DubbeR_ChRoniS Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κινητήρας VW 1,4 λ. 170 PS 69 Αρχή λειτουργίας: Κομπρέσορας για δύναμη στις χαμηλές, υπερσυμπιεστής για δύναμη στις υψηλές στροφές. Πρόκειται για μία διάταξη ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων (τούρμπο) και ενός μηχανικού συμπιεστή τύπου Roots. Ο σκοπός είναι στο χαμηλό φάσμα στροφών του κινητήρα, όπου τα καυσαέρια δεν έχουν αρκετή ενέργεια να περιστρέψουν την τουρμπίνα (ώστε να συμπιέσουν τον εισερχόμενο αέρα), να λειτουργεί ο μηχανικός συμπιεστής, ο οποίος παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα. Συνδυασμένοι οι δύο συμπιεστές παρέχουν μόνιμα πίεση στην εισαγωγή από το ρελαντί έως και τον κόφτη. Η επιλογή του συμπιεστή γίνεται με βάση τις στροφές του κινητήρα, ενώ ο έλεγχος γίνεται από ένα κλαπέτο που γυρίζει τη ροή στον εκάστοτε συμπιεστή ή τη μοιράζει και στους δύο (στις μεσαίες στροφές όπου συλλειτουργούν), ενώ στις υψηλές στροφές ο κομπρέσορας απομονώνεται από ένα συμπλέκτη. Το αποτέλεσμα είναι 170 ίπποι/6.000 σ.α.λ., ροπή 240 Nm/1.750-4.500 σ.α.λ. και -κυρίως- μία γραμμική απόδοση εφάμιλλη ατμοσφαιρικού κινητήρα με χωρητικότητα 2,3 λίτρων, αλλά με κατανάλωση μόλις 80% αυτού (7,2 λτ./100 χλμ.). Αναφέρουμε πως η επίδοση των 121 ίππων/λτ. αποτελεί ρεκόρ για τα 4κύλινδρα μοτέρ παραγωγής. Η εν λόγω τεχνολογία της εταιρείας EATON σχεδιάστηκε για τους κινητήρες FSI της VW, όπου μπορεί να αποδώσει οικονομικά λόγω της υψηλής σχέσης συμπίεσης που επιτρέπει ο άμεσος ψεκασμός. Για τις ανάγκες της εφαρμογής ο κινητήρας βελτιώθηκε ως προς τις αντοχές του (ενίσχυση του μπλοκ) ώστε να "υπομένει" τις -έως και 21,7 bar- πιέσεις. Τοποθετήθηκαν νέα μπεκ με 6 ακροφύσια, ώστε να αντεπεξέ-ρχονται στις μεγάλες μεταβολές της ανάγκης για καύσιμο. Η τουρμπίνα πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής. Διακρίνονται το κλαπέτο ελέγχου αέρα (1) και η βαλβίδα ανακούφισης της πίεσης (wastegate) (2). Ο μηχανικός συμπιεστής τύπου Roots παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο μέσω ιμάντα (1) και γραναζώματος πολλαπλασιασμού (2) και λειτουργεί στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπου οι κοχλίες (3) συμπιέζουν τον εισερχόμενο αέρα. πηγη:autotrti.gr Quote
theos_larissa Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 Thank u Χρόνη!!!! ωραίο το reference! Quote
ounkas Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 ωστε αυτο μας ετοιμαζες..ετσι εξηγουνται ολα! Quote
GOLF IVt Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 (edited) O τυπος roοts κομπρεσσορα ειχε ξαναχρησιμοποιηθει στο παρελθον απο την Lancia στο μοντελο Beta volumex και ηταν πολυ αξιοπιστος. Παλι καλα που δεν εβαλε g ladder. Edited September 27, 2005 by GOLF IVt Quote
Guest CLSFox Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 (edited) Αχάααααα... ώστε έτσι λοιπόν... I like it... Για να δούμε... Edited September 27, 2005 by CLSFox Quote
GolfRS Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 21 bar;;;;;; Θα μας τρελλάνουνε;;; Υπάρχει τέτοια πίεση σε κινητηρα;;; Δηλαδή όπως τα λένε το αμάξι θα φτάνει τα...800 άλογα;;; Μάλλον κάτι λάθος παίζει..... Quote
dpan_a3 Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 21,7 ειπε αρα καντα 850 να ειμαστε μεσα Quote
atrias Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 χμμμμ ναι ακούγετε λιγάκι πολύ! πάντως πολύ ωραίο το αρθράκι σου! :wacko: Quote
Kostas kostopoulos Posted September 27, 2005 Report Posted September 27, 2005 Αλλο τα bar της τουρμπινας και αλλο τα bar του μοτερ... τα δευτερα εχουν και strip show. καλο ακουγετε αλλα αν το πιασω στα χερια μου το σπαω αυθημερον ανετα... Quote
Guest super sayian Posted September 28, 2005 Report Posted September 28, 2005 Αλλο τα bar της τουρμπινας και αλλο τα bar του μοτερ... τα δευτερα εχουν και strip show.καλο ακουγετε αλλα αν το πιασω στα χερια μου το σπαω αυθημερον ανετα... ← ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΕ ΜΠΟΡΕΙΣ Quote
atrias Posted September 28, 2005 Report Posted September 28, 2005 λοιπόν χτες ένας γνωστός μου από τη σχολή ρώτησε λέει για το νέο polo GT(i) (δε μου είπε σε ποια αντιπροσωπία ρώτησε) και του είπαν ότι όταν θα έρθει θα έχει κι αυτό τον ίδιο κινητήρα με 1.4lt, τούρμπο, κομπρέσσορα και 170 άλογα.. πολύ πιθανών να είναι και ράδιο αρβύλα το θέμα αλλά έτσι μου είπε ότι του είπαν, έτσι σας λέω και παρεπιπτόντως ήρθε και μου είπε μόνος του για αυτό το πράγμα χωρίς να έχει ξανακούσει κάπου για αυτόν τον κινητήρα οπότε παίζει να είναι και αλήθεια.... Quote
Quasar Posted September 29, 2005 Report Posted September 29, 2005 21 bar;;;;;; Θα μας τρελλάνουνε;;; Υπάρχει τέτοια πίεση σε κινητηρα;;; Δηλαδή όπως τα λένε το αμάξι θα φτάνει τα...800 άλογα;;; Μάλλον κάτι λάθος παίζει..... ← 21,7 ειπε αρα καντα 850 να ειμαστε μεσα ← Μάλλον εννοεί πίεση μέσα στο θάλαμο καύσεως, όχι πίεση του αέρα εισαγωγής!!! Quote
GolfRS Posted September 29, 2005 Report Posted September 29, 2005 Μπορεί να είναι και έτσι, απλά δέν έχω ακούσει πολλές φορές να μιλάνε σε πρειοδικά για πιέσεις "θαλάμου κάυσης" , για τον απλούστατο λόγο ότι δέν είναι κάτι το "συγκρίσιμο"... Δέν είναι δηλαδή ευρέως γνωστό τί πιέσεις αννέχεται συνήθως ένα μοτέρ... Για παράδειγμα, άν ένας απλός 1.4 δέχεται 20 bar (λέμε τώρα) τότε τα 21.7 δέν είναι ιδιαίτερο νούμερο. Γι'αυτό και στην ουσία είναι "αχρηστο" σάν μέτρο σύγκρησης. Quote
dpan_a3 Posted September 29, 2005 Report Posted September 29, 2005 Μαρκετιστικα τι περιμενεις τωρα.Σου λεει αν πουμε 1.4 και 170 αλογα αυτοι που ξερουν κατι τοις παραπανω απο μηχανολογικα θα αντιδρασουν και θα ισχυριστουν οτι δεν θα αντεξει το μοτερ και θα σπασει...οποτε πετανε και 2 μ@λ@κιες για να δειξουν οτι ειναι πιο ενισχυμενο σχετικα με τον προκατοχο του (1.4 με τα 100 αλογα)... Quote
GolfRS Posted September 29, 2005 Report Posted September 29, 2005 Πάντως εμένα κάτι μου βρωμάει.... Γιατί ολόκληρη εταιρία να βγάλει ένα ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (2.0 TFSI) σαν αντικαταστάτη του "μυθικού" 1.8Τ και με σκοπό να φορεθεί στα TOP μοντέλα της (S3 κλπ)...και μετά να τον θάβει με έναν "μπασταρδεμένο" κινητήρα με μία αμφιβόλου αξιοπιστίας τεχνολογία;;; Η μόνη απάντηση που βρίσκω είναι πώς απλά ο TFSI είναι φτιαγμένος για ΤΡΕΛΛΕΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ......και πώς λανσαρίστικε στην αγορά στην ποιό ήπια μορφή του αρχικά, και θα ακολουθήσουν σε λίγο τα ΤΕΡΑΤΑ... Οπότε, το ποιό πιθανόν είναι οι "τυχεροί" να είναι οι τωρινοί αγοραστές του 2.0 TFSI καθώς θα μπορούν με το τωρινό (σχετικά μικρό κόστος) να "αναβαθμίσουν" τον κινητήρα τους στο μέλλον με ανταλλακτικά απο τα δυνατότερα (αλλα και κατα πολύ ακριβότερα μοντέλα) με τον ίδιο κινητήρα..... Κοινώς...ο twincharger κινητήρας θα τραβάει...αλλά δέν θα βελτιώνεται, ενώ ο TFSI...έχει ΠΟΛΥ ΑΕΡΑ..... Quote
DubbeR_ChRoniS Posted September 29, 2005 Author Report Posted September 29, 2005 δεν ειπε κανεις το αντιθετο.ε pinochio? Quote
GolfRS Posted September 29, 2005 Report Posted September 29, 2005 ΡΕ......... Σου γ#%!@#$σω.... Quote
GOLF IVt Posted September 29, 2005 Report Posted September 29, 2005 Η μόνη απάντηση που βρίσκω είναι πώς απλά ο TFSI είναι φτιαγμένος για ΤΡΕΛΛΕΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ ======= Περιπου για τι νουμερα μιλας ; ======= Κοινώς...ο twincharger κινητήρας θα τραβάει...αλλά δέν θα βελτιώνεται, ενώ ο TFSI...έχει ΠΟΛΥ ΑΕΡΑ..... ======= Σωστα αλλωστε εχουν και 600 cc διαφορα. Quote
GolfRS Posted September 29, 2005 Report Posted September 29, 2005 Η μόνη απάντηση που βρίσκω είναι πώς απλά ο TFSI είναι φτιαγμένος για ΤΡΕΛΛΕΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ======= Περιπου για τι νουμερα μιλας ; ======= Κοινώς...ο twincharger κινητήρας θα τραβάει...αλλά δέν θα βελτιώνεται, ενώ ο TFSI...έχει ΠΟΛΥ ΑΕΡΑ..... ======= Σωστα αλλωστε εχουν και 600 cc διαφορα. ← Για τον TFSI μιλάμε για νούμερα άνω των 350 ίππων.Είναι κοινό μυστικό άλλωστε ότι οι μεγαλύτεροι "οίκοι" του εξωτερικού έχουν σχεδόν έτοιμα τα "kit" για τα 350, και βλέπουμε. Απο τις μέχρι τώρα γνώσεις μου, ο TFSI "ανέχεται" κατά 30% μεγαλύτερες πιέσεις θαλάμου, και σε συνδιασμό με το FSI που του δίνει ΑΠΟΛΥΤΗ ελευθερία απο πλευράς advance και knocking control, μιλάμε για χοντρά κόλπα.... Από την άλλη τον 1.4 twincharger τον βλέπω ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ να φτάνει τα 200, και μετά θα αρχίσει να διαλύεται το σύμπαν....Και όχι βεβαίως απο το μπλόκ (που καλά είναι ενισχυμένο) αλλά απο τα παρελκόμενα (βλέπε τουρμπίνες, κομπρέσσορες, ιμάντες, και και και...) Quote
Guest CLSFox Posted September 30, 2005 Report Posted September 30, 2005 Να κάνω μια ερώτηση στους έχοντες και κατέχοντες τη γνώση;;; Υποθετική βέβαια γιατί ακόμα ούτε το 1.4TSI δεν είδαμε. Ο 2.0TSI θα είναι ένας ενισχυμένος 2.0FSI με τουρμπίνα και κομπρέσορα και όχι ένας 2.0TFSI + κομπρέσορα; Ποια η διαφορά; Γιατί μια τέτοια επιλογή θα κρατήσει τις ιπποδυνάμεις χαμηλότερα από τον TFSI; Αν βάλεις κομπρέσορα στον TFSI (που λέμε ότι θα επιδέχεται τόσες βελτιώσεις για να φτάσει τα 300φεύγα), ποια τα πιθανά οφέλη και ποιες οι δεσμεύσεις; Κι αυτό γιατί στα 1.4 και τα 1.6 οκ δεν υπάρχει άλλος κινητήρας για βάση εκκίνησης. Στα δύο λίτρα όμως υπάρχει σαφώς μια πιο προχωρημένη βάση εκκίνησης στον TFSI. Για πείτε τις ιδέες σας; Πραγματικά έχω μεγάλη απορία... Quote
mkiii Posted September 30, 2005 Report Posted September 30, 2005 ¶ποψη μου είναι πως με το λανσάρισμα του Golf 5 GT η VW προσπαθεί να πίασει την ευρωπαϊκή αγορά στην κατηγορία των GT που τόσο καιρό την είχε χαμένη. Και το συγκεκριμένο μοτεράκι δεν θα σπάει και άνετα με ενα προγραμματάκι θα πηγαίνει στα 200 γιατι θα είναι VW. Παιδές παραδεχτείτε το Γαμ. ο Γερμανός πάλι ← ναι, για να βαλεις "προγραμματακι" σε τετοιο μοτερ θα πρεπει να επιστρατευσεις την IBM, HP , APPLE, Sun, ABT, MTM VWMotrosport και παλι δυσκολο θα ειναι Quote
milix Posted September 30, 2005 Report Posted September 30, 2005 ..με τιμή μεταξύ του 1.6sportline και 2.0sportline... ← Δεν ξέρω ρε Φάνη, ποιος ο λογος της υπαρξης του 2.0 fsi τότε? Αν σας πω ότι παω για το 2.0 fsi τον Μαϊο πως θα με χαρακτηρίσετε? Quote
Guest CLSFox Posted September 30, 2005 Report Posted September 30, 2005 Δεν ξέρω ρε Φάνη, ποιος ο λογος της υπαρξης του 2.0 fsi τότε? Αν σας πω ότι παω για το 2.0 fsi τον Μαϊο πως θα με χαρακτηρίσετε? ← Από τη στιγμή που αφήνεις το 4άρι για το 5άρι εγώ προσωπικά σε χαρακτηρίζω ως άνθρωπο με καλό γούστο.. Quote
Guest mixail Posted September 30, 2005 Report Posted September 30, 2005 (edited) ... Edited September 10, 2006 by mixail Quote