Stelios_Golf 6 Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Παιδιά ισχύει αυτό που λένε οτι στα golf με turbo πρέπει να αφήσεις την μηχανή αναμένη για 5 λεπτά αφούτου ακινητοποιηθεί το αμάξι για να μην χαλάσει το turbo ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panos18 Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Αν σβήσει ο κινητήρας όσο περιστρέφεται, τότε διακόπεται η παροχή λαδιού στο έδρανό της και σταματά να υπάρχει το οριακό στρώμα ανάμεσα στις δυο επιφάνειες του κουζινέτου, με αποτέλεσμα την πολύ γρήγορη φθορά του εδράνου ή ακόμη και το άμεσο σπάσιμο τουρμπίνας. Όσο μικρό και να είναι το στροφείο, δεν παύει να χρειάζεται χρόνος για να πέσουν οι στροφές του.Όσο μεγαλύτερη τουρμπίνα, τόσο περισσότερος ο χρόνος. Σε μεγάλα τούρμπο (λ.χ.GT35) το στροφείο μπορεί να κάνει δύο-τρία λεπτά μέχρι να σταματήσει μετά την πλήρη επιτάχυνσή του και σε αυτό το διάστημα πρέπει να λιπαίνεται ώστε να μην φθαρεί πρόωρα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panos18 Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 ααα καλο θα ηταν να βαλεις και κανενα turbo timer...apo 70 eurw mexri.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliasj Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Δεν χρειαζεται turbo timer. Δεν εχουμε να κανουμε με turbo κινητηρα του Punto. Απλα, αν το εχεις ξεσκισει το αμαξι, χαλαρη οδηγηση για κανα 5 λεπτο και αφησε το το πολυ 2 λεπτα με αναμενη τη μηχανη σταματημενο πριν το σβησεις. Για το ξεκινημα, περιμενεις να πεσουν οι στροφες (1 λεπτο περιπου) και χαλαρη οδηγηση στις 2000-2500 για 10 λεπτα και θα εισαι μια χαρα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lary7 Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Επείσεις απο οσα είχα διαβάσει παλιότερα, η τουρμπινα ψύχεται μόνο με το λάδι της μηχανής αλλά αναπτύσει συγκριτικά πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασιες. Οταν σβήσεις αμέσως την μηχανή μετα απο έντονη οδήγηση η σχεδον πυρακτωμένη τουρμπίνα δεν προλαβαίνει να κρυώσει με αποτέλεσμα να ''ψησει'' την μικρή ποσότητα λαδιού που υπάρχει μέσα της. Αμα αυτό γίνεται συνέχεια η ποιότητα του λαδιού θα υποβαθμιστεί πολύ γρήγορα με συνέπεια φθορές στον κινητήρα αλλά κυρίως στην ίδια την τουρμπίνα που καταπονείται πολύ περισότερο. Τώρα ο κολλητός μου που έχει LEon 1.8 TSI μου είπε πως έχει ενα σύστημα που συνεχίζει να κυκλοφορεί το λάδι, ακόμα και οταν κλείσει η μηχανη, αλλα δεν γνωρίζω αυτο κατα πόσο ειναι αλλήθεια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patgolfgt Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Παιδιά ισχύει αυτό που λένε οτι στα golf με turbo πρέπει να αφήσεις την μηχανή αναμένη για 5 λεπτά αφούτου ακινητοποιηθεί το αμάξι για να μην χαλάσει το turbo ? Εγω παντος το αφηνω να κρυωσει κανα 2λεπτο ειτε το πινω ειται οχι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasos_ea Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Επείσεις απο οσα είχα διαβάσει παλιότερα, η τουρμπινα ψύχεται μόνο με το λάδι της μηχανής αλλά αναπτύσει συγκριτικά πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασιες. Οταν σβήσεις αμέσως την μηχανή μετα απο έντονη οδήγηση η σχεδον πυρακτωμένη τουρμπίνα δεν προλαβαίνει να κρυώσει με αποτέλεσμα να ''ψησει'' την μικρή ποσότητα λαδιού που υπάρχει μέσα της. Αμα αυτό γίνεται συνέχεια η ποιότητα του λαδιού θα υποβαθμιστεί πολύ γρήγορα με συνέπεια φθορές στον κινητήρα αλλά κυρίως στην ίδια την τουρμπίνα που καταπονείται πολύ περισότερο.Τώρα ο κολλητός μου που έχει LEon 1.8 TSI μου είπε πως έχει ενα σύστημα που συνεχίζει να κυκλοφορεί το λάδι, ακόμα και οταν κλείσει η μηχανη, αλλα δεν γνωρίζω αυτο κατα πόσο ειναι αλλήθεια. Απ'οσο ξερω ισχυει αλλα οσον αφορα το ρελαντι, εγω το αφηνω ετσι κι αλλιως διοτι μην ξεχνουμε οτι δεν ειναι μονο η τουρμπινα.Τα μεταλλα νομιζεις οτι αναπτυσουν μικρες θερμοκρασιες;Καλο ειναι να το αφηνεις λιγο στο ρελαντι.Δεν ειναι δα και τοσο τραγικο να περιμενουμε λιγακι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm25089 Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Επείσεις απο οσα είχα διαβάσει παλιότερα, η τουρμπινα ψύχεται μόνο με το λάδι της μηχανής αλλά αναπτύσει συγκριτικά πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασιες. Οταν σβήσεις αμέσως την μηχανή μετα απο έντονη οδήγηση η σχεδον πυρακτωμένη τουρμπίνα δεν προλαβαίνει να κρυώσει με αποτέλεσμα να ''ψησει'' την μικρή ποσότητα λαδιού που υπάρχει μέσα της. Αμα αυτό γίνεται συνέχεια η ποιότητα του λαδιού θα υποβαθμιστεί πολύ γρήγορα με συνέπεια φθορές στον κινητήρα αλλά κυρίως στην ίδια την τουρμπίνα που καταπονείται πολύ περισότερο.Τώρα ο κολλητός μου που έχει LEon 1.8 TSI μου είπε πως έχει ενα σύστημα που συνεχίζει να κυκλοφορεί το λάδι, ακόμα και οταν κλείσει η μηχανη, αλλα δεν γνωρίζω αυτο κατα πόσο ειναι αλλήθεια. Η τουρμπινα στα TSI ψυχεται και με νερο.Και στα 122 εχει και ξεχωριστο κυκλωμα για αυτην και το intercooler με δικο τους ψυγειο και αντλια.Στα αλλα μαλλον χρησιμοποιει το νερο του κυκλωματος της μηχανης. Οσο για το ποσο θα περιμενεις αυτο που ειναι γενικα πιο αποδεκτο ειναι εαν το σκισεις να οδηγησεις λιγο χαλαρα και μετα κανα λεπτακι και εαν πας χαλαρα μολις παρκαρεις,βγαλεις ζωνη,μαζεψεις κινητα και εισαι ετοιμος σβηστο.Τωρα,ο καθενας κανει οτι θελει και πιστευει διοτι δικο του ειναι το αυτοκνιητο και καλα κανει.Μπορεις να περιμενεις οσο θελες.Δικη σου επιλογη.% λεπτα ειναι παραααααα πολλα! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gnisios Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 (edited) Δεν χρειαζεται turbo timer. Δεν εχουμε να κανουμε με turbo κινητηρα του Punto. Απλα, αν το εχεις ξεσκισει το αμαξι, χαλαρη οδηγηση για κανα 5 λεπτο και αφησε το το πολυ 2 λεπτα με αναμενη τη μηχανη σταματημενο πριν το σβησεις. Για το ξεκινημα, περιμενεις να πεσουν οι στροφες (1 λεπτο περιπου) και χαλαρη οδηγηση στις 2000-2500 για 10 λεπτα και θα εισαι μια χαρα. τα turbo timer δεν κατασκευαστηκαν μονο για τα Punto GT...επισης δεν μιλαμε για turbo κινητηρα αλλα καθαρα για την τουρμπινα, τα 2 ή 3 ή 5 λεπτα αντι να καθεσαι μεσα στο αμαξι και να περιμενεις...βαζεις το turbo timer και καθαρισες... Edited March 25, 2009 by gnisios Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris_dIRE Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Σε μία μικρή διαδρομή, έστω 10km, όπου το αυτοκίνητο οδηγείται χαλαρά και δεν "τουρμπίζει", υπάρχει κάποιος λόγος για να το δουλέψουμε στο ρελαντί πριν το σβήσιμο? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm25089 Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Ε,ειπαμε!! Αστο να δουλεψει μεχρι να βγαλεις την ζωνη σου και να παρεις το κινητο σου.Τωρα μην με ρωτησεις τι να κανεις στο βενζιναδικο.Εγω το σβηνω κατευθειαν.Επισης το 122 για παραδειγμα ειναι εξαιρετικα δυσκολο να μην το τουρμπισεις εστω και στα 10 χιλιομετρα.Εαν βαλεις ενα μπαρομετρο θα καταλαβεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ForiS3 Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 γιατι ειναι δυσκολο να μην το τουρμπισεις? εγω μεσα στην πόλη αν δεν με πιάσει η τρέλα πανω απο 2,500 δεν παει το στροφόμετρο... εκτος αν πιάνει εκει πέρα η τουρμπίνα... Υ.Γ. στο κλίμα παιζει να δείχνει πιεση τουρμπίνας? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ant1981 Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Παιδιά ισχύει αυτό που λένε οτι στα golf με turbo πρέπει να αφήσεις την μηχανή αναμένη για 5 λεπτά αφούτου ακινητοποιηθεί το αμάξι για να μην χαλάσει το turbo ? καλημερα Στελιο. μη σε αγχωνει αυτο, αρκει να κανεις σωστες ενεργειες στο αμαξι. οπως ειπε και ο φιλος παρακατω, οταν αναβεις τον κινητηρα, αστο κανα λεπτο περιπου μεχρι να πεσουν οι στροφες. μετα να οδηγας μεχρι τις 2000 στροφες περιπου μεχρι να ζεσταθει καλα ο κινητητρας και μετα μπορεις να του πιεις το αιμα. πολυ σημαντικο ειναι, οταν γυρνας απο ταξιδι, να αφηνεις τον κινητηρα κανα 10-15 λεπτα περιπου αναμενο προτου το σβησεις, οπως κανω κι εγω. ειμαι στα 71000χλμ tsi140και (φτου φτου) ολα τελεια. ποτε μην ακουσεις τις μαλακιες που λενε για το turbo στα golf, αρκει κι εσυ να το προσεχεις οπως ειπαμε. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelios_Golf 6 Posted April 5, 2009 Author Report Share Posted April 5, 2009 καλημερα Στελιο. μη σε αγχωνει αυτο, αρκει να κανεις σωστες ενεργειες στο αμαξι. οπως ειπε και ο φιλος παρακατω, οταν αναβεις τον κινητηρα, αστο κανα λεπτο περιπου μεχρι να πεσουν οι στροφες. μετα να οδηγας μεχρι τις 2000 στροφες περιπου μεχρι να ζεσταθει καλα ο κινητητρας και μετα μπορεις να του πιεις το αιμα. πολυ σημαντικο ειναι, οταν γυρνας απο ταξιδι, να αφηνεις τον κινητηρα κανα 10-15 λεπτα περιπου αναμενο προτου το σβησεις, οπως κανω κι εγω. ειμαι στα 71000χλμ tsi140και (φτου φτου) ολα τελεια. ποτε μην ακουσεις τις μαλακιες που λενε για το turbo στα golf, αρκει κι εσυ να το προσεχεις οπως ειπαμε. eyxaristo polli gia tis xrisimes symboules !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geok100 Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 καλημερα Στελιο. μη σε αγχωνει αυτο, αρκει να κανεις σωστες ενεργειες στο αμαξι. οπως ειπε και ο φιλος παρακατω, οταν αναβεις τον κινητηρα, αστο κανα λεπτο περιπου μεχρι να πεσουν οι στροφες. μετα να οδηγας μεχρι τις 2000 στροφες περιπου μεχρι να ζεσταθει καλα ο κινητητρας και μετα μπορεις να του πιεις το αιμα. πολυ σημαντικο ειναι, οταν γυρνας απο ταξιδι, να αφηνεις τον κινητηρα κανα 10-15 λεπτα περιπου αναμενο προτου το σβησεις, οπως κανω κι εγω. ειμαι στα 71000χλμ tsi140και (φτου φτου) ολα τελεια. ποτε μην ακουσεις τις μαλακιες που λενε για το turbo στα golf, αρκει κι εσυ να το προσεχεις οπως ειπαμε. 10 με 15 λεπτα ειναι παρα πολυ για να το εχεις στο ρελαντι. Δεν ειναι και τοσο πιεσμενα τα μοτερ μας... Πιστευω οτι ενα με δυο λεπτα αρκουν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ant1981 Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 10 με 15 λεπτα ειναι παρα πολυ για να το εχεις στο ρελαντι. Δεν ειναι και τοσο πιεσμενα τα μοτερ μας...Πιστευω οτι ενα με δυο λεπτα αρκουν. καλημερα geok. σωστο αυτο που λες, ισως και 2 λεπτα να ειναι αρκετα, απλα καμια φορα για λογους σιγουριας... ξερεις.. κολληματα του καθενος.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...