Jump to content
nikosp11

Diy - Αλλαγή Μπουζί | 1,8 Tsi

Recommended Posts

Στο παρακάτω θέμα θα γίνει αναφορά στο πως μπορούμε να αλλάξουμε μόνοι μας τα μπουζί. Η εργασία έγινε σε Skoda Superb MY2009, 1.8 Tsi, αλλά είναι ακριβώς η ίδια για όλα τα 1.8-2.0tsi του group, και παρόμοια για τα 1.4tsi.



Τοσο ο συνακτης του παροντος, οσο  και το vwclub, δεν φερουν ευθυνη για τυχον βλαβες που μπορει να  προκυψουν απο τη χρηση του οδηγου!!!!



Για αρχή, τα απαραίτητα εργαλεία

Θα χρειαστούμε:
1) Καστάνια
2) Επέκταση καστάνιας
3) Καρυδάκι για μπουζί, Νο 16
4) Κατσαβίδι με ίσια μύτη
5) 2τμχ tie-wrap(δεν απεικονίζονται)
6) Μια 4αδα νέα μπουζί(ο κωδικός για άλλα μοτέρ πιθανόν να διαφέρει από αυτόν στην εικόνα)

Προεραιτικά:
7) Ροπόκλειδο με δυνατότητα σύσφιξης 30Nm.

*αντί για τα νούμερα 1 εως 3 μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το λεγόμενο "ταφακι". Είναι το κίτρινο εργαλείο αριστερά των μπουζί.


jp9p.jpg

s2gf.jpg

9xqu.jpg



1) Ξεκινάμε βγάζοντας το πλαστικό καπάκι του μοτέρ

daui.jpg

sqgi.jpg

Παρατήρηση:Με κόκκινο χρώμα βλέπουμε τους πολλαπλασιαστές, που θα πρέπει να αφαιρεθούν ώστε να έχουμε πρόσβαση στα μπουζί. Οι πολ/στες συνδέονται με μια φύσα ο καθένας, της οποίας το "κλιπς" φαίνεται με πράσινο χρώμα. Τέλος, όλες οι φύσες είναι συνδεμένες μεταξύ τους, οπότε πρέπει να βγουν προσεκτικά όλες μαζί.

2) Με ένα κατσαβίδι με ίσια μύτη, πιέζουμε το "κλιπς" της φύσας του πολ/στη και τραβάμε έλαχιστα τη φύσα προς το μέρος του "καθρέπτη" του μοτέρ(όχι προς το μέρος μας δηλαδή).


l4kc.jpg

3) Όταν ξεκουμπώσουν όλες οι φύσες, σπρώχνουμε προς τα πίσω προσεκτικά για να μην μας ενοχλούν.

cv4f.jpg

4) Με τα δυο tie-wrap φτιάχνουμε δύο θηλιές (θολή φωτογραφία)

i9ao.jpg

5) Περνάμε τις θηλιές κάτω απο τον πολλαπλασιαστή(την μια από μπροστά και την άλλη από πίσω) και τραβάμε προς τα πάνω με προσοχή μέχρι να ξεκουμπώσει.

Ο λόγος που χρησιμοποιούμε τα tie-wrap  και όχι κάποιο κατσαβίδι, είναι για να μην γίνει ζημιά στον πολλαπλασιαστή.

 

le3g.jpg

 

6) Αφαιρούμε και τους 4 πολ/στες και τους αποθηκεύουμε προσωρινά με τη σειρά που τους βγάλαμε.

 

oyev.jpg

7) Τοποθετούμε την επέκταση με το καρυδάκι στην τρύπα, βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε πιάσει το μπουζί σωστά και με μία καστάνια το ξεβιδώνουμε.

 

ka98.jpg

8 ) Τοποθετούμε το νέο μπουζί στο καρυδάκι, έπειτα στην τρύπα και βιδώνουμε προσεκτικά με το χέρι  μέχρι να τερματίσει. Αν συναντήσουμε δυσκολία στην κίνηση πιθανόν να έχει στραβοπιάσει, οπότε ξεβιδώνουμε και επαναλαμβάνουμε μέχρι να βιδώσει σωστά.

Ι) Έπειτα με το ροπόκλειδο σφύγγουμε με ροπή 30Nm.(Βεβαιωθείτε ότι η συγκεκριμένη ροπή ταιριάζει στο μοτέρ σας. τα 2,0Tfsi θέλουν 25Nm ροπή αν θυμάμαι καλα.)

ΙΙ) Αν δεν έχουμε ροπόκλειδο, σφύγγουμε με την καστάνια συνήθως:
i) μισή στροφή έξτρα από το σφύξιμο με το χέρι, για καινούριο μπουζί με καινούρια ροδέλα.
ii) 1/4 της στροφής έξτρα απο το σφύξιμο με το χέρι, για μπουζί που έχει ξανασφυχθεί


*Δείτε τι αναφέρουν οι οδηγίες πάνω στη συσκευασία του μπουζί

k64s.jpg

9) Συνεχίζουμε και για τα υπόλοιπα μπουζί με τη σειρά. Φροντίζουμε να αντικαθιστούμε κατευθείαν κάθε ένα που βγάζουμε.

Τοποθετούμε τους πολ/στες με τη σειρά που τους βγάλαμε και κουμπωνουμε τις φύσες τους

Τέλος τοποθετούμε το πλαστικό καπάκι.


5nip.jpg
 
10) Βάζουμε μπροστά το μοτέρ και πάμε μια βόλτα να δούμε ότι όλα είναι οκ. Αν έχουμε vcds, κάνουμε και ένα λογκάρισμα για missfires και cf.

Aυτό ήταν!!


Χρόνος: Περίπου 20-25 λεπτά


*Tip:Τυλίγουμε το καρυδάκι και την προέκταση με ταινία ώστε να μην χωριστεί το καρυδάκι από την προέκταση όσο βρίσκονται στην τρύπα

22pz.jpg

*Μερικά άτομα αναφέρουν την χρήση λιπαντικού γράσου στις σπείρες του μπουζί. Κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται απο την VW.

 

Η NGK έχει πάρει θέση για το συγκεκριμένο θέμα στο παρακατω λινκ
 

http://www.ngksparkplugs.com/pdf/TB-0630111antisieze.pdf

*Μερικά άτομα αναφέρουν τη χρήση διηλεκτρικού γράσου μέσα στον πολ/στη, για καλυτερη ηλεκτρική αγωγιμότητα, αλλά και για να ξεκουμπώσουν οι πολ/στες ευκολότερα την επόμενη φορά. Η VW δεν αναφέρει χρήση κάποιου προΐόντος στο συγκεκριμένο σημείο στο 1,8Tsi.

Καλές δουλειές!!!!!



Τοσο ο συνακτης του παροντος, οσο  και το vwclub, δεν φερουν ευθυνη για τυχον βλαβες που μπορει να  προκυψουν απο τη χρηση του οδηγου!!!!
 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Φοβερός οδηγός Νίκο, φωτογραφίες άψογες όπως πάντα.
16μμ καρυδακι για μπουζι θελουν και τα 1.4 TSI το επιβεβαιώνω . Και επειδη θα βγάλω τα δικα μου για καθαρισμα και για να μικρυνω το διακενο(εχουν 17.000χμ)
Μπορεις να μου πεις το υψος απο το καρυδακι φοβαμαι οτι ειναι κοντο και δεν θα πιανει το μπουζι
Επίσης ποσο προεκταση θελει(μήκος) ?

Bλεπω εχεις καστανια με μικρο καρε και εχεις βάλει ανταπτορα για να βαλεις την προεκταση/καρυδακι που εχουν μεγαλο καρε?

Επισης αντι για καστανια μπορουμε με μια μανελα να το κανουμε ολο αυτο( επειδη καποιος μπορει να μην εχει καστανια με τοσο μεγαλο καρε μπροστά και ειναι και ακριβές )

Link to comment
Share on other sites

Μπορεις να μου πεις το υψος απο το καρυδακι φοβαμαι οτι ειναι κοντο και δεν θα πιανει το μπουζι

Επίσης ποσο προεκταση θελει(μήκος) ?

Bλεπω εχεις καστανια με μικρο καρε και εχεις βάλει ανταπτορα για να βαλεις την προεκταση/καρυδακι που εχουν μεγαλο καρε?

Επισης αντι για καστανια μπορουμε με μια μανελα να το κανουμε ολο αυτο( επειδη καποιος μπορει να μην εχει καστανια με τοσο μεγαλο καρε μπροστά και ειναι και ακριβές )

 

δεν χρειαζεσαι προεκταση ,το νουμερο 3 που αναφερει ο φίλος (το κιτρινο στη φωτο )  φτανει το μπουζι-

 

να φανταστεις η αποσταση απο την τρυπα του πολλαπλασιαστη μεχρι το μπουζι είναι δεν είναι 15 cm στα δικα μας

Edited by DIMIV
Link to comment
Share on other sites

αρα θελει προεκταση για την καστανια.
Παει καρυδακι-προεκταση-καστανια

Αποκλειεται μονο με το καρυδακι να φτανει στο μπουζι το καρυδακι ειναι ουτε 10cm

Edited by the_winner
Link to comment
Share on other sites

κοίτα έχω αλλαξει αρκετες φορες και πολλαπλασιαστες και μπουζι στο μοτερ μας ,το μπουζοκλειδο το 16αρι όπως φαινεται στην φωτο φτάνει μια χαρα -(μιλάω για το μπουζοκλειδο το σπαστο με τη κιτρινη λαβη)

έχω ένα ίδιο με συνολικο μηκος ~ 15 cm και είναι μια χαρά-

Edited by DIMIV
Link to comment
Share on other sites

thanks DIMIV.
δηλαδη απο το μπουζι μεχρι πανω ειναι 15cm?
Τσαμπα λεφτα θα εδινα .
Στο βημα 7 η φωτο του Νικου με την μεγαλη προεκταση δειχνει ποσο εξω βγαινει, οποτε και στο 1.8 TSI μικρη ειναι η αποσταση οσο και στα 1.4TSI απλα οταν εχεις μεγαλη προεκταση εχεις καλυτερη λαβη μακρια απο το μοτερχωρις να στριμωχνεσαι κοντα κοντα ..

Link to comment
Share on other sites

τίποτα φίλε για αυτο το έγραψα ,με ένα απλο μπουζοκλειδο 16αρι κανεις την δουλεια σου-

 

πήγα τώρα και το μέτρησα ,συνολικο μηκος το μπουζοκλειδο απο την λαβή μεχρι την άκρη είναι 20 cm αλλά δεν μπαινει όλο μέσα σου αφήνει την λαβή και λιγο ακομα έξω -οπότε κοίτα το μπουζοκλειδο που θα παρεις να έχει τόσο μήκος

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω παιδια!!

 

Γιαννη, αρχικα δοκιμασα με την μικρη προεκταση. Μαζι με το καρυδακι ειχαν συνολικο μηκος 17 ποντους και μου εδινε οριακα αερα για να δουλεψω. Γι αυτο και εβαλα την μεγαλη προεκταση, που περεα με το καρυδακι εδωσε γυρω στους 30 ποντους μηκος.

 

Οποτε και στο 1,8tsi γυρω στους 15 ποντους ειναι το βαθος της τρυπας.

 

Αν εχεις μανελα με τετοιο μηκος, παρε ενα καρυδακι για μπουζι και παιξε ετσι.

 

Αλλιως παρε ενα μπουζοκλειδο "ταφακι"(αυτο το κιτρινο της φωτο που λεει ο Δημητρης).

 

 

Οσων αφορα τον ανταπτορα, το σετ καστανιας/καρυδακια ειναι 1/2 ιντσας. Το ροποκλειδο ειναι 3/8 της ιντσας, οποτε χρησιμοποιω ανταπτορα για να χρησιμοποιω τα καρυδακια και λοιπα εξαρτηματα της καστανιας ;)

Link to comment
Share on other sites

αναλυτικότατος ο Νικος.
Καρυδακι εχω 16αρι για μπουζι με τσιμουχα μεσα για να συγκρατει το μπουζι ελπίζω ομως να βρισκει η κορυφη του μπουζι πανω (εννοω το καρυδακι να εχει το καταλληλο μήκος), το καρυδακι μου ειναι 16mm με υψος 6.5cm . Θα παρω και την μεγάλη προεκταση 1/2 της ιντσας για να κουμπώσει στο καρυδακι και πανω στην προεκταση μια μανελα 1/2 της ιντσας
 

Link to comment
Share on other sites

*Μερικά άτομα αναφέρουν τη χρήση διηλεκτρικού γράσου μέσα στον πολ/στη, για καλυτερη ηλεκτρική αγωγιμότητα, αλλά και για να ξεκουμπώσουν οι πολ/στες ευκολότερα την επόμενη φορά. Η VW δεν αναφέρει χρήση κάποιου προΐόντος στο συγκεκριμένο σημείο στο 1,8Tsi.

 

 

 

 

Να αναφέρουμε απλά ότι τo διηλεκτρικό γράσο που βάζουν πολλοί (όταν χρειάζεται) λειτουργεί ως μονωτής, είναι μονωτικό υλικό - δεν άγει ηλεκτρισμό, επομένως δεν βοηθάει στην ηλεκτρική αγωγιμότητα, απλά μονώνει το γύρω-γύρω στο σημείο που έρχεται σε επαφή ο πολλαπλασιαστής με το μπουζί με σκοπό την καλύτερη απόδοση. Ίσα-ίσα που αν μπει πάνω στο σημείο επαφής μπουζί-πολλαπλασιαστή, τότε μειώνει την αγωγιμότητα (=λάθος).

 

Το γράσο σε αυτοκίνητα όπως TSI που δεν έχουν μπουζοκαλώδια με "πίπες" αλλά ξεχωριστούς πολλάπλασιαστές, δεν έχει πολύ νόημα. Περισσότερο νόημα έχει σε αυτοκίνητα που έχουν "πίπες"-μπουζοκαλώδια, όπου εκεί πρέπει να μπαίνει διηλεκτρικό γράσο στο εσωτερικό της "πίπας"(όχι στην επαφή) γύρω-γύρω καθώς και γύρω-γύρω στην πορσελάνη του μπουζί (ού? :p ) για να κάνει ένα τοίχωμα προστατευτικό όταν μπει η "πίπα" στο μπουζί. Δεν χρησιμοποιείται πάνω στην επαφή, είναι λάθος. Παλαιότερα έβαζαν γράσσο στο σπείρωμα, αλλά τότε το έβαζαν για αποφυγή οξείδωσης επειδή τα μπουζί είχαν ακόμη αρχαία τεχνολογία υλικών.

Edited by PiNiOn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.