black1180 Posted May 8, 2012 Report Posted May 8, 2012 Αφαιρεσα τον εγκεφαλο του αυτοκινητου μου και σας παρουσιαζω το πως... Σας παρουσιαζω τα εργαλεια (εξωλκεας) υπαρχει ειδικος εγω δεν ειχα και εβαλα εναν αλλο ο οποιος εκανε την δουλεια εξισου καλα. Uploaded with ImageShack.us Πρωτα απο'λα ανεβαζουμε τους υαλοκαθαριστηρες στην επανω θεση αλλαγης καθαρισματος και αφερουμε τις ταπουλες. Uploaded with ImageShack.us στην συνεχεια αφαιρουμε τον πολο τις μπαταριας + μετα βαζουμε τον εξωλκεα και αφερουμε τους υαλοκαθαριστηρες στην συνεχεια βγαζουμε τις σφηνες (αφρωδες υλικο) και το λαστιχο στεγανοποιησης κατω απο το πλαστικο το οποιο εγω δεν το εβγαλα αλλα στην τοποθετηση μαλον θα χρειαστει να βγει βλεπουμε δυο βιδες (ενα παξημαδι κ μια βιδα) τις ξεβιδωνουμε και αφαιρουμε το μεταλικο με την επενδυση προσοχη απο μεσα υπαρχουν κατι πλαστικα αγκιστρα τα οποια κρατανε το καλωδιο του εγκεφαλου το οποιο το ξεαγκιστρωνουμε. Uploaded with ImageShack.us στην συνεχεια βλεπουμε τον εγκεφαλο με της βιδες του τις ξεβινωνουμε και το τραβαμε προς τα εξω Uploaded with ImageShack.us για να απασφαλισουμε τις φυσες τραβαμε τις μεγαλες ασφαλειες προς τα εξω (ευκολο) νομιζω πως εγινα πολυ κατανοητικός και θα βοηθησω καποιον που στον μελλον θα ηθελε να το κανει... Ειναι ολα απο εμενα δεν εχω δανιστει απο κανεναν τιποτα και οποιος θελει να με ρωτηση κατι πολυ ευχαριστως να τον βοηθησω.... Quote
Guest Rouleman Posted May 8, 2012 Report Posted May 8, 2012 Ωραιος! μια παρατηρηση, καλα ειναι οι υαλοκαθαρηστηρες, δεν ξερω αν για καποιο λογο τους εβαλες σε αυτην την θεση για να τους βγαλεις, να βγουνε στην θεση που δεν δουλευουνε, ειναι ποιο ευκολο οταν τους ξανακουμπωσεις να τους βαλεις στην ακριβη θεση τους, μιας και εχεις για σημειο αναφορας το πλαστικο καλυμα, γιατι στην ορθια μπορει να σου φυγει ενα δοντι στο καρε και ειτε να χτυπαει στο πλαστικο ειτε να ειναι πολυ πανω, επισης οι υαλοκαθαρηστηρες βγενουνε και με ενα καβουρα 90 μοιρων, για οποιον δεν εχει εξωλκεα, ποιανεις απο κατω απο τον υαλοκαθαρηστηρα και την βιδα απο πανω, σφιγγεις και πεταγετε ο υαλοκαθαρηστηρα πανω. Quote
sodimitris Posted May 8, 2012 Report Posted May 8, 2012 μπραβο παυλο!καλη επιτυχια στο προγραμμα,περιμενω νεα σου. Quote
black1180 Posted May 8, 2012 Author Report Posted May 8, 2012 (edited) Ωραιος! μια παρατηρηση, καλα ειναι οι υαλοκαθαρηστηρες, δεν ξερω αν για καποιο λογο τους εβαλες σε αυτην την θεση για να τους βγαλεις, να βγουνε στην θεση που δεν δουλευουνε, ειναι ποιο ευκολο οταν τους ξανακουμπωσεις να τους βαλεις στην ακριβη θεση τους, μιας και εχεις για σημειο αναφορας το πλαστικο καλυμα, γιατι στην ορθια μπορει να σου φυγει ενα δοντι στο καρε και ειτε να χτυπαει στο πλαστικο ειτε να ειναι πολυ πανω, επισης οι υαλοκαθαρηστηρες βγενουνε και με ενα καβουρα 90 μοιρων, για οποιον δεν εχει εξωλκεα, ποιανεις απο κατω απο τον υαλοκαθαρηστηρα και την βιδα απο πανω, σφιγγεις και πεταγετε ο υαλοκαθαρηστηρα πανω. πριν το βγαλω το εχω σημαδεψει οσο για τον καβουρα δεν εχει πολυ χωρο και ειναι ψιλο δυσκολο. Edited May 8, 2012 by black1180 Quote
nikdev Posted September 17, 2014 Report Posted September 17, 2014 (edited) Για την αφαίρεση της μονάδας ECU, θα χρειαστούμε:1 συλλογή Καρυδάκια - Torx 1/41 wd 40 σπρέυΧρόνος: 20-30' περίπου1. Ξεκινάμε αφαιρώντας τον πόλο της μπαταρίας, ξεβιδώνοντας τον ακροδέκτη. (10άρι καρυδάκι)Τον πόλο, προληπτικά τον τυλίγω συνήθως μένα σακουλάκι μήπως κουνηθεί.Βάζουμε επάνω στο μοτέρ, ένα μεγάλο πανί, πετσέτα για να ακουμπήσουμε την ECU, ώστε να αποφύγουμε τυχόν βραχυκυκλώματα - ατυχήματα, κλπ.2. Επόμενο βήμα, είναι η αφαίρεση τον υαλοκαθαριστήρων. Πριν τους βγάλουμε σημειώνουμε με ένα μαρκαδοράκι, με μια γραμμούλα ακριβώς κάθε από ένα μάκτρο το ύψος του καθενός.Με ένα μυτερό ή ίσιο κατσαβιδάκι αφαιρούμε τα δύο μαύρα πώματα που καλύπτουν τις βίδες στις βάσεις τους.Στη συνέχεια με 13άρι καρυδάκι (αναλόγως) αφαιρούμε τις δύο βίδες που τους συγκρατούν. Ψεκάζουμε πολύ λίγο μέσα στο σπείρωμα και περιμένουμε 1'.Αφαιρούμε τα 2 αφρολεξάκια, αριστερά-δεξία στο λάστιχο του νεροχύτη. Στη συνέχεια αφαιρούμε το λάστιχο με το χέρι.Πιέζουμε με το ένα δάχτυλο, ακριβώς στην άρθρωση του μπράτσου του υαλοκαθαριστήρα και με το άλλο χέρι σηκώνουμε απαλά τη βάση του μπράτσου.Τα μπράτσα βγαίνουν χωρίς δύναμη.3. Με το wd40 (Ιδιαίτερα σε βρώμικα αυτοκίνητα) ψεκάζουμε κατά μήκος του νεροχύτη στην ένωση με το κάτω μέρος του παρμπρίζ.Βάζουμε το αριστερό χέρι, ξεκινώντας από την πλευρά του οδηγού, μέσα και από κάτω ενώ με το δεξί τραβάμε το πλαστικό προς τα πάνω.Δεν τραβάμε με δύναμη αν χρειαστεί ξαναψεκάζουμε λίγο στην γωνία στην άκρη. Αφού αρχίσει να βγαίνει από την πλευρά του οδηγού, πάμε στου συνοδηγού και κάνουμε ακριβώς το ίδιο.Με προσοχή τραβάμε και το σημείο στη μέση και αφαιρούμε εντελώς τον νεροχύτη. Ο νεροχύτης θα βγεί από την πλευρά που εργαζόμαστε.4. Στο Golf V, για να βγάλω πιο άνετα την ECU λύνω τον σύνδεσμο ακριβώς στη μέση, δίπλα στο μοτέρ υαλοκαθαριστήρων, για να μου δώσει χέρι στη συνέχεια. (13άρι καρυδάκι, 2 βίδες)Στη συνέχεια αφαιρούμε, το κεντρικό κομμάτι, ακριβώς πίσω από το μοτέρ, για να μας δώσει ευκολία κινήσεων.Το κομμάτι αυτό συγκρατείτε στα άκρα του από 2 βίδες, με 10άρι καρυδάκι τις ξεβιδώνουμε. Τραβώντας το προς τα πάνω και συρταρωτά αφαιρείται.5. Διακρίνουμε πλέον την ECU, έτοιμη για αφαίρεση. Σε μερικά μοντέλα, υπάρχει ένα προστατευτικό, το οποίο απλά αφαιρείται, ξεβιδώνοντας 2 βιδούλες με ίσιο κατσαβίδι.Στην περίπτωση του Gti, θα έχουμε αριστερά της ECU τον σιγαστήρα. Ο σιγαστήρας αφαιρείται, βγάζοντας τις 2 βίδες με σταυροκατσάβιδο.6. Ψεκάζουμε ελάχιστα, στον δρομέα στο συρτάρι που κρατάει την ECU για να βγεί ευκολότερα.Τραβάμε απαλά τη ECU προς τα δεξιά, προσέχοντας να μην σκαλώνει η καλωδίωση και να μην ζορίζουμε υπερβολικά, ώστε να ξεσυρταρώσει. Με προσοχή τη βγάζουμε έξω.Υπάρχει και η λύση να ξεβιδώσουμε ελάχιστα τις 2 βίδες της βάσης της ECU και μετά σέρνοντας τη προς τα δεξιά να την βγάλουμε μαζί με τη βάση!7. Στην ECU, διακρίνουμε 2 μεγάλες φύσες, οι οποίες στις άκρες τους (στη μικρή επιφάνεια, στο πλάι) έχουν τις ασφάλειές τους.Τις τραβάμε με το χέρι έξω, ώστε να ξεκουμπώσουν. Κατόπιν, τραβάμε και τις 2 φύσες και ελευθερώνουμε τον εγκέφαλο.Εδώ να τονίσω ότι η προσοχή στο χειρισμό της ECU επιβάλλεται και είναι δεδομένη, σε κάθε χρήση και περίπτωση.8. Για την επανεισαγωγή της ECU, ακολουθούμε ακριβώς τα αντίστροφα βήματα. Εφόσον ανοιχτεί η ECU εσωτερικά, φροντίζουμε για την αντικατάσταση της κόλλας της, διαφορετικά είναι σίγουρο ότι σε μερικούς μήνες θα μπεί νερό με αποτέλεσμα να την αχρηστεύσει.Φροντίζουμε δε, να κλείσει με ασφάλεια ο νεροχύτης και οι υαλοκαθαριστήρες (Δεν σφίγγουμε πολύ τις βίδες τους, μόνο μέχρι να ασφαλίσουν) να μπουν ακριβώς στη θέση τους.Το λάστιχο του νεροχύτη είναι πολύ πιθανό με την αφαίρεση να έχει χαλαρώσει, οπότε με μία πένσα πριν το βάλουμε σφίγγουμε λιγάκι το έξω μέρος που εφάπτεται στο χειλάκι στο αμάξι!9. Αφού κλείσουμε τα πάντα, ανοίγουμε VagCom και τσεκάρουμε μερικά Blocks του μοτέρ, για να δούμε αν όλα είναι καλά και δεν υπάρχουν περίεργες τιμές.Στην περίπτωση που έχουμε πρόγραμμα στο αμάξι (πχ. Gti με Revo) πολύ πιθανό να γυρίσουν οι ρυθμίσεις σε αρχικό στάδιο πχ -0-0-0- και θα πρέπει με SPS ή στον αντιπρόσωπο να τοφέρουμε στις επιθυμητές. Το πρόγραμμα, δεν χάνεται.Καλή Επιτυχία ! Edited September 18, 2014 by nikdev 2 Quote
the_winner Posted September 18, 2014 Report Posted September 18, 2014 Πολυ καλός οδηγός και με βήματα σωστά και οτι πρέπει για αρχάριους , γιατι κανονικα ο εγκεφαλος βγαινει χωρις αυτες τις λεπτομέρειες οι οποίες ειναι πολύ σωστες και μπράβο .Μια παρατήρηση έχεις βάλει αναποδα τους υαλοκαθαριστηρες τον αριστερα δεξια και τον δεξια αριστερα . Quote
PiNiOn Posted September 20, 2014 Report Posted September 20, 2014 Επίσης στα περισσότερα μοντ.2010+, η φίσα του εγκεφάλου έχει ένα μεταλλικό προστατευτικό που έχει ακέφαλες βίδες (αυτές που όταν τις βιδώσεις σπάει η κεφαλή τους) για ασφάλεια κλοπής κλπ. Σε όσα είναι έτσι είναι λίγο δυσκολότερο το εγχείρημα γενικά, γιατί πρέπει να βγουν οι βίδες αυτές πρώτα με τακτικές τύπου τρύπημα, ζέσταμα κλπ. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
chilli Posted September 21, 2014 Report Posted September 21, 2014 (edited) Επίσης στα περισσότερα μοντ.2010+, η φίσα του εγκεφάλου έχει ένα μεταλλικό προστατευτικό που έχει ακέφαλες βίδες (αυτές που όταν τις βιδώσεις σπάει η κεφαλή τους) για ασφάλεια κλοπής κλπ. Σε όσα είναι έτσι είναι λίγο δυσκολότερο το εγχείρημα γενικά, γιατί πρέπει να βγουν οι βίδες αυτές πρώτα με τακτικές τύπου τρύπημα, ζέσταμα κλπ. Sent from my iPhone using Tapatalk +1 με ποντα και σφυρι βγενουν αλλιως οπως εκανε ο αμερικανος στην 7η εικονα, μια εγκοπη με ντρεμελ, και τις ξεβιδωνεις με ισιο κατσαβιδι. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4017198 Edited September 21, 2014 by chilli Quote
the_winner Posted September 21, 2014 Report Posted September 21, 2014 Μοντέλο 2012 εμενα δεν ειχε κατι τετοιο Quote
PiNiOn Posted September 22, 2014 Report Posted September 22, 2014 Το μεταλλικό προστατευτικό δεν μπορεί να μην το είχε, είναι πάνω απ την φίσα και βιδώνει σε μια βάση. Απλά απ το '10 κ μετά οι βίδες π έβαζαν ήταν ακέφαλος για safety/antitheft για να μην μπορεί να βγει ο εγκέφαλος εύκολα. Κατά την επανατοποθέτηση βέβαια μπορούν να μπουν και κανονικές βίδες, για να μην ταλαιπωρείται κανεις με τις ακέφαλες. Sent from my iPhone using Tapatalk Μιλάω για τις βίδες 3 & 4, κατά το σφίξιμο σπάει το "κεφάλι" τους: Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
the_winner Posted September 23, 2014 Report Posted September 23, 2014 οχι δεν το ειχε ! Στο λεω επειδη εχω βγαλει τον εγκεφαλο μονος μου ολες τις φορες . Ο Εγκεφαλος βγηκε απο την βαση που ειναι μεσα στον νεροχυτη και μετα απλα εβγαλα τις δυο φυσες δεν ειχε αυτο που λες ! Quote