Jump to content
Guest golfplus-voyager

Ερώτησεις για τα Λάδια

Recommended Posts

Να ρωτήσω και γω κάτι άσχετο...

Πότε είναι πιο σωστό να μετράμε την στάθμη του λαδιού? Όταν το αυτοκίνητο είναι τελείως κρύο (δλδ έχει να εκκινήσει απ'την προηγούμενη μέρα), κανά 20λεπτο αφού σβήσουμε το μοτέρ ή 1-2 ώρες μετά???

Το ρωτάω επειδή έχω παρατηρήσει διαφορά ανάλογα με το πόσο κρύο είναι το αμάξι...

Link to comment
Share on other sites

:lol: - σε επιπεδο εδαφος βαλτο το πρωι για 5-10' ισα να αναψει το βεντιλατερ και μετρα ,ομοιως μετα απο μικρη διαδρομη αστο κανενα 10' να κατακαθισει και μετρα - οχι εντελως κρυο,στο καπακι απο ταξιδι ή στροφαρισμα οι ενδειξεις θα ειναι λανθασμενες
Link to comment
Share on other sites

<_< - σε επιπεδο εδαφος βαλτο το πρωι για 5-10' ισα να αναψει το βεντιλατερ και μετρα ,ομοιως μετα απο μικρη διαδρομη αστο κανενα 10' να κατακαθισει και μετρα - οχι εντελως κρυο,στο καπακι απο ταξιδι ή στροφαρισμα οι ενδειξεις θα ειναι λανθασμενες

thx dude :D:D

Link to comment
Share on other sites

:D - σε επιπεδο εδαφος βαλτο το πρωι για 5-10' ισα να αναψει το βεντιλατερ και μετρα ,ομοιως μετα απο μικρη διαδρομη αστο κανενα 10' να κατακαθισει και μετρα - οχι εντελως κρυο,στο καπακι απο ταξιδι ή στροφαρισμα οι ενδειξεις θα ειναι λανθασμενες

Δεν το εχω μετρησει ποτε ετσι.

Μονον εντελως κρυο το πρωι που ξυπναω πριν το παρω να φυγω.

Εαν το μετρησω οπως λες, σιγουρα θα δειξει λιγοτερο λαδι ο δεικτης.

Ετσι δεν ειναι?

Link to comment
Share on other sites

:D - κρυα κοιταμε την πιεση των ελαστικων ,πρεπει να ειναι λιγο ζεστο να εχει κυκλοφορησει λιγακι στο μοτερ για να δεις την σωστη μετρηση σταθμης του - την πρωτη μετρηση μην την λαβεις υποψην ξαναβουτα τον δεικτη μεσα και σκουπισε τον με χαρτι υγειας και υστερα κοιτα στο φως καλα για το χρωμα του και μην τυχον δεις τιποτα μικροσωματιδια δηλαδη γρεζακια για να προλαβεις καμια βλαβη
Link to comment
Share on other sites

Εμένα πάντως στο Gt με 3.500 χλμ. η ένδειξη στο δείκτη είναι στη μέση. Λέτε να συμπληρώσω κι αν ναι πόσο; 0,5 λιτρα είναι καλά;

Link to comment
Share on other sites

Το διάστημα μεταξύ min και max στο δείκτη αντιστοιχεί σε 1 λίτρο. ¶ρα μάλλον χρειάζεσαι 0,5 λίτρα. Δεν πας καλύτερα στην αντιπροσωπεία σου? και για να μη σου πέσει παραπάνω και ρουφάς και για να γνωρίζουν από την αρχή την κατανάλωσή σου.

Όταν η στάθμη βρίσκεται μεταξύ min-max δεν υπάρχει καμία απειλή για τον κινητήρα μας. Βέβαια για να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μας ξεφύγει ο έλεγχος είναι καλό να συμπληρώνουμε σε ασφαλές επίπεδο ειδικά εάν η στάθμη πέσει στο 1/3 της απόστασης.

Ορισμένα μοτέρ, με ορισμενη χρήση, με ορισμένο λάδι (άρα περιπτώσεις απρόβλεπτων συνδυασμών) μπορεί να παρατηρήσουν πτώση της στάθμης. Εφόσον δεν φτάσει στο 1/3 δοκιμάστε να το αφήσετε ασυμπλήρωτο και παρακολουθείστε αν πέφτει με τον ίδιο ρυθμό. Πολλές φορές υπό κάποιες συνθήκες μπορεί να αυξηθεί η κατανάλωση αλλά να σταματήσει μόλις η στάθμη πέσει. Το έχω παρατηρήσει σε ορισμένα μοτέρ που χρησιμοποιούν λιπαντικά με ισχυρό καθαριστικό πακέτο (όπως πχ λιπαντικό με προδιαγραφές και για χρήση σε σύγχρονους ντίζελ - εννοείται ότι καλύπτει και τις σύγχρονες για βενζινοκινητήρες) όπου στα πρώτα 1000-2000χλμ το καθαριστικό πακέτο καταναλώνεται γρήγορα, πέφτει η στάθμη και όταν χρησιμοποιηθούν τα καθαριστικά που χρειάστηκαν σταματάει. Εκεί μπορούμε να συμπληρώσουμε και μετά να δούμε ότι το πολύ-πολύ να χρησιμοποιηθούν τα λίγα καθαριστικά του συμπληρώματος και να πέσει -ξανά αλλά ελαφρώς έως ανεπαίσθητα- η στάθμη και μετά να μην ξαναχρειαστεί συμπλήρωμα.

Γι αυτό μην βιάζεστε να κατηγορήσετε ούτε τον κινητήρα σας ούτε το λιπαντικό που χρησιμοποιείτε ειδικά εάν είναι η πρώτη φορά χρήσης.

Link to comment
Share on other sites

:o - οι γνωσεις μου ειναι λιγες και πρακτικες υπαρχουν αλλοι μακραν σοφοτεροι απο μενα στο θεμα λαδια ,το στρωσιμο ειναι το Α-Ω για το μοτερ σου ,αν το κανεις τωρα καλα θα εχεις μακροζωϊα και μηδαμινα προβληματα ανοχων ενω αν αρχισεις τις βιαστικες κινησεις θα το πληρωσεις ξινο μετα (!) μην ακους που λενε οτι "τα μοτερ ειναι στρωμενα απο το εργοστασιο,ξερω εγω που εχω 2 αμαξια" και αλλες αερολογιες της καφετεριας γιατι το αμαξι δεν ειναι μονο μοτερ αλλα και κιβωτιο,φρενα,ελαστικα κ.ο.κ τα οποια πρεπει αρχικα να "δεσουν" μεταξυ τους - ειχα αναφερθει και παλαιοτερα μα επειδη δεν μπορεσα δεν μετεφερα εδω εναν "οδηγο" στρωσιματος σε αφιερωμα περιοδικου απο ενα πολυ μεγαλο και φημισμενο μαγαζι οπου ασχολειται με ρεκτιφιε και συναφεις μηχανουργικες εφαρμογες αυτοκινητου ,ειναι πολυ μεγαλο το κειμενο και θελω χρονο να το ετοιμασω μα θα το κανω προσεχως στο υποσχομαι

ως τοτε να κινεις το αμαξι σου σε συνθηκες πολης και οχι μεγαλου ταξιδιου με σταθερη ταχυτητα γιατι το μοτερ χρειαζεται συχνες αλλαγες ταχυτητας και ανεβοκατεβασμα των στροφων μεχρι τα 2/3 του στροφομετρου ,ηρεμο και υπομονετικο ζεσταμα το πρωι,οχι βαρυ φορτωμα και δια ροπαλου οχι τωρα ξερογκαζιες ψηλα και στα κοκκινα - αρχικα θα εχεις λιγο αυξημενη καταναλωση και τριβες αλλα ετσι πρεπει μην σε ανησυχει το μοτερ θελει υπομονη ως τα 5000 χλμ μετα θα κανεις ποιο πολυ ανοιγμα ως τα 10.000 και απο εκει και μετα δωστου αβερτα μεχρι τα 30.000 οπου πλεον θα δεις τα μεγιστα (!)

Για το tsi

χωρις να ειμαι γνωστης σε μια ματια που εριξα στο βιβλιαρακι του κατασκευαστη λεει πω το στρωσιμο θα πρεπει να διαρκεσει μεχρι τα 1500χλμ. Τα πρωτα 1000χλμ χωρις να ξεπερασεις τα 3/4 των στροφων και τις τελικης ταχυτητας.Μετα τα 1000 χλμ λεει να αυξανουμε σταδιακα τις στροφες.(αν κρατησει ο κινητηρας για πολυ καιρο πως θα πας να αγορασεις νεο wv;:o

Αν και θεωρω πως ο κατασκευαστης ξερει παντα και απο οτι εχω διαβασει σε διαφορα φορουμ για το στρωσιμο κατεληξα τελικα πως θα πρεπει να ειμαι προεκτικος μεχρι τα 3000χλμ.Ανα 1000χλμ να ανεβαζω περιπου 1000 στροφες.

Αλλα 10.000χλμ και 30.000 δεν ειναι πολλα για να προσεχω πως του φερομαι;;;

Εχω κανει 1100χλμ και εχω μπερδευτει πραγματικα..

Link to comment
Share on other sites

:o - ως τα 5000 χλμ το στρωσιμο εχει γινει ,το 10000 χλμ ειναι ενα καλο σημειο για δυναμομετρηση να δεις που βρισκεσαι και στα 30000 χλμ εισαι στα μεγιστα της ιπποδυναμης σου ,μην βιαζεσαι τοσο πολυ φιλε μου να το σκισεις μεχρι τα 3000 χλμ και μην ξεχνας αυτη ειναι η περιοδος που χρειαζεται την μεγαλυτερη προσοχη - μετα αν εισαι 70000 ή 80000 δεν θα σε νοιαζει καθολου (!)

Αν και θεωρω πως ο κατασκευαστης ξερει παντα

- καλα μην ορκιζεσαι οτι τον καιει τον κατασκευαστη να φτασεις τα 150,000+ χλμ αλλα στα 5 χρονια να το εχεις πουλησει και να παρεις το νεο του μοντελο

Link to comment
Share on other sites

Λοιπό να παραθέσω και εγώ την άποψη μου...Το αμάξι μου αισίως έφτασε τα 4000 χλμ και αφου μέχρι τα 1500 του φερόμουν με αγάπη και στοργή απο εκεί και έπειτα δεν το λυπήθηκα καθόλου...

Την παρασκευή άλλαξα τα λάδια αφού πρώτα τσέκαρα το δείκτη...Ήταν ελάχιστα κάτω απο την ένδειξη ΜΑΧ (περίπου ενα mm.

Σαν επιλογή λαδιών επέλεξα τα motul 300V racing 10/40.

Είναι ένα λάδι που χρησιμοποιούσα και στο προηγούμενο αμάξι μου και θεωρώ ως μια απο τις καλύτερες΄επιλογές...

Link to comment
Share on other sites

:huh: - στα ποσα χιλιομετρα κανεις αλλαγη ? οταν λες "καλυτερες επιλογες" σε σχεση με τι χρηση ? η εταιρια το δινει για αυτα:

Product Description: Designed for professional racing.

100% synthetic. Ester based.

100% Ester based racing lubricant. Specially designed for use in highly modified engines. Can handle oil running temperatures up to 365 degrees Fahrenheit. 300V provides maximum electrochemical bonding, producing a film preventing metal to metal start-ups.

TYPE OF USE

Main use :

Hill climbing, qualifying tests, monotype races, N group...

Engines causing a very low oil dilution by the fuel.

Other :

All circuit races, rallyes,...

Gasoline or Diesel conventional engines, Turbo or naturally aspirated, with or without catalytic

converter, using standard or unleaded fuel, gasoil, L.P.G

Exceeds standards API SH / CF

Edited by TSAKHS-EVIA
Link to comment
Share on other sites

Πρώτα απο όλα να τονίσω οτι η επιλογή αυτή είναι προσωπική και εόιναι προιόν της μικρής μου εμπειρίας στα αυτοκίνητα...

Τα λάδια πάντα τα αλλάζω στισ 5000 εκτός αποτα πρώτα που τα αλλάζω το πολύ στις 4000.

Θεωρώ οτι το λάδι αυτό καλύπτει το οδηγικό ο μου στύλ μιας και ο κινητήρας ζορίζεται διαρκώς...

Απλά να πώ οτι σε αμα΄ξι που είχα παλιότερα επίσης υπερτροφοδοτούμενο με την ίδια αν όχι και περισσότερο σκληρή χρήση το λάδι μετά απο κα΄θε αλλαγή που το τσεκάριζα με το μηχανικό μου έδειχνε οτι λειτουργούσε σωστά.

Και ξανατονίζω οτι η επιλογή αυτή είνια θέμα καθαρά προσωπικής εμπειρίας...

Link to comment
Share on other sites

Τα λάδια πάντα τα αλλάζω στισ 5000 εκτός αποτα πρώτα που τα αλλάζω το πολύ στις 4000....

μια συμβουλη απο τους παλιους golf-ers??

τα λαδια να τα αλλαζω συμφωνα με τον κατασκευαστη (15000χλμ) ή πιο νωρις στα 7500χλμ οπως εχω σκοπο να κανω;

Πιστευετε οτι υπαρχουν λαδια που σε συνθηκες πολης κρατανε 15000χλμ;;;(σε συνδιασμο του οτι η μηχανη δουλευει στο πελαντι αρκετες ωρες πχ στο φαναρι ή στη κινηση)

αν τα αλλαζω στα 7500 χλμ να αλλαζω και καθε φορα φιλτρο;

Link to comment
Share on other sites

Guest CLSFox
μια συμβουλη απο τους παλιους golf-ers??

τα λαδια να τα αλλαζω συμφωνα με τον κατασκευαστη (15000χλμ) ή πιο νωρις στα 7500χλμ οπως εχω σκοπο να κανω;

Πιστευετε οτι υπαρχουν λαδια που σε συνθηκες πολης κρατανε 15000χλμ;;;(σε συνδιασμο του οτι η μηχανη δουλευει στο πελαντι αρκετες ωρες πχ στο φαναρι ή στη κινηση)

αν τα αλλαζω στα 7500 χλμ να αλλαζω και καθε φορα φιλτρο;

Τα λάδια μια χαρά κρατάνε και σε πολύ πιο πιεσμένες συνθήκες 15.000km (πχ. στο δικό μου). Δεν έχεις κανέναν λόγο να κάνεις νωρίτερα αλλαγή (εκτός από τον ψυχολογικό ή αν σου άναψε το λαμπάκι ποιότητας το οποίο θεωρώ αδύνατο). Εννοείται πως κάθε φορά που αλλάζεις λάδια, αλλάζεις και φίλτρο. Είναι σα να πας να κάνεις μπάνιο εσύ και μετά να ξαναβάλεις βρώμικα ρούχα.. :D

Link to comment
Share on other sites

:D - η κινηση πολης "σκοτωνει" το λαδι και καταπονει τον κινητηρα πιο πολυ απο οτι το ταξιδι ,εγω θα τα αλλαζα νωριτερα και εννοειται μαζι με το φιλτρο γιατι αν δεν το κανεις μενουν μεσα γυρω στα 300-400 ml του παλιου που "δηλητηριαζουν" το νεο (!)
Link to comment
Share on other sites

:D - στα 7-7500 γιατι ναι μεν στα site δινουν μεγαλυτερα νουμερα αλλα αυτα ειναι χιλιομετρα σε κανονικες συνθηκες οχι το σταματα-ξεκινα της πολης μας με τετοιες θερμοκρασιες ,δεν βλεπω τον λογο γιατι να αργει η αλλαγη ιδιωε σε Σπορ αμαξι αν ειναι "οικονομια" μπορουμε να κανουμε απο αλλου οχι σε ενα 5 λιτρο λαδι που ειναι η σωτηρια του μοτερ μας μακροπροθεσμα (!)
Link to comment
Share on other sites

B) - στα 7-7500 γιατι ναι μεν στα site δινουν μεγαλυτερα νουμερα αλλα αυτα ειναι χιλιομετρα σε κανονικες συνθηκες οχι το σταματα-ξεκινα της πολης μας με τετοιες θερμοκρασιες ,δεν βλεπω τον λογο γιατι να αργει η αλλαγη ιδιωε σε Σπορ αμαξι αν ειναι "οικονομια" μπορουμε να κανουμε απο αλλου οχι σε ενα 5 λιτρο λαδι που ειναι η σωτηρια του μοτερ μας μακροπροθεσμα (!)

κι εγω αλαξια τωρα που εχω 7500 χιλ κια εβαλα MOBIL 1 0-40 και πιστευω οτι καλυτερο ειναι να αλαζεις νωριτερα και ειδικα στη πολη οπως λεει και ο MOBILακιας :huh:

Link to comment
Share on other sites

Τις προαλλες περασα απο το συνεργειο για να ρωτησω

τον μαστορα για τα λαδια...

Μου ειπε στα 5.000 χιλ να παω για μια αλλαγη..

Οταν τον ρωτησα τι λαδια θα βαλουμε μου ειπε 10-40!!!

Ποια η γνωμη σας?? Βαζει κανεις τετοιο λαδι σε TSI Golf??

Link to comment
Share on other sites

Τις προαλλες περασα απο το συνεργειο για να ρωτησω

τον μαστορα για τα λαδια...

Μου ειπε στα 5.000 χιλ να παω για μια αλλαγη..

Οταν τον ρωτησα τι λαδια θα βαλουμε μου ειπε 10-40!!!

Ποια η γνωμη σας?? Βαζει κανεις τετοιο λαδι σε TSI Golf??

Αντί να ρωτάς το μάστορα, δεν ανοίγεις το manual; ;):lol:

5-30 ή οτιδήποτε σε 504.00 για ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 15.000 ή ένα χρόνο

Link to comment
Share on other sites

Αντί να ρωτάς το μάστορα, δεν ανοίγεις το manual; :lol: :lol:

5-30 ή οτιδήποτε σε 504.00 για ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 15.000 ή ένα χρόνο

Η προδιαγραφες θα ειναι για VW 504.00 ή 503.00. Δεν εννοουσα ομως αυτο.

Εγω ρωτησα για τον τυπο....

Εχω διαβασει για 0-40 για 5-30 κτλ...

Εμενα μου προτεινε Fuchs 10-40....Λογω θερμοκρασιων το καλοκαιρι το 0-30 ειναι ακαταλληλο- το ''τσιμπαει''-

Λαδι τυπου 10-40 βαζει κανεις??? Να μου πει την γνωμη του απο το δικο του (αν ειναι TSI ακομα καλυτερα)

Edited by karlos
Link to comment
Share on other sites

Η προδιαγραφες θα ειναι για VW 504.00 ή 503.00. Δεν εννοουσα ομως αυτο.

Εγω ρωτησα για τον τυπο....

Εχω διαβασει για 0-40 για 5-30 κτλ...

Εμενα μου προτεινε Fuchs 10-40....Λογω θερμοκρασιων το καλοκαιρι το 0-30 ειναι ακαταλληλο- το ''τσιμπαει''-

Λαδι τυπου 10-40 βαζει κανεις??? Να μου πει την γνωμη του απο το δικο του (αν ειναι TSI ακομα καλυτερα)

καλά, για βρες 10-40 που να καλύπτει 504.00 και αγόρασε και για μένα ^_^:rolleyes: ¶λλος ένας γνώστης μηχανικός :rolleyes:

Επαναλαμβάνω: το manual το διάβασες; :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

καλά, για βρες 10-40 που να καλύπτει 504.00 και αγόρασε και για μένα <_<:huh: ¶λλος ένας γνώστης μηχανικός :rolleyes:

Επαναλαμβάνω: το manual το διάβασες; :rolleyes:

Ουτε την VW503.00 καλύπτει.

Η δε 504 αναφέρεται μόνο στα 5W30.

Φίλε karlos ο TSI σου θέλει δυνατό 30ρι που να καλύπτει την ACEA A3 (κοίτα το γιατί σε περίπτωση που δεν πήρε φράγκα η VAG την 504 δεν θα την γράψουν) ή να έχει δείκτη HTHS ~3.5 ώστε να είσαι σίγουρος ότι θα παράγει ισχυρό λιπαντικό φιλμ για τις οριακές καταστάσεις (και για το καλοκαίρι).

Κατ'αλφαβητική σειρά (ψάξε και αγόρασε):

AGIP SINT EVOLUTION 0W30 - VW 502.00

AMSOIL Series 2000 0W30 (TSO) - VW 502.00

AMSOIL Series 3000 5W30 (HDD)

CASTROL EDGE 0W30 - VW 503.01

CASTROL Formula SLX 0W30 - VW 503.01

ELF EXCELLIUM FULL TECH 0W30 - VW 502.00

ELF EXCELIUM LDX 0W30 - VW 503.01

FUCHS TITAN SUPERSYN SL 0W30 - VW 503.01

FUCHS TITAN GT1 LONGLIFE III 5W30 - VW 504.00

MOBIL 1 ESP Formula 5W30 - VW 504.00

MOTUL 300V 5W30

RED LINE 5W30

SHELL HELIX ULTRA 5W30 - VW 502.00

SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30 - VW 504.00

SHELL HELIX ULTRA VX 5W30 - VW 504.00

TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 0W30 - VW 503.01

TOTAL QUARTZ INEO 504-507 5W30 - VW 504.00

VALVOLINE SynPower MXL 0W30 - VW 503.01

VALVOLINE SynPower MXL 5W30 - VW 502.00

VALVOLINE SynPower XL-III 5W30 - VW 504.00

VALVOLINE SynPower 5W30 - VW 502.00

Φυσικά, αν δεις αυξημένες καταναλώσεις με τα 30ρια μπορείς να χρησιμοποιήσεις και ένα οποιοδήποτε καλό 5W40 ή 0W40 (ή και ένα ενισχυμένο 10W40 που είναι σπανιότατο είδος) όπως τα παρακάτω:

AMSOIL European Formula 5W40 (AFL) - VW 502.00

AMSOIL Premium Diesel 5W40 (DEO)

AMSOIL Premium Protection 10W40 (AMO)

BP VISCO 7000 0W40 - VW 502.00

CASTROL EDGE Sport 0W40

CASTROL FORMULA RS 0W40 - VW 502.00

ELF EXCELLIUM 0W40

ELF EXCELLIUM LDX 5W40 - VW 502.00

FUCHS TITAN SUPERSYN SL 5W40 - VW 502.00

MOBIL 1 0W40 - VW 503.01

MOTUL 8100 E-tech 0W40 - VW 503.01

MOTUL 8100 X-cess 5W40 - VW 502.00

MOTUL 8100 X-clean 5W40 - VW 502.00

MOTUL 300V 5W40

MOTUL 300V 10W40

PENNZOIL Platinum Synthetic European Formulation 5W40 - VW 502.00

RED LINE 5W40

RED LINE 10W40

SHELL HELIX ULTRA 0W40 - VW 502.00

SHELL HELIX ULTRA 5W40 - VW 502.00

SILKOLENE PRO-S 5W40

TORCO SR-5 5W40

TOTAL QUARTZ 9000 0W40

TOTAL QUARTZ 9000 5W40 - VW 502.00

VALVOLINE SynPower 0W40 - VW 503.01

VALVOLINE SynPower 5W40 - VW 502.00

VALVOLINE SynPower MXL 5W40 - VW 502.00

Τα περισσότερα από τα παραπάνω λιπαντικά θα τα βρείτε μαζί με ενδιαφέροντα μοναδικά τεχνικά στοιχεία και στην προσωπική μου λίστα που δημοσιεύω εδώ και την ανανεώνω συχνά: http://www.prcclub.gr/Topics/Lubricants/Ki...100C-40C-4C.pdf

Edited by Miltellas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.