών εκτός των πολύ υψηλών όπου θυμίζει ένα σχετικά ανίσχυρο Honda. Επίσης καίει αρκετό λάδι. Συμπλήρώνεις σα να έχεις κανένα δίχρονο... Ο κινητήρας έχει αυξημένες φθορές σε σχέση με έναν συμβατικό.. Τι να το κάνω? thumbsdown.gif

Θέλω ροπή παντού? Παίρνω ένα 2,0 Τ group vag. Θέλω πραγματικό ξέσπασμα ψηλά? Παίρνω Honda. Τέλος , για να τα λέμε και όλα, ρίχτε μια ματιά στις πλεξούδες του Renesis. Είναι μονωμένες με μονωτική ταινία...ω ναι... από τον κυρ Μπάμπη τον ηλεκτρολόγο...

Α, και μην ξεχάσω...πάνε σαφώς χειρότερα απ'ότι λέει ο κατασκευαστής...

χαχαχαχαχαχ!!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Stoilas
Μια απορία που έχω είναι γιατί η έκδοση με τους "λίγους" ίππους έχει περισσότερη ροπή από την έκδοση με τους "πολλούς"?

Το cosmo έχει μία εισαγωγή-εξαγωγή παραπάνω από το chalenge. Χωρίς να ξέρω και πολλά μηαχανικά, φαντάζομαι πως αυτό βοηθάει στην απόλεια συμπίεσης-ροπής. Μπορεί να λέω και μεγάλη χοντράδα, δεν ξέρω, ας μας πει κάποιος quasar... <_<

Link to comment
Share on other sites

extra χαρακτηριστικο όλων των Μazda RX # , είναι οι μηδενικοι κραδασμοί, ρωτήστε αυτούς που έχουν οδηγήσει ή έχουν μπει μέσα και να τρέχει εννοείτε. Όσο για την απορία του SIRB ,δεν μπορείσς να έχεις παράλληλα και ροπή και μέγιστη ισχύς στο συγκεκριμένο μηχάνημα.

Link to comment
Share on other sites

Ο κινητήρας του RX8 έχει πολύ μεγάλη κατανάλωση καυσίμου, αντίστοιχη με ενός ατμοσφαιρικού άνω των 3000 cc. η ροπή του είναι χάλι μαύρο σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών εκτός των πολύ υψηλών όπου θυμίζει ένα σχετικά ανίσχυρο Honda. Επίσης καίει αρκετό λάδι. Συμπλήρώνεις σα να έχεις κανένα δίχρονο... Ο κινητήρας έχει αυξημένες φθορές σε σχέση με έναν συμβατικό.. Τι να το κάνω? thumbsdown.gif

Θέλω ροπή παντού? Παίρνω ένα 2,0 Τ group vag. Θέλω πραγματικό ξέσπασμα ψηλά? Παίρνω Honda. Τέλος , για να τα λέμε και όλα, ρίχτε μια ματιά στις πλεξούδες του Renesis. Είναι μονωμένες με μονωτική ταινία...ω ναι... από τον κυρ Μπάμπη τον ηλεκτρολόγο...

Α, και μην ξεχάσω...πάνε σαφώς χειρότερα απ'ότι λέει ο κατασκευαστής...

χαχαχαχαχαχ!!!! :D

οχι και με μονωτικη ταινια

εισαι υπερβολικος

τα honda γενικα ετσι ηταν παντα

δεν ειχαν αυτα τα ειδικα σκληρα προστατευτικα που μαζευουν τα καλωδια και αν ειχαν ηταν της κακιας συμφορας

δεν ειναι ταινια που βρισκεις στο σουπερ μαρκετ ειναι ειδικη ταινια φυσικα βεβαια καμια σχεση με γερμανικο

στο λεω γιατι εχω ξηλωσει 2 πλεξουδες απο civic και απο crx και γενικα η ποιοτητα κατασκευης ειναι αστα να πανε

το golf II που ειχα ηταν χιλιετιες μπροστα σε ποιοτητα σε σχεση με αυτα

εκει ειναι που πληρωνεις την ποιοτητα κατασκευης και ολα ειναι τακτοποιημενα στην θεση τους και δεν φευγει καλωδιο πουθενα , δεν μπαινει σταγονα πουθενα , δεν λυνεται τιποτα , δεν κοπαναει τιποτα

οσο γιατις θυριδες , περισοτερες θυριδες ναι ειναι περισοτερα αλογα αλλα ενδεχομενως να χανεις σε ροπη

γενικα το θεμα ροπης θελει πολυ συζητηση

α ροπη χαμηλα σημαινει τραβηγμα απο χαμηλα και λαχανιασμα ψηλα

α ροπη ψηλα σημαινει νεκρα χαμηλα και πολλα αλογα ψηλα γιατι τα αλογα βγαινουν απο τον πολαπλασιασμο ενος συντελεστη με την ροπη και τις στροφες

αρα οσο ανεβαινουν οι στροφες τοσο τα αλογα αυξανονται εφοσαν φυσικα η ροπη ειναι σταθερη και δεν εχει παρει την κατηφορα

γιαυτο και οταν ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΙΣ την ροπη κατα 500rpm ας πουμε , παιρνεις ΑΛΟΓΑ σε εκεινο το ευρος των 500rpm...

για μενα τα αλογα ειναι ενας εντελως ηλιθιος μαθηματικος υπολογισμος ασχετος με την φυσικη

η ροπη ειναι η πραγματικη δυναμη που σε κολαει στο καθισμα , αυτη επιταχυνει το οχημα

και μην ξεχναμε οτι αλογα χωρις να ξερεις την ροπη σε συγκεκριμενες στροφες δεν μπορεις να υπολογισεις

αρα τα αλογα ειναι κατι "δευτερο"

σκαθαρι

Link to comment
Share on other sites

Ας μην ξεχνάμε ότι το ρχ8 καίει και απλή 95'αρα αμόλυβδη και όχι υποχρεωτικά 100 όπως τα fsi και πόσο μάλλον τα τούρμπο. η κατανάλωση μπορεί να είναι λίγο μεγαλύτερη αλλά το κόστος μικρότερο σε χρήμα...

Link to comment
Share on other sites

Ειναι αλήθεια οτι αμα ΄μπουκώσει'... τη μπούκωσες γενικότερα?

¶λλο.

ένα σημείο που δε μου αρέσει είναι ο ήχος του σε χαμηλές στόφες ρε παιδiα....

Περναν διπλα και ειναι χαλια ο ηχος. Χαριτολογώντας θα πω πως κανει σε 100αρι μαματο παπι!!

(σημειωση: Δε ξερω πως κανουν οταν στροφαρουν ψηλα... αν μπορει καποιος να μας πει)

Υ.Γ. Πάντως πρέπει να είναι πολύ καλό αυτοκίνητο.....

προσωπικά δε σκίζω το μαγιό μου όπως το χαζεύω, αλλά καταλαβαίνω οτι είναι πολύ καλό overall..

Link to comment
Share on other sites

Guest Stoilas

Εμ... να μην είναι? Πάντως το 8άρι, αν και πολύ πιο αξιόπιστο από το 7, είναι και αρκετά πιο αδύναμο από το τελευταίο RX-7 που θέριζε κόσμο!!!

Edited by Stoilas
Link to comment
Share on other sites

Beetlejuice φίλε μου σε αυτό που λές για τη ροπή, ξεχνάς κάτι... Οτι το αμάξι που επιταχύνεται απο τη ροπή, πρέπει ταυτόχρονα να προχωράει κι όλας για να επιταχυνθεί... Στην τελική το πόσο επιταχύνεις είναι συνδυασμός της ροπής του αυτοκινήτου και των στροφών στις οποίες τη βγάζει... Δηλάδή της ιπποδύναμης! Σκέψου το πάλι... Άν το μόνο που μας ενδιέφερε ήταν η ροπή, θα βάζαμε ένα κορωνοπήνιο 10:1 (!!!) και θα είχαμε στις ρόδες όση ροπή θέλαμε. Αλλά μαζί με τη ροπή θέλουμε να γυρνάνε και οι ρόδες. Η επιτάχυνση του αυτοκινήτου είναι συνάρτηση ΚΑΙ της δύναμη που ασκεί η ρόδα στο δρόμο (που είναι συνδυασμος μετάδοσης και ροπής) ΚΑΙ της κίνησης του αυτοκινήτου στο δρόμο (που είναι συνδυασμός πάλι μετάδοσης και στροφών).

Δηλαδή το αμάξι επιταχύνεται τόσο περισσότερο, όσο περισσότεη ροπή έχει, και σε όσο περισσότερες στροφές τη δίνει.

Αλλιώς γιατί οι φόρμουλες θα στροφάραν 18άρες??? Και γιατί τα turbodiesel δεν μας πατάνε όλους κάτω???

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.