Jump to content
polo_6566

ζαμφορ-σινεμπλοκ.

Recommended Posts

ζαμφόρ : Η αντιστρεπτική δοκός. Στην ουσία, πρόκειται για μία μεταλλική μπάρα που συνδέει τις βάσεις της ανάρτησης ώστε να μην επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και να βελτιώνει τις αντιδράσεις του στο όριο.

σινεμπλόκ (silent block) : Ελαστικά παρεμβάσματα που χρησιμοποιούνται στα σημεία σύνδεσης των στοιχείων της ανάρτησης. Στόχος τους είναι να μειώσουν τους κραδασμούς αλλά και το θόρυβο που προέρχεται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το μειονέκτημά τους είναι ότι μειώνουν την απόκριση στο τιμόνι και την ακρίβεια στο κράτημα. Γι? αυτό, σε αγωνιστικές κατασκευές, αντικαθίστανται από αντίστοιχους μεταλλικούς συνδέσμους (rose joints).

Link to comment
Share on other sites

Η αντιστρεπτική δοκός είναι μέρος της ανάρτησης κάθε αυτοκινήτου, που τουλάχιστον "σέβεται" τον εαυτό του. Υπάρχει προκειμένου να ενισχύει τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος στις στροφές, κάνοντάς το πιο ασφαλές.

Ποιος ο ρόλος της αντιστρεπτικής;

Για να κατανοήσουμε τη χρησιμότητα της αντιστρεπτικής, αρκεί να σκεφτούμε πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο σε στροφή με μεγάλη ταχύτητα. Εκεί, το κέντρο βάρος του οχήματος μεταφέρεται στο εξωτερικό μέρος της στροφής, ενώ η εσωτερική μεριά σηκώνεται (σε ακραίες περιπτώσεις σηκώνονται και τα λάστιχα). Ουσιαστικά, λοιπόν, η μετατόπιση του κέντρου βάρους προς μία πλευρά δημιουργεί κλίση στο αμάξωμα, κάνοντας τη ζωή του οδηγού δύσκολη. Αυτό το φαινόμενο περιορίζει η αντιστρεπτική ράβδος.

Και πώς ακριβώς δουλεύει;

Η αντιστρεπτική ράβδος συνδέει πρακτικά τις αναρτήσεις δύο τροχών στον ίδιο άξονα με το πλαίσιο του αυτοκινήτου. Η διάμετρός της στα περισσότερα αυτοκίνητα παραγωγής κυμαίνεται από 2 ως 5 εκατοστά. Στη διάρκεια της στροφής, η ανάρτηση που βρίσκεται στο εξωτερικό μέρος, πιέζεται προς τα επάνω, προκαλώντας ελαφρά στρέψη της αντιστρεπτικής. Η στρέψη αυτή επενεργεί και στο άλλο άκρο της ράβδου. Αυτό έχει ως συνέπεια, η ανάρτηση στον εσωτερικό τροχό να συμπιέζεται με αντίθετες δυνάμεις από αυτές που ασκούνται στην εξωτερική ανάρτηση. Έτσι, εξασφαλίζεται ότι ο εσωτερικός τροχός που έχει την τάση να σηκωθεί, θα συνεχίσει να πατάει στο έδαφος (εκτός αν το παρακάνουμε), ενώ παράλληλα περιορίζονται και οι κλίσεις του αμαξώματος.

Όσο πιο παχιά αντιστρεπτική, τόσο καλύτερα;

Αφού η αντιστρεπτική ράβδος συνδέει τις δύο αναρτήσεις του ίδιου άξονα, όπως είναι λογικό περιορίζει την άρθρωσή τους. Όταν, για παράδειγμα, ο ένας τροχός πέφτει σε λακκούβα, η ράβδος μεταφέρει μέρος της δύναμης του χτυπήματος στην ανάρτηση του άλλου τροχού, κάτι που συνδέεται άμεσα με το πάχος της ράβδου. Το ιδανικό είναι, σε κάθε αυτοκίνητο να βρίσκεται η σωστή αναλογία που αφορά στο μέγεθος της ράβδου, ώστε να μην εντείνει αυτό το φαινόμενο, αλλά και να είναι όσο αποτελεσματική χρειάζεται. Τέλος, τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου οχήματα δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να αποσυνδέει την αντιστρεπτική, επιτρέποντας ελεύθερη άρθρωση των αναρτήσεων για το πέρασμα εμποδίων.

πηγη,www.autotriti.gr

Link to comment
Share on other sites

δεν θα την συνηστουσα ομως για τα πολακια μας την αντιστρεπτική δοκό ηταν να βαλω οταν αποφασισα να στεισω το πολακι αλλα ψαχνοντας και υστερα απο συμβουλες φιλων και φιλων μηχανικων δεν το εκανα γιατι τοτε το πισω μερος του θα γινοταν οπως ενα 106 ραλυ πραγμα καθολου καλο στις στροφες

Link to comment
Share on other sites

Με την αλλαγη της αντιστρεπτικης θα βοηθησεις το αμαξι κυριως στις κλειστες στροφες.Η αποκριση του τιμονιου θα ειναι καλλιτερη κατα τη γνωμη μου,πιο απολυτη και θα μειωθει κατακορυφα η υποστροφη.Παντα βεβαια σε συνδιασμο με σωστη αναρτηση και με συνεμπλοκ πολυουρεθανης μπρος πισω.Τα τελευταια δεν ειναι απαραιτητα αλλα θα αξιοποιησεις καλλιτερα τις δυνατοτητες των αντιστρεπτικων.Τα μειωνεκτηματα τωρα ειναι οτι το αυτοκινητο θα κοπαναει πολυ στις λακουβες,θα περναει κραδασμους στο τιμονι απο τις ανωμαλιες του δρομου και γενικα οποιος δεν θελει να χασει σε ανεση καλλιτερα να τις αποφυγει!

Link to comment
Share on other sites

ενώ τα μούτρα που πετάνε τα πόλο είανι καλύτερα;

τα μουτρα τα μαζευεις αν πεταξει που δεν πεταει ετσι οπως το λες αλλα το πισω μερος αν σου φυγει δεν το μαζευεις

Με την αλλαγη της αντιστρεπτικης θα βοηθησεις το αμαξι κυριως στις κλειστες στροφες.Η αποκριση του τιμονιου θα ειναι καλλιτερη κατα τη γνωμη μου,πιο απολυτη και θα μειωθει κατακορυφα η υποστροφη.Παντα βεβαια σε συνδιασμο με σωστη αναρτηση και με συνεμπλοκ πολυουρεθανης μπρος πισω.Τα τελευταια δεν ειναι απαραιτητα αλλα θα αξιοποιησεις καλλιτερα τις δυνατοτητες των αντιστρεπτικων.

ισα ισα που στις κλειστες εχεις προβλημα γιατι λιγο παραπανω το τιμονι να στριψεις εφυγες το εχω κανει και με ραλυ και με το πολακι

τα σινεμπλοκ και χωρις τις αντιστρεπτικες αποδειδουν :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Κοιτα ειναι και υποκειμενικο,εξαρταται και απο το οδηγικο στυλ του καθε ενα.Εμενα δε μου εχει πεταξει κωλο πουθενα και γενικα δε με εχει προβληματισει ποτε.Βεβαια εχω αλλαξει και τη μπροστινη και η πισω εχει τρεις ρυθμισεις σκληροτητας.Οσο τα Πεζω, μην κανεις αναφορα,γιατι σε αυτα ολο το δεσιμο τους προερχεται απο τον αξονα πισω και τη γεφυρα εμπρος.Το αμαξωμα εχει ποντες ανα 30+ εκατοστα και γενικα ολο το αυτοκινητο ειναι ρημαδι.Το κοντιτερο μεταξονιο το βοηθαει μονο στα κλειστα κομματια και βαστα μην αφησεις το γκαζι ή χρειαστει να φρεναρεις πανω στη στροφη.Το εργοστασιακο τους "στησιμο" ομως και η κατασκευη τους δεν εχει καμια σχεση με τα δικα μας οποτε δεν αποτελουν μετρο συγκρισης με VW,αστα στη μοιρα τους! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

παντως το polo 9ngti,ibiza fr και cupra φορανε μπρος-πισω ζανφορ.μηπως ο κατασκευαστης γνωριζει καλυτερα για να βαλει και πισω σε αυτα τα δυνατα αυτοκινητα;

Link to comment
Share on other sites

Guest dubbeR_Stoilas
τα μουτρα τα μαζευεις αν πεταξει που δεν πεταει ετσι οπως το λες αλλα το πισω μερος αν σου φυγει δεν το μαζευεις

Πρώτη φορά ακούω άνθρωπο να προτιμά την υποστροφή από την υπερστροφή.

Καλά, φυσικά δεν τίθεται θέμα ποιο από τα 2 στρίβει καλύετρα, πιο παιχνιδιάρικα, πιο προβλέψιμα, πιο σταθερά....

Link to comment
Share on other sites

Ανάλογα την υποστροφή. Αν είναι ισχύος, τότε την προτιμάς από την υπερστροφή. Αν όχι, τότε η υπερστροφή είναι προτιμότερη καθώς την ρυθμίζεις με το γκάζι.

Πάντως οτιδήποτε βάζουμε στα αυτοκίνητα μας, το κάνουν πιο ευχάριστο και πιο παιχνιδιάρικο, αλλά να έχουμε στο μυαλό μας ότι πλέον παύει να είναι ουδέτερο. Οι δυνατότητες του έχουν αναβαθμιστεί, αλλά μόλις ξεπεραστεί το όριο, είναι πολύ πιο δύσκολο να μαζευτεί σε σχέση με πριν. Στο όριο γίνεται απότομο και πολλές φορές για κάποιον που δεν ξέρει και απρόβλεπτο. Για αυτό προσοχή.

Link to comment
Share on other sites

H υπερστροφη ειναι πιο "ευχαριστη" ιδιαιτερα σε πισωκινητα αμαξια οπου ειναι και αμεσα ελεγχομενη. Η υποστροφη δεν ειναι ευχαριστη πουθενα κατα την γνωμη μου και οταν εμφανιζεται τα πραγματα μπορει να στραβωσουν πολυ γρηγορα για εναν οδηγο που αντιμετωπιζει την υποστροφη πρωτη φορα... Εγω προσωπικα δεν πολυγουσταρω κανενα απο τα δυο (αν ειχα να διαλεξω, τοτε υπερστροφη αλλα απο backfan αμαξι). Οπως και να χει πρεπει να εχεις δει που χανεται ο ελεγχος και πως αλλαζει η αντιδραση του αμαξιου σου στο οριο ειδικα μετα απο επεμβασεις στην αναρτηση και στα φρενα.

Link to comment
Share on other sites

ζαμφόρ : Η αντιστρεπτική δοκός. Στην ουσία, πρόκειται για μία μεταλλική μπάρα που συνδέει τις βάσεις της ανάρτησης ώστε να μην επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και να βελτιώνει τις αντιδράσεις του στο όριο.

σινεμπλόκ (silent block) : Ελαστικά παρεμβάσματα που χρησιμοποιούνται στα σημεία σύνδεσης των στοιχείων της ανάρτησης. Στόχος τους είναι να μειώσουν τους κραδασμούς αλλά και το θόρυβο που προέρχεται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το μειονέκτημά τους είναι ότι μειώνουν την απόκριση στο τιμόνι και την ακρίβεια στο κράτημα. Γι? αυτό, σε αγωνιστικές κατασκευές, αντικαθίστανται από αντίστοιχους μεταλλικούς συνδέσμους (rose joints).

μεγάλος δάσκαλος ο Γκλαβόπουλος

http://www.glavopoulos.gr/auto_glossary/alpha_auto_terms.htm

Link to comment
Share on other sites

Πρώτη φορά ακούω άνθρωπο να προτιμά την υποστροφή από την υπερστροφή.

Καλά, φυσικά δεν τίθεται θέμα ποιο από τα 2 στρίβει καλύετρα, πιο παιχνιδιάρικα, πιο προβλέψιμα, πιο σταθερά....

ναι

σκεψου ποσα 106 ραλυ εχουν φυγει σε στροφες για αυτον τον λογο?

η υπερστροφη πρεπει να εχει ορια σε 1 αυτοκινητο με την αντιστρεπτικη σε πολακι δεν ειναι ομως και οτι καλητερο με ενα απλο χαμηλωμα κι πιο σκληρη αναρτηση εχεις ακριβως αυτο που χρειαζετε

βαζωντας και την δοκο πιστευω πως ειναι υπερβολη αφου θα υπαρχει πεισοτερη υπερστροφη απο οσο χρειαζεσε για αυτο το αυτοκινητο πραγμα καθολου καλο οποτε ναι καλητερα τα μουτρα παρα το πισω μερος σε αυτην την περιπτωση

Link to comment
Share on other sites

μεγάλος δάσκαλος ο Γκλαβόπουλος

http://www.glavopoulos.gr/auto_glossary/alpha_auto_terms.htm

συμφωνω αλλα υπαρχουν και καλυτεροι, παντα.

Edited by joop.
Link to comment
Share on other sites

Οπως ειχα πει και πριν,θα μειωθει φοβερα η υποστροφη.Αυτο δε σημαινει οτι το αυτοκινητο θα υπερστρεφει,επικινδυνα τουλαχιστον ή οτι θα γινει παιχνιδιαρικο.Θα ειναι ουδετερο και τα παντα απο εκει και περα ειναι στο χερι σου και στο ποδι σου για να το στριψεις οπως θελεις.Ολα αυτα βεβαια αφορουν αυτοκινητα που μπαινει εμπρος και πισω αντιστρεπτικη.Στα Polo 6Ν και 9Ν δεν δινουν αντιστρεπτικη πισω,ουτε η HR ουτε η Eibach οποτε εκει δεν ξερω τι γινεται,πολυ πιθανο ομως με την αλλαγη μονο της εμπρος,το αμαξι αφου η στρεπτικη ακαμψια του θα ειναι αρκετα πιο μεγαλη μπροστα σε σχεση με πισω να εχεις ακομη περισσοτερα μουτρα στις στροφες.

Link to comment
Share on other sites

bilstein-eibach μπαρα ψαλιδιων, μπαρα θολων,κανα 2-3 μυρεσ θετικο καμπερ πιο πολυ,και μια εξαδα νερα στο πορτ παγκαζ===μπετο το πολλακι,ουτε υποστροφη ουτε υπερστροφη!!!

Link to comment
Share on other sites

bilstein-eibach μπαρα ψαλιδιων, μπαρα θολων,κανα 2-3 μυρεσ θετικο καμπερ πιο πολυ,και μια εξαδα νερα στο πορτ παγκαζ===μπετο το πολλακι,ουτε υποστροφη ουτε υπερστροφη!!!

Μπάρα ψαλιδιών δεν χρειάζεται γιατί τον ρόλο της τον παίζει η γέφυρα.

Για να δέση το κάτω μέρος αλλάζεις τα σινεμπλόκ με σκληρότερα.

Αν βάλεις δύο-τρεις μοίρες κάμπερ μετά από λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα

θα έχει φαγωθεί το μέσα μέρος των ελαστικών και θα είναι για πέταμα.

Βάζεις μία μοίρα αν το κυνηγάς λίγο, μιάμιση αν ανεβοκατεβαίνεις τα βουνά κάθε βδομάδα.

Και η γωνία κάμπερ στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πάντα αρνητική.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.